Hořická ulice

Příspěvky ve fóru

Přidat komentář
9.9.2002 00:00
Jarda Fišer (neregistrovaný)
Po dlouhých letech se občané a návštěvníci Hradce Králové dočkali a Hořická ulice bude mít nový kabát. Stavební práce však udělaly čáru přes rozpočet firmám sídlících v této části města. Rozkopaná ulice prakticky znemožňuje přístup a tržby rapidně klesají. Rozčarováni jsou i nakupující, kteří se nemohou dostat, kam chtějí. Kromě stavebních prací tak v Hořické panuje i velký chaos. Nikdo neví, jak se dostat dál, situace je špatná především směrem od podchodu. Žádná informační tabule přitom příchozí neinformuje.
9.9.2002 00:00
Roman (neregistrovaný)
Opravy a úpravy si vždycky vyžádají určitá omezení, ale ten chaos v jednosměrkách a jejich téměř každodenní změny - to vypovídá buďto o amatérismu odpovědných, nebo o absolutním pohrdání občany a podnikateli v lokalitě (i mimo ni).
11.9.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
Zase budu asi za šťouru, kterému na současné radnici nic není recht, ale Hořická ulice mě opravdu dost pálí. Dopravní chaos, který tam teď v důsledku rekonstrukce vzniká, je sice nepříjemný, ale útěchou nám může být, že to nebude trvat dlouho. A Hořická prostě opravit potřebuje, jako sůl! Můj problém je ale v tom, že to, co se tam teď narychlo před volbami děje, to je bohužel podle mého názoru jen zbůhdarma vyhozených 20 milionů, které zásadní problémy této lokality nevyřeší. Tak dlouho se řešení odkládalo, až je tu náhle konec volebního období, bylo to ve volebním programu, tak tam honem honem nalejeme asfalt, ale bez návaznosti na dopravní řešení autobusového nádraží (další nesplněný bod volebního programu radnice), bez dořešení dalších městských funkcí v parteru, bez jakékoli změny dopravních souvislostí atd. atd.
Nejvíc mrzuté je to, že po téhle kosmetické úpravě se naděje na skutečné řešení problémů v tomhle místě zmenšila na minimum, protože asi těžko najde někdo odvahu sotva dokončené dílo zase rozkopat a začít znova a líp, nehledě k tomu, že peníze na to už nejsou a nebudou.
11.9.2002 00:00
tomas (neregistrovaný)
Ja bych se toho zase tolik nebal, mozne je vsechno - vzpomente na nedavny kocourkovsky kousek na Masarykove namesti :-) Se seskrabavanim cerstve polozeneho asfaltu ma radnice dobre zkusenosti :-)
22.9.2002 00:00
Pavel (neregistrovaný)
Tahle oprava, to je to nejhorší co se v téhle lokalitě mohlo stát, díky novému asfaltu se prakticky zazdila cesta k nějakému smysluplnému řešení. Současné vedení města nezajímá řešení tohoto pro Hradec velice důležitého problému, ale jen hlasy na příští volební období. A to je velká chyba. Na chvíli to možná utiší hlasy co volali po přestavbě, ale ve skutečnosti to celý problém jen zhorší nebo spíš oddálí do doby než vznikne nový autobusový terminál a současné řešení Hořické ulice přestane kapacitně stačit. A pak to začne nanovo a bude se dalších dvacet let mluvit o přestavbě, která se mohla udělat teď nebo aspoň v nejbližší době.
22.9.2002 00:00
Tomáš (HK) (neregistrovaný)
Dotaz
Dobrý den,
jak jsem si přečetl tuto diskuzi, tak někteří zde hovoří o skutečném řešení problému. Naznačuje se výstavba budoucího terminálu atd. Neznám všechny varianty, které byly pro tuto rekonstrukci navrhovány, ale naráží se (pokud jsem to správně pochopil) na zvýšení dopravní zátěže po výstavbě terminálu. Může mi tedy někdo z Vás (nejpravděpodobněji asi pan Dvořák) konkrétně! popsat, jak si to skutečné řešení problému představuje? Za konkrétní odpověď předem děkuji.
23.9.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Dotaz
Obávám se, že nejen z časových důvodů bych nebyl tím pravým, kdo by podal srozumitelný odborný výklad. Požádal jsem proto svého "dopravního guru", pana ing.Samohrda o pomoc. On ji přislíbil, i když lamentoval, že bez obrázků se to moc vysvětlit nedá,ale prý se pokusí.
23.9.2002 00:00
Tomáš (HK) (neregistrovaný)
RE: Dotaz
Chápu, že obrázek dokáže jakékoliv vysvětlování značně ulehčit, a tak se chci zeptat, jestli by nebylo možné tento obrázek uveřejnit buď na těchto stránkách nebo na jiné adrese s tím, že by se zde uveřejnil odkaz na tuto stránku (pokud je to reálné). Zároveň chápu, že máte asi jiné věci na práci, ale myslím si, že by to tuto diskuzi uvedlo do jiné roviny.
24.9.2002 00:00
Jaroslav Fišer (neregistrovaný)
RE: Dotaz
Obrázek je možné zveřejnit, ale asi by bylo dobré, aby byl na jedné stránce přímo s vysvětlením. Pokud mi pan Samohrd pošle obrázky i popisek, nějak to zpracuju a odkaz umístím do fóra.
JF
23.9.2002 00:00
Pavel (neregistrovaný)
RE: Dotaz
Nejspíš jsem se špatně vyjádřil s tou kapacitou komunikace, to není přesně to co jsem měl namysli, spíš mě šlo o celkovou dopravně urbanistickou návaznost terminálu na hořickou ulici a vlastně i na městský okruh, kde by podle mne měla mít Hořická ulice trochu jinou roli než tu co jí přisuzuje současná úprava. Ale bez obrázku těžko vysvětlím co přesně jsem chtěl říct.
23.9.2002 00:00
martin2 (neregistrovaný)
Přidal bych se k Tomášovi. Nechámpu, proč se mluví o vyšší dopravní zátěži, když do této části města by se snad meziměstské autobusy, stejně jako dosud, vůbec neměly dostat. Od toho je tu snad II. okruh a myslím kapacitně vyhovující spojka u úřadu práce. Krom toho tím, že se postaví terminál, asi rapidně nevzroste počet autobusů stavívích v Hradci...
24.9.2002 00:00
Ondrej (neregistrovaný)
Ale to je omyl!!! Nevim jestli je to v poiradku, spise ne, ale treba autobusy na Brno bezne misto kolem Avionu a Koruny jezdi na Hlavni nadrazi prave Horickou ulici. Kde je chyba?
24.9.2002 00:00
Petr Svoboda (neregistrovaný)
Obrázek by bodnul
Taky se rád podívám na varianty. Autobusák je taková paralela pardubického 50 metrového bazénu, který taky rostl několik desetiletí. Pamatuji ještě jak za komunistů zbourali ten blok domů a od té doby leží taková plocha ladem, a cestující stojí na dešti a přebíhají mezi panelovým autobusákem u Koruny a těmi pár stáními před nádražím to je opravdu ostuda. Jinak souhlasím s tím, že asi není optimální, aby Hořická sloužila jako spojka II. okruhu s nádražím, přípojka od UP je optimální. Pokud by ale existovaly konkrétní představy řešení Hořické, aby se ze zaplivané periferie stala konečně živou částí centra města, moc rád bych si je prohlédl. Zajímalo by mně taky, jestli se počítá se zakomponováním stávající zástavby do nové podoby ulice.

Děkuji PS
24.9.2002 00:00
Honza Mareš (neregistrovaný)
šířka
Tak jsem měl včera shodou okolností cestu do jedné z firem sídlících v Hořické a byl jsem zděšen. Pominu-li fakt, že prokousat se přes výkopy k těm správným dveřím je docela problém, stejně některé věci nechápu. Konkrétně mě zarazila plánovaná šířka nové ulice. Ze stavebních prací na mě dělalo dojem, že nová silnice bude stejně široká, tedy zhruba 5 - 6 metrů. To mi přijde na prosto zcestné, když jeden z chodníků má na šířku dva metry a druhý zhruba pět. Nechápu, jak se může pri současné šířce stát Hořická rušnou dopravní tepnou. Už jen jeden autobus MHD cestu zablokuje. Nemluvím o tom, že při výjezdu u skleněné věže se budou při větším provozu při současném řešení křižovatky tvořit velké kolony. Kdyby se tam vybudoval kruhový objezd, na který by byl napojen okruh, ulice Karla IV., Hořická a případně ještě ta cestička ke střeláku, pak bych to pochopil. Ale pojede-li autobus MHD z Hořické doleva k podchodu, bude to mít v dopravní špičce komplikované, i když je směrem od Tesca omezený provoz. Už jen proto, že se nebude mít kam zařadit, pokud tam bude stát dlouhý trolejbus.
Ať nám tady někdo netvrdí, že to bude nový moderní bulvár. kdyby to nazvali pouze výměnou povrchu, byl bych schopen to pochopit, ale v tom případě mi přijde 20 milionů na 400 metrů silnice docela dost vysoká částka.
Posledním problém (který už snad ani tolik nepadá na město) je fakt, že i kdyby to byla nakrásně hezká moderní ulice, tak tam stejně nikdo nebude chodit. Směrem od Meinla tam je ČNB, (kam moc běžných lidí asi nechodí), prodejna uhlí, prodejna krbů, trafika, bazar, truhlárna, na druhé straně mototechna, pneuservis, čalounictví a servis kancelářské techniky. Snad pouze to železářství docela žije. A hlavně - ty baráky jsou otřesné: oprejskaná fasáda, zarostlé dvorky, rozbitá okna a dveře. Nový asfalt z této ulice moderní bulvár neudělá.
26.9.2002 00:00
Samohrd (neregistrovaný)
Něco málo o Hořické ulici
Obdobně jako se zde vyvíjí diskuze o uspořádání Hořické ulice (směsice protichůdných představ a názorů), se cca 15 let vyvíjí i názor města.
Za sociku se na Stavoprojektu nakreslila a Krajským investorským útvaram investorsky připravila "velkolepá přestavba" Hořické ulice ve čtyřpruhové úpravě a se zbouráním severní strany ulice. Demolované domy měly být nahrazeny novostavbou, tzv. Východočeským experimentem. Funkčně se z Hořické měla stát dopravně kapacitní komunikace, připojující dnešní ul. Karla IV. na Jičínskou radiálu. Z tohoto záměru se realizovala 1. etapa, tj. čtyřpruhová komunikace v ul. Na Okrouhlíku. Konec socializmu ukončil i pokračování přestavby. Domy určené k demolici nešlo vyvlastnit (začalo opět platit vlastnické právo) a investor (KIÚ) byl zrušen. S novou dobou se začal rodit nový pohled na Hořickou ulici. Za hl. architekta K.Albrechta a primátora M.Dvořáka byla zadána urbanistická studie, ve které projekční kancelář Žárovka především vyjádřila názor na nutnost respektování majetkoprávních vztahů v území a z nich vyplývající 18-ti metrové šířkové uspořádání Hořické ulice (mj. autoři navrhli i nové náměstí Albrechta Dvořáka, cha, cha, cha). Tato studie se stala podkladem pro zadání Regulačního plánu Hořická ulice. Výběrové řízení na zpracovatele Regulačního plánu vyhrál pražský architekt R.Kolařík a já mu k tomu kreslil dopravu. Nová hlavní architektka města paní Šilhánková si ještě od nás nechala opět ověřit 4 varianty šířkového uspořádání profilu ulice (18m "přímá", 18m "klikatá", 22m a 41m). Jasný a razantní odpor vlastníků okolních pozemků k jakýmkoliv záborům a demolicím vedl jednoznačně k 18-ti metrovému uspořádání. V konceptu Regul. plánu jsme proto navrhli "klikatou" variantu. Tzn. variantu, která neumožňovala rychlý průjezd územím, bránila tak vložením jízdního odporu vjezdu průjezdné dopravy ale bezezbytku umožňovala obsluhu okolního území. Jednoduše : do Hořické najíždí doprava, která tam má cíl a ostatní tam nenajedou, protože bude výhodnější, pohodlnější a rychlejší jet na A. Dvořáka po okruhu a ul. Průmyslovou. V projednání konceptu jsme však narazili na povyk autorů původního řešení Stavoprojektu. Pani dopravní inženýři Mach a Štilec ve shodě s architekty Křelinou st. a ml. mne vyzvali ať vrátím diplom a vehementně jménem Komory inženýrů vyžadovali opět čtyřpruhové uspořádání Hořické ulice. To, že tímto "širokým" uspořádáním se opět vracejí k nereálným demolicím jim asi nedochází. Jak je vidno, praktiky z let minulých, tzn. kdykoliv někomu zabavit jeho majetek, zbourat mu barák a vyhodit ho někam na sídliště, jsou v těchto pánech pevně zakořeněny. S novým vedením města přišlo asi i nové myšlení úředníků. Všem vyhovět ! A tak korunu všemu dala městská úřednice, která na základě výsledků z projednání sepsala pokyny k dopracování Regulačního plánu. Vyhověla majitelům přilehlých pozemků, vyloučila demolice a stanovila dodržení dnešního profilu 18 metrů. Současně však vyhověla i druhé straně a nařídila navrhnout profil ulice skládající se z dvoupruhové napřímené komunikace, dvou dělících pruhů se stromořadím, dvou obslužných komunikací s možností parkování, s cyklistickými stezkami a zálivy pro zastávky MHD a dvěma chodníky. Vyjádřeno v metrech : poskládat cca 25 metrů do 18-ti metrů. Za této situace architekt Kolařík odmítl podepsat smlouvu o dílo a vedení města na to zareagovalo přímo geniálně. Rozhodlo udělat v Hořické ulici provizorní úpravu ve stávajícím příčném uspořádání a vypsat nové výběrové řízení na zpracovatele Regulačního plánu. S výsledkem se můžeme již dnes seznámit. V Hořické se staví a nový autor regulačního plánu (ing.arch. B. Falta)se ze schyzofrenním zadáním vypořádal geniálně. Nakreslil opět, tak jako již jeho předchůdci 2 narianty, "úzkou" bez demolic a "širokou" s demolicemi. Sláva, konečně se dostavil úspěch. Občanům se při slavnostním střihání pásky namluví, že dostávají to, co jim bylo ve volebním programu slíbeno, úžasná řešení zůstanou jako vždy na papíře a jedné straně se bude ukazovat "úzké" řešení a druhé straně zase "široké" řešení a všichni dohromady budou šťastni. Já si ale myslím, že jediným výsledkem dvacetileté snahy o koncepční řešení je, že při jízdě Hořickou ulicí to těď nebude tak moc hrkat a že možná bude další oslavný ohňostroj. Akce Hořická ulice je u vítězného konce. Děkujeme !
26.9.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Něco málo o Hořické ulici
Není to za poslední 4 roky poprvé, kdy nějakou záležitost již několikrát před tím řešenou (a občas i vyřešenou) bylo náhle potřeba znovu projektovat a nejlepším na to byla firma arch.Falty, jen čirou náhodou člena zastupitelstva ZM za ODS.(například Malšovický stadion, křižovatka Mileta, teď tedy Hořická). Dochází tak sice k zjevnému střetu zájmů, kde zastupitel schvaluje sám sobě zadání i převzetí díla, ale pan architekt v tomhle není zdaleka jediný v našem zastupitelstvu a zjevně to nikomu nevadí. Ale to je jen poznámka na okraj, s věcí samou nesouvisí.
27.9.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Něco málo o Hořické ulici
Zdá se, že pan Samohrd byl při psaní svého vstupu poněkud unaven. Napadlo mě to, už když jsem viděl, že píše "schyzofrenní". On fakt ví, že tam nemá být ypsilon :-). Ale hlavně jsem měl pocit, že z too jeho příspěvku nikdo pořádně nepochopí, kde že je ta chyba při současné rekonstrukci v Hořické. Tak jsem mu ráno zavolal a nechal si to přeložit. Nakonec jsme se (doufám) shodli, že chtěl říct zhruba to, že buď se tam musí udělat široký bulvár, který bude sloužit jako důležitá dopravní tepna. To ale dneska už asi není možné kvůli odporu restituentů, kteří odmítají vydat čerstvě vrácené pozemky. Takže se zkrátka musí řešit varianta v úzkých 18 metrech, ale v tom případě měla být udělána tak, aby tam dopravu, hlavně těžkou, docela zásadně eliminovala, a tím umožnila rozvoj jiných městotvorných funkcí, např. obchod, kanceláře a bydlení. Takhle zkrácené se mi to zdá jednoduché, ale už moje babička říkávala, že "volovi je všechno jasný". Přesto doufám, že jsem to nezestručnil moc a taky nijak zásadně nepřekroutil to, co mi dnes ráno do telefonu říkal Martin Samohrd.
27.9.2002 00:00
Samohrd (neregistrovaný)
Něco málo k Hořické ulici - DODATEK
Předcházející příspěvek o Hořické ulici jsem psal včera ve 4 hodiny ráno, tak trochu v polospánku. Když jsem si ho dnes přečetl, zjistil jsem, že mne v noci navštívila schýza. Přátelé, za normálních okolností obyčejně vím jaké "i" je píše ve slově schizofrenie. Omlouvám se a stydím se.

Také si uvědomuji, že se mi tam nepovedlo dostatečně a zřetelně vyjádřit, co se vlastně dnes v Hořické ulici děje.

Komunikace městského komunikačního systému můžeme rozdělit podle funkce zhruba do třech kategorií :
1) Sběrné, to jsou ty základní kapacitní komunikace (okruhy, radiály), které převádějí rozhodující dopravní zátěž. Po nich se musí jezdit bez překážek a zdržení.
2) Obslužné, tzn. komunikace, které procházjí územím a přivádějí do něho dopravu obsluhující toto území. Na tyto komunikace ba neměla být naváděna doprava průjezdná resp. zbytná, tj. ta, která v okolním území nevzniká ani tam nemá cíl. Jednoduše řečeno, po obslužných komunikacích jezdí doprava, která tam jet musí = nezbytná.
3) Obytné nebo zklidněné komunikace. Tzn. komunikace, kterým je přidána ještě další nedopravní funkce (hřiště, odpočinkové prostory, zeleň, pěší obchodní zóny atd.). Dopravní funkce komunikace je zde regulována nebo jinak potlačena.

V případě Hořické ulice vždy vedl spor o tom, zdali má být komunikací sběrnou, nebo obslužnou. Nějaký čas byl na radnici prosazován názor, že byto měla být i ulice zklidněná. Dnes se tam staví (obnovuje)komunikace trasovaná jako sběrná, která nabízí najetí průjezdné, zbytné dopravy. Kapacitní parametry komunikace jsou však tak bídné, že se dá očekávat častá saturace kapacity. Česky řečeno, komunikace bude plně zatížená, bude omezen příčný pohyb chodců, budou omezeny pohyby vozidel při parkování a provádění obsluhy atd. Podle mne se tam za velké peníze obnovuje kompromisní a nefunkční "kočkopes". Kombinace špatné sběrné komunikace se špatnou oblužnou komunikací. Doufejme, že se alespoň povede slavnost při jejím otevření.
27.9.2002 00:00
Honza Mareš (neregistrovaný)
RE: Něco málo k Hořické ulici - DODATEK
úprava Hořické podle mě nutná byla a když už není možné udělat ji pořádně, aspoň takto provizorně.
Laický dotaz: není 20 milionů na tak krátký úsek hodně peněz? Vždyť je to ani ne půl kilometru.
27.9.2002 00:00
Martin (neregistrovaný)
RE: Něco málo k Hořické ulici - DODATEK
Lajdácké řešení vždycky stojí dost peněz a bude stát znova za 5-10 let....
27.9.2002 00:00
Tomáš (HK) (neregistrovaný)
RE: Něco málo k Hořické ulici - DODATEK
Když je to tedy tak jak říkáte, tak bych na Vás měl jeden laický dotaz. Nedala by se tato situace alespoň částečně řešit jednosměrným provozem ve směru od podchodu?
13.10.2002 00:00
Michaela (neregistrovaný)
Opravy ulic
Vzhledem k tomu, ze do rodneho mesta jezdim ze zahranici uz jen na navstevy, tak me vzdy mile prekvapi co vse se za dobu me nepritomnosti stihne opravit. Ty zmatky v Horicke ulici jsem si taky uzila a muzu jen dodat: informacni panel chybi citelne, a ty kocourkovske zmatky prekvapive nejsou jen ceskou specialitou. Tak se hradecaci obrnte trpelivosti a pokud se bude po volbach seskrabovat, tak i pevnymi nervi.
13.10.2002 00:00
pohanka (neregistrovaný)
Co je lepší?
Tak nevím, co je lepší. Položit aspoň nový koberec (ale snad se nějaké sítě taky obnovily, či kolektory pro nové vybudovaly), když už nám to ve volebním programu slíbili, nebo nedělat s Hořickou hmatatelného nic, jak se dělo po ona dvě volební období předchozí? Teď si ji aspoň na kole už troufnu projet.
14.10.2002 00:00
dvořák (neregistrovaný)
RE: Co je lepší?
"...ona dvě předchozí předvolební období..." byla poněkud jiná v tom, že až na jejich konci se objevila v pokladně města ta miliarda na mimořádné investice. A přesto si minulá radbnice netorufla udělat jen kosmetickou úpravu pro lepší průjezd cyklistů, protože zastávala názor, že je potřeba tenhle prostor řešit koncepčně. Proto také vznikla zde již citovaná architektonická soutěž a studie. Jako řešní v nouzi je současná úprava asi akceptovatelná, problém je v tom, že byla šance i na řešení nenouzové, pořádné.
15.10.2002 00:00
Pavel H. (neregistrovaný)
Jak to vidím já
V tomto příspěvku budu hovořit velice laicky. Četl jsem zde, že čtyřpruhová varianta Hořické je vcelku nereálná (majitelé pozemků se jich nechtějí zdát, veliká náročnost investice), navíc snad není ani vhodná, protože tato ulice nemá sloužit jako sběrná. Pokud by pro ni město nyní přece jen rozhodlo, stejně se realizuje myslím nejdříve za 25 let (...výkupy, odvolání, zřizování dalších studií, výkupy, studie, odvolání, shánění peněz...)a to už bude tato ulice opět opotřebovaná. Ale jakou PODSTATNOU výhodu by přinesla dvojpruhová komunikace postavená podle nějakých studií oproti opravení té stávající. Byly by nějaké výkupy pozemků, aby se ulice mohla napřímit? Bylo by zde víc zeleně, nebo víc přechodů pro chodce? Myslím si že všechno by to pouze přišlo na plno peněz navíc a měli bychom zase jen dvojpruhovku s omezeným provozem, ale kdy? Možná jde teď spíš o to jak vyřešit křižovatky na obou koncích Hořické. Když se zastupitelé města nedokážou pořádně rozhodnout, tak je snad i ta rekonstrukce lepším řešením, než neustále platit za desítky studií - bez výsledku.

Vložit nový komentář

K tomuto fóru mohou příspívat jen přihlášení uživatelé.
Přihlásit nebo registrovat.

Mohlo by se hodit
Doporučujeme