Dopravní situace v Hradci Králové
Příspěvky ve fóru
Přidat komentář17.4.2002 00:00
Jaroslav Fišer (neregistrovaný)
Kam směřuje doprava v HK?
Diskuse pod tématem o novém obchodním domě vyvolala smršť příspěvků na téma řešení dopravy v HK. Je unikátní "okruhová" varianta opravdu přežitá? Stará se radnice o motoristy? Nestyďte se vyjádřit svůj názor.
odpovědět |
vložit nový |
souhlasím (+0) |
nesouhlasím (-0)
18.4.2002 00:00
martin2 (neregistrovaný)
RE: Kam směřuje doprava v HK?
Pokud vím, tak se s žádnou variantou 3. okruhu nepočítá, a tak se asi o dostavění D11 potáhnou všechny kamiony přes Hradec...K trolejbusům. Výstavba jejich trolejí je poměrně drahá, o tom svědčí například i to, že město radši zaplatilo vývoj a výrobu "přívěsných vozíků" za trolejbusy, než by natáhlo troleje do Kluků. Trolejbusy jsou také o něco těžší než autobusy, a tak více ´devastují´ silnice. Krom toho tuším, že nové Karosy vybavené motoram Iveco mají katalyzátor, takže jsou výrazně šetrnější, než byly třeba řvoucí a páchnoucí Ikarusy (ty měly výjimku z požadavků na splodiny už v 70.letech, kdy je Karosy vpohodě splňovaly!!!!).
Na DPmHK se mi také líbí, že na málo vytížené linky (např tuším 10) nasazuje malé autobusy SOR :-) jen nechápu, proč jezdí např i v neděli dopoledne dlouhé 24 a 28, které zejí prázdnotou :-o Na to, jako to má logiku, jsem zatím nepřišel...
16.5.2002 00:00
Honza (neregistrovaný)
RE: Kam směřuje doprava v HK?
Jenom k té troleji do Kluků. Slyšel jsem, že není možné natáhnout trolej do Kluků z toho důvodu, že pod silnicí vede velké množství kabelů a energetika nedovolila postavit trolejové vedení. Tento problém je řešen novým trolejbusem, který má i vznětový motor.
28.7.2002 00:00
Honza z HK (neregistrovaný)
RE: Kam směřuje doprava v HK?
Martine2:Když kulový rozumíte MHD, tak radči mlčte, a plácejte tu ty vaše imbecilní nesmysly!
Jak správně uvedl Honza níže, po ekonomickému propočtu výstvby jednostopé trolejbusové trati do Kluků a nákupu nízkopodlažního trolejbusu s pomocným agregátem 21TrACI vyšla jako mnohem levněší varianta nákup trolejbusu. Důvody byly ony inženýrské sítě.
Proboha, že trolejbus je těší, je myšlenka z dob těžkého socializmu, kdy se po silnicích proháněly trolejbusy 8Tr, 9Tr... je to opravdu zastaralé a přežité tvrzení. Ve skutečnosti trolejbus, mam na mysli trolejbus 21Tr (nízkopodlažní) v porovnání s autobusem řady 9.. (vysokopodlažní) je lehčí! V porovnání s City busem (nízkopodlažní) je hmotnost přibližně stejná!
To, vážený pane, že DP raději investoval peníze do vývoje vozejku za trolejbus než do nových tratí je ukrutná pohádka. V době, kdy probíhal vývoj vozejku (rok 1993), čeký výrobce trolejbusů Škoda Ostrov ještě nevyrobyl ani prototyp obyčejného nízkopodlažního trolejbusu 21Tr, natož 21Tr ACI... A zahraniční trolejbus by byl astronomicky drahý! proto zase vyšel vývoj vozejku laciněji než výstavba jednostopé trati.
ba naopak trolejbusy mají nespornou výhodu:
jejich zrychlení je mnohem větší než u autobusu a při rozjezdu je trolejbus vždy rychlejší.
Jejich trolejové vedení, je nejen městotvorným prvkem, ale i taková reklama toho doprvního prostředku! Tzv. "viditelnost sítě".
Někteří zarytí odpůrci by mohli oponovat výhybkami, přes které musí trolejbus zpomalit. To je také tvrzení minulého desetiletí... V současné době je možnost tzv. tahových výhybek třetí genrace, které umožňují průjezdní rychlost až 70 km v hodině. V Hradci se nachází pouze tzv. podvěsné výhybky druhé generace, což je špatně. To jest jediná vada na trolejbusovém provozu v Hradci Králové.
Další odpůrci můžou namítat závislostí na trolejvé síti. To je již také přežitek, neboť v současné době lze tento problém řešit nákupem trolejbusů 21TrACI a tím pádem odpadá problém se závislostí.
Já se o elektrickou trakci v MHD zajímám již několik let a je to můj koníček. V souvislosti s takovými milnými informacemi jako trvrdil pan Martin2 a neznalostí výhod a nedůvodného neoblíbení trolejbusů sem již napsal i práci o trolejbusech v HK. proto když čtu takové nesmyslné argumenty proti trolejbusům, zdá se mi to škoda, protože pravda je uplně jiná!
18.4.2002 00:00
Martin (neregistrovaný)
okruh
Skvele, zacina se to tridit, uz se v tom nebudu ztracet...:-)Tady se trosku zaspala doba. S narustem dopravy a rozvojem mesta je potreba vystavet dalsi okruh. Okruzni koncepce reseni dopravy, kterou navrhl uz na zacatku minuleho stoleti a zapocal Gocar svym okruhem, je nejlepsim resenim, ktere se pouziva vsude ve svete. Tady se Hradec muze chlubit dusledne kruhovym resenim dopravy (a to uz ze zacatku minuleho stoleti !), kterou nam zavidi ostatni velka mesta.
Uz drive se melo zapocat s projekci a pripravou dalsiho III. silnicniho okruhu, ktery by nejen odvedl zejmena kamionovou dopravu zase o kousek dal z mesta a i dal navazoval na skvele reseni dopravy ve meste - celeho Gocarova okruhu. Gocaruv okruh pro osobni dopravu je dostacujici, nejvetsi problem a pretizeni pusobi hlavne kamionova doprava - tranzit mestem (nadjezd na Slezskem predmesti...). Nejvetsi dopravni zatizeni bude smer Trebechovice - Praha a Brno - Praha a opacne. Proto si myslim, ze bude dostacujici dalsi silnicni okruh (ale to asi uplny okruh nebude) jen smer severni, jizni a pak zapadni propojeni.
Nevim presne, jestli nejaky navrh existuje, zatim jsem nikde o tom necetl zminku....S kazdou casovou prodlevou se novy okruh bude muset prizpusobit podminkam (obytna zastavba, vlastnictvi pudy atd.).
Pane Dvorak, snad sem jako pravidelny ctenar zavitate a toho si cenim (i ostatni zastupitele by si meli hledat cesty ke svym obcanum, jsou zde pro ne...), existuje nejaka koncepce v tomto smeru, ktera vznikla treba uz za vaseho primatorovani nebo aspon nyni se to resi?
19.4.2002 00:00
dvorak (neregistrovaný)
RE: okruh
Diky za otázku, ja nejsem odbornik na dopravu, ale pokud se pamatuju, odbornici, kteří zpracovali dopravní část územního plánu, tvrdí, že pro tzv. Jižní tranzit by měla situaci vyřešit dobudovaná rychlostní komunikace R35 ("hradubická"), která údajně podstatně odlehčí i severní části Gočárova okruhu, takže transitní komunikaci na Ostravu nebude nutno budovat dříve, než po dvaceti letech. Na tuto dobu je připravena "Severní tangenta". Ale jak jsem se přiznal, já nejsem dopravák, a proto jsem požádal ing. Martina Samohrda, který dopravu v územním plánu řešil, aby se na tento chat vypravil a připsal sem několik základních informací. Slíbil to,ale teď prý má rozbitý počítač. Doufejme, že zítra už se to podaří ...
28.4.2002 00:00
Martin Samohrd (neregistrovaný)
RE: okruh - slíbená opožděná odpověď
Vážený pane Martine,Uběhl již týden od doby, kdy Vám bývalý pan Dvořák slíbil moji odpověď. Počítač byl od té doby přeinstalován, došlé viry pochytány, hořící termíny zakázek uhašeny a tak jste se dostal na řadu až dnes. Doufám, že Vám toto zpoždění mé odpovědi nesebralo chuť ještě jednou otevřít www. hradec králové.cz. Doufám také, že Vám moje odpověď nesebere chuť nadále se zajímat o dopravu ve městě.
Trápí mne otázka, o čem mám vlastně psát ? Na většinu Vámi vyslovených dopravních problémů si docela fundovaně odpovídáte sám. Pokusím se tedy pouze Váš názor komentovat a doplnit.
1) Nejdříve něco z historie. Nevím kde se vzal mýtus autorství okruhu prof. Josefa Gočára, ale připadá mi seriozní zmínit, že poprvé se v hradeckém územním plánování okruh objevil r.1909 (vítězný návrh ze soutěže na II. Regulační plán města – autoři V. Zákrejs, J. Šejna a V. Rejchl). Gočárův slavný regulační plán z let 1926-28 řeší území uvnitř okruhu a trasování okruhu resp. celý radiálně okružní systém přebírá z III. náčrtu upravovacího plánu V.Zákrejse a městské technické kanceláře (1926).
2) K otázce třetího, respektive vnějšího okruhu. Nejprve si musíme uvědomit, abychom věděli o jakých objemech tranzitní dopravy mluvíme, že z celkových 176 tisíc jízd (za 24 hodin) matice cest Hradce Králové, je 70% jízd vnitřních (mají zdroj a cíl ve městě, tj. neopustí hranice města), 21% jízd radiálních (mají zdroj ve městě a cíl mimo město nebo naopak) a 9% jízd je tranzitních (mají zdroj i cíl mimo město). Z logiky těchto přepravních vztahů vyplývá, že drtivá většina vnitřních a radiálních jízd na vnější okruh nenajede. Ty použijí městský komunikační systém, jeho 2 vnitřní okruhy a městské radiály. Zbývá nám tedy tranzitní doprava, cca 16 tisíc jízd/24 h., která by vnější, v našem případě III. okruh použila.
Vnější okruh pro převedení tranzitní dopravy mimo město je výhodné zřizovat v případě, kdy jsou tranzitní dopravní vztahy v dotčeném území zhruba všesměrně vyrovnané a zajišťují tak zhruba rovnoměrné zatížení celého okruhu. V případě Hradce je to trochu jinak. Zde rozhodující tranzitní zátěž vytvářejí směry Praha – Svitavy, Náchod a Liberec – Přelouč a Pardubice (jezdí z Bláhovky na Opatovice), Liberec a Náchod – Brno, Praha – Náchod a Praha - Pardubice. V těchto směrech je realizováno 86% veškerého tranzitu. Tento tranzit se dá lehce převést mimo město západní a jižní tangentou, které jsou v územně plánovací dokumentaci tvořeny na západě dálnicí D11 a na jihu rychlostní komunikací R35 (z Bláhovky přes Opatovice na Holice). Tím se jednoznačně odlehčí i dnešní zátěž severního a východního segmentu II. městského okruhu, po kterém dnes jezdí tranzit Liberec a Náchod – Svitavy a nákladní tranzit Praha – Svitavy (37% z celkového tranzitu). Zbývající silný tranzit Praha a Liberec – Vamberka a Pardubice (17%) může proto prozatím zůstat na severním segmentu II. městského okruhu, ale i pro něj je v územním plánu města rezervována severní tangenta (od ČKD okolo letiště na I/35). Zbývající jedno procento tranzitu zůstane na stávající komunikační síti. Z uvedeného nám vyplývá, že stavět kompletní III.vnější okruh by byla neekonomická pitomost, nehledě na to, že by se muselo s ním projít Novohradeckými lesy a to je z hlediska ochrany přírody, jak jistě uznáte, nereálná zhůvěřilost. Zvláště pak, když by tato část okruhu byla použitelná snad pouze pro parkování automobilů houbařů.
3) Nezbývá tedy nic jiného, než postavit D 11 a R 35. V tom je ale ten zakopaný pes. V roce 1978 jsem slyšel od tehdejšího náměstka ministra dopravy, že D11 bude v roce 1990 hotova po Hradec. Tenkrát se mi to zdálo jako neskutečně a nesmyslně vzdálený termín. I když jsou v roce 2002 teprve v Poděbradech zůstávám optimistou a doufám, že se moje děti dálnice D11 dožijí. I když mi ve včerejší MF Dnes zástupce pardubického hejtmana svým veselým prohlášením o stavbě R 35 připomněl onoho náměstka dopravy, doufám, že se moji vnuci rychlostní komunikace R35 dožijí.
4) Přeji ván pěkný den. Zdraví Martin Samohrd
28.4.2002 00:00
Martin Samohrd (neregistrovaný)
RE: oprava textu
Pane Martine, pěkně prosím, místo těch nesmyslů s číslem 8211 a středníkem, si nahraďte pomlčku. Tak to vypadá, když za člověka začnou myslet stroje. M.S.
29.4.2002 00:00
Martin (neregistrovaný)
RE: okruh
Dekuji Vam za podrobne vysvetleni a vecneho okomentovani teto problematiky dopravni situace v Hradci Kralove podlozene statistickymi udaji. Vyjadril jste presne to, co me zajimalo. Z toho vseho vyplyva, ze to je jen zejmena casova a financni zalezitost a jsem rad, ze v tomto smeru existuji nejaka koncepce, ktera se zda byt dobrym resenim. V podstate se ztotoznuji s mym laickym nazorem. Souhlasim s Vami, ze stavet kompletni okruh jako kruh pres hradecke lesy je zbytecnost a hlavne zbytecny zasah do prirody. Ja jsem to nazval obecne jako okruh, zkratka jako neco, co odvede dopravu zase o kousek dal z Hradce a to hlavne jizni, zapadni a severni smer a tak to je v planu, ktery jste nastinil. Jen si rikam, ze bude potreba co nejdrive dostavet take R35, protoze zrejme bez ni bude D11 pro Hradec dopravnim utrpenim, az Moravaci budou radsi jezdit na Prahu pres Hradec, nez pres Brno...
Jeste k tem statistickym udajum - kdyz vidim ty strudly nakladaku na II. silnicni okruhu (smer Svitavy, Trebechovice - Praha a opacne), tak mi to jako 9% tranzitni dopravy na Hradec nepripada. Mozna z objemu celkove dopravy to vychazi jako zanedbatelne, ale z pohledu obcanu tech 16 tisic jizd denne (zejmena nakladni dopravy) je to hodne velke zatizeni, zejmena, kdyz Vam jezdi pod okny.
Jeste jednou dekuji, ze se tady k nejake problematice konecne vyjadril nekdo kompetentni.
29.4.2002 00:00
Martin Samohrd (neregistrovaný)
RE: okruh, ještě malé doplnění
Pane Martine, ono těch 16 tisíc tranzitních aut za den není málo. Například pro představu : hodinová špička intenzity dopravy se udává 8 až 10 % z celodenní intenzity. V hrubé úvaze můžeme konstatovat, že veškerý tranzit jezdí ve dvou trasách a více než jedna jeho polovina najede na II. městský okruh, z toho nákladní (cca 30%) je výhradně vedena po severním segmentu okruhu. Pouhou násobilkou zjistíme, že je to asi 250 až 300 nákladních aut za hodinu (5 za minutu), které by se po odklonění tranzitu nemusely na okruhu objevit. Pochopitelně tam zůstanou jízdy vnitřní a radiální. I když mne teď někdo může napadnout, že hodinová špička kamionů tranzitní dopravy je výrazně nižší než 10% a zátěž je více rozložena do celého dne a noci, na věci to nic nemění. Celkový objem zůstává. O to horší, pro obyvatele podél okruhu a radiál, je noční nárazový hluk. Když za okny přejede v tichu noci jeden kamion za ¼ hod., člověk ho vnímá daleko negativněji, než denní souvislou hlukovou hladinu. Bohužel norma na posuzování hlukové zátěže zná pouze ekvivalentní hluk. Když se vám nárazovým hlukem vzbudí dítě desetkrát za noc, hygienik naměří ekvivalentní ticho. Tj. další důvod proč tranzit do města nepatří. Zdraví M.S.
18.4.2002 00:00
Tomas (neregistrovaný)
A co veřejná doprava ? VÍCE TROLEJBUSŮ !!!
Zdá se mi, že v poslení době polevuje DPMHK v trendu "trolejbusového" Hradce", a to je škoda. Čoudící a řvoucí autobusy už do města jednadvacáteho století nepatří. Chápu, že tichá a plynulá trolejbusová doprava je několikanásobně nákladnější než autobusová, ale na druhé straně přínos pro zkvalitnění života ve městě je značný. Kolik let ale už uplynulo od poslední výměny autobusu za trolejbus ... ?
16.5.2002 00:00
Honza (neregistrovaný)
RE: A co veřejná doprava ? VÍCE TROLEJBUSŮ !!!
Zdravím. Podle mého názoru musí být trolejbusová a autobusová doprava v určitém poměru. To znamená, že autobusů musí být více. A to z důvodu poruchy trolejového vedení nebo rekonstrukce komunikace. Naposledy co si pamatuji při stavbě Futurum. Trolejbusy nemohli jezdit a museli je nahradit autobusy. Při větším počtu trolejbusů by DP nebyl schopen nahradit je autobusy.
28.7.2002 00:00
Honza z HK (neregistrovaný)
RE: A co veřejná doprava ? VÍCE TROLEJBUSŮ !!!
Honzo, to že autobusová doprava musí převažovat nad dopravou trolejbusou je hloupost!!! Vždyť u nás existují trolejbusové provozy s mnohem větším poměrem trolejbusové dopravy než 50% Například Ústí nad Labem, Teplice,... A jak to řeší zde, při výpadku el. energie? Pravděpodobnost, aby vypadly všechny měnírny najednou je 1%. Proto výpadek není takový problém, než jak se zdá. Není rozdíl, jestli se musí nahradit dvě trolejbusové linky autobusy kvůli výpadku v provozu s třema trol. linkama nebo deseti. A při vyjímečných událostech se dají zapůjčit autobusy od ČSAD nebo jiných DP.
25.8.2002 00:00
freezing.point (neregistrovaný)
RE: A co veřejná doprava ? VÍCE TROLEJBUSŮ !!!
BTW. Trolejbusy jezdily...
28.7.2002 00:00
Honza z HK (neregistrovaný)
RE: A co veřejná doprava ? VÍCE TROLEJBUSŮ !!!
Plně souhlasím. Město Hradec Králové se v devadesátých letech pustilo správným směrem a začalo budovat trolejbusové tratě (1993 - linka 1, 1995 - Gočárovka, 1995 - Pospíšilka). Pak ale přišel zlom. Zda-li to bylo dáno změnou ve zastupitelství nebo v DP, těžko říct. Od sedmdesátých let se plánuje výstavba dvou trolejbusových tratí na Moravské předměstí. Síť by se měla napojit u Fortny a přes křižovatku Mileta a po Benešovce pak do Podzámčí a Pod Strání. Do dneška se nepostavilo nic. Jednak je to dáno chybějícím napojením Benešovky na Miletu, ale to je jen slabá výmluva, neboť existuje možnost napojení Benešovky na trolejbusovou síť přes ulici J. Masaryka u Carrefouru. Je to chyba. A podle interních informací z DP, ani se výstavba na Moravský př. po dokončení Milety neplánije. je to pouze takovej výhled na několik let do předu a to znamená: V nejbližších letech se nové tratě stavět nebudou!!!!!
19.4.2002 00:00
Martin (neregistrovaný)
hradubicka
V jednom komentari se zminila silnice Hradubicka. Tak se ptam, kdo vymyslel tenhle paskvil ??? Vyjezd z Hradce - ctyrproudovka, ta konci, pak necely kilmoter klasicka dvouproudova silnice, brzdime, najezd na ctyrproudovku, ktera opet po necelem kilometru konci, brzdime, najezd na klasickou dvouproudovku. A to se jeste k te dvouproudove silnici pak pridava vyjezd z Tesca. Co to je za reseni, to se nemohla rovnou dostavet ctyrproudova silnice k Brezhradu ? Nemohlo se dat do podminek pro Makro dostaveni ctyrproude silnice do Brezhradu. A neslo vyresit propojeni komercni zony jednim nadjezdem ? Misto dvou nadjezdu se mohl vyresit jeden, ktery by propojil Makro a Tesco, a za zbyle penize se mohla dostavet poradna silnice. Vzdyt se vedelo od zacatku, ze tam budou hypermarkety, to ted se bude stavet pro kazdy zvlastni nadjezd ? Proc hledat jednoduche reseni, kdyz to jde slozite...V penezich to podle me nebude, takove reseni se muselo prodrazit a dalsi dokonceni bude stat vic penez, a ty se urcite jen tak hned nenajdou...
21.4.2002 00:00
Eraser (neregistrovaný)
RE: hradubicka
Ta ulice se nejmenuje HRADUBICKÁ, ale RAŠÍNOVA.
21.4.2002 00:00
Martin (neregistrovaný)
RE: hradubicka
Aha, diky za upozorneni. Zazil jsem si nazev Hradubicka, to prejmenovani jsem ani nepostreh. Uz to asi musi byt dlouho, i kdyz me nazev Hradubicka nevadil, nevim, co na nem bylo spatneho (snad, ze to vymysleli komunisti...:-)).
23.4.2002 00:00
Josef (neregistrovaný)
RE: hradubicka
Vadilo to Pardubicakum, oni chteli, aby se ta ulice jmenovala Pardubohradecka...
26.8.2002 00:00
Milan (neregistrovaný)
RE: hradubicka
Ra...... co?:-))) Dobrej pokus,, ve Farářství a zmiňovanou silnici mám přímo na Očích,, kdyby se tu psalo o Ra.... ulici,, nevěděl bych ani náhodou o kterou jde,,, pojmenovaní "Hradubická" se mě zdá nejen Výstižné,,ale i věcné milý pane. A konec slovíčkaření!
22.4.2002 00:00
martin2 (neregistrovaný)
RE: Rašínova (Hradubická)
Pokud vím, tak při stavbě Makra měsro nadjezd nechtělo. Asi to byly takové ty začátky, kdy se město bálo "vůbec něco chtít". Tesco už mělo vybudování nadjezdu v podmínkách výstavby. Makro se mělo napojit na ten samý nadjezd, ale ty dvě "instituce" se nedohodli na financování (resp. Makro asi nechtělo přispět). Tak jsou nadjezdy 2. kdo platí ten druhý, těžko říct. Třeba to ví pan Dvořák...
23.4.2002 00:00
Josef (neregistrovaný)
RE: Rašínova (Hradubická)
Druhy nadjezd u Makra platilo RSD, tedy stat, tedy my vsichni...
29.4.2002 00:00
Petr (neregistrovaný)
Parkování
Zdravím, všechny kdo sem zavítají.Bydlím na Moravském předměstí, hned vedle školy. Před naším panelákem je parkoviště, které samo o sobě pro náš dům postačuje (aspoň u dalších stejných domů tomu tak je).
Problém ale nastává tak v 16 hod, kdy v tělovičně a na hřišti začínají treninky. To pak je každý nadějný sportovec přivezen nějakým vozidlem, a to je zaparkováno na nejbližším parkovišti (na našem). Okolo 17 hod je pak naprosto nemožné u našeho domu zaparkovat a auta už začínají stát "ve druhé řadě". Když okolo 18 hod skončí tréninky, tak musí jít lidé z našeho domu přeparkovat. Kdo to nestihne, má smůlu, neboť parkoviště čeká druhá vlna sportovců. Okolo 21 hod je pak už parkoviště zase "prázdné" (prostě se dá někam nacpat :-).
Bytové družstvo nám prý v tomto nemůže pomoci. Někteří lidé se údajně obrátili na školu, ale ta taky nemá možnost s tím cokoliv udělat. Když se na tomto fóru objevují lidé z magistrátu, třeba by mohli pomoci oni - alespoň radou. Co můžeme dělat?
Děkuji předem za fundovanou odpověď.
29.4.2002 00:00
Roman (neregistrovaný)
RE: Parkování
Jak krasne problemy s parkovanim na sidlistich v porovnani s tim, co mame v centru. Zvlaste u tzv. pesi zony. Tady jen radni koukaji, jak znemoznit parkovani, pripadne kde z toho co trhnout. A ze tady take bydli lide uz jde asi mimo ne. Ted vymysleji podzemni parkovani - meli by si uvedomit, ze jsou v Hradci Kralove a ne v New Yorku. Tady je potreba vice mensich ploch na ruznych mistech, nez jedna obrovska. Z te stejne nikdo nebude nikam dochazet. Parkovat na ni budou stejne jenom mistni - i kdyz za ty poplatky.... A jeste k poplatkum za parkovani - chapu poplatek za parkovani na vytvorenem parkovisti, nebo u turisticke atrakce, ale zdimat vlastni obyvatele za parkovani na ulici...
29.4.2002 00:00
Jarda (neregistrovaný)
RE: Parkování
Všichni odpovědní budovatelé všeho nového ( domy, zóny pro pěší) si neuvědomili,že je poněkud jiná doba a vlastnictví automobilu už není nijak vyjímečné. Na sídlištích parkovací plochy chybí, ve vnitřním městě se ruší, nebo zpoplatňují. A občane, starej se jak můžeš. Je to neschopnost, přehlídka arogance moci, nebo absolutní odtržení od reality běžného života ?
29.4.2002 00:00
Eraser (neregistrovaný)
RE: Parkování
Také bydlím na Moravském předměstí i když ne u školy, ale problémy s parkováním máme stejné. Na parkovišti před naším domem parkují lidé snad z celého Hradce, takže když přijedete po 16. hodině, až do rána nezaparkujete. Nedá se než souhlasit i s následujícími příspěvky o parkování v centru. Aut je čím dál více, ale my budeme rušit parkoviště a jinak šikanovat motoristy. Á propos, který myslitel vymyslel obrátit směr v jednosměrce u Tesca v centru?!
29.4.2002 00:00
Eraser (neregistrovaný)
RE: Parkování
Ještě dodatek: jsem pro budování nových parkovišť v centru i na sídlištích všude, kde to bude možné. Město je přece pro lidi a lidé mají a používají auta ať se to někomu líbí nebo ne !
29.4.2002 00:00
Nebelman (neregistrovaný)
RE: Parkování
Stojanů na kola je také málo!
30.4.2002 00:00
Pavel.H (neregistrovaný)
RE: Parkování
Nechápu, proč už není dávno otevřeno podzemní parkoviště v Jungmannově ulici. Lidi tam už přes rok parkují zoufale, kde se dá, přitom ono parkoviště je již dávno hotové. Před nedávnem se zdálo, že pustí lidi parkovat alespoň na střechu, parkoviště se zaplnilo, ale pak všechny zase vyhnali a znovu to zavřeli. Vím, že se to postavilo spolu s těmi střešními nástavbami, ale kdo to investuje, kdy to plánuje otevřít a kolik si bude účtovat (a jestli se bude platit i na střeše - přitom to pro auta není žádný přínos, nekryté parkoviště tam bylo i předtím) to nevím.
1.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Parkování
"Lidé z magistrátu" možná tenhle chat navštěvují, ale rozhodně se nezapojují do debaty (možná ani nesmějí, pan tajemník je velice přísný a vyžaduje naprostou loajalitu, to jest nikdy nic neříkat veřejnosti). Jako bývalý starosta a současný člen zastupitelstva (ZM) vám ale můžu poradit, co může udělat každý občan v podobné situaci. I na Moravském předměstí by měla fungovat Komise místní samosprávy(KMS), která by měla předkládat podobné problémy magistrátu k řešení. Obávám se ale, že na Moravském předměstí KMS nejsou moc vidět (sám bydlím na Benešovce a nevím, zda KMS funguje). Pak se také můžete obrátit na magistrát přímo (k problémům dopravy a parkování je kompetentní náměstek Koros - i když v jeho případě by se možná spíš hodilo slovo "příslušný" :-))) a pokud ani tahle cesta není pro vás atraktivní, dovoluji si nabídnout svoje služby jako zastupitel. V této funkci mám právo podávat dotazy a připomínky a MUSÍ mi na ně být odpovězeno do 30 dnů. Jsem vám tedy k dispozici na dvorakmartin11[zavinac]seznam.cz, případně na www.martindvorak.cz. Můžete se ovšem stejně tak obrátit na kteréhokoli jiného člena ZM, ať už z řad opozičních VPM a US nebo přímo na členy vládnoucí koalice ODS, ČSSD, KDU-ČSL, KSČM, to už je zcela na Vás.
7.5.2002 00:00
Petr (neregistrovaný)
RE: Parkování
Díky za nabídku. Máte pravdu, že KMS na Moravským moc nefunguje (předseda naší družstvevní samosprávy je už zkoušel navštívit na jejich zasedání - bez úspěchu). Když tak čtu reakce na můj příspěvek, tak musím uznat, že náš problém je v podstatě "brnkačka". Na druhou stranu by mi nevadilo zaplatit (tuším) 500 Kč ročně za parkování jako na Velkém náměstí, kdybych měl šanci že zaparkuju - apropos: Na kolik přijde parkování pod Benešovkou?Myslím, že původní příspěvek je v podstatě dost přesný na dotaz v ZM. Zkuste se tedy zeptat (moc času už nezbývá :-), a přidejte prosím dotaz, jak je současnému vedení podařilo naplnit jeden z bodů jejich programového prohlášení týkající se právě parkování v HK.
Dík.
PS: konkrétní lokalizace - M. Horákové 259-263, hned vedle školy.
9.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Parkování
Abych nezapomněl, kryté stání pod Benešovkou stojí 275,- Kč/měs. A pokud jde o plnění programových prohlášení, můžete se zeptat docela dobře sám, před volbami je an toideální doba. Třeba Vám někdo na rozdíl od mnoha našich dotazů konečně odpoví aspoň na to, kdo vlastně to "Programové prohlášení vedení města" sestavil a podepsal, a kdo je tedy zodpovědný za jeho ne/plnění. V zastupitelstvu města Hradec Králové se nic takového nikdy neprojednávalo, ačkoli zákon o obcích to jednoznačně ukládá právě zastupitelstvu obce.
7.5.2002 00:00
Jarda (neregistrovaný)
RE: Parkování
Domnívám se, že slovo "zastupitel" vzniklo ze slova zastupování. A pokud tedy zastupuji, hledám sám problémy těch, které zastupuji. Odkaz na komise místních samospráv zde nejsou asi na místě. Sedět na magistrátu či v zastupitelstvu a čekat na podněty občanů asi není ten nejsprávnější způsob. Úředník nebo zastupitel by měl problémy vyhledávat přímo v terénu.Volili jsme své zástupce a ne pasivní čekatele na oznámení nějakého problému.
9.5.2002 00:00
martin2 (neregistrovaný)
RE: Parkování
A co byste navrhoval Vy? Vím, že před tou školou stojí auta vpodstatě kde se dá... Jen mě nenapadá, jak by se to dalo vyřešit :-o A k těm zastupitelům - myslím si, že podněty by měly přicházet právě od lidí. Protože, když něco udělá zastupitel "jen tak", okamžitě se ozvou ze sousedství: "Á, pan zastupitel neměl kde zaparkovat, tak si nechal za naše peníze postavit před panelákem..." Přestože bych zastupitelům vytýkal mnohé, to, že nechodí po městě a nehledají problémy asi ne. Řekl bych, že jich mají dost i bez hledání.
9.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Parkování
"Dotaz zastupitele" ve smyslu zákona o obcích zašlu na příslušnou adresu hned jak se vrátím, což je příští týden (ostatně soudím, že na magistrátě už o téhle naší rozpravě vědí, a tak nás třeba překvapí rychlou reakcí), kopii pořád jaksi nevím komu dát na vědomí, vyvěsím ji tedy asi na svých webových stránkách nebo ještě lépe na stránkách VPM, kam to asi svojí podstatou patří spíš, a tady nechám nějaké upozornění (i na případnou reakci magistrátu, pokud nějaká bude). Otázka, jak má pracovat zastupitel, zda má sám aktivně vyhledávat problémy a nebo hlavně sbírat podněty od svých spoluobčanů, není vůbec tak jednoduchá. Já bych řekl, že obojí je správně. Je přece jasné, že nikdo nemůže vědět ve městě úplně o všem. "Velké zastupitelstvo" má přece jen spíš asi řešit koncepční a strategické záležitosti, rozpočet, majetek apod. Problém stojanů na kola nebo neuklizeneé černé skládky prostě může uniknout i sebebdělějšímu oku a tady je právě prostor pro aktivity jednotlivých občanů. A KMS jsou právě tím orgánem, který by měl mít zmapovanou situaci v detailech a na případné problémy upozorňovat. Teprve v případě, že nenásleduje adekvátní reakce profesionálů na radnici, je podle mě čas na případnou "politickou" intervenci, tedy na zapojení zastupitelů, jejichž hlas je možná o něco silnější a průraznější. K tomu by stálo ještě za rozbor postavení členů "vládní koalice" v porovnání s možnostmi a silou opozičních zastupitelů, ale to už je jiná kapitola, zejména v HK.
Každopáně se pokusím něco rozpohybovat a dát Vám o tom nějakou zprávu.
1.5.2002 00:00
Eraser (neregistrovaný)
RE: Parkování
Parkoviště na našem sídlišti mají bohužel statut veřejného parkoviště, takže si tam může parkovat kdokoliv. Škola ani nikdo jiný s tím opravdu nic nemůže udělat. Řešení by asi bylo dát před vjezdy na parkoviště značku "zákaz vjezdu" s dodatkovou tabulkou "rezidentům vjezd povolen". Nikoli "dopravní obsluze", protože to by se vztahovalo i na dopravu oněch "nadějných sportovců" a v podstatě na kohokoliv. Další možnost je aby místa byla vyhrazená na konkrétního obyvatele toho kterého domu. Samozřejmě by se musely parkovací místa přidělat tak, aby výsledek byl 1 byt = 2 parkovací místa. Nevím jak Vy, ale já bydlím na Moravském předměstí v družstevním bytě a parkoviště bylo určitě v ceně bytů, takže nevím, proč by tam měli parkovat obyvatelé okolních domů nebo někdo úplně cizí. Ještě další možnost je rezervaci zpoplatnit, ale toho bych nebyl zastáncem (případně jen symbolicky - 100 Kč/měsíc) z výše uvedeného důvodu.
2.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Parkování
Já bydím taky v družstevním.(č.p. 1533, 8.patro...) K tomu si platím kryté stání, které vzniklo z iniciativy jednoho z mých sousedů před cca osmi lety uzavřením prostorů pod silnicí, které byly původně také veřejným parkovištěm, ovšem sloužily především jako samobslužná zásobárna náhradních dílů. Dnes, pod zámkem, jsou to ideální prostory k parkování, mají ovšem jednu zásadní chybu - je jich moc málo. Parkování na Benešově třídě bylo ovšem problémem už v době, kdy to byla Marxova a už od té doby platí, že řešení může a musí hedat magistrát společně s dopravním inspektorátem Policie ČR. Od doby, kdy jsem na vlastní uši slyšel tamního velitele obhajovat výjezd z Kauflandu přímo na Gočárův okruh jako ideální řešení, mám sice určité pochyby o jejich odborné způsobilosti, ale pokud se pamatuju, bývali tam docela schopní a ochotní řešení hledat. Nabízel jsem pomoc při zprostředkování takových jednání, myslel jsem to vážně, jen bych potřeboval konkrétní lokalizaci. (i když chápu, že problém parkování či "dopravy v klidu" se týka vlastně celé Benešovky, celého Moravského předměstí a v podstatě velké části Hradce :-)))
6.5.2002 00:00
Jízlivý kamarád pana Dvořáka =M.S. (neregistrovaný)
RE: Parkování
Konkrétní lokalizace : Pro začátek něco lehčího, tj. jak správně pravíte, celá Benešovka. Tak pane Dvořáku jen dotoho. Pokuste se něco zprostředkovat. Příště si něco řekneme o daleko horších místech s větším deficitem parkovacích stání.
6.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Parkování
Christos voskrese, vážený "jízlivý příteli". Tím chci naznačit, že jsem stále ještě v Bělehradě, kde se dnes slaví pravoslavné Velikonoce. Vracím se příští týden a neprodleně se pokusím navázat kontakt se zodpovědnými místy. Považoval bych ale za vhodnější, kdyby naše komunikace nadále probíhala prostřednictvím mého soukromého mailu, domnívám se, že na tenhle chat už to nepatří, (i když bych nebyl proti tomu, abychom třeba po čase i tady sdělili, jak se nám v jednáních dařilo)
6.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Parkování
Přes několik pokusů se mi nepodařilo napojit na váš mail, nevím, zda jste ho uvedl správně, chyba ovšem může být i v jugoslávské síti. Proto posílám odpověď tudy, ale zřejmě chápete, že bez navázání kontaktu s Vámi Vám těžko můžu zprostředkovat jednání s někým jiným. Máte-li tedy skutečně zájem o komunikaci a ne jen o jízlivost, ozvěte se mi prosím na dvorakmartin11[zavinac]seznam.cz. Děkuji MD
12.5.2002 00:00
Nejízlivý přítel (neregistrovaný)
RE: Parkování
Vážený pane Dvořáku, měl jsem zájem pouze o jízlivost. O tom jste jistě nepochyboval. Zahájit solidní diskuzi však bohužel nemohu, protože Vám posílané maily se mi vracejí s tím, že Vámi uvedená adresa neexistuje. Asi opravdu mají v Jugoslávii někde na drátě uzel a tak celou věc odložíme na dobu po Vašem příjezdu. Těším se, že si o parkování v Hradci vyměníme několik podstatných informací. P.S. jízlivost mne přešla !
16.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Parkování
Naštěstí se už podařilo identifikovat jízlivé a nejízlivé přátele, takže se ukázalo, že vzniklo nějaké nedorozumění (opravdu,ale opravdu nedorozumění :-) ), pokud i další návštěvníci chatu pochopili můj příspěvek tak, že jsem se nabízel (vychloubal), že já sám budu řešit parkování pro konkrétní lokality nebo dokonce jednotlivé občany. Něčeho takového skutečně schopen nejsem a nebudu to tedy slibovat ani před volbami. Myslel jsem svoji nabídku tak, že ZPROSTŘEDKUJI jednání s příslušnými místy, ale i tady musím už dopředu uvést, že to nemusí vyjít, ale aspoň to zkusím. Jízlivý-nejízlivý přítel je srdečně zván do diskuze na chatu i kdekoli jinde.
21.5.2002 00:00
Samohrd (neregistrovaný)
RE: Parkování
Tak dobře, přijímám s radostí srdečné pozvání do diskuze o parkování. Abychom věděli o čem diskutujeme, uveďme si nejdříve pár základních údajů. V Hradci Králové bydlí necelých 100 tisíc lidí. Podle demografických prognóz jejich počet v dohledné době výrazně neporoste, takže uvažujme i pro dohledný výhled 100 tisíc obyvatel. Rychle však roste a nadále poroste stupeň automobilizace. Růst jeho saturační křivky se zastavuje, respektive výrazně zpomaluje u hodnoty 2. Tzn., že ve velmi brzké době můžeme v Hradci očekávat jeden automobil na dva obyvatele (tj. např. již dnešní stav v některých částech Prahy). Při úvaze, že cca 25% obyvatel Hradce bydlí v rodinných domcích a jejich automobily budou zaparkovány na vlastních pozemcích, zbývá nám 37500 automobilů rezidentů města. Aby se nám lépe počítalo, přidejme k nim 2500 firemních automobilů, které nemají možnost parkovat na vlastním pozemku a máme zde požadavek na odstavení 40000 automobilů na veřejných plochách města. Potřebujeme-li 17 m2 plochy na zaparkování jednoho osobního automobilu (kolmé stání ve více řadách) museli bychom ve městě obětovat na odstavení aut 68 hektarů plochy. (To je pro lepší představu zhruba území od nádraží ke Krajskému soudu ohraničené na severu ulicemi Hořickou, Karla VI., a Čs. armády a na jihu Gočárovou a Komenského.) Máme tedy základní plochu pro odstavená hradecká osobní auta. Když sečteme obyvatele jednotlivých urbanistických obvodů, nebo dopravních oblastí, či jinak členěného území získáme obdobně i úměrně podrobnější požadavky na odstavné plochy. Jenomže to jsou jen odstavené automobily na noc. Ve dne nám totiž některá někam odjedou jiné zase odněkud přijedou a tak věc není zas tak moc jednoduchá.
Uveďme si příklad : Dobře se nám bude sledovat Staré město (myslím to na kopečku, tzn. Velké a Malé náměstí a ulice okolo).
Bydlí-li na Starém městě cca 1200 obyvatel, budeme potřebovat takových 600 odstavných stání pro automobily rezidentů. Označíme si je jako 100%. Z dopravního průzkumu zjistíme, že v období mezi 10.00 až 14.00, tj. kdy jsou na Starém městě parkoviště maximálně obsazena, 60% rezidentských automobilů je mimo Staré město. Jenomže se zbylými 40-ti% obsadí parkoviště ještě 180% automobilů návštěvníků Starého města. Za předpokladu, že se nezmenší atraktivita Starého města ani hybnost obyvatel (ta naopak stále stoupá) a dopravní obsluha MHD zůstane na současné úrovni, budeme na Starém městě potřebovat pro pokrytí špičkového požadavku na parkování cca 1300 stání. To je více než dvojnásobek dnešního počtu stání. Pokrytí požadavku na parkovací plochu o výměře 2,2 ha by si vyžádalo zábor veškerých veřejných ploch na Starém městě. Takovéto řešení je pochopitelně nereálné. Vedlo by zákonitě k rozpadu všech urbanistických funkcí Starého města. Jako řešení se nabízí parkovat a odstavovat automobily v hromadných garážích situovaných v reálné docházkové vzdálenosti k cílům cest, nebo regulace vjezdů na Staré město. Regulace vjezdu (dnes v období 8.00 – 19.00 vjíždí na Staré město 3000 automobilů) vede k tomu, že jízdy za nezbytným cílem na Starém městě budou ukončeny na hranicích regulované oblasti, tzn. problém se pouze posune, nebo je-li cíl zbytný nebo nahraditelný, jízda bude cílena jinam, tzn. budou opět oslabovány urbanistické funkce Starého města . Reálným a fungujícím řešením je kombinace obou principů. Nezbytné dopravní obsluze bude vjezd do Starého města umožněn a ostatní budou přinuceni parkovat v bezprostřední blízkosti v hromadných garážích. Jedině toto řešení vede k tomu, že nebudeme mít prázdné hromadné garáže a automobily přeplněné ulice v jejich okolí. Stačí tedy jen se dát do práce. První krok, hromadné garáže v Kozince (240 stání) je projekčně připraven již 7 roků.
Podíváme-li se obdobně na problém parkování v centrální oblasti města, např. v okolí Masarykova náměstí, uvidíme, že Staré město je na tom ještě docela dobře a takové Moravské Předměstí relativně výborně.
Takže několik parkovacích problémů je nastoleno a můžeme diskutovat, argumentovat atd. Doporučuji se však předem podívat do Územního plánu Hradce na kapitolu A.6. – Doprava, nebo alespoň A.6.8.1. – Doprava v klidu.
.
21.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Parkování
To nebude moc zajímavá debata, pokud se jí zúčastníme pouze my dva, Martine. Já tvoje argumenty a výpočty znám, mě přesvědčovat nemusíš. To, o co usiluju, je zatáhnout do té debaty a hlavně do řešení ty, kteří dnes za řešení nesou zodpovědnost a mohou (a mají!!!) rozhodovat. Žádné řešení ten problém nevyřeší úplně, ale rozhodně se ještě ani zdaleka nevyčerpaly všechny možnosti k tomu, aby se současný stav aspoň zlepšil. Na druhé straně objektivně vzato v HK to ještě zdaleka není tak hrozné, jako jinde. Ale tím spíš bychom měli usilovat o to, aby to i do budoucna právě u ns bylo lepší než kdekoli jinde,ne? Možná, kdyby např.FATO stavělo parkhausy, že by se zájem současné radnice o takové objekty podstatně zvednul... :-))))
25.5.2002 00:00
Samohrd (neregistrovaný)
RE: Parkování
1) To nebude vůbec žádná debata pokud se ji zúčastníme pouze my dva, Martine. Já Tvoje argumenty a názory taky znám a bylo by opravdu pošetilé si tady dopisovat o věcech, které jsme si vzájemně již dávno vysvětlili. Udělal jsem asi chybu, když jsem zmáčknul „odpovědět“ místo „přidat nový komentář“, takže má reakce na Tvoji výzvu k diskuzi vypadá jako odpověď na nevím co. Očekával jsem na mých pár informací o parkování reakci ostatních čtenářů těchto stránek. Očekával jsem, že mi někdo bude oponovat, že si budeme moci vyměnit argumenty a obohatíme se o nové informace a že diskuze povede k formulování obecně přijatelného postupu řešení „parkovacího problému“. Byl jsem i připraven, že se dočtu o tom jaký jsem blbec. Ale místo toho všeho jsem se žádné reakce nedočkal. Má li být nadále hradecké FÓRUM s tématem Dopravní situace v Hradci Králové využíváno pouze k zoufalým výkřikům lidí nemajících například kde zaparkovat, je to asi škoda.2) S jistým pobavením sleduji Tvoji výzvu směřovanou na váženého pana Ing. Bedřicha Korose, náměstka primátora. Z jeho dřívějších diletantskoveselých prohlášení o řešení parkování ve městě mohu usuzovat, že jakékoliv nové zatahování pana náměstka do veřejné diskuze, či vybízení k činnosti, povede ke stejnému, či horšímu výsledku, než jeho současné mlčení a nečinnost. Na jeho obranu však musím připomenout, že stále bohužel nemá na magistrátě nikoho, kdo by mu poradil a parkovací argumentace např. ing. arch. Prokopa se musejí i jemu zdát podezřelé.
25.5.2002 00:00
Martin (neregistrovaný)
RE: Parkování
To je těžké, jak můžeme reagovat na váš (asi správný) výpočet, když my jen známe obecné problémy (zejména v naši blízkosti) a nemáme k dispozici statistické vypočty. Zřejmě jste v tomto směru odborník, s kterým laik těžko svede diskuzi.Co mě však zarazilo, že píšete, že nějáky koncept už tady existuje 7 let. Co se na té radnici proboha dějě? Vedou se jen politické diskuse? To je horší, než za komunistů, kdy se taky furt debatovalo a řešení bylo na dlouhé lokte. Ale aspoň se vědělo, že to někdy bude, když to byl úkol pětiletky :)
Asi má pan Dvořák pravdu, z toho žádný osobní prospěch pro nikoho na radnici nekouká, tak se to neřeší. A zodpovědnost za to nenese nikdo, leda politickou, a to nikoho nebolí.
Co se týče parkhause, možné by bylo lepší využít (pokud město koupí) budovu pivovaru na hranici starého města. Tam se ty auta dobře schovají a parking zasáhne větší lokalitu. Z venku budova bude vypadat stále stejně historicky, rekonstrukce proběhne jen zevnitř, což by v případě přestavby na administrativní budovu neplatilo. A na Kozince postavit moderní administrativní budovu. Ta tam zapadne líp, než do pivovaru a není níčim omezena. To už by možná pro nějákou firmu finančně zajímavé. Z prodeje zajímavěho pozemku v blízkosti centra města by se mohl financovat nákup a rekonstrukce pivovaru pro potřeby města a hlavně pivovar by už byl města.
26.5.2002 00:00
Samohrd (neregistrovaný)
RE: Parkování
To je těžké, jak můžeme reagovat na váš (asi správný) výpočet, když my jen známe obecné problémy (zejména v naši blízkosti) a nemáme k dispozici statistické vypočty. Zřejmě jste v tomto směru odborník, s kterým laik těžko svede diskuzi. Co mě však zarazilo, že píšete, že nějáky koncept už tady existuje 7 let. Co se na té radnici proboha dějě? Vedou se jen politické diskuse? To je horší, než za komunistů, kdy se taky furt debatovalo a řešení bylo na dlouhé lokte. Ale aspoň se vědělo, že to někdy bude, když to byl úkol pětiletky :)
Asi má pan Dvořák pravdu, z toho žádný osobní prospěch pro nikoho na radnici nekouká, tak se to neřeší. A zodpovědnost za to nenese nikdo, leda politickou, a to nikoho nebolí.
Co se týče parkhause, možné by bylo lepší využít (pokud město koupí) budovu pivovaru na hranici starého města. Tam se ty auta dobře schovají a parking zasáhne větší lokalitu. Z venku budova bude vypadat stále stejně historicky, rekonstrukce proběhne jen zevnitř, což by v případě přestavby na administrativní budovu neplatilo. A na Kozince postavit moderní administrativní budovu. Ta tam zapadne líp, než do pivovaru a není níčim omezena. To už by možná pro nějákou firmu finančně zajímavé. Z prodeje zajímavěho pozemku v blízkosti centra města by se mohl financovat nákup a rekonstrukce pivovaru pro potřeby města a hlavně pivovar by už byl města.
Pane Martine, něco málo slov k pivovaru a také o parkování v něm :
Vnímavého člověka jako jste Vy, muselo napadnout, že pivovar je ideální svoji polohou ve městě a obrovským obestavěným prostorem k situování hromadných garáží. Věc má však, jako skoro všechno, několik háčků. Pivovar byl postaven v letech 1844 až 46. V letech 1985 až 95 byly přistavěny sklepy a sladovna, v r. 1965 až 68 sila, nová varna a sladovna a v letech 1977 až 78 lahvovna. Z tohoto zkráceného výčtu můžete již sám odhadnout, že uvnitř areálu pivovaru bude asi pěkný zmatek. Když ho celý projdete, zjistíte, že jediným vhodným prostorem pro parkování aut je lahvovna. Ta je ale zase na nejnevhodnějším místě, má rozpadající se ocelovou konstrukci a v Městské památkové rezervaci nemá takováto, na černo postavená zrůdnost, co pohledávat. (Demolice lahvovny by měla být prvním krokem v postupné rekonverzi pivovaru). Ostatní obestavěné prostory pivovaru se mi jeví pro garážování jako nevhodné. Vyžadovaly by objemné přestavby s téměř úplným vybouráním vnitřních dispozic a ohrožením statiky objektů. Získaný, ale do hloubky zastavění stále stísněný prostor stejně nedovoluje vestavět plnohodnotnou garáž s potřebným počtem parkovacích stání. Použití různých elevátorů, výtahů a zakladačů stavbu a tím i parkování ještě více neúnosně zdražuje. Toto vše je ale pouze můj získaný dojem, po tom co jsem si celý pivovar prolezl od sklepů až na půdu. Chtělo by to se na celou věc podívat podrobně a pořádně. Hlavní architekt města sice před dávným časem sliboval, že nechá zpracovat studii, která prověří a vybere vhodné prostory pro parkování v pivovaru, ale pak zjistil, že není k dispozici kompletní zaměření pivovaru. Zaměření pokud vím nikdo nenechal udělat a tak ho to přestalo zajímat a celá akce šla opět k ledu. Oni totiž na radnici mají asi rádi pouze okamžitá řešení, která vedou k slávě radních během volebního období. Jak se zdá, dlouhodobé koncepční akce je moc nezajímají. Cílem je střihat pásku za přítomnosti kamer televize co nejdříve a na stavbách, které jsou vidět. Tak se jenom natírá, látá a dláždí a pro uklidnění veřejnosti se nechá sem tam něco vyprojektovat aby se vytvořil dojem, že je vše na dobré cestě. (Viz. srovnejte seznam prioritních akcí se skutečností. Například autobusové nádraží se v Hradci staví od roku 1950).
Abychom ale neutekli od problému, vraťme se ještě ke garážím v Kozince. Ty byly navrženy již v roce 1995, jako polorampové (4 podzemní a 2 nadzemní podlaží), s vjezdem z ul. Čs. armády a osobním výtahem na úroveň Děkanského náměstí. Jejich zapuštění do země umožňovalo zachovat, respektive znovu obnovit historické prostorové uspořádání Kozinky s opěrnou zdí, terasami, zelení a schodištěm vstupu do historického jádra. Z památkových důvodů je totiž nemožné zlikvidovat historický průhled na Bílou věž ani pěší vstup do jádra Kozí brankou. Výstavbou těchto garáží měla být realizována první etapa celkového řešení parkovacího problému starého města podle navrženého a městským zastupitelstvem schváleného Programem regenerace Městské památkové rezervace. I když stavba garáží byla nějaký čas dost intenzivně připravována, myslím že nové vedení města již o nich nic neví.
Když jsem se již zmínil o schváleném a stále platném Programu regenerace MPR (z roku1993), musím připomenout , že ten řeší parkování MPR na dvoře bývalých pěších kasáren v Komenského ulici. Na tuto plochu dvora, která je větší než Velké náměstí se vejde při pětimetrovém odstupu od stávajících staveb cca 600 automobilů, při vestavbě patra dalších 600 atd. atd. Přitom tyto garáže (parkoviště), mají ideální dopravní napojení z obou okruhů ulicemi I.Hermanna a Jana Koziny zadními branami a pěší napojení na staré město předními branami v návaznosti na schodiště Bono Publico a Gočárovo schodiště na Kropáčce. Když si uvědomíme, že u obou schodišť existuje elegantní řešení vestavby, respektive přístavby jezdících schodů aniž by byly jakkoliv dotčeny oba památkově chráněné objekty, zdá se mi toto řešení přímo ideální a neskutečně levné. Z neověřené informace lze očekávat, že armáda nabídne městu pěší kasárny již příští rok. Současné vedení radnice si ale nechalo od arch. Kouckého navrhnout do kasáren z křoví vysázené bludiště. A jsme zase u priorit. Když chce někdo mermomocí bloudit, nezbývá nám asi nic jiného než si počkat až zabloudí.
17.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
Vážený pan
Ing. Bedřich Koros
náměstek primátora
Magistrát města
Ulrichovo náměstí 810
503 21 Hradec Králové
V Hradci Králové 17. května 2002
Vážený pane náměstku,
dovoluji si obrátit se na Vás v záležitosti, která je již delší dobu diskutována na webových stránkách www.hk.cz, na nichž byl posléze vznesen i konkrétní požadavek na město, aby se hledalo řešení dopravy v klidu v řadě lokalit ve městě. Jako člen řadový zastupitelstva města nejsem ovšem kompetentní k tomu, abych sám svolával či organizoval podobná jednání.
Proto bych Vás rád požádal, abyste v rámci svých pravomocí svolal veřejné jednání s příslušnými orgány a institucemi, které jsou zodpovědné za řešení této záležitosti v celém městě a konkrétně na Moravském předměstí a tř. Edvarda Beneše, a abyste termín konání tohoto jednání zveřejnil nejen v tisku, ale též na výše uvedených webových stránkách.
Vážený pane náměstku,
na závěr si Vás dovoluji upozornit, že tento dopis je nutno chápat jako podnět ve smyslu § 82 odst b) zákona č. 128/2000 o obcích, a proto si dovoluji očekávat Vaši reakci v zákonné lhůtě 30 dnů, za což Vám předem děkuji.
S pozdravem
Ing. Martin D v o ř á k,tř. Edv. Beneše 1533, 500 12 Hradec Králové 12
21.5.2002 00:00
Jarda Fišer (neregistrovaný)
Mimochodem neozval se už?
JF
21.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
25.5.2002 00:00
Martin (neregistrovaný)
27.5.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
korespondence s náměstkem primátora
Tak dobře, když teda tolik naléháte :-)))). Ale protože se to týká Mery, dám to pro osvěžení tam, do příslušného tématu.
4.7.2002 00:00
Dvorak (neregistrovaný)
Vážený pane inženýre,
Dovoluji si odpovědět na Váš dopis ze dne 4.6.2002,který byl adresován náměstku primátora p.Bedřichu korosovi a týkal se výzvy k jednání o dopravě v klidu na Benešově třídě.
Protože jsem, podobně jako vy,obyvatelem Moravského Předměstí,tak dobře vím,jak velkým problémem je parkování v této oblasti,především pro bydlící v panelových domech. Vámi navrhovanou otevřenou a transparentní diskusi s občany k výše naznačenému tématu samozřejmě vítám.Krátce jsem toto projednával i s předsedou příslušné KMS-p.Vorlem-souhlasí také.
Souhlasím s Vámi,že optimálního výsledku může být dosaženo,pokud bude v řešení uplatněn názor veřejnosti.Proto chci navrhnout,aby se veřejná diskuze uskutečnila v měsíci září 2002.Jak sám trefně uvádíte,chcete “umožnit občanům,aby se k této palčivé otázce jejich každodenního života mohli vyjádřit“, a to,dodávám v co nejvyšším počtu.Měsíce červenec a srpen jsou pro konání veřejných setkání nevhodné.je důvodné předpokládat,že by v těchto letních měsících byla účast veřejnosti minimální.
Doufám, pane inženýre,že mnou navrhovaný časový přesun na září nepovažujete za vyhýbání se odpovědnosti,ale naopak za snahu o co možná nejšiřší zapojení občanů do řešení této otázky.
S pozdravem
RNDr.Jan Vachata
Ředitel rozvoje města
Na vědomí: Ing.B.Koros
5.8.2002 00:00
Jirka (neregistrovaný)
6.8.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
7.8.2002 00:00
Samohrd (neregistrovaný)
Přeji Vám brzkou jízdu po D11až do Hradce. Já se toho asi již nedožiju. Zdraví M.S.
8.8.2002 00:00
martin2 (neregistrovaný)
Jen by mě teda zajímalo, co opravdu stojí výstavbě dálnice v cestě. Z toho, co jste napsal Vy, jsem pochopil, že to jsou peníze na výkup pozemků. V novinách jsem zase četl, že peníze na dálnici jsou, ale
vázne odkup pozemků ze strany Ředitelství silnic a dálnic. Mimojiné i kvůli tomu, že několik pozemků v trase kopuli (omlouvám se - nějací přitroublí zaplacení rádoby-) ekologové.
9.8.2002 00:00
JIrka (neregistrovaný)
4.1.2003 15:45
dvořák (neregistrovaný)
Urbanistická studie Mor. Předm. -Pozvánka k projednání
Dovoluji si podělit se těmi, kdo mají zájem, o pozvání na "Projednání urbanistické studie Moravské Předměstí - sever s veřejností za účasti zástupúců odboru hlavního architekta MmHK a zpracovatele dokumentace", které se uskuteční 8. ledna 2003 v 16 hodin v sále Média HKVS na Moravském Předměstí. Pzvánku mi doručila KMS, přepdokládám, že není ničím škodlivým, pokud její obsah takto zveřejňuju. Už od prosince je dokumntace k nahlédnutí ve vitrínách ochozu atria na Magistrátě, Ulrichovo nám. 810, kde je možno rovněž vznášet připomínky.
7.8.2002 00:00
Jiří Procházka (neregistrovaný)
D11 a co dál
Pánové,pokud k nám na Bláhovku přivede D11 dopravu od Prahy, tak se v HK všichni zblázníme. Podívejte se, co se dnes děje na D1. Ta je už dnes silně přetížená, jsou tam zácpy a spousty nehod. Pokud k nám D11 převede kromě dnešní dopravy i část dopravy z D1 směrem na Moravu, tak pán s námi ...
Zatímco kdejaký městys se snaží dostat těžkou kamionovou dopravu pryč a velmi silně za to lobuje, jak se dá (např. Chlumec), my v HK jsme naprosto v pohodě a ještě se těšíme, jak nám tady těch kamionů bude po městě (co jiného je druhý okruh ?) jezdit ještě víc. A pohádky o R35, která odvede dopravu jihovýchodním směrem kolem města, to jsou zatím jen bajky o červené karkulce. Velmi se obávám, že nakonec tady ta D11 bude o deset (?) let dříve, než R35, ale to už bude na odstěhování z HK někam daleko.
Přitom v HK se řeší jako velká priorita křižovatka u Milety, autobusový terminál (jistě důležitý, souhlasím), jakýsi kostel na MP, ale co je vlastně důležitějšího, než dostat těžkou kamionovou dopravu ven z města, aby se tady dalo žít ?
9.8.2002 00:00
JIrka (neregistrovaný)
RE: D11 a co dál
Pane kolego naprosto souhlasim s Vasim nazorem. Tanecky kolem krizovatky u Milety a zapominani na klicove problemy dopravy v HK jsou v poslednich 10ti letech ukazkove! Vzdyt i napad prohnat v Malsovicich sidlistem a prirodnim parkem Orlice kamionovou dopravu je stejne sileny a presto se objevil! A pak zcela logicky se objevi otazka: co takhle zacit s tretim okruhem? Misto 400 milionu k Milete propojit Hradubickou s dalnici a Brnenskou! Nebo radeji a nutneji kus severni spojky? Jak budete chtit zajistit dopravu az bude havarijni stav nadjezdu na nadrazim? Co na to pan Samohrd?
9.8.2002 00:00
Martin (neregistrovaný)
RE: D11 a co dál
Mate naprostou pravdu, taky naprosto nechapu, kdo to tenkrat mohl vymyslet. Ani ne 500 metru od II. silnicniho okruhu poslat stredem sidliste MP a Malsovic a pres prirodni park Orlice kamionovou dopravu ! Jestli tenhle clovek se povazuje za experta na reseni dopravy a pracuje dale na radnici, tak buh s nami, co dalsiho vymysli. Ze to vubec mohl vymyslet a pustit ven.Ke krizovatce Mileta: tam teda opravdu nevim, co tam proboha za 400 milionu muze vyrust. To se mi teda nezda, tolik penez, co to bude? Vzdyt nepotrebujeme kdovijak ohromnou krizovatku, jen inteligentni napojeni z MP na druhy silnicni okruh a odpovidajici rekonstrukci krizovatky, ale ze by to stalo tolik penez? I polovic by se me zdal moc, ale budiz. Kdyby to stalo 200 milionu, tech zbylych by se opravdu dalo vyuzit ucelneji a predvidaveji na propojeni Brnenske, Hradubicke a D11, protoze je pravda, ze pak to tady bude stat za kulovy, to druhy silnicni okruh nepobere, az se to vsechno bude hrnout pres mesto. Myslete do budoucna, reste neco s predstihem a necekejte na alarmujici stav! Tohle by opravdu chtelo resit dopredu. Nedelat velkolepe dilo Mileta, dokoncit normalni spojeni MP s druhym silnicnim okruhem a zaobirat se postupnym odvadenim dopravy z druheho silnicniho okruhu. Aby se pak nemuselo cekat dalsich dvacet tricet let, protoze penez bude zase malo (viz. Spidluv rozpocet nasi republiky do budoucna...). Usetrme na Milete a pripravme se na D11 !
11.8.2002 00:00
SAMOHRD (neregistrovaný)
RE: D11 a co dál
SAMOHRD RÁD ODPOVÍ. OMLOUVÁM SE ALE, ŽE TO NEBUDE HNED TEĎ. PÍŠU ZROVNA POSUDEK NA DVĚ DOPRAVNĚ - URBANISTICKÉ STUDIE AUTOBUSOVÉHO TERMINÁLU A JSEM V ŠÍLENÉM SKLUZU. ABYCH SI SVŮJ HONORÁŘ ZASLOUŽIL, POJAL JSEM POSUDEK TROCHU NADSTANDARDNĚ OBŠÍRNĚJI A TEĎ JSEM V TERMÍNOVÉ PASTI. JEN CO BUDU HOTOV, RÁD SE OZVU. NEJSEM TOTIŽ ALOIS JIRÁSEK A NAPSÁNÍ PÁR ŘÁDEK, MAJÍ-LI MÍT ALESPOŇ TROCHU HLAVU A PATU MI SEŽERE SPOUSTU ČASU. KDYBY TO PSANÍ ŠLO JIRÁSKOVI JAKO MNĚ, PSAL BY JEŠTĚ TEĎ PRVNÍ KAPITOLU F.L.VĚKA. RADŠI BYCH SI S VÁMI POPOVÍDAL NAD MAPOU, NEŽ VĚCI, KTERÉ JSOU GRAFICKÉ POVAHY POPISOVAL NA CHATU. ALE VYNASNAŽÍM SE KONCEM TÝDNE. JINAK SE JISTĚ UVIDÍME NA PODZIM PŘI PŘEDVOLEBNÍCH SETKÁNÍCH. MAPY VEZMU S SEBOU. M.S.
9.8.2002 00:00
pan (neregistrovaný)
RE: D11 a co dál
Současně spolu s výstavbou D11 Býšť - Hradec by měla probíhat výstavba spojky Sedlice - Opatovice (R35) k hradubické silnici (I/37), která bude rovněž současně s dálnicí rozšířena na 4-pruhovou (pardubický dálniční přivaděč). Roli neexistující tangenty Hradce ve směru západ-východ zastane pokračující R35 směrem na Holice, ale to bude patrně až za 10 let, kdy se ujasní její trasa a kdy budou získána nutná povolení. Do té doby budou mít řidiči jedoucí do Ostravy i Olomouce na výběr: buď přes hradecký okruh, nebo přes Pardubice (I/36). Pokud nezačne neprodleně výstavba spojky alespoň k Holicím, pak nastane v obou městech situace podobná, jako v Plzni, s tisíci kamiony denně v širším centru.
12.8.2002 00:00
Jiří Procházka (neregistrovaný)
RE: D11 a co dál
Na základě této informace (dík za ní) člověka musí napadnout, proč ta spojka k Holicím není samozřejmou součástí celého dopravního řešení, které přivede D11 do HK. Vždyť je to vyvolaná investice. Druhý okruh v HK je ve své SV části často ucpaný už teď a životní podmínky jsou tam nesnesitelné. Přivézt tam další dopravu by byl opravdu cynismus. Nemáte informaci o tom, jestli je naděje, že se ta spojka začne stavět včas ?
9.8.2002 00:00
Jirka (neregistrovaný)
12.12.2002 07:35
tonda (neregistrovaný)
2.1.2003 08:59
Matěj (neregistrovaný)
Semafory u Delvity
Přivítal jsem výstavbu semaforů na křižovatce u výjezdu z obchodů před gumovkou, opravdu se tam ve špičce nedalo vyjet. Může mi však někdo vysvětlit, proč jsou v provozu i v 10 večer, kdy je v této lokalitě v provozu pouze benzinka?
6.1.2003 01:20
Ondras (neregistrovaný)
Kam směřuje doprava....
S novým volebním obdobím směřuje leda do...snad via apia?.... postrádám zprávy o Miletě...zatím slýchám jak je na tom špatně Velký a Malý náměstí...vysvětlí mi to někdo ? není snad prioritou města doprava a ne "rekonstrukce parkovišť v centru"?...copak se tam tak špatně jezdí? ...nemyslim si ze vyzaduje nutnou rekonstrukci ...ta může přijít později...myslím že přednější by bylo zajistit 30-ti tisícům obyvatel Mor.. Př. aby se mohli pohodlněji dostat ze sídliště směrem do centra a aby chodci a kolaři meli moznost zvladnout tuto nejrusnejsi krizovatku v jižnim HK bez větčích obtíží mimourovňovým křížením...a jestli se nepletu součastí vystavby tohoto uzlu bylo i parkoviste na poli před FN kde melo vzniknou stani pro více nez 970 automoilu....vzhledem k tomu že je zde i dostupná MHD nebylo by špatne zde zridit centralní parkovistě a udelat z náměstí peší zónu?...minimalnimi naklady by se pak zvedli jen propady povrchu namesti a odstranili asfaltove zaplaty....to je si myslim realné a šetrné řešení nemyslíte? nemyslim si, že potřebuje namesti nove kolektory a prekopat vsechny kabely, nově vydlaždit apd....to tam snad nedavno probihalo...proc se o te rekonstrukci tak mluvi jako by to melo stat buhvi kolik? myslite to vazne????pak jsem tu zaslechl něco o eskalatorech na velke namesti od fortny...opravdu vyborny napad ...celkem se divim ze to tu jeste neni...nic proti vrzajicimu drevenemu schodisti bono publico ale jsme v 21. stoleti že :o))....a když už jsem u ty fortny ...pevne verim ze zvitezi zdravy rozum a v budove okresniho soudu a kasaren vzniknou parkovaci domy..a dostnaou novy plást...pesi zona v samotnem srdci HK by tak byla velmi prijemna .............atd atd
13.1.2003 22:42
dvořák (neregistrovaný)
13.1.2003 01:02
Ondras (neregistrovaný)
vemte si mapu ( v meritku..od podebrad po tyniste a jaromere po pardubice) ....nakreslete si je...spocitejte kolik tam bude mostnich objektu...udelejte kilometraz i s upravou navazujicich komunikaci a krizeni komunikaci...ten nejhrubejsi odhad...(nejnakladnejsi premosteni labe na dvou mistech) a prictete naklady na D11 po jaromer
az to budete mit ...do te same mapy zabodnete tuzku u podebrad a jedte smerem na Chyst, Praskacku, stocte se na jihovychod na Opatovice , premostete labe pod Vysokou, prehoupnete kopce u Borku, pod Svoboudou se stocte na Chvojenec, pres les v ekotunelech z prefbrikatu podjedeme zalesnene uzemi a za premistenim Orlice sjedeme z D11 na stavajici komunikaci 1/11 nekde v okoli tyniste...
dale...rozsirime komunikaci tusim 1/37 HK-PU na 4 pruh...
jak vidite tuzkou ste se pomyslnou dalnici D11 dotkli Hradce , pretali hradubickou, 1/35 nekde u Chvojence a napojili na stavajici 1/11 u Tyniste..
...pokud by se v useku Praskacka -Chvojenec udelala D11 jako velkokapacitni (nejmene 6 jiznich pruhu), nahradila by s vybudovanim 4 pruhych smerove treba nerozdelenych pripojek od praskacky po CKD -(zde jiz je kus od arrow po CKD hotov) od Vysoke po Trebes a od Tyniste po Terno v HK severni tangentu ale i jizni spojku...jak to z toho plyne poznate kdyz si to nakreslite...a s vystavbou R35 od Chvojence na Brno a od Krizovatky u Okruhu u CKD na Liberec ziskate pomerne vyhodny srp svirajici uhel 270 st ktery obslouzi vsechny silnice I.tř. v okoli HK....vznikl by tak jakysi neuplný nový silnickni okruh a navedenim TIR patricnymi znackami na tuto vychodoceskou doravni "pater" by zmizel veskery tranzit z HK , mozna vetsina i z Pardubic a hlavne by to umoznilo rychlejsi prujezd hradubickou aglomeraci....
...opet vypocitejte hrube naklady....pravdepodobne vam vyjde o neco vetci cislo nez u predchoziho reseni...ale zvazte ktere reseni je vhodnejsi a vyhledove vyspelejsi....
jestli je tu nekdo ze stavebniho oboru , konkretne dopravniho st....vyjadrete nazor na zde uvedene reseni tranzitni dopravy v okoli HK a co by slo udelat pro to, aby pokud dalsi lide ohodnoti toto reseni jako kladne, jednou bylo i na mapach CR jako klicove dopravni uzly??
jinak reseni propojeni s Polskem ..ekonomictejsi by bylo R10 u Turnova->hranice a nekde v Ostravske aglomeraci...treba s povedenou D47
30.7.2003 12:15
Nebelman (neregistrovaný)
Doprava a parkování
Vážení přátelé, nechte téma patřící stadionu sportu, o dopravě a parkování pohovořte zde.Co myslíte, je dobré vybudovat na okraji města obrovské parkoviště, kde by se odkládala auta nejen návštěvníků ale i místních obyvatel? A do města vpouštět jen pěšáky, cyklisty, majitele rikš a ručních vozíků. S těmi vozíky by bylo možné zásobovat obchody a další. Možná, že by se zvýšila návštěvnost města, do panoptika mnoho lidí rádo zavítá. Nebo zvolit kompromisní řešení, autům umožnit vjezd do města a postarat se o jejich uložení. Dnešní život je o přemisťování osob a věcí, zákazy se mnoho nevyřeší.
31.7.2003 12:58
Jitří Procházka (neregistrovaný)
RE: Doprava a parkování
Říkáte, že Vám jde o kompromisní řešení a uvádíte pouze dva extrémy. Samozřejmě, že osobní auta rezidentů a zásobovací auta bychom neměli vylučovat z města. Ale tranzitní dopravu ano - ta by měla město minout. A auta návštěvníků by měla zůstat na parkovištích mimo centrum, na okraji. Parkovací domy v centru tam auta návštěvníků přitahnou, ale stejně situaci nevyřeší - kapacitně nemají šanci, pokud nebudou náležitě drahá. Budou-li drahá, k čemu budou ? Je to jen kšeft pro nějakou firmu, nikoli řešení problému.
31.7.2003 16:14
Karel Jaromír (neregistrovaný)
RE: Doprava a parkování
Správně. Město obeženeme hradbami a kdo dovnitř bude chtít vjet autem, toho budeme lynčovat. Později to rozšíříme i na pěší cizáky, které po vstupu do našeho Kocourkova rovnou zabijeme.
31.7.2003 17:39
jiří Procházka (neregistrovaný)
RE: Doprava a parkování
Ani o hradbách, ani o lynčování jsem nic nepsal. Vymyslet si nesmysl a potom s ním polemizovat je faul. Smyslem seriozní debaty je k něčemu se dobrat, nikoli někomu nasadit psí hlavu, nebo se exhibicionisticky předvést.
31.7.2003 16:17
Eraser (neregistrovaný)
RE: Doprava a parkování
V Benátkách je také parkovací dům (po kanálech se špatně jezdí autem :-)) Ale víte, kde je ten parkovací dům? V centru města (to je ta obdivovaná část, postavená v laguně na kůlech). Přes lagunu tam vede dálnice. Kdyby to Italové udělali podle Vás, turisté by zaparkovali v Mestre (nová část Benátech na pevnině) a šlapali by těch několik kilometrů po tom mostě :-)
31.7.2003 17:35
Jiří Procházka (neregistrovaný)
RE: Doprava a parkování
Proč by po tom městě museli šlapat pěšky ? Mohla by tam jezdit kyvadlově městská doprava. A místo ohavného parkovacího domu by tam mohlo být na drahém pozemku v centru něco jiného.
1.8.2003 01:17
Pepan (neregistrovaný)
RE: Doprava a parkování
Hradec nejsou Benátky! Nestěžujte si, bude ještě hůř. Studie upozoňující na potenciální průšvih v dopravě jsou roky k dispozici a raději se o nich nehovoří. Stadké a jednoduché zítřky to je filozofie mocných v HK posledních X let. A lhát, lhát a lhát. A když to prasne, tak zatloukat, zatloukat a zatloukat.
1.8.2003 14:01
Eraser (neregistrovaný)
RE: Doprava a parkování
Vy jste takový Špidla, viďte? Máte vždycky pravdu a vedete si pořád svou a nejste ochoten naslouchat jiným. Nebo jste agresivní závistivec nemaje auto?
19.8.2003 10:03
Axel (neregistrovaný)
19.8.2003 12:15
2007 (neregistrovaný)
20.8.2003 01:54
B (neregistrovaný)
30.8.2003 09:59
Vašek (neregistrovaný)
30.8.2003 10:05
Jarda Fišer (neregistrovaný)
jízdenky
platí
20.3.2004 14:58
Pavel Bíma (neregistrovaný)
D 11 a R 35
Vážení hradečáci,úplnou náhodou při brouzdání na netu jsem objevil toto diskuzní forum a některá temata mne nenechávají chladným. Problematiku tranzitní dopravy v prostoru Hradce Králové sleduji ať aktivně- profesionálně, nebo jako pohopouhý pozorovatel bezmála 20 let a k tematu mohu dodat pouze to, že se politické a mocenské orgány ať již minulé nebo současné málo zasazovali o prosazení některých cílů dopravní problematiky na celostátní úrovni,v důsledku čehož jsou východní Čechy i samotný Hradec Králové absolutní popelkou v celé republice.Netřeba snad připomínat realizace dálniční sítě,v poslední době zejména "na západ od Prahy", přípravu D 47,leckteré obchvaty a silniční stavby ( Plzeň, Karlovy Vary,České Budějovice, nový dálniční obchvat Olomouce, úplné dokončení R 10 a R 35 na trase Praha - Liberec,dopravní systém Tábora,realizace obchvatu Uherského Hradiště a další).Historicky, a zejména před realizací D 1 Praha - Brno byla trasa Praha - Hradec Králové - Svitavy - Olomouc a dále pak severní Morava a též střední a východní Slovensko bývalou " nepsanou československou jedničkou". V současnosti sice D 1 převzala podstatnou část zátěží,zejména pro rychlá osobní vozidla,nicméně původní trasa je stále atraktivní zejména pro kamiony a pomalá vozidla,neb je pro ně relativně "dobře sjízdná" a hlavně je na relaci Praha - Olomouc o 35 km kratší, ze severovýchodního okraje Prahy ve vazbě na D 8 dokonce o 50 km kratší. Samozřejmě prostor Hradce zatěžují i jiné směrové relace, v tranzitní dopravě zejména Praha - Náchod a Liberec - Jičín - Svitavy - Morava. První ze jmenovaných již dnes jde mimo město a bude řešena komplexním dokončením D 11 a intenzity na druhé budou mít standartní průběh nárůstu.Avšak bude-li stavba D 11 dokončena do Hradce,či i dál ve směru na Jaroměř,a bez včasné vazby na řešení R 35 z Bláhovky na Holice, dojde k opětovnému oživení bývalé "jedničky" a potom průtah Hradcem bude doslova horor, jaký nezažila srovnatelná města jako Plzeň a Olomouc a kde již problémy jsou zdárně vyřešeny. Matematické modely růstu dopravy ( např. CityPlan, Ing.Landa a kol.,1999) předpokládají, že po dokončení D 11 a rovněž R 35 mezi Hradcem a Olomoucí bude právě úsek D 11 mezi Prahou a Hradcem nejzatíženějším dálničním úsekem v republice, kde prognózované zátěže budou ve stejném čase o 1/3 vyšší, než na dnes již přetížené D1.
Proto bijte na poplach, Hradec vysvobodí pouze včasná,lépe okamžitá realizace R 35, alespoň v úseku mezi připravovanou D 11 a stávající I/35 v prostoru Býště,či Holic.Nedělejme si iluze o investičních možnostech výstavby komplexních celků a je nutné řešit alespoň parciálně nejkritičtější body.A jakékoliv jiné stavby typu severní tangenta a další nemohou zmíněnou stavbu nahradit, neb například I/11 z Hradce na Vamberk je z tranzitního hlediska v současnosti i prognóze z celoplošného hlediska téměř bezvýznamná,dnes " končí a vždy končit bude na Suchém vrchu" a její význam potlačí R 35 a je pravběpodobné i když nežádoucí,že i po stávajících komunikacích II/298 a II/318.
Již dávno je doba,kdy každý měl pocit,že Hradec je m.j.z dopravního hlediska nejlépe řešeným městem republiky,bohužel mnoho kompetentních a odpovědných se touto myšlenkou dlouho uholedbávalo a mnozí z nich problematiku nesmyslně zjednodušili na zaklínací formuli " D 11 vše vyřeší". Krom rychlého spojení do Prahy je pro Hradec opak pravdou. Bohužel.A bohužel málo politiků centrální i lokální úrovně, případně i dalších kompetentních činitelů věnuje prognózám obecně a samozřejmě i v problematice dopravy dostatečnou pozornost. Jinak by potřebné stavby dlouhá léta nespaly,například některé úseky D 11 by již byly připravovány jako šestipruhové atd.Srovnatelnou koncepční chybou je například pražský okruh z hlediska nekonečného hledání "rozumné stopy", z realizovaných staveb v Praze fakt,že např.Vám jistě dobře známá Jižní spojka a Štěrboholská radiála mezi Zahradním městem a Černým mostem není úsekem šestipruhovým a již v den otevření byla téměř kapacitně vyčerpaná.Ale to už je jiné téma.Přeji včasné a moudré řešení,a rovněž touto cestou zdravím pana Ing.Martina Samohrda.
Ing.arch.Pavel Bíma
20.3.2004 16:08
Paja (neregistrovaný)
RE: D 11 a R 35
Prave, uz dnes je silnice c.35 vyhodnou alternativou pro dopravu na Moravu, dotceny problem se bude tykat vsech obci, ktere budou na trasach aut vychrlenych koridorem D11: Hradec, Pardubice, Myto, Litomysl jsou jen ty nejvetsi! Bohuzel o stupni pokroku u R35 (uzemni rizeni, vykupy pozemku, stavebni rizeni) se taktne mlci, k dispozici jsou vagni prohlaseni o "navaznosti praci" koridorem R35 od Sedlic a c.37 HK-PCE (nejdrive do r.2007) Spis to vypada, ze pripraveno neni nic a vse se bude resit za pochodu..
7.4.2004 02:57
Ondras (neregistrovaný)
RE: D 11 a R 35
nemusim byt ani ing.arch ale přesně s tím souhlasím....stejně tak jsem to psal i já už výše, možná jen pod jiným nickem...samotná D11 by byl dopravni masakr...bez R 35 a prípadné severni tangenty bude HK jeste vetsi blázinec než teď... v HK by se tak mohl stát II. okruh od tesly přes Miletu po Hořickou pro transit neprůjezdným...snížil by se tím razantně hluk, prach...zvl. v uvedeném úseku kde je téměř nulový průmysl a jen obytné čtvrtě...spolu s jizni spojkou a severni tangentou by tak měl HK na velmi dlouhou dobu opět vystaráno s dopravním řešením...vzhledem k tomu že rozšíření HK na jih, JV je omezeno Novým HK a lesy je jižní spojka poslední větší potřebnou spojnici J,JZ - Z neboť v převážné části je v UP většina prostor pro zastavění určena bytové výstavbě.....
7.4.2004 12:44
ronald (neregistrovaný)
kolony
Po dotazeni dalnice k Hradci budou kolony na Moravu pokracovat nejkratsi spojnici. Podle textu na CESKEDALNICE.CZ je nejbliz realizaci spojka D11-Opatovice, od ktere pojedou kolony pres Pardubice. Dalsi usek Opatovice-cca Myto nema jeste ani EIA. Ale jistou sanci pro pardubaky je aktivita hradecke Svobody zvirat, ktera se opakovane odvolava proti vyjimani pozemku z pudnich fondu v tomto useku. Po dumyslne sabotazi by tak mohly kolony pokracovat do Hradce a klasicky po okruhu dal na Moravu, Slezsko a Slovensko... absurdni predstava
9.1.2006 15:03
Jindřich (neregistrovaný)
kolony do Hradce
Vážení,často jezdím, ať služebně,či soukromě z Prahy přes Hradec Králové na Moravu. Rok pd roku je doprava na "hradecké silnici" horší a horší a teď jsem si vyzkoušel kousek nové D11 od nikud nikam a tento kousek skutečně nic neřeší.Ale splní-li se vládní sliby do roka,bude cestování do Hradce hračkou,ale co dál,když dálnice nemá pokračování.Tak mě moc zajímá co se s tímto "nedokončeným tematem" děje.J
9.1.2006 23:59
Iva (neregistrovaný)
RE: kolony do Hradce
Tak to jsem ráda,že to vůbec někoho zajímá,tolik průšvihů na těch silnicích,mrtvejch,zraněnejch.A když už to asi nebude moc fungovat pro naši generaci,tak snad naše děti budou jezdit klidně a bezpečně jako se jezdí třeba v Rakousku atd,všude prima silnice nebo dálnice.A hlavně ať zmizej ty kamiony,z nich jde strach jak se valí po okruhu,kde si v normálním autě připadám jako v plechovce na rozmáčknutí....Iva
10.1.2006 07:04
MIREK (neregistrovaný)
RE: kolony do Hradce
Dokud bude naše vláda přistupovat k nákladní dopravě tak jak přistupuje, nebude to na silnicích lepší. Pokud by si někdo z naší vlády vzal příklad ze zmíněného Rakouska a jejich zákonů a předpisů, které se nákladní dopravy týká, bylo by to jinak. Nebyl by z naší republiky tranzit pro kamiony po silnici, ale jezdilo by mnoho nákladů po železnici tak, jak to mají v Rakousku.
11.1.2006 23:36
Roman (neregistrovaný)
RE: kolony do Hradce
Z kamionů žádnou zvláštní radost nemám, ale myslím si, že v Hradci je to v tomhle směru ještě docela v pohodě. Tam kde kamiony jezdí jsou ulice dost široké a ten provoz zase přehnaně hustý není. Kdypak se stane, aby se semafor projížděl nadvakrát ? Možná na pár místech jen chvilku ve špičce. A to ještě kolikrát proto, že se dřeváci vepředu nedokáží plynule rozjet. Jsme tady zakoukaný do sebe a zhejčkaný. Co by za takovou hustotu provozu dali v některých jiných městech. A na ten provoz a hustotu je potřeba si zvyknout, vyjezdit se. To není posměšek k předchozí pisatelce, jen dobře míněná rada. Lepší to holt nebude. Řeči o železnici jsou bezpředmětné, pokud se neprobírají detaily. Naše zemička je moc malá na to, aby se vyplatilo zboží jedněmi auty převáželo na nádraží, potom to jelo za draho vlakem a pak se to dalšímy auty vozilo na místo. Dvoje překládání navíc. A za dobu přložení je to dovezené nákladním autem až na místo. Kdo by to zdržení, překládky a drahé vlaky platil ? Vy, jako zákazníci v ceně zboží ? Už slyším ty řeči. Takže než začnete vymýšlet jednoduchá a radikální řešení, promýšlejte i souvislosti a dopady.
21.1.2006 18:06
jsem z HK (neregistrovaný)
sněžení
večtvrtek sněžilo a celý Hradec byl jedna velká vrstva sněhu a to se potom projevilo jak to vlastně v HK vypadá
21.1.2006 22:55
Roman (neregistrovaný)
RE: sněžení
Já bych řekl, že právě naopak - jedna vrstva sněhu všechno schová a všude je romanticky bílo. Jak to v Hradci vypadá bude vidět teprve až to sleze... :-))Ale vážně - je zima, tak chumelí. Taky to nemám rád, ale co se dá dělat ? Tady je houbelec zima, dva dny v roce klouzačka. Asi bysme se sesypali, kdybysme bydleli na vysočině, nebo na jindřichohradecku. Tam to bejvá divočina.
25.1.2006 17:20
Karel (neregistrovaný)
Sjezd z D11
Nejsem z Hradce, ale vím, o co jde. Provizorní ukončení D11 bude na křížení se silnicí III tř. Praskačka- Pohřebačka vpravo na silnici II/333. Doprava směr Náchod bude vedena do HK Kukleny, dále vlevo a hned vpravo na kruh. objezdu směrem na Náchod. Doprava směr Holice a Vamberk si neplánovaně ale logicky najde trasu přes Březhrad na MÚK s I/37 u Makra a odtud na hradecký okruh a dále. Jako příspěvek k této situaci plánují hradečtí radní dlouho odkládanou komplexní přestavbu křižovatky u Milety. Kdo si dokáže představit situaci v HK po dokončení D11, ten musí uznat, že jediným řešením je pokračování R35 (minimálné k MÚK Časy).
21.4.2010 07:39
faultfinfer (Nováček)
Kamiony v HK
S odstupem času, kdy byla v Opatovicích otevřena obří křižovatka, se to v HK moc nezměnilo a nákladní tranzitní doprava stále houstne. Veškerá nákladní doprava jedoucí ze směru Brno, jede i nadále směrem na kruhový objezd u ČKD a dále na Hořice či Nové Město a dále na D11. Nikdo se nepozastaví nad tím, že jsou jistě překračovány hlukové limity v nočních hodinách a Brněnská se stala téměř regulérní dálnicí těsně vedle obydlené zóny města a o ulici M. Retigové ani nemluvě, tam to jezdí přímo pod okny. Nečinnost zastupitelů a jiných úředníků, kteří nečiní žádné opatření, znehodnocuje bydlení v přilehlých lokalitách. Očekával bych zbudování protihlukových opatření, popřípadě omezení nákladní dopravy v době nočního klidu, pokud jsou hlukové limity překračovány. A že jsou, to je prokazatelné.Je to zvláštní, že v našem státě je na každého jiný metr. Tak například pokud by provozovatel restaurace, potažmo jeho hosté, produkovali hluk překračující stanovené limity v nočních hodinách, vlítne na ně hygiena, dostane flastr a musí učinit opatření, aby hluk nebyl. Pokud hustá náhladní doprava jedoucí obydlenou zóno také produkuje vysoký hluk, měl by na provozovatele silnice být stejný metr. A to bohužel není. Začne to někdo konečně řešit??
2.5.2010 22:29
Aurelius (Nováček)
RE: Kamiony v HK
Ptáte se dobře a odpověď je stručná : situaci lidí, bydlících u severní části 2. silničního okruhu v HK nikdo neřeší už od postavení Labského mostu v sedmdesátých letech a nikdo ji ani řešit nezačne. Většina, která v těchto místech nebydlí, je ráda, že to jezdí tam a ne někde jinde, kde bydlí oni. Je to neuvěřitelný cynismus a zároveň klasický příklad, kdy většina terorizuje menšinu, která nemá nikde žádné dovolání. Možná to vypadá, že ten výraz je příliš silný. Každému, kdo si to myslí, bych přál, aby zakusil bydlet alespoň pár týdnů v tom hluku, exhalacích a prachu, které jsou v těchto místech. Ta většina není ochotna udělat ani to, co by udělat mohla docela snadno : změnit dopravní značení tak, aby se alespoň část tranzitní kamionové dopravy od Prahy směrem na Svitavy a zpět přesunula na jižní část okruhu - absolvovala by tak městem jen asi čtvrtinu dnešní trasy. Byla by to jen malá, ale přeci jen nějaká úleva. Ale i to je zřejmě v nedohlednu. Místo toho budeme dalších 30 let poslouchat od "dopravních odborníků" jalové úvahy o R35.
1.10.2010 14:03
jyrka (Nováček)
Obchvat Hradce
Chápu to dobře, alespoň podle mapy mapy.idnes.cz/#ginit=1&gzoom=12&gpos=x:50....že kolem HK budou tři okruhy? Jeden na severu a dva na jihu a v podstatě budou spojovat stejné silnice se stejnými silnicemi?
(Na uvedené mapě jsou naznačeny severní a jižní... poslední je pokračování dálnice od Opatovické křižovatky...) Možná jsem natvrdlý, ale není to trochu zbytečné?
Vložit nový komentář
K tomuto fóru mohou příspívat jen přihlášení uživatelé.
Přihlásit nebo registrovat.