D11 - další zářez na pažbu odpůrců dálnice

Příspěvky ve fóru

Přidat komentář
30.11.2003 14:34
Jenyk (neregistrovaný)
výstavba D11
Zajímalo by mě,jak pokračuje výstavba D11,resp.kdy začne??Jezdím dost často do Pha a už mě (a nejenom mě) unavuje dopr.situace v okolí Chlumce... A další věc,která hovoří pro urychlenou výstavbu D11 - statistika dopr.nehod - cožpak "odpůrcům" nezáleží na lidských životech???
1.1.2004 15:19
pavel (neregistrovaný)
RE: výstavba D11
... cožpak "odpůrcům" nezáleží na lidských životech??? ...
A některým řidičům na jejich životech i ostatních záleží ? Pokud by totiž záleželo, tak počet nehod je bez ohledu na typ komunikace výrazně nižší.
1.1.2004 16:52
joe (neregistrovaný)
RE: výstavba D11
Protože člověk je hovado myslící jen na svůj bezprostřední prospěch, je výstavba D11 i jízda po stávající silnici taková.A těch pár výjimek to nespasí.
1.1.2004 20:08
R. (neregistrovaný)
RE: výstavba D11
Obdivuhodná sebereflexe.
3.1.2004 19:38
pavel (neregistrovaný)
RE: výstavba D11
Co je člověk nechť posoudí každý sám dle sebe, ale s D 11 do Hradce Králové (ale ne do Trutnova, protože to je zbytečné) samozřejmě souhlasím. Na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla bych maximální rychlost snížil alespoň na "bývalých" 110 km/h. Např. v Norsku je limit pro silnice 80 km/h a dálnice 90 km/h - i nám by skandinávská norma výrazně prospěla, protože by bylo méně nehod a tudíž i zraněných a mrtvých.
3.1.2004 23:21
Roman (neregistrovaný)
RE: výstavba D11
Nesdílím Tvůj názor na omezení rychlosti. Myslím, že limit 130 km/hod. je správný, ale ne za všech okolností. Na dálnicích u nás i venku strávím dost času a vidím že v rychlosti to není. V Německu se lítá dost rychle a nehody moc nejsou, ale nedej bože aby se tam provoz zkomplikoval. Pak jsou tam karamboly i při podstatně nižších rychlostech. Jde o zodpovědnost lidí, pozornost a ohleduplnost. Těch bouraček zaviněných jen a pouze vysokou rychlostí na dálnici je minimum. Vždycky v tom hraje roli něco dalšího. A dát nižší limit na dálnici je jen krok zpátky. Slušný řidiče to zpomalí a raplové stejně poletí. Co je platnej limit v obci 50 km/hod., když magor se Superbem to mastí přes Blešno 150 a vymele se ? Snížíme proto limit na 40 ? Navíc v Norsku, řekl bych, budou po větší část roku trochu jiné podmínky, než u nás.
8.1.2004 20:21
pavel (neregistrovaný)
RE: výstavba D11
Ale jo, až tak pomalu jako v Norsku bych to neviděl. Nicméně minimálně v polovině zemí EU se jezdí pomaleji a pro nás by limit 110 km/h byl "akorát". Mezi Prahou a HK rozdíl 130 vs. 110 dělá pouze 6 minut.
9.1.2004 02:56
Roman (neregistrovaný)
RE: výstavba D11
Ono to není ani šest minut, ale není to ani z HK do Prahy. Musíme počítat bohužel pouze z Poděbrad do Prahy.
Z pohledu příležitostné jízdy je to snad nepodstatné, ale cestou na Rozvadov a zpátky už je to dobrá půlhodinka a za rok to například u mne dělá nejméně dvacet hodin.
Myslím, že je důležitější, jestli mám pro danou rychlost schopnosti a možnosti. S novým firemním autem není problém, ale se svým soukromým favoritem mi raději těch 110 stačí.
A to, že leckde v EU mají nižší limity je podle mne dáno tím, že kdyby je neměli, byli by nebezpeční sami sobě. Dopadali by hůř než my tady. Zkazky o tom, že venku jsou řidiči vyježděnější než u nás již dávno patří do říše pohádek. (mluvím o průměru) To je moje zkušenost.
14.1.2004 19:54
pavel (neregistrovaný)
RE: výstavba D11
6 minut to bude po dostavbě D11. Jinak jsem přesvědčen, že ve většině zemí EU se jezdí bezpečněji než u nás. Země, kde jezdí hůře jsou Itálie nebo Řecko - tam to kolikrát není doprava, ale chaos.
22.9.2004 10:59
Ardeth (neregistrovaný)
RE: výstavba D11
Musis obecne predpokladat ze jizda po dalnici je zpravidla mnohem bezpecnejsi nez po normalni komunikaci! Ty pozemky by mel stat vyvlastnit...neni mozny aby par "aktivistu" ohrozovalo stovky zivotu! V Chorvatsku stavi dalnice jako na bezicim pasu...u nas to trva 7 let nez se schvali 50km usek dalnice a dalsi 3 roky nez se postavi!
30.11.2003 16:51
Roman (neregistrovaný)
Jestli byla informace včera v noci pravdivá, a předpokládám že ano, tak u Kratonoh se odehrála další ze zbytečných velmi tragických nehod. Ať už byla vina na straně řidiče, nebo chodkyně, obecnou příčinou je stejně neexistence D 11.
Tzv. ekologové a odpůrci stavby D11 by měli svoje stanoviska obhajovat tváří v tvář obětem těchto častých dopravních nehod a z nehod plynoucí skutečné ekologické zátěži krajiny. Potom by teprve byly zřetelné skutečné, především ekonomicky spekulativní, pohnutky těchto "ekologů".
Dokud i u nás, stejně jako v případě obchvatu Plzně, nezvítězí rozum v podobě zákona o "veřejné prospěšnosti" téhle stavby, bude mrtvých a skutečných ekologických zátěží jen přibývat.
22.12.2003 20:52
R. (neregistrovaný)
a další dvě mrtvolky.....
22.12.2003 22:17
smutnej (neregistrovaný)
bohužel, byly tři.
Neznáte náhodou někdo nějakého pseudoochránce životního prostředí. Rád bych mu poslal parte mojí kámošky a kamaráda, kteří tady ještě mohli být, kdyby před rokem nejeli po této cestě.
24.10.2004 01:37
MIKI (neregistrovaný)
To parte Vašich kamarádů pošlete těm co jsou za stavbu D11 zkutečně odpovědni - Řiditelství silnic a dálnic.
23.12.2003 09:41
Nebelman (neregistrovaný)
Dálnice
Dálnice a vůbec komunikace se staví, aby fungovala doprava. Snad by měl někdo těm podivným odpíračům cest vysvětlit, že dálnice se nestaví jen tak z plezíru, ale proto, aby doprava byla bezpečná a moc neobtěžovala obyvatele měst a vesnic.
23.12.2003 10:10
ronald (neregistrovaný)
svazaci ze svobody zvirat nas "opet trochu" ochranili pred zlou betonovou lobby. dekujeme! jen trochu nerozumim, proc cca 60 ochrancu vykoupilo pozemky tesne pred hradcem, kde se zadny prevzacny cerv nevyskytuje? to bude asi kvuli penizkum, vzdyt kazdy se zivi jak umi a doba je zla. jen ten spidla aby jim to nevyvlastnil, no to by bylo mrzute..
28.12.2003 11:23
zvedavej (neregistrovaný)
Re:
Asi to bude tim, ze je to jenom zasterka pro jine aktivity. Uvidime casem kde se ti ptackove zase ukazou.
28.12.2003 13:46
Martin Samohrd (neregistrovaný)
S těmi našimi "ochránci" je to trochu jinak
Pokud mám pravdivé informace, tak prý jistí majitelé půdy, hospodařící u Hradce v trase budoucí dálnice, chtěli dálnicí zabírané pozemky vyměnit za jiné. Pozemkový fond jejich žádosti nevyhověl a požadované volné pozemky převedl na někoho jiného. Protože však jsou dobří hospodáři, snaží se pochopitelně na své půdě hospodařit co nejdéle. "Prodali" tedy metrové kousky pole aktivním aktivistům a ti za ně provádějí zdržovací manévry. Aktivisté proti všem rozhodnutím o výkupech protestují, odvolávají se, soudí se a úspěšní hospodáři zatím dál hospodaří. Až všechny soudy prohrajou, prodají zpět půdu hospodářům a půjdou exhibovat jinam. Můžeme mít ale hospodářům za zlé, že se snaží na své půdě podnikat? Pokud za ztracenou půdu dostávají od státu méně než utrží za vypěstované plodiny, zdá se mi jejich postup logický. Půdu tak dnes prodávají pouze nehospodařící majitelé nebo také ti neúspěšní hospodáři, kterým je dobrá i ta trocha obdržených peněz. Aktivisté jsou tedy v celém problému jen tajtrdlíci, přihřívající si pouze svojí vychladlou polívčičku.
Nám ostatním nezbýva než si přát :
1) - aby stát ve svém rozhodování používal místo síly více mozku,
2) - aby se aktivisté zabývali ekologickými problémy a vykašlali se na zástupné pseudoproblémy,
3) - abychom přežili příští jízdu do Chlumce.
28.12.2003 15:28
Jarda (neregistrovaný)
RE: S těmi našimi "ochránci" je to trochu jinak
slyšel jsem dvě verze vašeho příběhu, shodou okolností z obou zúčastněných stran.
úředníci tvrdí: nabídli jsme zemědělci adekvátní pozemky, ba co víc s větší bonitou a o stejné výměře
hospodář tvrdí: nikdo mě oficiálně nekontaktoval a žádnou oficiální nabídku nepředložil. Jednání úředníků není standardní.

a teď si vyber, občane!
28.12.2003 19:31
Samohrd (neregistrovaný)
RE: S těmi našimi "ochránci" je to trochu jinak
Mám jen informaci od zemědělců. Možná, že je pravdivá i ta úřednická verze. Pak by ale chování zemědělců, řízených selským rozumem, bylo nelogické, a to se mi nezdá. Pravdou taky je, že přestože jako bývalý úředník, úředníky příliš nezbožňuji a tak se mi lépe poslouchá zemědělská verze. :-)
30.12.2003 23:03
zvedavej (neregistrovaný)
RE: S těmi našimi "ochránci" je to trochu jinak
Pan Samohrd by mel mit take informace i z druhe strany: tedy od vlastniku uzkych nudli. Zase tady jsou jen pohadky O Cervene Karkulce! Tu ale uz zname. Nebo se nejedna opet o klasickou "albrechtovinu"?
1.1.2004 18:30
SAMOHRD (neregistrovaný)
Odpověď panu "Zvědavému" (někdo Vás pronásleduje, že nemůžete uvést sv
Vážený pane "zvedevej",
rád bych Vám ukojil Vasi zvedavost a obeznámil Vás s "jinými aktivitami ptáčků" (viz Váš příspěvek do diskuze z 28.12.03) nebo objasnil "albrechtovinu" či pohádku (viz Váš příspěvek do diskuze z 30.12.03). Budu Vás ale muset zklamat. Jednak totiž nevím co pro Vás představují výrazy "albrachtovina" ale hlavně si myslím, že celá ptáčková věc je daleko prostší a není potřeba v ní hledat nějaké jinotaje. Pokusím se to objasnit.

Hovoříme-li o po metru rozparcelovaných kouscích pole v trase dálnice, prodaných za 1Kč ekologickým aktivistům, postrádalo by pak logiku věci, kdyby prodávající hospodář neměl s aktivisty uzavřenou smlouvu o smlouvě budoucí o tom, že mu aktivisté pro prohraných soudech prodají pole za 1 Kč zpět.Chtěl-li by hospodář opravdu pole prodat, prodá ho překupníkům přímo a podstatně dráž. A že by byli aktivisté těmi překupníky, se mi zdá nepravděpodobné. To by stavbu dálnice nezdržovali, nesoudili by se stále dokola ze státem ale snažili by se pole prodat. Zde bych tedy žádné "aktivity ptáčků" neviděl.

Za "aktivity ptáčků" lze však považovat snažení zmíněných překupníků. Jsou jich 2 druhy :
a) První, (ti dopředu informovaní nebo riskující) vykoupili pole v trase dálnice za známou vyhláškovou cenu nebo dokonce i nižší a při prodeji státu použijí vyšší cenu, podle nové vyhlášky platné od dnešního dne.
b) Druzí, (zde asi míníte "ptáčkové") nakupují půdu okolo trasy dálnice od nehospodařících zemědělců za pakatel (1,6 Kč - cca 10 Kč za metr) a snaží se tato pole převést změnou územního plánu z nezastavitelného území na území zastavitelné. Když se jim to povede, prodávají pak investorům tutéž půdu jako stavební pozemek za 1500 - 3000 Kč za metr. (Cena se liší podle funkčního využití území)

Jestli bychom pane "Zvědavej" mohli nazvat činnost těch prvních při troše dobré vůle jako spekulantství, na činnost těch druhých je Vámi použité "aktivita ptáčků" příliš slabý výraz.

Jestliže jsme si tímto vysvětlili pojmy, a doufám, že je tím i jasná nulová role ekologických aktivistů, můžeme se vrátit ke konktétnímu případu "ptáčkovství" :

Vím o jednom případu: V dotčeném území u D11 koupila developerská firma pozemek v rozsahu od Plačic směrem k D11 a dále až za dněšní silnici I/11. Tečnto pozemek koupila jako ornou půdu, dle platného územního plánu tedy v nezastavitelném území města. Nyní se pokouší na různých místech sondovat, zda-li by tento pozemek šlo převést změnou územního plánu do zastavitelného území. Jako předseda výboru pro územní plánování (výbor předkládá stanovisko k návrhu změny územního plánu Zastupitelstvu města, které o změně rozhoduje) jsem byl developrem dotázán zda-li je tato změna reálná. Mé stanovisko zní:

1) Podporuji a budu podporovat rozšíření zastavitelného území západně od Plačič až po trasu dálnice a to v rozsahu severně od silnice na Praskačku po trasu Jižní spojky a silnici II/324 (Kukleny - Plačice). Toto území je v hlavní rozvojové ose stanovené územním plánem (ÚPMHK), bylo navrhováno v konceptu ÚPMHK jako zastavitelné ale nebylo odsouhlaseno orgány ochrany zemědělského půdního fondu. Mám za to, že přesto je logické a vývoj v jiných obdobných evropských městech to potvrzuje, že když k městu přijde dálnice, meziprostor mezi ní a městem je zastavitelný pro funkce, které mají vazbu na dálnici a dopravu po ní vedenou. Mimo jiné se tak nezatahuje zbytná doprava do města.
2) Nepodporuji v žádném případě rozšíření města za dálnici ve snaze udržet zastavěné území města jako kompaktní celek. Takovéto rozšíření by snad bylo možné až po úplném vyčerpání všech rezerv východně od dálnice, ale to já budu, a Vypane "Zvědavej" nepochybně také, již jistě v kytkách.
3) Zastávám názor a trvám na něm, že změny ÚPMHK má iniciovat pořizovatel územního plánu, tedy město. Změny navrhuje podle svých potřeb za účelem sladění prostorového uspořádání města a jeho funkčních vazeb v reakci na probíhající vývoj v území. Zcela nepřípustnou pro město vidím situaci, kdy by se měly rozvoj města a jeho uspořádání řídit podle toho, odkud a kam se povedlo kdejakému developrovi koupit pozemek a jeho funkční využití podle toho za kolik a komu se developrovi povedlo tento pozemek prodat. Takovéto počínání je v rozporu se smyslem územního plánování. Pro vysvětlení nemožnosti takovéhoto postupu uvedu konkrétní příklad. Dotyčný developer na svém pozemku novrhuje zastavět pás mezi Plačicemi a dálnicí. Nezajímá ho co bude s ostatním územím severně a jižně od jeho pásu, jaké budou mezi těmito územími dopravní vazby (o funkčních ani nemluvím) a nezajímá ho ani ,že zakládá do území bariéru, znemožňující dopravní propojení mezi severem a jihem. Nedivme se mu. On potřebuje pouze dobře zobchodovat pozemek.

Jaký tedy můžeme očekávat další vývoj?
1) Developer žádost o změnu ÚPMHK podá nebo nepodá. Když podá, mělo by jí město rozhodnutím zastupitelstva odmítnout. V obou případech by pak developer na svých pozemcích mohl pouze "zasét kukuřici".
2) Město pořídí nebo nepořídí změnu územního plánu pro celé území západně a severně od Plačic. O tom rozhodne Zastupitelstvo. Když pořídí, při projednání zadání změny a návrhu vlastní změny musí záměr odsouhlasit orgány státní správy (především ochrana zem. půdního fondu). Kdyby náhodou tuto změnu odsouhlasily a Zastupitelstvo města ji schválilo, pak dotyčný developer bude prodávat své pozemky jako stavební a využívatelné ne se svým přáním ale v souladu s požadavky města tzn. v intencích změny ÚPMHK. Budou-li ale tyto pozemky opravdu využívatelné, to záleží např. na řešení inženýrských sítí, dopravního řešení atd., tedy krátce řečeno, bude záležet i na majitelích okolních pozemků, jestli pro tuto infrastrukturu své pozemky prodají.

Jak pane "Zvědavej" vidíte, nejde o pohádku O Červené Karkulce a "aktivity ptáčků" jsou zcela jednoduché a prosté. Záleží tedy nakonec jenom na Zastupitelstvu, zda-li svým hlasováním aktivitám ptáčků bude nakloněno, nebo ne. Máte-li však jiné informace než já, rád se přiučím.
29.12.2003 14:46
ronald (neregistrovaný)
RE: S těmi našimi "ochránci" je to trochu jinak
kdyz uz i urednik vyslovne tvrdi, ze nabidl lepsi podminky, to uz mu temer nutno verit..) odvazim se tvrdit, ze daleko nejvic nabidli nasi ochranci zvirat, koupit par predrazenych metru si dovoli kazdy.
ze svych skrovnych vydelku tak ochranci vlastne podporuji "neudrzitelny" zpusob hospodareni,.. a ted se v tom vyznat:)
31.12.2003 12:49
smutnej (neregistrovaný)
a další dvě oběti
Tentokrát u Obědovic. Takže za prosinec je to už pět mrtvých.
Jo a ještě bych chtěl upozornit ty, co si vedou statistiky, že pokud někdo zemře po 24 hodinách od nehody na následky zranění, tak je veden ve statistikách jako těžce zraněný a ne jako mrtvý. Počet zabitých je tak o několik desítek procent vyšší.
10.1.2004 18:13
p.Numerský (neregistrovaný)
- odkaz na informace o D11 -

-aktuální a jiné informace o stavbě D11:
www.ceskedalnice.cz/d11.htm

-webové stránky ŘSD /D11:
www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/14F50F1EF0BC4838C1256DBF0...

šťastnou cestu!
11.1.2004 01:16
Samohrd (neregistrovaný)
RE: - odkaz na informace o D11 -
Pane Numerský, děkuji Vám za upozornění na nové aktuální informace o D11. (Opravdu někdy od konce léta přibylo na stránkách ŘSD 8 řádků "novinek") To je nadějné!
21.1.2004 09:30
ronald (neregistrovaný)
1pruh
Do konce roku 2005 má být jeden pruh dálnice od Libice až do Hradce, o rok později oba pruhy, uvádí ředitel ŘSD. Znamená to, že minimálně rok se bude jezdit tak, jako dnes na obchvatu Plzně, navíc v délce 50 km? Z toho mrazí..
21.1.2004 22:44
xicht53 (neregistrovaný)
RE: 1pruh
Já bych to neviděl tak černě. Když jsem sledoval v TV, s jakou vervou bušili hejtmani, ministři a primátor do základního kamene, tak stavba pojede určitě jako po másle. Asi teda.
A třeba to bude dvouproudová jednosměrka s tím, že druhý směr bude zatím stará cesta. To by šlo, ne?
22.1.2004 13:05
Phavel (neregistrovaný)
RE: 1pruh - kdyby alespoň tak
Do kamene opravdu všichni bušili, ale pozemky ještě vykoupený nemají. Stavba tudíž stejně nemůže začít v plném rozsahu. Je to jenom takový divadýlko pro lidi, kteří o tom nic bližšího nevědí.
27.1.2004 15:01
Michal H. (neregistrovaný)
RE: 1pruh - kdyby alespoň tak
Potíže s výkupem pozemků kolem dostavby D11 ( alespoň do HK ) jasně ukazují, že nějaká novela zákona o vyvlastňování pozemků v zájmu veřejně prospěšné stavby je nutná. Majitelům je třeba nabídnout odpovídající cenu, aby se necítili poškozeni, ale je třeba mít obranu před spekulanty a lidmi, kteří chtějí prodeje pozemků donekonečna protahovat. Myslím, že ti mrtví a zranění ze stávající silnice smrti jsou smutnou výstrahou.
30.1.2004 20:40
pavel (neregistrovaný)
RE: 1pruh - kdyby alespoň tak
Zákon je v pořádku - chyba je v konání úředníků.
9.9.2004 16:16
Aukin (neregistrovaný)
konečně se kope :-)
Věděl jsem, že se začíná pomalu opět stavět ... ale po zkušenostech jsem moc optimistický nebyl. Až do dneška - posuďte sami na linku:
www.ceskedalnice.cz/foto.htm

Myslím, že se té dálnice přece jen dočkáme :-) V současnosti už nebydlím v Hradci, ale už se moc těším, až tam budu svištět po dálnici. O termínu uvedeném na výše zmíněných stránkách (10/2007) sice dost pochybuji,ale i kdyby to bylo o rok později, tak to bude fajn a "jedenáctka" na Chlumec přestane zabíjet.
10.9.2004 22:11
HaFo (neregistrovaný)
RE: konečně se kope :-)
Nejen se kope! Výstavba na schválených úsecích běží velmi rychle. V obchůdku vedle Sigmapump u Tesca jsou fotografie ještě aktuálnější. Ovšem práce úředníků hradeckého Magistrátu je horší: údajně rozbor krajského úřadu se seznamem pochybení těchto úředníků při vyvlastňování dalších úseků má více než 30 stran!!! Ví o tom někdo více? Je to pravda?
14.9.2004 10:13
věřím (neregistrovaný)
RE: konečně se kope :-)
že vše dopadne dobře a jezdit budeme
30.9.2004 21:51
Joska (neregistrovaný)
RE: konečně se kope :-)
Je to pravda! To víte "práce" stavebnho odboru z hradeckého magistrátu. Co chcete jiného při tom kvalitním složení. Už i promagistrátní MF Dnes si toho všimla. Ještě tak 10-15 let, trochu VPM a bude ještě hůře. Pracovat stejně nebudou.
10.10.2004 19:46
insider (neregistrovaný)
RE: konečně se kope :-)
Co s tím má společného VPM? Já myslela, že primátor Vlasák je z ODS a dva z jeho čtyř náměstků taky... A v minulém volebním období byl pro změnu primátorem Vlasák z ODS a měl hvězdného náměstka Korose, ten byl ovšem taky z ODS a z VPM tam nebyl nikdo, pokud se dobře pamatuju. A tajemníkem, který zodpovídá za vydávání razítek, byl pan Kmoch, zvolený taky za ODS. Nebo ne?
16.9.2004 11:13
leník (neregistrovaný)
tady
souhlasím dávno měla stát a díky těm kteří jí brání umírají lidé zbytečně
1.10.2004 08:39
Aukin (neregistrovaný)
vyvlastňování
Ještě do nedávna jsem házel všechny ty rádobyekology a další vychytrálky do jednoho pytle ... ale cca před 14 dny psali v novinách o jedné paní, která vlastnila nějaké pozemky (zemědělskou půdu) v trase plánované dálnice, kousek od Hradce. Při jednání ohledně odprodeje se nějak nebránila, jenom chtěla místo peněz nějaké pozemky jinde, aby mohla dále hospodařit, neboť jí půda živí. Na to se jí už dostalo jen arogantního jednání ve stylu ať si je koupí ve dražbě ... Nakonec jí bylo ještě řečeno, že jí to nakonec stejně mohou vyvlastnit, tak ať je radši zticha.
Necituji to úplně doslova, ale ta arogance moci mě také vyrazila dech. Takže nyní už se té dotyčné paní vůbec nedivím, že pozemek nakonec prodala celé bandě ekologů a teď je tedy problém, co s nimi. Rozhodně se jich nechci zastávat, protože jejich "argumenty" mi připadají poněkud mimo, nicméně černého petra mají v rukách rozhodně naši "úředníci".
24.10.2004 02:07
MIK (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Máte pravdu, arogance úředníku a státní moci je ten pravý problém D11. Hodně lidí spílá ekologům ale ti nedělají nic jiného, než že se v rámci zákonů snaží hájit přírodu (diky bohu není životním cílem všech auto a rychlá jízda). Je to jejich životní postoj a přesvědčení a není úkolem demokracie tuto (možná) menšinu převálcovat a umlčet ale právě naopak - dát ji právo na svůj názor a na jeho prosazování (v rámci zákonů). Tyto štvanice na ekology uměle podněcuje ten, kdo je za problém opravdu zodpovědný a bojí se, aby jeho neschopnost a tupost neodhalila veřejnost. Proč některý z rozhořčených nad mrtvími na silnici I/11 nevloží smuteční oznámení do obálky a nepošle je na Ředitelství silnic a dálnic?
26.10.2004 06:57
Věrka (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Za přípravu pozemků pro plánovanou výstavbu D11 rozhodně zodpovídá Pozemkový fond a Stavební odbor hradecké radnice. O jednání na stavebním odboru v Hradci již začínají vycházet články v novinách. Pokud to člověk nezažije na vlastní kůži, neuvěří! Sama jsem chtěla "jen" opravit domek rodičů. Platí asi opravdu "bez obálky na stavební úřad nelez!". Je to opravdu hrůza. S takovým to přístupem za 1. republiky by Hradec nikdy nebyl takový, jaký zatím stále ještě je. Děs, běs.
27.10.2004 23:02
MIK (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Stavební odbor ani pozemkový úřad nebo pozemkový fond s výkupem a přípravou pozemků pro dálnici nemá nic společného. Veškerá příprava stavby je vždy na stavebníku (investorovi) a tím je v případě D11 Řiditelství silnic a dálnic. Všechny výše uvedené úřady ŘSD pomáhají jak mohou, ale co nadělají, když stavebník od samého začátku zpacká na co šláhne.
28.10.2004 11:23
Honza z HK (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Nevím jaké čtete jednostranné články, ale já sem čet např. i články z pohledu toho pozemkového fondu anebo kdo že se to k tý krávě arogantně choval, a moho říct, že realističtější je pro mě názor toho poz. fondu. Ono totiž té paní měl býd odkoupena určitá část pozemku na dálnici. No a fond jí kromě peněz nenabídl jen ještě půdu o té samé rozloze, ale dokonce dvojnásobnou. Paní ale odmítla, zvolila si lokalitu kde ty pozemky chce a kromě peněz chtěla desetkrát větší pozemek než co jí by byl "odebrán" Nezlobte se na mě, ale tohle je vidírání. A jestli pak některýmu úřednákovi ruply nervy a poslal jí do prdele a nazval jí magorem (za to co chce), tak mu dam na prémie klidně ze svýho.

Lidi, chce to více pohledů. Chápu, že pro novináře jsou lepší tyto články, kdy si stěžuje ukřivděná zemědělkyně. ale jednou za čas se někde v dolnim rohu stránky novin objeví malej destiřádkovej článeček s názorem i druhé strany...

Já sem ze začátku taky nadával na ten fond, ale přece jenom sem se za ten čas na to naučil dívat jinak.

PS Dlouhou dobu sem nechápal, proč se nevyšlo ekologum vstříc a ten úsek dálnice v Libickém luhu se nepostavil na sloupech. Já mam přrodu rád a tento názor sem měl, ikdyž vím, že ta dálnice sice povede územím Libický luh, ale nevede tou chráněnou rezervací, takže ŘSD by nemuselo a ani tedy neudělá. Ale vzhledem k tomu, že se v průběhu života přesvědčuju, že většina ekoteroristů jsou sice lidé s postoji, ale jsou naprosto vymatlaní a jsou společensky nebezpeční, za to, jak zdržujou stvbu dálnice před Hradcem jim ten zastavěnej Libickej luh přeju. Pochopme, tím že se postaví dínice v Libickém luhu svět nekončí a příroda to přežije, ale pro ně je to živitní tragédie a tu já jim přeju.
28.10.2004 11:43
Jarda (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
no tak hlavně že máte o té "krávě" dost informací. Já její rodinu znám a poté co jsem zjistil, jak se věci mají, tak se nedivím, že na úřednickou hru nepřistoupila.
Co si mám myslet o úřednících, kteří si nechají vykoupit pod nosem pozemek nezbytně nutný pro dálnici, který už jednou vlastnil stát.
Ano to se opravdu stalo! Stát vlastnil pozemek nezbytně nutný pro výstavbu dálnice a on ho prodal !!!!!! Ale to byl určitě jiný úředník, než ten kterého máte na mysli :-)
Jediné, co mě mrzí, jsou ty zmařené životy.
1.11.2004 20:52
Honza z HK (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Jardo, víte vůbec co píšete (tím se nesnažim zpochybnit Vaší inteligenci!)? jak sem to pochopil já: Stát vlastnil pozemky. Ta "kráva" si vyhmátla plány dálnice, pak vyhmátla úředníka, kterýho podplatila a ty pozemky získala. Tohle je pravděpodobnější selhání úředníka než selhání úředníků při jednání u výkupu. Takže ty pozemky nezískala za účelem hospodaření. je to pouze záminka, pouze její imidž na venek. a ve skutečnosti asi z toho nemá tolik co chtěla, tak se nasrala a rozjela mediální a teatrální válku s úřadem. Ano, člověk si říká, co bude mít z toho, když ty pozemky prodala za sym. 1Kč ekoteroristum. Sem ale totiž slyšel, že jim je sice prodala za 1Kč, ale dohoda mezi nimi je, že při skončení sporu se jí ty pozemky zase vrátěj. Takže naše chudák farmářka může jenom získat. A jestli ty pozemky získala pouze kvůli spekulaci a podplacením, tak jí ty všechny nejvulgárnější přívlastky patří!
2.11.2004 09:11
Jarda (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Ano, máte pravdu. Pokud vím, opravdu to udělala "natruc".
A teď se zeptám Vás, Honzo. Uvědomujete si, co píšete? Právě jste dva lidi (nepřímo) obvinil z trestného činu.
Já osobně si myslím, že to (bohužel) proběhlo bez úplatku. "Bohužel" proto, že to dokazuje, jaký je tu bordel.
Jinak já jsem zastáncem dálnice a myslím, že paní H. s úředníky by se měli sejít za účasti nějaké třetí nezávislé strany a otevřeně si to vyříkat. Trpí nevinní lidé.
Jako člověk spíše pravicového smýšlení ale musím souhlasit s paní farmářkou - soukromý majetek je nedotknutelný a pokud ho někdo chce, musí nabídnout adekvátní náhradu. Teprve pokud někdo nezávislý uzná, že adekvátní náhrada byla nabídnuta a nepřijata, může nastoupit vyvlastňování pozemku.
2.11.2004 16:11
Honza z HK (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Já jako levicově smýšlející volič (prosím, neplést s KSČ a podobných věcí, jsem jen opak pravicového voliče) právo soukromého vlastnictví plně podporuji. Řekněte mi, kde a kdo tý farmářsce něco bral či tak podobně? A myslíte si, že finanční náhrada za pozemky a navíc nabídnuté pozemky o desetinásobné rozloze nejsou dostatečnou náhradou? Už s tímhle nesouhlasím, ale budiž. Pokud opravdu jí do o to pokračovat v hospodaření (jak je v každém článku proklamováno), tak proč to nevzala?
A pokud by opravdu platila Vámi proklamovaný proncim, "dokud nejsem zpokejen, nic nemáš", tak každý majitel, přes kterého pozemky by vedla v budoucnu jakkákoliv veřejně prospěšná stavba (kupující a lehce vydíratelný stát), tak se stane milionářem. Pokud by to opravdu platilo podle Vašehi principu, tak jí taky chápu a za pozemky bych si vyžadoval barák na Václaváku. Dokud bych tohle nedostal, nebyl bych spokenej a tím pádem nikomu bych pozemek neprodal a dálnice by mohla stát nejdřív za 10 let, než by se udělal novej projekt mimo mé pozemky + další se stavbou související činnosti (posudky, schvalování, stavby,...). ovšem to by bylo dražší než mi vyměnit pozemky za barák na Václaváku, takže bych se toho pravděpodobně dočkal (pokud by se stát ke mě nechtěl chovat arogantně a nezačal mi vyhrožovat vyvlastněním)... Vždyť sám musíte uznat, že je to pí*ovina a tkhle to nejde.
Navíc nechápu, proč většina lidí má strach z vyvlastňování??? Jediné, co to dnešní vyvlastnění má společného s vyvlastněním ala 50. léta je jen název a že budoucím majitelem je stát. Nikdo nikomu nic nevezme. Vše se zaplatí podle soudem stanovené ceny. Vyvlastnění je zbraň proti takovým, kteří se snaží vydírat stát nesmyslnými požadavky (jako třeba desetkrát větší pozemek + peníze, ale budiž).

Jinak to že ho nepodplatila, dejme to mu. nevim jak dobře máte ověřené info. Ale to že došlo k nákupu pozemků za čistě spekulativními důvody, to už je asi evidentní. prosím, proč ne, ale barák na Václaváku nikdo dostat nesmí.

Jinak bych ještě rád podotknul, že ten desetinásobek nemusí být pravdivý. Z toho článku si pamatuju, že šlo o násobnou rozlohu toho pozemku, kterou jí chce stát "ukrást". Ale vim, že mě to číslo ohromilo, takže pokud v tomto případě je (5x nebo 10x) pro někoho zásadní rozdíl, tak se omlouvám.
2.11.2004 18:34
Jarda (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
1/ "finanční náhrada za pozemky a navíc nabídnuté pozemky o desetinásobné rozloze nejsou dostatečnou náhradou?"
To tvrdí úřady - ona (myslím) tohle netvrdí (viz Váš dovětek)
2/ "Jinak to že ho nepodplatila, dejme to mu. nevim jak dobře máte ověřené info. Ale to že došlo k nákupu pozemků za čistě spekulativními důvody, to už je asi evidentní."
Bylo to v reportáži ČT, dökonce myslím na úvod zpravodajství, někdy začátkem léta.
Pozemky nekupovala za účelem spekulace (šlo o polní cestu), ale proto, aby ukázala na ten bordel, který tady je.

vzhledem k tomu, že už nehodlám na toto téma reagovat, tak bych jen závěrem podotknul, že s postupem paní Havránkové nesouhlasím, ale zčásti ho chápu.
30.10.2004 21:59
MIK (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Myslím si, že blíže k terorizmu je ten, kdo jiným přeje životní tragédii než ten, kdo v rámci zákonů hájí svá práva nebo své přesvědčení.
Slyšel jsem také o jednom "ekoteroristovi", který svůj souhlas s prodejem pozemku podmiňuje vyšetřením a zveřejněním korupční aféry s ostravskou dálnicí - to je ale "vymatlanec" co?
1.11.2004 08:55
Auki (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Přiznávám, že jsem v poslední době četl právě jen ten článek z pohledů té paní (netřeba přidávat hanlivé přívlastky). A je mojí chybou, že jsem se nepídil i po obsáhlejším článku druhé strany. Myslím, že by bylo docela zajímavé postavit obě strany tváří v tvář a chvíli poslouchat :-) Jak jsem si přečetl Váš příspěvek, tak druhá strana uvádí zcela opačné argumenty a přiznám se, že nemám důvod jim nevěřit (i když s jistou rezervou). Z tohoto podhledu jsou mi Vaše závěry docela blízké. Mimochodem udělat tu dálnici ma pilíře (tedy přemostit celý Lužický luh) by podle mě znamenalo minimálně stejnou devastaci - ten most tam nepřiletí někde z nebe a při jeho výstavbě by území pod mostem i blízké okolí dostalo pěkně zabrat.
Pokud jde o různé "přehmaty" úředníků, tak to by bylo nadlouho. Jenom namátkou si vzpomínám, že se celý proces stavebního řízení vracel na začátek pro nějaké "drobné pochybení" - tuším, že šlo o nějakou úřednici z Kolína či z Nymburka nebo tak nějak.
1.11.2004 20:44
Honza z HK (neregistrovaný)
RE: vyvlastňování
Možná sem ten příspěvek napsal lehce v zuřivém afektu, ale to jenom proto, že "všichni" si stěžujou, jaký sou úředníci "svině" a jaká je ta paní oběť. Né že by úředníci neměli své chyby, ale já bud spíš věřit úředníkům, kteří tyto své info budou schopni dokázat návrhy smluv, než ňáké paní, která si stěžuje na x nesmyslných věcí a na arogantnost. A i kdyby ti úředníci byli arogantní, tak za to co jí nabízeli "si to mohli dovolit" a jestli si to co jí nabízeli nevzala kvůli tý arogantnosti, tak je prostě hloupá..

Rád bych upozornil, že jsem se po žádných info z druhé strany nepídil. kdyby jo, napíšu si na ten ouřad. Ale hold sem si všimnul asi dvou maličkých článečků (no, článečků, spíš přepisu pár vět nějakého pověřeného úředníka) a už jenom to, jak media přistupujou k "ferové" mediální přestřelce mezi farmářkou a úřadem, stačilo mi to, abych si udělal jistej předsudek...
24.10.2004 22:35
MIK (neregistrovaný)
A co takle znova znárodnit. To čecháčkům šlo velmi dobře.
5.11.2004 13:51
Matej JR (neregistrovaný)
No nevím jestli jste si toho někdo všimnul...
Že se staví je známo.
Ale v úterý jsem si to frčel z Prahy po dálnici a na konci jsem byl překvapen. Tam kde ještě před týdnem byla hradba stromů, už je nyní průsek. Bylo to pro mne velice příjemný zjištění, protože už to vypadá,m že ta dálnice možná někdy bude.
Měl jsem z toho takovou radost, že jsem dál radši pokračoval přes Bydžov, abych se tý dálnice ve zdraví dočkal.

BTW: nějaký fotky ze stavby jsou na webech www.ceskedalnice.cz a www.dalnice.com
6.11.2004 11:41
frp (neregistrovaný)
Libický luh
Docela jsem se včera pobavil nad zprávou ve včerejších novinách . "Dálnici brzdila černá skládka " Jestli ekologové takto brání vše tak nám je byl asi opravdu čert dlužný. Hlavně že křičí a využívají všech zákonných možností. Děkuji nechci je.
7.11.2004 20:44
Matěj (neregistrovaný)
RE: Libický luh
V kterejch novinách to bylo?
7.11.2004 22:27
frp (neregistrovaný)
RE: Libický luh
páteční Hradecké
8.11.2004 09:30
Honza z HK (neregistrovaný)
RE: Libický luh
Celou dobu říkám, že to jsou jen společensky nebezpeční ekoteroristi. Stále mě tu něgdo osočuje, že sem vulgární a že to jsou lidé svým názorem a postojem na který mají právo. OK, tak to ale i vidíme....
8.11.2004 13:11
Michal H. (neregistrovaný)
RE: Libický luh
Mezi ekologickými aktivisty je třeba rozlišovat. Jednak tu máme extremisty, kteří jsou proti jakémukoli zasahování do př. prostředí a trochu naivně si představují, že budeme jezdit na kole a vlakem a jíst vlastní (bio)potraviny, silnice a chodníky se vyhnou každému stromu atd. Bohužel pro většinu našich médií ( noviny, TV ) jsou to právě oni, kteří stojí za pozornost a kvůli senzachtivosti se o nich neustále informuje ( viz vlakem přejetý demonstrant při převozu radioaktivního materiálu ). Pak jsou tu ti rozumní, mezi které podle mě patří i strana zelených a o těch se raději mlčí ( buď z nezájmu, nebo takticky ). SZ ve svém volebním programu např. prosazuje dostavbu D11 i šetrnou variantu R35 ( mimo úz. Českého ráje ). Pokud jejich program platí, nemám proti němu námitky.
8.11.2004 20:47
Honza z HK (neregistrovaný)
RE: Libický luh
S tímhle samozřejmě souhlasím. Neříkám že SZ podporuji nebo s nima souhlasím, ale respektuji je stejně jako třeba Green peace. jejich zásadní postoje maj smysl (ikdyž taky se třeba s nima neshodnu na Temelíně).
Ale takový ty dětský názvy (já si teď fakt nemůžu vzpomenout na ty jejich jména, tyhle nesmysly si nepamatuju, ale stačí si pročíst kauzy, jako je D11, D5, R35, dub před Aldisem, Ronal,... Tam jich je plno), ty mam na mysly.jestli existujou rozumní ekologové, tak jsou v GP nebo SZ. Zbytek je jen.... Mlčim, ať nejsem osočován za vulgarizmy a arogantnost (v nejhorším některým z těch ekoteroristů).
25.11.2004 12:14
Matej JR (neregistrovaný)
RE: Libický luh
Pokud mluvíš o světový Greenpeace, tak to trochu chápu, ale česká pobočka je spíš bandou exhibicionistů
26.11.2004 22:59
ElBoss (neregistrovaný)
smutnej, MIKI
Jestli nebude problém spíš v řidičích. Stavby silnic ani nikdo jiný nemůže za to, že he někdo ignorant, nedodržuje ani ta nejzákladnější pravidla, je sobec a zakomplexovaná chudinka. Když někdo takový exne a nikoho dalšího nepomlátí tak si říkám jen "víc a houš´t", opět je o jednoho nebezpečného magora míň.
10.6.2009 03:59
jyrka  (Nováček)
Zase jsme na začátku
Tak jsme se posunuli opět zpět... V podstatě jediný, kdo na to seredne doplatí bude zasekaný Hradec. Ale budiž, naprosto souhlasím, 150ha za 10ha (i když již převedené stavební půdy) je prostě mazec. Teď už jen, aby to vyvlastnění šlo rychle...
10.6.2009 08:04
Phavel  (Pokročilý)
RE: Zase jsme na začátku
Podle mě to mělo být dokonce 250 hektarů za 10. Taky souhlasím, nelze takto velkoryse rozdávat státní majetek. Kdyby každý další majitel na trase měl stejný požadavek (a že by mohl mít), těžko by se asi dalo vyhovět, nemáme rozlohu Ruska. Podle mě by takováhle směna byla dost nebezpečný precedens a D11 by sice byla postavena po Kukleny, ovšem to by bylo spolehlivě na desítky let všechno. Další věcí je to, že by takový krok byl dosti nespravedlivý vůči těm desítkám majitelů, kteří své pozemky státu už za původních podmínek prodali a dostavbu D11 umožnili. A poslední věc, která se mi na tom nelíbí - těžko můžu jako majitel jednoduše operovat s hodnotou jako za stavební pozemek, když byl tento pozemek na stavební plochu převeden jen a pouze v souvislosti s naplánovanou dálnicí - jinak by to přeci byla stále jen orná půda. Jiná věc by byla, kdyby paní Havránková skutečně už před naplánováním trasy dálnice, měla pozemky převedeny a plánovala se na nich skutečně třeba výhledově výstavba rodinných domků. Převedení vysoce kvalitní zemědělské půdy, by v této oblasti bylo asi velmi náročné a nákladné, nakonec i město tvdrí, že se z tohoto důvodu nemůže rozvíjet západním směrem. Pokud toto udělal stát, těžko po něm paní Havránková může chtít "ještě za to zaplatit".
12.6.2009 13:16
rzr  (Nováček)
RE: Zase jsme na začátku
10ha po 1000Kč za metr vyměnit za 250ha v ceně 5kč za metr je sakra výhodná směna pro stát......
12.6.2009 16:02
jyrka  (Nováček)
RE: Zase jsme na začátku
No, tak to nevim...
Je zakladni otazka, cim vzrostla cena toho pozemku

Kde jste vzal, ze m2 zemědělské půdy stojí 5kč? (namátkou, co jsem koukal, tak min 100kč, teda stavební pozemek je cca za 2000 (ale pro dům s připravenýma sítěma) - a už to zas tak výhodná nabídka pro stát není...)
12.6.2009 17:05
Phavel  (Pokročilý)
RE: Zase jsme na začátku
Trvám na svém předchozím příspěvku. Zdá se mi nelogické operovat s cenou za stavební pozemky, když na tyto byly převedeny v souvislosti s naplánovanou výstavbou dálnice. Vzhledem ke složitosti převodu kvalitní zemědělské půdy, nevěřím, že by tomu bylo v případě paní Havránkové jinak. Jinými slovy, že by paní Havránková sama tyto pozemky na stavební převáděla, ani neměla důvod (když chce podle svých slov jen hospodařit). Navíc jde o pruh pole, které nesousedí přímo s obcí, jak píše Jyrka - nejsou zde sítě a velká část pozemku (ta která zrovna nesousedí se silnicí, je nepřístupná. Bylo by tedy velmi nákladné pozemek pro výstavbu připravit.
Připadá mi to stejné, jako byste prodával nějakou nemovitost a do ceny si započítal i přidanou hodnotu, která by vznikla v souvislosti s rekonstrukcí, kterou ovšem provede až budoucí majitel.
Každý má ale právo "nasadit" si cenu jakou chce, stát má pak ale právo postupovat v souladu s platnými zákony. Pokud ovšem přistoupí na tuto velmi nákladnou směnu, může vcelku najisto počítat s tím, že každá další směna/výkup nejen na trase D11 bude za stejných podmínek a důsledek toho je myslím jasný.
Btw. jestli jsou v blízkosti HK polní pozemky za 5 Kč/m2, tak bych si hned pruh koupil. A možná rovnou v trase dálnice, protože, kam se hrabe nějaké investování do cenných papírů, 25ti násobek hned tak jinde nevyděláte :-)
12.6.2009 23:34
Matej JR  (Nováček +1)
RE: Zase jsme na začátku
Ale zase nemůžete chtít, aby pí Havránková vyměnila metr za metr. Někdo po ní něco chce, tak musí počítat, že to něco stojí. Navíc jakákoliv jiná půda je pro ni "horší" - ne třeba kvalitou, ale polohou. Pokud na pole vyjede byť jen 10x do roka, tak ji každý kilometr navíc přijde na nějakých 500Kč (nafta, čas, ... - to je odhad, nevím kolik to je přesně), takže se jí musí z výnosů půdy minimálně zaplatit.
Poměr 1:25 je asi moc, ale je někdo schopen vyčíslit "přiměřený" poměr.
Upřímě řečeno - ta paní mě strašně s..e, ale na druhou stranu ji fandím.
13.6.2009 21:47
Guboš  (Pokročilý +1)
RE: Zase jsme na začátku
Matěji, pročpak Vás pani Havránková s..e? Někdo si před x lety naplánoval dálnici a přitom věděl, že ten pozemek má majitele. Zítra si někdo naplánuje, že za 10 let na vaší zahradě postaví kolotoče a co vy? Srazíte podražky a budete civět na bagry a buldozery nebo se budete bránit? Myslíte, že si sama převedla ornou půdu na stavební pozemky... A nezapomeňme, že k jakési dohodě došlo v období krajských voleb :o) Držím paní Havránkové palce!
11.7.2009 19:06
Bedriche  (Nováček)
RE: Zase jsme na začátku
Přesně tak. Ono se to hází argumenty, o lidských životech, o ekologii, když se mě to netýká. Ale ať si každý uvědomí , že zákon o vyvlastnění ať takový nebo nový, se týká každého vlastníka sebe menší nemovitosti. Už dnes stačí se znelíbit starostovy či některému ze zastupitelů, a namalují vám do územního plánu něco veřejně prospěšného, byť nerealizovatelného a nepostavíte si na své zahrádce ani psí boudu. (z vlastních zkušeností). A ještě k tomu nový zákon o vyvlastnění ? Tak jsme o 50 let zpátky. A pak amen s námi vlastníky. Paní Havránkové držme všichni, když né víc, aspoň palce, protože bojuje za všechny vlastníky nemovitostí možná v celé Evropě. Protože jestli prohraje, tak se strhne taková vyvlastňovací lavina že….. to nechci ani domyslet. Všichni řeší jestli je to či není pro koho výhodné, ale co morální aspekt. Rodina paní Havránkové tyto pozemky vlastní možná stovky let a to není nic?
11.7.2009 21:13
jyrka  (Nováček)
RE: Zase jsme na začátku
Ono to zní krásně, vlastní přes sto let. Na druhou stranu - co je víc, zájem jednotlivce, nebo zájem celku? Nechci říct, že jednotlivec by měl vždy ustupovat, ale je zvláštní, že všichni ostatní majitelé prodali, jen u pí Havránkové je problém a to již 10let...
To samé s doly na Mostecku. Co je víc, pár domů, které tam stojí 50let, nebo práce a obživa pro cca 200 lidí? S tím, že ti lidé budou přestěhováni do nových o kus dál...
Já být majitelem něčeho podobného, v případě, že mi to bude adekvátně nahrazeno nemám problém. Což je i případ nuceného vyvlastnění.
11.7.2009 21:32
Bedriche  (Nováček)
RE: Zase jsme na začátku
Ano teď jste uhodil hřebíček na hlavičku. Adekvátně nahrazeno. V tom je ale ten zakopaný pes.
11.7.2009 23:40
jyrka  (Nováček)
RE: Zase jsme na začátku
Co vidíte jako adekvátní náhradu? Já osobně o něco víc, než tržní cenu, což ji bylo od začátku nabízeno. Teď se můžeme bavit o tom, která cena by měla být použita, já si myslím, že ta, která platila před převedením pozemků.
Vy sí myslíte, že náhrada 25 násobek je adekvátní? Podle mne byl původní návrh 10ha a 50M adekvátní náhrada.
Mimochodem, uvědomujete si, všichni, kdo tady hájíte paní Havránkovou, že se jedná i o Vaše peníze? A to nejen ty, které se dají paní Havránkové, ale i ty, které se budou vynakládat na další liniové stavby ve vlastním zájmu, až se další majitelé pozemků budou snažit získat peníze po vzoru paní Havránkové.

12.7.2009 09:57
Bedriche  (Nováček)
RE: Zase jsme na začátku
O jakém 25 násobku je řeč? Jasně bylo řečeno, že pro nás pro všechny, je tržní hodnota pozemků 250 ha od státu, poloviční o proti pozemkům paní Havránkové. Když já budu mít starou Škodu 120, a někdo novou Škoda Octavia, tak mi ji taky vymění kus za kus jen proto že já bych ji lépe využil ?
12.7.2009 15:40
jyrka  (Nováček)
RE: Zase jsme na začátku
Jenže my se bavíme o om, že vy máte Fabii, tu stát potřebuje, opraví a udělá z ní Mercedes s jedinečným motorem, který jinde nesežene. A vy se pak tváříte, jak jste vlastně strašně hodný, že jej vyměníte za 25 Fabií...
13.7.2009 21:24
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: Panu jyrkovi
Pane jyrko, pletete se. Je to úplně opačně než Vy tvrdíte. Použiji-li Vašeho přirovnání, tak paní Havránková vlastní výkonný sportovní Mercedes a chtěla ho ze státem vyměnit za stejný výkonný sportovní Mercedes, stojící v sousedství. Jenže stát se na paní Havránkovou vykašlal a tento druhý Mercedes levně prodal developerům (jistě si domyslíte proč). Paní Havránkové stát posléze za její Mercedes nabídl několik Fabií. Do toho se navezl krajský radní Uchytil, který si u blbečků honí politické body tvrzením, že 1kg Mercedesu má cenu jednoho kg Fabie. Blbečci mu za to tleskají.
13.7.2009 23:16
Matej JR  (Nováček +1)
A jaký je Váš odhad ...
Jaký je Váš odhad, pane Samohrde: Co se stane v listopadu? Zkolabuje křižovatka Mileta nebo benzina a nebo budou všichni kamioňáci vědět, že průjezd Hradcem je horší než Jižní spojka při frézování a pojedou někudy úplně jinudy?
15.7.2009 00:57
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: Panu Matejovi JR
V listopadu se nestane celkem nic moc. Nepustí-li od Chlumce nákladní dopravu po D11 a R33 do Opatovic a následně pak do Hradce po I/37 přibude osobní doprava na jižním sektoru druhého okruhu. (bude pravděpodobně pohodlnější jet z D11 do Hradce přes Opatovice - uvidíme). Dá se čekat, že pak nebudou stačit některé krátké řadicí pruhy (třeba ty dva na okruhu od mostu v odbočení na Hradubickou).

Pokud v tranzitu nebude nikdo vrtat, bude jezdit po Hradci stejně jako dnes. Tranzitní dopravu v Hradci řeší až dostavba R35 z Opatovic do Holic.
13.7.2009 23:16
jyrka  (Nováček)
RE: Panu jyrkovi
Martine, mohu se Vas zeptat, v čem je současná půda paní Havránkové Mercedesem? A v čem ta nabízená Fabií?
14.7.2009 22:56
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: Panu jyrkovi (2.)
To máte tak pane jyrko, Ing. Havránková vlastní a hospodaří na velmi kvalitní zemědělské půdě. Tato kvalita se vyjadřuje Bonitovanými půdně ekologickými jednotkami (BPEJ). BPEJ zemědělských pozemků vyjadřuje pětimístným číselným kódem hlavní půdní a klimatické podmínky mající vliv na produkční schopnost zemědělské půdy a její ekonomické ohodnocení.
Konkrétně hospodaří na BPEJ 31000 a BPEJ 31400.
(1. číslice značí příslušnost k jednomu z 10 klimatických regionů,2. a 3. číslice určuje příslušnost k určité hlavní půdní jednotce -černozemě, hnědozemě, lužní půdy atd.- celkem 78 HPJ, 4. číslice stanovuje kombinaci svažitosti pozemku a jeho expozici ke světovým stranám, 5. číslice vyjadřuje 9 kombinací hloubky a skeletovitosti půdního profilu).

Nemá smysl abych tu zdlouhavě zdůvodňoval kvalitu této půdy. Stačí, když si řekneme že BPEJ 31000 je za zákona v I. třídě ochrany a BPEJ 31400 ve II.třídě ochrany zemědělského půdního fondu.

Nebo nahlédneme-li do přílohy č.22 Vyhl.Ministerstva financí č. 3/2008 Sb. s účinností od 1.2.2008 se změnami dle Vyhl. č. 456/2008 Sb. s účinností od 1.1.2009, zjistíme že úřední cena této půdy je :
BPEJ 31000 = 15,62 Kč/m2 = Rols Roys
BPEJ 31400 = 13,60 Kč/m2 = Mercedes
a na porovnání v V. třídě ochrany třeba BPEJ 97889 = 1,00 Kč/m2 = Škoda 120, mám-li použít Vašeho automobilového porovnání.

Je tedy také jistě jasné, že kvalitní půdy mají vyšší zemědělskou produkci než ty nekvalitní. Rozdíl mezi nimi se vypočte přes produkční ocenění BPEJ (Soustava BPEJ byla produkčně oceněna prostřednictvím naturálních výnosů 9 hlavních plodin na orné půdě zařazených do tvz. Typových struktur)a ekonomické ocenění se provede přes Hrubý roční rentní efekt (HRRE), který je dán součtem rentních efektů jednotlivých plodin pěstovaných v dané typové struktuře.
Porovnáním výsledků získaných z jednotlivých BPEJ dostanete kolikrát musíte mít větší plochu nekvalitní půdy, abyste dosáhl stejného ekonomického výsledku ze ztracené kvalitní půdy. Je Vám tedy již zřejmé, že výše náhrady je závislá na čase a že tedy budete-li na vyměněné nekvalitní půdě hospodařit další generace, nikdy žádná sebevětší náhrada Vám nepokryje ztrátu půdy kvalitní.

Za této situace považuji jednání paní Havránkové za velmi vstřícné a její požadavky za skromné.

A teď chcete-li obrátit Váš žaludek naruby, nechte si popsat jednání třeba paní Lettenmayerové, podporované Královehradeckým krajem, která vlastní pozemky hned vedle paní Havránkové. Jako úvod do problematiky se podívejte na www.lettenmayer.com/proj05.html














15.7.2009 10:06
jyrka  (Nováček)
RE: Panu jyrkovi (2.)
Martine, očividně o této problematice víte víc, než já...
Děkuji za exkurz do oblasti, kterou se nezabývám, jenom prosím o porovnání, jaká to půda je paní Havránkové nabízena? Ideálně podle bonity půdy :)

K Vašemu druhému příspěvku. Proč si myslíte, že po dostavění spojky do Opatovic bude muset nákladní doprava sjíždět stále u Chlumce, jak je tomu nyní? To by mi přišlo jako nelogický krok, to že se z toho hradecká doprava pos... je pravda, ale na druhou stranu, všechno nejezdí jen na HK, ale třeba i směrem na PCE, tudíž nevyužívat nově postavené silnice by mi přišlo jako naprostá hloupost...
Díky
14.7.2009 06:46
MIREK  (Pokročilý +2)
RE: Panu jyrkovi
Máte můj bod pane Samohrde. Je to snad poprvé, co politik nebo státní zaměstnanec toto vyslovil veřejně. Jen by mě zajímalo, jaké je řešení z Vašeho pohledu, když je veřejným tajemstvím, jaké fungují tlaky a korupce ve státní správě.
15.7.2009 00:21
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: Panu Mirkovi
Nejsem již ani státní zaměstnanec ani politik. Jsem jen pozorovatel okolního dění. Nemám žádný svůj pohled na řešení korupce v územním plánování. To náleží zákonodárcům, druhotně pak policii a soudům.

Bude-li stále možné koupit zemědělskou půdu za 3 Kč/m2 a prodávat ji za 3000 Kč/m2 jako stavební pozemek, bude stále dost "developerů" ochotno se o zisk podělit s politikem - zařizovatelem změny územního plánu.

Ptejte se těchto politiků proč nemáme u nás tak vysokou úřední cenu zemědělského pozemku jako v Holandsku, ptejte se proč se při změně územního plánu ze zemědělského pozemku na stavební neplatí státu mastná daň za zhodnocení majetku jako ve Francii, ptejte se proč rok leží v Poslanecké sněmovně Bursíkůva novela zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, která navrhuje razantně zvýšit odvody za odnětí ZPF.

Myslíte si že hradecký zastupitel, který řekne do televizní kamery, že změny územního plánu se dělají proto aby se zhodnotily pozemky vlastníků, je pitomec nebo gauner?
15.7.2009 22:02
Guboš  (Pokročilý +1)
Panu Samohrdovi
Patří Vám několik zvednutých palečků :o) Co na to pan Divíšek, Soukup...Vlasák další naši "věrní"?
16.7.2009 14:44
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: Gubošovi
O TĚCHTO JMÉNECH TADY NENÍ ŘEČ. TO JSTE VEDLE.
22.7.2009 11:00
ihk  (Nováček)
RE: Gubošovi
a o kom je tady řeč ? o panu M ktery je loutkou pana A ? ta dy dá dy dá ))))))
23.7.2009 14:24
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: PRO IHK
KLADETE MI OTÁZKU NA KTEROU ODPOVÍDÁM POLICII, NIKOLIV VŠAK ANONYMOVI NA DISKUZNÍM FÓRU.

17.7.2009 20:46
Guboš  (Pokročilý +1)
Panu Samohrdovi
Chápu, že "vidíte" dál než normální človíček z HK, myslel jsem to obecně :o) Na druhou stranu si možná někdo vzpomene, co se dělo za "vlády" bývalého architekta Albrechta :o)
17.7.2009 21:31
Ira  (Pokročilý +1)
RE: Panu Samohrdovi
A děje se dál ....
16.7.2009 01:48
NorgHK  (Nováček)
D11 MÚK Opatovice
Nechci Vám brát iluze, ale podle vyjádření ŘSD má být koncem listopadu MÚK R35 /I/37 otevřena pro veškerý provoz, pouze s tím že u exitu 68 budou směrové tabule na Náchod a Trutnov. Jestli využijí kamiony 611 pro cestu tímto směrem ? To ukáže prý až čas. Zatím ale nijak nechtějí omezovat provoz NA. Ono to ani moc dobře nejde, pokud nechtějí zablokovat tah Pce- HK pro kamiony.
16.7.2009 11:38
Hradecak  (Nováček)
RE: D11 MÚK Opatovice
Uz to tak vypada, Hradec od listopadu pociti velke navyseni tezke kamionove dopravy. Dokonceni dalnice D11 a R35 je stale v nedohlednu, proto by bylo treba urychlit plan jizni spojka. Alespon prvni etapu, ktera by privedla tranzitni dopravu z Hradubicke zpet na I11. Jizni spojka by vyresila alespon castecne problem tranzitni dopravy, smerem na Nachod, Trutnov, Jicin...

tomcat.cenia.cz/eia/download.jsp?view=eia_cr&id=HKK438&file=zjistovaciDOC

zpravy.hradeckralove.cz/clanek.php?id=1886

(odstrante mezery v odkazu)
16.7.2009 11:45
Hradecak  (Nováček)
RE: D11 MÚK Opatovice
Prvni odkaz si web, po pridani prispevku, zmenil (stranka si do odkazu pridala "am p;" - vymazat), pokus cislo dve.

tomcat.cenia.cz/eia/download.jsp?view=eia_cr&id=HKK438&file=zjistovaciDOC
23.7.2009 14:22
Petr - HK  (Guru +4)
"ekologie"
Zprávy z tisku:
1/ Plány investorů poblíž chráněné přírodní památky Na Plachtě by mohla zmrazit připravovaná změna Královéhradeckého kraje, který hodlá vyhlásit přírodní památku Na Plachtě až po stávající zástavbu.

Nic proti přírodě, uznávám, že je to výjimečná a jedinečná lokalita, kde je zaznamenám výskyt mnoha vzácných rostlin a živočichů, je to v pořádku.

2/ Zpoždění může nabrat plánovaná stavba skladů oceli firmy ThyssenKrupp Ferrosta v Březhradu.
V lokalitě, kde by měly haly vyrůst, objevili odborníci vzácný druh drobné vosy, kterou považovali již téměř půl století za vyhynulou.

Tento nález se nyní stává hlavním argumentem odpůrců Thyssenu. Nehodlám zde podporovat stavbu velkoskladu, přesto položím otázku: protože se někde vyskytuje malá vosička, skončí na daném území jakákoli výstavba?

Nyní je tedy jen otázkou času, kdy "ekologové" (mám na mysli ony zvláštní seskupení lidí, kteří protestují proti všemu, kteří chtějí jen zviditelnit své ego a nemají absolutně nic společného s ochranou přírody) najdou na pozemku pí. Havránkové vzácnou mouchu nebo žížalu a je po dálnici :-)

Jsem proti neuváženému ničení přírody, ale vše má mít rozumné hranice.
23.7.2009 17:32
AdamZ  (Nováček)
Kde jsou rozumné hranice?
Vážený pane,
pokusím se Vám stručně odpovědět na Váš příspěvek. Předně jsem rád, že sám uznáváte hodnotu a význam lokality Na Plachtě, která je biotopem (chcete-li domovem) celkem 107 zvláště chráněných druhů rostlin a živočichů, z nichž je 19 druhů chráněno na úrovni celé Evropské unie. V širokém okolí Hradce Králové se žádná lokalita takového významu nenachází. Ochrana této lokality je tedy dána našimi i celoevropskými zákony a patří dík Královéhradeckému kraji, že tuto skutečnost na rozdíl od vedení města HK, chápe. To, že současný Územní plán města Hradce Králové tyto zákony nerespektuje a do tohoto biotopu navrhuje zástavbu, kterou ve skutečnosti není možné povolit, je smutnou záležitostí, za kterou však těžko můžete peskovat občany (jak tyto občany nazýváte je čistě Vaší věcí, která nicméně svědčí o jisté úrovni uvažování, nebudu to dále komentovat), kteří požadují, aby byly respektovány zákony České republiky i celé EU a aby rozvoj města dodržoval i elementární zásady lidské slušnosti a ohleduplnosti. Dlužno podotknout, že už v době přípravy územního plánu v roce 1999 se zastupitelstvo města zabývalo peticí proti zástavbě v lokalitě Na Plachtě. Tato petice byla víceméně ignorována, zástavba byla do ÚP zahrnuta a dnes tedy sklízíme plody arogance tehdejších (a v řadě případů dosavadních) mocipánů.
Podrobnosti ke kauze lokality Plachta najdete na interentových stránkách www.naplachte.cz

Nyní k Březhradu. Pominu tady způsob chování vedení města a investora vůči obyvatelům Březhradu. Každý podobný projekt musí projít procesem hodnocení vlivů na životní prostředí podle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí. Do tohoto procesu se může zapojit každý občan (včetně Vás). Je pochopitelné, že u takto kontroverzního projektu bude posuzování probíhat velice podrobně a bude pod velkým dohledem veřejnosti a to včetně biologického hodnocení. Je pravdou, že biologické hodnocení objednané investorem bylo na velmi špatné úrovni a obsahovalo celou řadu vysloveně školáckých chyb. Nicméně již v tomto hodnocení bylo naznačeno, že se jedná o poměrně cennou lokalitu (byť tato hodnota byla v závěru hodnocení tendenčně bagatelizována), která je biotopem mj. 12 zvláště chráněných druhů. Jedná se o naturový (tedy celoevropsky chráněný) typ stanoviště 2330 "otevřené trávníky kontinentálních dun s paličkovcem a psinečkem" - unikum v rámci našeho kraje. Doplňková hodnocení ukázala, že zde žije mnohem více druhů zvláště chráněných živočichů a také rostlin a živočichů z červeného seznamu (tj. rostlin a živočichů, které jsou vzácné i když nikoliv chráněné - mezi ně patří zmiňovaná žahalka). Nejde tedy v žádném případě pouze o vosu žahalku, jak je možné se domnívat z poněkud zjednodušených článků v tisku (a propos je úsměvné, jak je zdůrazňováno, že se jedná o MALOU či DROBNOU vosu - velká vosa by byla dostatečným argumentem?:-))).
Faktem je, že lokalita Březhrad splňuje podmínky pro vyhlášení ochrany v kategorii zvláště chráněného území a v tomto směru si nedovedu představit její zastavitelnost.

Březhrad je tedy dalším z kostlivců současného zoufalého územního plánu Hradce Králové - někdo tehdy vybarvoval pastelkami, aniž by si zjistil podrobnosti o lokalitách, kam navrhuje zástavbu. Sám nevím, kolik takových kostlivců na nás ještě vypadne. Velice bych si přál, aby další podobné průšvihy už nebyly, neboť kromě jiných problémů takové případy u lidí s poněkud jednodušším uvažováním (mezi které bohužel patří řada politiků) vyvolávají negativní emoce proti ochraně přírody i občanům, kteří se této ochraně věnují (ať již profesionálně nebo ve svém volném čase). Osobně si myslím, že další podobné kauzy takového rozsahu už nehrozí - ani u dálnice, která je vedena téměř výhradně přes pozemky orné půdy.

Takto významné lokality jako je Plachta a Březhrad si rozhodně zaslouží ochranu, a mohou se stát chloubou našeho města stejně jako jeho architektonické památky. Věřím, že jak Vy pane Petře, tak i případní další přispěvatelé dštící síru na "ekology" si o problémech nejdříve zjistíte co nejvíce podrobností a faktů před tím, než budete vynášet jednoduché soudy jako v závěru Vašeho příspěvku. Souhlasím s Vámi, že vše má mít rozumné hranice - jsem přesvědčen, že se to týká i rozšiřování zástavby na úkor přírodních hodnot a volné krajiny.
Zdraví Adam Záruba, občan Hradce Králové
23.7.2009 23:16
Petr - HK  (Guru +4)
RE: Kde jsou rozumné hranice? Pro Adama Zárubu
Pane Zárubo,
díky za Váš příspěvek a vysvětlení. Rád bych tímto reagoval na Vaše slova.

O Plachtě nemusíme debatovat, jedná se o výjimečnou lokalitu, která si zaslouží ochranu, v tomto nemáme rozporu. Toto území by nemělo být zastavěno jen pro výdělek developerů a spřátelené skupiny lidí. Jedná se o jedno z nejhezčích míst v našem městě.

Březhrad - osobně jsem při rozhodování o této stavbě neutrální, přiznávám, že jsem informace čerpal pouze z tisku, pokud je tato lokalita tak významná a jedinečná, jak uvádíte, pak opět souhlasím s jejím zachováním.

Ano, rozlišuji "ekologa", který bezmyšlenkovitě brojí proti všemu a při svém jednání se schovává za jakousi ochranu přírody a ekologa v pravém slova smyslu, která má skutečně zájem o zachování přírodního bohatství. Připadalo mi úsměvné bránit rozvoji průmyslu argumentem jedná vosy (bez ohledu na její velikost). Vzpomněl jsem si totiž na známého, který nežije v Březhradu, přesto je zarytým aktivistou proti stavbě v této lokalitě a který mi hned ráno přečetl článek v novinách a okomentoval jej slovy: "Super, konečně jsme něco našli, abychom zastavili stavbu velkoskladu, už nám docházela šťáva". On je právě člověkem, který bojuje proti jakékoli stavbě, který nepřipouští možnost, že někdy je nutné provést rozumný kompromis mezi přírodou a rozvojem civilizace. Jeho slova mě navedla k napsání předchozího příspěvku.

Závěrem ještě jednou díky za Váš odborný výklad, je evidentní, že oboru rozumíte, na základě Vašeho příspěvku jsem nucen změnit názor. Už končím, zdá se, že se nedržíme tématu D11. Pěkný večer. Petr


27.7.2009 14:26
Dan  (Nováček)
RE: Kde jsou rozumné hranice?
Pěkný, dík. Líp bych to nenapsal (asi bych nebyl tak slušnej).
30.7.2009 10:07
jyrka  (Nováček)
nájezd
Super, konečně někdo přišel s konstruktivním návrhem - nestavět hlavní nájezd. Vždyť od Pardubic se do HK doprava dostane dobře, to co pokračuje na náchod může klidně pokračovat a konečně to snad bude dostavěné...
Když už nic jiného, tak na hradubickou :)
19.10.2009 13:31
Matej JR  (Nováček +1)
Posuneme se a .... doufejme, že to nezku...
jak napsala iHeute na ekonomika.idnes.cz/stat-po-letech-sporu-zjistil-ze...

Vypadá to, že po šestnácti letech sporů státu s farmářkou Ludmilou Havránkovou kvůli pozemkům, na nichž má stát zbývající úsek dálnice D11, se našlo řešení. Stát přišel na to, že sporné pozemky vlastně nepotřebuje. Tedy alespoň většinu z nich.....Ředitelství silnic a dálnic, které navrhuje, že křižovatku o kilometr posune a zjednoduší. Křižovatka navíc vyjde o 300 milionů levněji a z pozemků Ludmily Havránkové budou pro stavbu potřeba místo deseti jen tři hektary. Za ně ředitelství majitelce nabízí jiné tři sousední hektary půdy již vykoupené.

Neprodá nějakej Ynteligent ty státní pozemky někomu jinému dřív než se stihne udělat směna?

Vložit nový komentář

K tomuto fóru mohou příspívat jen přihlášení uživatelé.
Přihlásit nebo registrovat.

Doporučujeme
Nahoru