Trolejbusy a hromadná doprava

Nejlépe hodnocený příspěvěk ▼
21.8.2014 14:50
Eva (Pokročilý +6)
Dopravní podnik
opět nezklamal. V době, kdy je plno oprav a je složité se někam dostat, opět jezdí např. č. 16 a 23, 14 a 12 a pod. v rozmezí pěti minut a pak půl hodiny nic. zobrazit | souhlasím (+2) | nesouhlasím (-0)

Příspěvky ve fóru

Přidat komentář
14.11.2002 00:00
milan cerny (neregistrovaný)
Nevím, co sem napsat, ale pořád všude čtu, že MHD v Hradci Králové je úžasně levná. Prosím, porovnejte s Prahou:přestupní jízdenka stojí 12 Kč a platí ve špičce jednu hodinu. Za tu dobu jste schopni projet přes půlku města třeba 30, 35 km. Jízdenka v Hradci Králové stojí 2/3 výše uvedené ceny a najedete na ni tak 4 km, tedy vzdálenost, kterou pěšky zvládnete taky a to tak za hodinu. Zkuste to v Praze. A úsudek o cenách si udělejte sami. Černý.
14.11.2002 00:00
Tomáš (HK) (neregistrovaný)
Nezlobte se na mě, ale Vaše porovnávání Prahy s Hradcem mi připadá slušně řečeno zcestné. Ono když si přeměříte Hradec, tak zjistíte, že např. z Moravského Předměstí k hlavnímu nádraží je to cca 5-6 km. Takže podle Vaší matematiky bychom na jednu jízdenku mohli cestovat třikrát (vzhledem k tomu, že autobus jede jedním směrem asi 20 minut). To by asi při časových jízdenkách milej Dopravní podnik zkrachoval. No a abychom tu Prahu zase tolik nechválili, tak musím říct, že jsem tam shodou okolností v minulém týdnu byl a cestoval jsem MHD (autobusem, nikoliv metrem - a to stejně v HK není). Vzdálenost cca 5 km (můj odhad podle mapy) jsem cestoval 40 minut. A když to porovnám s těmi 6 km v Hradci za poloviční čas a o třetinu levnější peníz, tak mi to nějak s těmi 12 Kč pražskými nevychází.

Ale proč to tady celém říkám. Protože si myslím, že porovnávat jablka s hruškami je nesmysl. Každé město má přece svoje individuální požadavky na dopravu a MHD není žádnou výjimkou. V Hradci se pomocí MHD dostanete prakticky z jakékoliv části města na druhý konec (z Moravského na Slezský, na hl. nádraží, do Malšovic.....atd.). Tudíž nevidím důvod používat časové jízdenky. Jinak 8 kč skutečně nepovažuji za nějakou závratnou sumu.
28.12.2002 15:15
Radek (neregistrovaný)
Souhlasím, kdykoli srovnávám Hradec s jinými městy, vybírám města, která mu jsou rovná, tedy hlavně Pardubice, Liberec, Olomouc, České Budějovice apod.
Na druhou stranu teď si budu trochu protiřečit, ale přidám jen pro zajímavost - v Ostravě a v Brně funguje stejný systém dopravy jako v Praze, tedy časové jízdenky. Za jízdenku 45minut zaplatím v Ostravě 13,-Kč a za 10minut zaplatím v Brně 7,-Kč.
8,-Kč za cestu prostředkem MHD v Hradci sice není nijak velká částka, nic méně potřebujeme-li jet jednu zastávku, tak zbytečně zaplatíme osm korun, jako kdybychom jeli z jednoho konce města na druhý (jedním auto/trolej/busem). Samozřejmě bychom mohli jít pěšky, ale to bychom mohli chodit i tak a MHD bychom nepotřebovali a ještě bychom ušetřili a prospěli svému zdraví. Ale když se potřebuju někam dostat a jedu kvůli tomu pěti autobusama (to není modelová situace ale případ který se docela často děje), už zaplatím 40,-Kč, což za těch 5-6km není tak málo.
Nestěžuji si na pokrytí města sítí MHD, to je myslím zcela v pořádku.
Ovšem co mi vadí je noční doprava. Po desáté hodině večer autobusy nejezdí až někdy do pěti nebo šesti hodin ráno. Nechci aby autobusy jezdily i v noci jako ve dne, ale myslím, že kdyby několik linek po svých trasách (jeden trolejbus na Moravské, jeden autobus na Slezské atd.) jezdili i v noci třeba jen jednou za hodinu, určitě by to mnoha lidem usnadnilo život. Sice nám tu jezdí 0, tou jsem jel tedy jen jednou a kupodivu jsem ji stihl, když jsem se jednou v noci vrátil z Pardubic. Nicméně, jestli 0 jede naposled někdy ve čtvrt na jednu, je to dost brzo. Komu by se chtělo jít z kavárny, diskotéky nebo zábavy někdy ve tři hodiny pěšky domů? Jistě, jsou tu taxíky, ale ty si nemůžeme dovolit platit všichni.
15.11.2002 00:00
milan cerny (neregistrovaný)
Vážený pane! Byl jsem v Pze 14.11 t.r. Zě vám to za 12 Kč nevychází? Mě ano. Ze stanice metra Hloubětín je to tramvají 46 zastávek. A město jako město, ne? S ohledem na tu dálku by jízdenka v HK stála minimálně 60 Kč. Černý.
15.11.2002 00:00
Tomáš (HK) (neregistrovaný)
To je právě to co jsem říkal. Vy porovnáváte jablka s hruškami (město jako město - to ne). Já věřím tomu, že 46 zastávek za 12 Kč je poměrně levná záležitost, jenomže v HK žádných 46 zastávek na žádné lince nejsou a polemizovat co by bylo kdyby je opravdu k ničemu. Diskutujme nad danou situací a ne nad tím, co by bylo, kdyby byl Hradec o polovinu větší.
19.11.2002 00:00
Michal H. (neregistrovaný)
doprava
Výše jízdného v HK mně příjde adekvátní k nabízeným službám i možnostem DP HK. Obnova vozového parku určitě příjde na velké peníze, které se pouze z jízdného ani z dalších aktivit DP nevyberou. Když porovnám HK a ostatní podobně velká města, musím uznat, že tady jezdí nejvíc nových auto/trolejbusů, většinou nízkopodlažních. Vozy jsou navíc vybaveny i digitálními panely s názvy stanic i akustickými hlásiči.V tomto ohledu jsem spokojen. Jinak si myslím, že je v plánu zavedení trolejí i na Benešovku, zřejmě v návaznosti na vybudování nové křižovatky u Milety. Jen by mě zajímalo, proč se u některých spojů - např. č.12,14 nedají aspoň ve špičce provozovat kloubové autobusy.
27.12.2002 13:03
Eva (neregistrovaný)
Doprava v H.K. není vcelku špatná. Ale stále přetrvává to, že z okrajových částí jede několik linek najednou a pak půl hodiny i více nic. /Třebeš, Věkoše a pod./. Proč se odjezdy nerozloží během celé hodiny, aby se člověk alespoň dostal do města a mohl přestoupit na jiný spoj? Trvá to již roky.
27.12.2002 13:57
Ondras (neregistrovaný)
..na tuto otázku Vám s dovoleím odpovím já páč jsem na podobnou otázku nedávno četl odpověď v novinách..je to prý z toho důvodu, že je velmi náročné synchronizovat časy odjezdů autobusů ze všech zastávek a proto se velmi často stane, že tam kde se sejde několik linek jedoucí z různě vzdálených částí města sjedou ve stejný čas.
Avšak já jsem toho názoru že letošní jízdní řád je perfektní a že pokud dobře rozvážíte cestu do města a pečlivě ji promyslíte nezdržíte se na zastávce déle než na dobu spoždění spoje vlivem dopravní situace ve městě. ( jezdím MHD několikrát denně )..doporučuji zakoupit za 20 Kč bloček s jízdními řády který se vám v kabelce naprosto ztratí ,o)
3.1.2003 11:23
Eva (neregistrovaný)
Nemohu souhlasit. Bydlím ve Třebši a MHD jezdím min. 5x denně.
26.1.2003 23:11
Nesa (neregistrovaný)
spoje
No já si myslim, že hradecká MHD je docela dobrá. Jenom kdybych mohl, tak bych trochu překopal jízdní řád. Některé cestou podobné linky jsou na sebe nalepený.
28.4.2003 16:29
Charlie (neregistrovaný)
RE: spoje
Ano,uz to tu rikalo vic lidi, ja mam stejnou zkusenost treba s linkami projizdejicimi zastavku Heyrovskeho. Casto jede vsechno naraz a pak dlooouho dlooouho nic.
23.4.2003 17:49
Patriot (neregistrovaný)
srovnání
Je to už trošku starší téma, ale proč se k němu nevrátit z trošku jiné stránky. Shodou okolností mohu velmi dobře sriovnávat MHD v HK, ČB a v Plzni. V Hradci jsem využíval MHD až do svých 27let (do loňského června) a i ještě nyní, i když už jen sporadicky, v ČB jsem využíval tamní spoje po dobu cca 1/4 roku a v Plzni nyní jezdím MHD od toho loňského července. Myslím, že mám jisté zjušenosti a postřehy umožňující jisté srovnání. Už mě to mnohokrát napadlo alespoň v duchu, tak proč to nehodit do placu :-)
Určitě je třeba sledovat vždy porovnatelné kategorie. Tak za prvé, pokud jde o vozový park, tak tam je na tom Hradec myslím mvelmi dobře a i Budějovice jsou s ním plně srovnatelné. Plzeň trošku zaostává, ale není to nějak propastný rozdíl.
Dále - jízdní systém, co do možností jíízdného a druhů jízdenek. Hradec - opět docela dobře řešeno, jako velmi dobré považuji časové jízdenky x-denní od libovolného data nezávisle na kalendáři. V Budějovicích je zase velice šikovná 7 denní jízdenka, která se dala hravě "projet" za dva dny a pak už se jezdilo "zdarma". V Plzni je zase poměrně nově zavedená turistická jednodenní jízdenka. Takže v tomto ohledu jsou města myslím celkem srovnatelná. Jak v HK, tak v Plzni funguje integrovaná doprava.
A ještě alespoň jeden bod - zastávka, jízdní řády, přehlednost, informovanost. Jednoznačně vede Hradec - plno nových zastávek, nové označníky (dle mého názoru jednoduché a elegantní), ale hlavně velmi přehledné jízdní řády. Budějovice rozhodně nezaostávají - mají takovou pěknou a zajímavou kuriozitu - jízdní řády nalepené na jakési kovové otočné "kostce" :-) to se musí zažít, pro mimoměstského je to docela legrace. V tomto ohledu Plzeň má co dohánět - a vůbec tragédie je to pokud jde o zázemí - hlavní prodejní místo MHD v Plzni je velikosti trafiky - se 4 přepážkami, takže to tam pak podle toho vypadá - obzvlášť, když se časové jízdenky prodávají podle kalendářních měsíců ...
Suma sumárum - Hradec se rozhodně nemá za co stydět a dlužno dodat, že Budějovice také mile překvapí :-) Plzeň má ještě rezervy, ale zase má tramvaje :-)
Howgh :-)
28.4.2003 16:34
Charlie (neregistrovaný)
Nocni jizdne - proc neplati casove jizdenky?
Nenastvalo vas nekdy ze si leta platite litacku a na lince cislo 0 po Vas chteji tak nekrestanske penize? Tak bud mam litacku nebo ne. Bud jsem student nebo platim plne jizdne. "Nulka" jezdi jak sobi sprezeni na Cukotce a my fakt chodime radsi pesky.
1.5.2003 14:03
saša (neregistrovaný)
dovolím si taky jednu poznámku. Na to, že je Benešovka a Hvězda velmi hustě zalidněné sídliště, není nutné poukazovat. Ale v porovnání se Slezským předměstím zde jezdí MHD podstatně méně. Třeba u Alessandrie se vám málokdy stane, že byste čekali ve dne víc jak 5 minut na nějaký spoj, který jede vždy kolem bývalého okresu, kde se dá přestoupit na cokoli. To tedy např. na Moravském je situace horší.
2.5.2003 10:21
Honza z HK (neregistrovaný)
MP
Souhlasim. Na MP bydlim, ikdyž mimo lokalitu Hvězdy. Ale je fakt, že tam jezdí MHD méně než třeba u Alessandrie.
Domníval jsem se, že situace se zlepší po zavedení trolejbusové dopravy na MP (přes Benešovku do Pod Strání a do Podzámčí), ale (dejme tomu, že jsem někdo, kdo o tom něco ví) DP se zavedením trolejbusů do Podzámčí moc nepočítá (při zavedení trolejbusové dopravy chce DP zachovat a respektovat stávající linkové vedení), takže by tam MHD zůstala ve stávajícím stavu a navíc bez trolejbusové dopravy.
2.5.2003 13:51
Eva (neregistrovaný)
Soujení od Hvězdy a ze Třebše je skutečně mizerné, hlavně mimo špičky. Mimo to jezdí linky v rozmezí pěti minut a pak půl hodiny nic.
23.6.2003 16:25
met (neregistrovaný)
eva : .. ale to si nam uz rekla .. ne ?!
15.8.2008 17:12
Ales  (Nováček)
fmhd
jo to je fakt a je to na vice mistech,treba linky 1 a 2 :-O nechapu,jinac ja uz raci jezdim vsude na kole nez mhd,ktery je z nakyho duvodu predrazeny ... nechapu,kde vzali tech 15 (s kartou 12) korun .... pak se neni cemu divit,ze lidi jezdej v autech a ze je to tady zamoreny vejfukovejma plynama ...
17.8.2008 19:57
Petr - HK  (Guru +4)
MHD
Já myslím, že chlapci z Atolu už za pár měsíců zařídí, abychom trošku více využívali MHD.
18.8.2008 19:47
dede  (Nováček)
RE: MHD
Jestli se tímto přístupem zajistí, že alespoň 10% řidičů bude uvažovat nad tím, jestli má jet autem, nebo MHD, tak městu tleskám a blahořečím jejich počínání :D
Ekologická řešení prostě musí být levnější...
18.8.2008 21:11
Roman  (Pokročilý)
RE: MHD
Akorát že v tomhle případě nebude ekologie levnější. Jenom se to ostatní nechutně předraží a znepříjemní. A kdyby ty vybraný peníze alespoň zčásti skončily třeba v té ekologii, tak budiž. Ale takhle... Vaše poznámka je krátkozraká.
18.8.2008 21:27
dede  (Nováček)
RE: MHD
O tom se můžeme bavit... většinou to, co je ekologičtejší je nákladnější s tím asi souhlasíte, že. A pokud má být neekologické dražší, jsou dvě možnosti - zlevnit ekologické (což v případě MHD je poměrně neúčinný prostředek donucení lidí k používání. Nebo vy byste do města jezdil mhd, kdyby lístek stál korunu?) nebo zdražení neekologického, což se stalo. Co bude s vybranými penězi je v tomto konkrétním případě naprosto šumák :)
23.8.2008 13:52
Ales  (Nováček)
RE: MHD
souhlas ;) ...
23.8.2008 14:52
Geek  (Nováček)
RE: MHD
Pravda pravdoucí, a proto taky souhlasím s poplatky v centru města.
23.8.2008 23:47
Roman  (Pokročilý)
RE: MHD
Dušičky naivní... Míň se jezdit nebude a MHD se víc využívat nebude už z toho důvodu, že Hradec je příliš malý a dojezdové vzdálenosti krátké na to, aby se někomu vyplatilo nejet autem a spoléhat na relativně drahou hromadnou dopravu. Něco jiného je v Praze s ucpanými ulicemi a trasami MHD deset, patnáct a více kilometrů. A to placené stání na tom nic nezmění. Čas strávený věčným čekáním na zastávkách a plácáním v trolejbusu je mnohem dražší, než předražený pronájem pár metrů asfaltu pro zaparkování.
A právě že šumák to vůbec není, protože tady o nic jiného, než peníze vůbec nejde. A především jde o to, komu do kapsy plynou. V tom je priorita...
24.8.2008 14:06
Ira  (Pokročilý +1)
RE: MHD
Romane souhlas!!
24.8.2008 20:53
dede  (Nováček)
RE: MHD
No, přirovnání pokulhává... i v Praze můžete jet 5km 45min a autem tam jste za 10-15min.
Jinak MHD není drahá nebo Vám připadá 370Kč za měsíc hodně (to je 12kč na den, ani ne cena parkování)
Romane, jaká by byla Vaše cena (rozdíl), kde byste se rozmýšlel, jestli jet MHD, nebo autem?
Mimochodem, existují někde čísla, kolik město stálo zajištění parkování v době kdy jej zajišťovaly technické služby?
25.8.2008 15:50
Phavel  (Pokročilý)
RE: MHD
MHD v HK je drahá, když chce jít na nákupy více členů rodiny, vyplatí se jet autem. Hradec se zatím většinou dá rozumně projet, s Prahou bych to rozhodně nesrovnával. Např metro je v mnoha případech opravdu nejrychlejší prostředek, kdežto autobus vám uvízne ve stejné dopravní zácpě, jako auto. Optimálně bych cenu MHD v Hradci viděl tak na 8Kč. Na větší cenu je HK moc malý. Měla by být dotovaná právě z vybraného parkovného. Záchytné parkoviště u malšáku je nesmysl - ženete dopravu do centra! Ty bych postavil na výpadovkách, placené ale hlídané v bezprostřední blízkosti MHD, s tím, že by vám k ceně (nebo v ceně) parkovného dali zvýhodněně třeba 2 lístky na MHD, nebo nějakou jednodenní permanentku. Takový postup, jaký je zde předváděn městem a Atolem, by z prominutím navrhl i žák pomocné školy. Před časem byl o tom článek v MF Dnes, kde mě až mrazilo v zádech, jak to mají celé nepromyšlené. Vypadá to, že přišli podnikat do města s tím, že nějaké "řešení" snad vymyslí až za běhu. Jaký to je pro město přínos (prosím vás, garáže za 150mil by město v pohodě s úvěrem postavilo samo - úvěr by se splácel sám), proč vyhráli výběrové řízení, to pro mě zůstane navždy otázkou. S jejich logikou "zdražujeme abychom vyhnali auta a bylo víc místa", by mohli cenu parkovného v centru nasadit třeba na 500/h - a radní by se pak mohli chlubit, jak máme krásně "volné" centrum bez aut. Jednostranné zvyšování cen, rozšiřování zón, bez nápadu, jak problémy s dopravou opravdu řešit ve prospěch lidí. Ale už to nebudu rozvádět, k ISP zde bylo řečeno dost...
25.8.2008 18:27
dede  (Nováček)
RE: MHD
Netvrdím, že smlouva s Atolem je dobrá nebo špatná, jen tvrdím, že zvýšení cen parkovného je dobré.
Jinak, mám takový pocit, že je tady takový trochu rozpor v tom, co vlastně chceme :)
Teze 1 - Hradec je malý na to, abychom jezdili MHD.
Teze 2 - Postavme záchytné parkoviště za Hradcem a přesedlejme na MHD
Teze 3 - MHD nebudu jezdit, protože můj čas je dražší.
Teze 4 - Záchytné parkoviště u Malšáku je moc daleko od centra.
Teze 5 - Záchytné parkoviště u Malšáku je moc v centru.
Teze 6 - Chci mít zajištěné parkování před domem, Teze 7 - Parkovací zóny jsou špatně, proč bych měl platit za parkování před vlastním domem
Teze 8 - Parkování před vlastním domem zaplatím, ale chci za něj protislužbu - zajištěné místo, hlídání atp. :D

Jinak, jak někdo navrhl udělat z parkoviště u Lidlu odstavné parkoviště pro náklaďáky. Už vidím, že se Lidl bude tetelit blahem, až mu budou náklaďáky zabírat celý víkend parkoviště :) Přeci jen jeho core business je prodej zboží a ne poskytování parkování...
25.8.2008 20:21
Roman  (Pokročilý)
RE: MHD
Jen to potvrzuje nekoncepčnost systému :
1)a 2) Hradec je opravdu malý a dobře průjezdný na to, abychom nejeli až do centra, nebo až na druhou stranu. Tím spíš musí být parkoviště víc "na ráně", aby byla přece jenom zajímavá pro ty, kdož se rozhodnou MHD přece jenom využít.

3) Platí především pro obyvatele Hradce, který by jinak v MHD a na zastávkách doslova bydlel. Záchytná parkoviště jsou všude určená především pro návštěvníky města.

4) a 5) Jak už bylo psáno, proč jezdit okolo svého cíle kamsi k řece a znovu se vracet a na druhou stranu, proč zajíždět někam k malšáku, když mohu na MHD s četnější frekvencí naskočit hned u výpadovky.

6) K tomu se vyjadřovat nebudu, už teď parkuju cca 300 metrů od baráku a problém s tím nemám.

7) S rozumným ročním parkovným bych také problém neměl, štvou mě ale související omezení - jedno auto na byt, jen v dané lokalitě atd. Často přijíždím jiným autem z rodiny (místo svého) a už nemám nárok i když jsem zaplatil. Samostatně žijící syn dojíždí svým autem do práce, ale protože žijeme v jednom bytě, bude nás Atol "kádrovat"...

8) Zajištěné konkrétní místo je pěkná bejkárna a zářným příkladem nám bude Labská I. a Orlická.
Tam bude jen tolik karet, kolik je míst. Ale od 18.00 mohou najet i cizí a setrvat do rána. Tím pádem jako rezident, když přijedu v osm večer z nákupu, můžu mít problém zaparkovat. Naopak přes den, kdy mám místo striktně vyhrazené, nacházím se s autem v práci a parkoviště zeje prázdnotou. A návštěva jedoucí na hodinku k sousedovi smí toliko jen projet...

Takových a podobných nesmyslů bude ještě hodně. Jen co se "systém" rozběhne.


27.8.2008 19:13
Geek  (Nováček)
RE: MHD
Můj obdiv. Ty teze jste trefil prostě na jedničku. Jen se ukazuje, že lidi jsou prostě líný a hrozně, hrooozně chytrý. A navíc jim je jedno, jak vypadá živ. prostředí.
27.8.2008 19:53
Roman  (Pokročilý)
RE: MHD
Viz níže...
V uvedených tezích, ale i v jiných příspěvcích se kalkuluje téměř výlučně se způsobem parkování rezidentů. Ale systém parkování by měl především regulovat "cizí" vozidla. Proto namítám nevhodnost umístění záchytného parkoviště. Hradečáci na něm až na vyjímky parkovat nebudou. My jsme se s plechovkama vždycky vešli do města a i vejdeme.
28.8.2008 16:05
dede  (Nováček)
RE: MHD
Pokud má být "záchytné" parkoviště pro neresidenty, ještě musíme upřesnit, jakou kategorii neresidentů myslíte:
1) Když za Vámi přijede strejček z Horní Dolní na návštěvu, tak ho necháte stát na záchytném parkovišti, nebo ho nanavigujete do města a prostě někde to místo na parkování najdete?
2) Obchodní partner - taky mu řeknete. "Prosím, zaparkujte si svoje auto na záchytném parkovišti a přijeďte MHD"
3) Jediný smysl záchytného parkoviště vidím v nákladní dopravě, aby si kamioňáci měli kde sdřímnout a vydržet víkendový zákaz jízdy, ale to s velkou pravděpodobností zvládne soukromý subjekt.
4) Rodinka, z vesnice za Hradcem stejně nedojede nikam jinam než do obchoďáku, takže ty taky záchytné parkoviště nevyužijí. Když náhodou nepojedou do obchoďáku, tak si ty čtyři hodiny parkování zaplatí...

Takže suma sumárum mi z toho vyplývá, že HK prostě záchytné parkoviště nepotřebuje, protože se ani zdánlivě nezaplatí a nikdo tam stát nebude. Pokud má být někde, tak v centru, aby to návštěvníci města neměli tak daleko k památkám.
(Uvědomte si, že i ten návštěvník bude myslet stejně jaky Vy "Nepojedu 3km trolejbusem, půl hodiny na něj čekat a pak 20min v krabici")
28.8.2008 20:21
Roman  (Pokročilý)
RE: MHD
A jsme u toho. V hradeckých měřítkách je to celé nesmysl. Ono tzv. záchytné parkoviště u malšáku je nanic, protože residenti mají kartu, návštěva a firmy si zaplatí, turisté se odsud také nebudou plácat na staré náměstí. Zase se to všechno pěkně porovná ve městě, tak jako doteď. Však kromě několika míst a nejexponovanější doby není problém v okruhu 300 metrů od cíle vždycky zaparkovat.

Takže se vlastně vůbec nic nezmění, kromě toho, že se Atol a možná ještě někdo jeho prostřednictvím bude pěkně pakovat.
27.8.2008 19:54
Roman  (Pokročilý)
RE: MHD
Viz níže...
V uvedených tezích, ale i v jiných příspěvcích se kalkuluje téměř výlučně se způsobem parkování rezidentů. Ale systém parkování by měl především regulovat "cizí" vozidla. Proto namítám nevhodnost umístění záchytného parkoviště. Hradečáci na něm až na vyjímky parkovat nebudou. My jsme se s plechovkama vždycky vešli do města a i vejdeme.
25.8.2008 19:55
Roman  (Pokročilý)
RE: MHD
Mě osobně stojí roční paušál dokonce jen 350 Kč a přesto busy využívám jen vyjímečně. Fakt nemám náladu na věčné čekání a dobíhání. Vázat se na skoro půlhodinové, nebo i hodinové intervaly když je to k cíli jen 5 - 7 kilometrů je nesmysl. Po centru přejdu pěšky nebo popojedu "šalinou", ale mimo už beru auto.
27.8.2008 19:15
Geek  (Nováček)
RE: MHD
Tak to jste u mě líný vepř. Takovýc znám až dost, bohužel. Lidi zkažení komfortem, na který si tak rychle zvykli.
27.8.2008 19:44
Roman  (Pokročilý)
RE: MHD
No no no, asi neumíte moc číst. Jinak si toho líného vepře neumím vysvětlit... Píšu, že mě nebaví čekání na zastávkách, takže kolikrát jdu radši pěšky a delší štreku už autem. Vy chodíte všude pěšky, nebo snad běháte ? A nechuť čekat má něco společného s leností ?? A nebo jenom děláte rychlé soudy a prostě jenom vepřově plácáte ? :-))
27.8.2008 21:43
Geek  (Nováček)
RE: MHD
Tak abych se přiznal, nesnášim lidskou lenost a po zkušenostech z USA, kde jsem byl, to nazývám styl "amerika". Lidi jsou líný, na chodníku nikdo, 100 metrů z baráku do McDrive urazej pěkně autem. Samozřejmě, že je nezajímá, jakej tam maj smog. Když zaběhnu jinam - kriminalita, naprostý nedostatek studovaných lidí, nutnost "dovozu" takových lidí ze světa, velké sociální rozdíly, za downtownem začíná čtvrť srovnatelná s Okružní/Buzulucká, daleko za městem vyrůstají bílá předměstí, vzdaluje se příroda. Život v USA je jeden hnusnej konzum. Těžko to lidem v ČR vysvětlovat, ale je to tak, to se musí vidět. Nemáme jim zhola co závidět. Amerika, kterou jetě dnes tolik Čechů obdivuje, jde ke dnu. A proto tak nesnáším každej projev přibližování se Americe. Konzum, megalomanství, pohodlnost, plýtvání až mrhání. Asi jsem to přehnal s reakcí, ale vadí mi, když někdo jede půl kilometru autem apod. Jinak já jezdím všude po HK na kole a nevidím v tom problém. Co jsem slyšel, tak lepší místo pro pořízení kola hledat těžko. Město na kolech.
28.8.2008 00:43
ferda  (Nováček)
RE: MHD
Pokud se to kolo zrovna nezalíbí někomu jinému. :(
Zůstal jsem stát v němém úžasu když jsem v jednom německém městečku běžně vídal na ulici zaparkovaná kola v ceně staršího vozu a nikdo se o ně nezajímal. To by se v čechách stát nemohlo. :) Jinak k tématu. Taky MHD nevyužívám. vlastní nohy či kolo to jistí. :)
28.8.2008 16:14
dede  (Nováček)
RE: MHD
To mi připomíná, kdyby se opravdu Hradec chtěl stát cyklistickým městem, měl by pro to něco udělat. Třeba půjčovací kola by byly dobrý první krok. Inspirace leží třeba v Kodani. Prostě základní šlapadlo s reklamama sponsorů na stejném principu jako vozíky u supermarketu - při opuštění města s kolem automaticky pokuta, stejně jako zavření kola do kolárny. Ale je pravda, že za takových podmínek by MHD používal jen málokdo (nejede autobus, hele tady je kolo, tak pojedu na kole :DD)
Náklady by byly skoro minimální a efekt maximální...
28.8.2008 16:35
ne-hradecak  (Nováček)
RE: MHD
V Kodani se tolik nekradou kola jako v Hradci. To je celý problém. Tak to nebylo dobré přirovnání. :-)
28.8.2008 23:08
dede  (Nováček)
RE: MHD
Myslíš? Nejsem říct teď z patra Kodaň, ale 100% v Holandsku, Irsku, Anglii a Belgii se kola kradou daleko víc než v HK. A to ty kola vypadají daleko hůř než ty naše :)
29.8.2008 02:25
sima  (Nováček)
RE: MHD
V Kodani se kola opravdu nekradou, měl jsem možnost se přesvědčit...Pro nás to zní neuvěřitelně, ale dokonce je tam nikdo ani nezamyká! Pravdou ovšem je, že všechna kola tam mají design "Ukrajina".:-)
29.8.2008 08:47
Geek  (Nováček)
RE: MHD
Což by bohatě stačilo na dojetí po HK. (Ukrajiny). Myslím, že je to dobrý nápad. Akorát jak to zavést? Kde vzít kola? Kdyby se udělala sbírka Ukrajin, třeba by hodně lidí nějakou přineslo. Z mý zkušenosti má doma každej dvě tři takovýhle kola. :D Asi to je utopie.
28.8.2008 20:31
Roman  (Pokročilý)
RE: MHD
Na kole jezdím také, ale po městě jen vyjímečně, jen abych z města někudy zmizel. Jednak proto, že bych stejně nikde kolo raději nenechal stát a mít kvůli tomu ještě nějakou pobouchanou Ukrajinu se mi nechce. A potom také nemám rád hradecké stezky (a nejen hradecké). Neustále rány do řidítek od rantlů chodníků, co chvíli snížené nájezdy do vrat. Sice uhlazený, ale tankodrom. A ploužit se krokem (taková rychlost je asi myšlená při projektování) mi není blízké. Takže radši stovka mimo, než pět kiláků po městě. Navíc neukázněnost ostatních cyklistů a chodců je až pověstná. Mnozí mají problém jezdit vpravo a nebo jít po své vyhrazené části společné komunikace... Ale to už jsme asi trošku mimo téma :-)
18.8.2008 10:54
Geek  (Nováček)
MHD
Což je v podstatě dobře.
29.8.2008 12:08
A.j.f.e.l  (Nováček)
dostupnost mhd
MHD je nic moc. Včera jsem se potřeboval v 9 ráno dostat z Plácek na Slezské předměstí. Vyrazil jsem pěšky poněvadž touto trasou nic nejezdí. Když jsem došel do Věkoš, říkal jsem si, že si zkrátím cestu autobusem. V tu dobu bylo 9:30. Autobus 25 jel za 3 hodiny a autobus 14 za 45 minut. Za takovéto služby, kdy v pracovní den jezdí mhd nejdřív po 45 minutách na sídlišti města by DP HK měl dostat tak maximálně přes držku a ne 15 Kč.
29.8.2008 13:51
dede  (Nováček)
RE: dostupnost mhd
Ehm,no otázka, jestli je to chyba DP. Protože kdyby ses podíval na jízdní řády, tak zjistíš, že tou trasou jezdí autobusy každých 20min. Je pravda, že s přestupem, ale jezdí (a jede to 25min) :)
Nemůžeš přeci předpokládat, že do míst jako Plácka, Věkoše apod. budou jezdit autobusy každou hodinu 5×, aby tam přijeli, nabrali jednoho člověka (v optimálním případě) a jeli pryč... A ještě aby to byl okružní autobus kolem Hradce... :)
29.8.2008 22:48
David-K  (Nováček)
RE: dostupnost mhd
Do placek jezdi jen linka cislo 10. A to zhruba kazdou hodinu. Tak nevim jestli je si z ceho vybirat.
29.8.2008 22:55
David-K  (Nováček)
RE: dostupnost mhd
Jo a jeste ty prestupy, jestli bude prestupovat tak da 30kc a nedej boze, aby musel i dvakrat prestoupit, to pak dela 45kc. Zlata casova jizdenka.
30.8.2008 11:00
dede  (Nováček)
RE: dostupnost mhd
Je pravda, že přestupnost jízdenek je v HK řešena hooodně nešťastně, což činí autobusy pro nemalou částo obyvatel nepoužitelnými. Je pravda, že s městskou kartou je to lepší, ale stále to není optimální...
Kdyby se DP chytil za frňák a vytvořil inteligentní přestupní jízdné, mohly by zrušit některé autobusy a nechat lidi přestupovat...
29.8.2008 15:06
A.j.f.e.l  (Nováček)
dostupnost mhd
Pokud se kouknete na jízdní řád, ze zastávky Centrálka jede v tu dobu 14 každých 30 min a 25 jede v 8:57 a pak až v 13:32. Autobus 25 nejede 4 a půl hodiny - to je celkem špatná dostupnost mhd na ceny které si účtují dle mého názoru.
29.8.2008 16:53
Nesa  (Nováček)
RE: dostupnost mhd
Holt jsou prázdniny no.
30.8.2008 12:59
BlackHK  (Nováček)
DP
Mám tu několik bodů, co mi nejvíc na DP vadí.
1) Nastupování předními dveřmi večer a o vikendech
2) Nejsou časové jízdenky, což v podstatě znamená to, že má HK nejdraží jízdné a navíc tu jsou ty cvakací jízdenky, které už se snad používají jen tady a v PCE, je to velice zastaralé!
3) Velice často se stává, že linky, které jedou téměř stejným směrem jezdí uplně ve stejnou dobu a poté pul hodiny nic. Za příklad uvádím linky 25 a 18, které se často setkávají na zastávce Masarykova a jedou až do podzámčí spolu a pak nejede dobu nic!
4) Špatné přestupy

Zřejmě jsem si ani nevzpomenul na všechno!
30.8.2008 13:17
dede  (Nováček)
RE: DP
Ad 1) To je docela účinný způsob, jak zabránit lidem, aby o víkendech jezdili na černo a ušetřit za revizory. Zas tak bych to neodsuzoval, jen doplnil pravidlem, že o víkendu jsou všechny zastávky na znamení, aby se vyrovnala časová ztráta nastupováním předními dveřmi.
Ad 2) Naprosto souhlasím, ale zavádění nového systému by bylo zbytečně drahé, takže nechat cvakací jízdenky pro přespolní a udělat časové na městskou kartu - ne ten paskvil, co tam je teď. Jinak, cvakací systém není jen v HK, ale i na exotičtějších místech - třeba v Budapešti, kde jsou navíc asi tři způsoby označování jízdenek.
AD 3) Jo, o tom mi povídejte, kdyby byl vychytanější způsob přestupování, dalo by se hoodně ušetřit. Třeba jen to, že autobusy z Pod Strání jezdí většinou ve dvojcích 23,28 a 24,27, nebo obráceně :) Jednička s dvojkou se taky docela často potkávají u Garni a jedou spollu celou cestu.
AD 4) Není co dodat.
5) Autobusy jezdí hrozně pomalu. Když se jednou svezete v Praze, zjistíte, že ty šnečci, co se tady prohánějí dokáží taky jezdit rychle (akcelerace ze zastávky)
6) Maximálně mě dostává ohleduplnost/neohleduplnost řidičů/chodců - Je pravda, že chodec má na přechodu přednost, ale to že to autobusák docela často zadupne před přechodem a 30 lidí čeká, až jeden šamšula přeběhne je bomba...
30.8.2008 13:37
David-K  (Nováček)
RE: DP
1.) Toto je rozporuplne, urcite pisete velke vyhody. Ale ja, s prihlednutim na cenu jezdneho, se musim priklonit na stranu BlackHK. Za tuto cenu mam pravo na komfort, nastupovat i zadnimi dvermi. Cena sluzeb, by se mela odrazit v jejich kvalite.

2.)Cena zavedeni casovych jizdenek, by byla mensi, nez zavedeni mestske karty.
30.8.2008 14:44
dede  (Nováček)
RE: DP
Já osobně nevidím veliký rozdíl v tom, jestli neastupuji předními, nebo zadními dveřmi. Jediný rozdíl je v tom, že když nastupují všichni předními dveřmi, tak je autobus pomalejší.

Náklady na zavedení časových papírový jízdenek by byly jen na zařízení (můj soukromý odhad ceny zařízení) cca 500 000 (zařízení 4000,133 DP) a určitě bysme se dočkali řešení jako. za 10kč 10min jedním autobusem, za 20 30min kolika chcete :) To už se mohly vytvořit jízdenky přesně podle vzdálenosti, nebo podle zón.

2) To určitě jo, ale ne o moc, ale systém městské karty je určitě efektivnější, než zavádění papírových jízdenek. Navíc už tu systém je, tak je zbytečné ho házet do šrotu :)
30.8.2008 15:34
David-K  (Nováček)
RE: DP
Tak s tim nemohu rozhodne souhlasit, efektivnejsi je to leda v tom, ze si nemusite stale chodit do trafiky kupovat jizdenky. Jinak neresi vubec nic. Jenom ma nahradit cvakací system, ktery funguje na stejnej principu. System je zastaraly jiz dnes. Jina velka mesta k modernizaci pristoupila davno, namatkou Liberec, Usti, Budejovice, Olomouc, nebo Zlin. Tam vsude jiz funguje casova jizdenka. Tak preci nebude Hradec, jezdit na tyto drahe nesmyslne jizdenky dalsich 50 let.

Bouzel naklady na zavedeni casovych jizdenek neznam a nerad bych tu mystifikoval. Ale je jiste ze zavedeni noveho systemu, neni prilis technicky narocne. To jiste ne, to se mi zda dosti prestrelene cena 10kc za 10minut :) Kazdy by si mohl koupit jizdenku dle sveho gusta, coz je velka vyhoda.

Jiste je pohodlnejsi pouzivat vsechny dvere, ocenite to, az bude zima, nebo bude prset.
30.8.2008 16:10
dede  (Nováček)
RE: DP
K efektivitě... určitě ne pro zákazníka, ale pro DP. Výhody: odpadá tištění a distribuce jízdenek, přehled o počtu cestujících v autobuse po kontrole -> Možnost optimalizace nevyužitých spojů (teda jestli na to přišli :))
Podle mne, at si klidne nechají ty cvakací jízdenky, ale zavedou časové jízdenky na městskou kartu. A pokud se budeme bavit o zastaralosti, tak do většiny autobusů v anglii a irsku se nastupuje předními dveřmi a kupuje jízdenka u řidiče :)

Těch 10kč/10min jsem si nevycucal z prstu - tolik se platí v Brně :D

V zimě spíš ocením, že se neotevírají zbytečně všechny dveře kvůli jednomu človíčkovi - další na co DPMHK ještě nepřišel - zprovoznit tlačítka na dveřích.
30.8.2008 13:25
David-K  (Nováček)
RE: DP
Hradec Kralove v tomto jiz davno zaspal, nejen ze HK a PCE jsou jedina mesta s "cvakacíma jízdenkama", ale co je horsi, jsou jedina velka mesta bez casovych jizdenek.
31.8.2008 13:15
BlackHK  (Nováček)
DP
Zvláštní je, že jsi jsou DP Hradce i Pardubic tak podobní, asi se po sobě opičí, No a jinak to nastupování předními dveřmi je asi opravdu zbytečnost, si vemte jen, když se jede po 7 hodině třeba z hokeje, přijede krátkej bus a ještě se nastupuje předem, do jednoho busu si přitom chce nastoupit kvantum lidí. To je právě to další co mě tu štve, že když jede pár lidí pošle se kloubák a když jede kvantum tak krátkej. DP samozřejmě nemůže vždycky vědět kolik lidí zrovna pojede, ale když je hokej, fotbal nebo přijede vlak, tak je jasné, že lidí bude víc.
Ty časový jízdenky mě tolik neštvou, mám totiž lítačku, ale kdybych byl třeba odjinud nebo ji prostě neměl a měl jet z Moravskýho do Kuklen, tak bych si musel přestupovat, to znamena 2 jizdenky každá za 14 nebo 15 korun, přitom i z přestupem by mě to vyšlo tak 30 až 35 minut.
Tudíš jízdenka by vyšla na 28-30 korun a v Praze by mě jizdenka která platí 75 minut vyšla na 26!Jinak ty přestupy na vlaky jsou hrozný, to si někdy zkuste.
1.9.2008 19:01
Natalia  (Nováček)
listok na HD
Dobry den, vedel by mi tu niekto povedat, ci sa da kupit jizdenka na cely rok?? a kolko to stoji a kde sa da kupit??
1.9.2008 19:33
Petr - HK  (Guru +4)
RE: listok na HD
Dobrý den, pokud myslíte jízdenku pro HK, pak mrkněte na web:
www.dpmhk.cz/mhd/jizdne-v-mhd.htm

Zařídit vše lze třeba na Gočárově třídě v Informačním centru, možná i v sídle Dopravního podniku v Pouchovské ulici.
Jak jezdí busy v Bratislavě a kolik stojí nevím :-) Zdravím Slovensko, vzpomínám v dobrém. Mějte se.
1.9.2008 22:11
Natalia  (Nováček)
RE: listok na HD
dakujem pekne za link, pomohol si mi :)a som rada ze na slovensko spominas v dobrom, ja sa uz tiez tesim na Hradec, idem tam na vysoku. pekny vecer
11.9.2008 10:25
jks  (Nováček)
jízdní řád+terminál
co mi vadí je, že odpovední funccionáři na DP HK odmítají používat nejen vlastní mozek. On se bojí využít i nápady jiných.
Komunikoval jsem s nimi na téma linky č.12
Šlo zhruba o to, že lidé kteří dojíždějí za prací do HK, se z odpolední směny nedostanou prostě domů. Z terminálu i vlakového nadráží odjíždějí poslední spoje v cca 22:30. Linka č.12 na terminál nezajíždí a za 1minutu se to od Amberu stihnout nedá. Odpovědí mi v podstatě bylo to, že poslední spoj posunuli a začal odjíždět z Březhradu o 10 minut později! Jednalo se tedy o řešení kterým mají dijíždějící jednu jedinou jistotu - NESTIHNOU POSLEDNÍ SPOJ !
1.11.2008 19:29
Petr - HK  (Guru +4)
terminál
K terminálu bych měl pouze 2 připomínky: text na informačních tabulích dálkových spojů nemusel být modrý, určitě existuje pro důchodce viditelnější barva (ale to už tu někdo psal). Ještě bych vytknul jednu věc: jdete po chodníku a najednou je u hlavních pilířů neviditelný několikacentimetrový schůdek o který během pár minut zakoplo několik lidí. Je to otázka času, kdy si tam někdo rozbije hlavu. Ještě mě překvapila malá kapicita parkovací plochy pro auta. Celkově však terminál hodnotím kladně, svým stylem je nadčasovou stavbou a v této podobě se mi líbí. Zvláště zázemí terminálu je vkusné, klidné, moderní.
21.7.2010 21:05
papanek  (Nováček)
mhd
čím se liší 21tr od 21trAC?
22.7.2010 03:59
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: mhd
21Tr a 21TrAC se liší pouze elektrickou výzbrojí. V trolejbusu 21TrACI je navíc umístěn pomocný naftový agregát.
22.7.2010 12:01
Nesa  (Nováček)
RE: mhd
Máte pravdu, ale říct o "srdci" toho trolejbusu jenom... :)
21tr má stejnosměrný seriový motor s regulací GTO tyristorů. (když se to zlajčtí, tak z troleje jde stejnosměrnej proud a točí se to).

21trAC má 3-fázovej asynchronní motor na střídavej proud a regulací igbt tranzistorů. (z troleje furt jde stejnosměrnej proud, ale musí se z něj udělat střídavej).
18.2.2011 10:42
Eva  (Pokročilý +6)
jízdní řády MHD
Teď o prázdninách se opět projevilo, jak nemožně jsou sestaveny jízdní řády. /Ne že by to mimo prázdniny bylo o moc lepší./ Během pěti minut jedou 3 linky a pak půl hodiny nic. A trvá to roky. Který meumětel ten počítač na úpravu jízdního řádu programuje? Pak město chce, aby lidé více používali MHD!Obzvláště příjemné je to např. když se jede na vlak a pak se půl hodiny čučí na nádraží.
18.2.2011 10:56
BlackHK  (Nováček)
RE: jízdní řády MHD
Já s tímhle absolutně souhlasím. Například od Grandu jede směrem ke Hvězdě a podzámčí 16,18 i 23 skoro ve stejný čas a pak dobu nic. Stejně tak se na Masarykově setkávají 18 a 25. Ale je to tak i u dalších linek, na to si stěžuje hodně mých známých, je to katastrofa.
2.3.2011 18:49
Thomas  (Nováček)
nové trolejbusy
Zdravím kde jsou ty slibované trolejbusy,a kdy začnou jezdit?
3.3.2011 16:19
BlackHK  (Nováček)
RE: nové trolejbusy
Zatím si hezky jezdí zkušební jízdy po Plzni a až se opotřebují tak nám je pošlou na dosloužení sem, ale kdy to bude ví jen pán bůh.
16.3.2011 18:17
Thomas  (Nováček)
RE: nové trolejbusy
Je to pěkně na hovno,vždyť nám je rozbijou.:(
4.3.2011 08:45
peta01  (Nováček)
RE: nové trolejbusy
Něco se najde pod odkazem plzen.idnes.cz/v-plzenskych-ulicich-zkousi-trolejb... .
21.3.2011 15:12
RaF  (Nováček +4)
Cestování
A ze všeho nejhorší jsou ti mladí uhrovatí FreeCoolíni co si stoupnou do prostoru dveří se špinavejma batohama na zádech!
21.3.2011 19:40
Hradecan  (Nováček)
RE: Cestování
To je fakt špatné...po celodenním sezením ve škole si ještě sednou a starý či nemocný člověk si nemá kam sednout.
31.3.2011 14:01
RaF  (Nováček +4)
novinky MHD
Od dubna si budete otvírat dveře sami, od května už si budete i sami řídit. A od června dojde proud a skupiny cestujících se budou v zastávkách střídat v tažení trolejbusu.
6.4.2011 15:27
jyrka  (Nováček)
RE: novinky MHD
Nekecej, konečně to někomu v DP došlo, že když tam ty tlačítka na otevírání dveří jsou, že by se měly používat?
20.7.2013 11:26
Sušený Led  (Nováček)
Změny linek
Jako každá změna, i poslední změna od 15.7.2013 rozdělila Hradec, má své zastánce a kritiky. I přesto, že se spojení jednotlivých lokalit oproti předchozímu stavu zhoršilo, změna má svou logiku. I když je důležité spojit centrum města s důležitými perifériemi, nelze dokonale propojit všechny periférie, přestupům se zde tak či tak nevyhneme. Navíc MHD v centru Hradce byla v posledních letech skutečně předimenzovaná. Všechny důležité směry jsou pokryty trolejbusovými linkami, ale jen v málo ulicích je provoz MHD čistě trolejbusový. Proto ideální stav by měl být takový, že by autobusy jezdily pouze tam, kam trolejbusy nemůžou.

Myslím, že postup, který dopravní podnik naznačil při poslední změně, by se dal rozšířit a prohloubit - výrazné snížení délky linek při mnohem méně výrazném zhoršení dopravní obslužnosti. Rád bych se podělil o své návrhy dalších změn. Návrhy vycházejí ze stavu po 15. červenci a také po předpokládaném návratu trolejbusů na Dukelskou třídu.

Navrhované změny:

Linka č. 9: THD - Hlavní nádraží - Habrmanova - Jiráskovo nám. - Rozkvět - Metuje - Fakultní nemocnice a dále po trase;
Linka č. 12 - zrušit;
Linka č. 14 - ze zastávky Jungmannova prodloužit do zastávky Březhrad v trase dosavadní linky č. 12 (obdobně některé spoje jen do TESCO Březhrad);
Linka č. 22 - zrušit;
Linka č. 27 - Slezské Př.-Cihelna - Kladská - Háječek - Stoletá - Alessandria a dále po trase (v případě, že se do budoucna počítá se znovuvybudováním trolejového vedení, které v této trase historicky existovalo, by bylo vhodné přeložit sem linku č. 6 a linku č. 27 vrátit na původní trasu).

Dále navrhuji zavést zcela novou linku pro alternativní propojení centra města a Kuklen přes Pražské Předměstí. V centru by byla ukončena jako polookružní obdobně jako linka č. 18 (zastávky Komenského - Magistrát města - Adalbertinum). Další zastávky: Zimní stadion - Heyrovského - Fakultní nemocnice - Metuje. Dále po trase, která se z větší části v minulosti pro MHD nevyužívala: Veverkova - Bezručova - Kuklenská - Honkova - Pardubická - příjezd k HM Albert - Kutnohorská - Pražská s ukončením na Denisově náměstí. Zastávky: Bezručova - ve stejnojmenné ulici poblíž křižovatky s Hybešovou; Pražské Předměstí - v Kuklenské mezi křižovatkou s Rubešovou a železničním přejezdem (kde by v budoucnu mohla vzniknout vlaková zastávka Hradec Králové - Pražské Předměstí); Honkova - v Kuklenské u křižovatky se stejnojmennou ulicí; Sběrný dvůr Kukleny - za železničním přejezdem v každém směru (s případnou vazbou na dopravnu ČD Hradec Králové - Kukleny); Annenské náměstí (v Pardubické směr Plačice); Růžová (v Pardubické u křižovatky se stejnojmennou); Vlčkovická (v Pardubické u křižovatky s příjezdem k HM Albert); HM Albert; Bláhovka; Kukleny náměstí (konečná - jako u linky č. 3). Vzhledem k řídkému osídlení tranzitních lokalit by mohly zastávky Honkova, Sběrný dvůr Kukleny, Růžová a Vlčkovická být na znamení.

Odůvodnění:

Jako někdo, kdo bydlí ve Fařářství, mohu potvrdit, že dostat se na Moravské Předměstí není zrovna jednoduché. Buď to znamená ujít zhruba kilometr na zastávku Labská Kotlina - Obří akvárium, nebo přestupovat z linky č. 14 na zastávce Lipky (kde jsou jednotlivé zastávky daleko od sebe - přes celou křižovatku). Přitom frekvence není zdaleka zanedbatelná, a noční linka, která zastavuje na Metuji, toto spojení bez problémů obstarává. Nechal jsem se tedy inspirovat noční linkou co se týče propojení zastávek Metuje a Fakultní nemocnice. Původní jsem uvažoval, že by se na trasu Habrmanova - Metuje mohla přeložit linka č. 24 (zejména vzhledem k tomu, že ve špičce je posílena expresní variantou 24R, která by zůstala v původní trase), nakonec jsem však usoudil, že by tato trasa nemusel být vhodná pro kloubové autobusy (zejména vyvolává otazníky délka zastávkových zálivů na Jiráskově náměstí a parametry odbočovacího pruhu z Rašíhovy třídy doprava směr Veverkova).

Rovněž tak jsem cítil naléhavou potřebu propojení Labské Kotliny 2 a Kuklen. V této trase nejezdí vůbec nic a nelze ji efektivně vyřešit ani s přestupem, protože nejbližší přestupní zastávka, která by přicházela v úvahu, je Hlavní nádraží. Vede to k tomu, že když potřebuji do Kuklen, dojdu tam většinou pěšky (i když je to z Jungmannovy na Annenské náměstí 24 km a necelé půlhodiny času). Věděl jsem však, že linka propojující jen Farářství a Kukleny by sama o sobě nebyla životaschopna, měla by smysl pouze s vazbou na centrum města.
21.8.2014 19:21
kuba77  (Nováček)
RE: Změny linek
K tomu propojení LK2 a Kuklen mě napadlo, co než navrhovat novou linku, tam protáhnout linku 14?

Cihelna - Kingspan - centrum - Jungmannova by se neměnilo, jen by v Jungmannově zastavilo na zastávce jak staví linka 12 do Březhradu a nezajíždělo by se na točnu ale zahlo by se do ulice Na Rybárně a dál tak jak navrhujete. Jen by zastávka Bezručova musela být o pár metrů jinde - např. před křižovatkou Bezručova x Na Rybárně x Kuklenská, kde myslím měla zastávku s názevem Na Rybárně zrušená linka 19.
28.12.2013 17:15
Darkseid1  (Nováček)
Dobíjení přes automat
Dobrý den, chci se zeptat, jestli zde někdo neví, zda jdou vyndat peníze z elektronické peněženky. Dobíjel jsem dnes na terminálu městskou kartu přes automat na 3 měsíce a samozřejmě jsem si nepřečetl, že automat nevrací, načež jsem do automatu strčil 1000 kč a "přeplatek" 440 kč se mi doplnil do elek. pěněženky. Předem děkuji za odpověď
29.12.2013 17:53
X Y  (Pokročilý +4)
RE: Dobíjení přes automat
Řekl bych, že nezbývá než se jít domluvit s provozovatelem automatu a požádat o vrácení peněz. Pokud to bude mimo pravidla a nebude ochotný vyhovět, tak potom máte bohužel dobře přednabito.
Já myslím, že se domluvíte.
Dejte pak vědět, jak to dopadlo.
30.12.2013 18:24
Eva  (Pokročilý +6)
předprodej
V době, kdy se prodává předplatné na další rok, je předprodej jízdenek na Gočárově tř. uzavřen a na terminálu funguje jedna pracovnice na celou frontu. Kdo tohle vymyslel?
21.8.2014 14:50
Eva  (Pokročilý +6)
Dopravní podnik
opět nezklamal. V době, kdy je plno oprav a je složité se někam dostat, opět jezdí např. č. 16 a 23, 14 a 12 a pod. v rozmezí pěti minut a pak půl hodiny nic.

Vožit nový komentář

K tomuto fóru mohou příspívat jen přihlášení uživatelé.
Přihlásit nebo registrovat.

Mohlo by se hodit
Doporučujeme