Jak se vám líbí úprava provozu Benešovky?
Příspěvky ve fóru
Přidat komentář27.9.2006 00:00
jpxj (neregistrovaný)
Jak se vám líbí úprava provozu Benešovky?
Myslím si, že úprava byla provedena dosti nešťastně. Kdyby se pro parkování vyčlenil prostřední pruh, lépe by se odbočovalo a autobusům by se i lépe zajíždělo a vyjíždělo. Je to můj názor a : Po bitvě je každý generál.
odpovědět |
vložit nový |
souhlasím (+0) |
nesouhlasím (-0)
27.9.2006 16:46
Traks (Nováček)
RE: Jak se vám líbí úprava provozu Benešovky?
Tuto variantu jsme také zvažovali. Parkování ve vnitřních pruzích je však problematické z hlediska řidičů, kteří by odcházeli od svých aut na kraj vozovky a zcela určitě by nevyužívali přechody pro chodce. Při parkování ve vnějším pruhu lze také v některých místech stát šikmo, čímž se zvýšila kapacita parkovacích míst.
2.10.2006 19:15
Matej JR (Nováček +1)
RE: Jak se vám líbí úprava provozu Benešovky?
ale třeba v práglu je takhle udělaná celá budějovická ulice. A řekl bych, že je tam o něco větší provoz než na marxovce (sorry, znal jsem to už za komančů :-)
29.9.2006 08:57
Eraser (Nováček)
RE: Jak se vám líbí úprava provozu Benešovky?
Při tom,jak jsou vedení českých měst přes veškeré daně vybrané z provozu motorových vozidel k automobilové dopravě nepřátelská si myslím,že obyvatelé Benešovy třídy mohou být za tuto úpravu rádi.
29.9.2006 09:03
Filip (Nováček)
.
Myslím, že zúžit jakoukoliv silnici v době, kdy je jasné, že automobilová doprava bude stále expandovat, je velice neprozíravé a nerozumné.
29.9.2006 09:27
Eraser (Nováček)
RE: .
Benešova třída je tím,že chybí napojení na II.silniční okruh (křižovatkou Mileta) degradována na místní komunikaci,kde jezdí jen ti,kdo tam bydlí a MHD.A na takové využití stačí 2 pruhy...
29.9.2006 10:31
Matej JR (Nováček +1)
RE: souhlas
Naprostý souhlas, byla to nejširší ulice mezi paneláky v hradci :-)Stejný to bylo taky na Masarykově ulici, teď tam jsou jen 2 pruhy a stačí to. A jelikož doufám, že R35 bude stát dřív než křižovatka Mileta, tak se nebojím, že by na Benešovce narost provoz.
Doufám, že celá úprava neskončí jen tím nalepením žlutých pásek na silnici. Taky by bylo dobrý změnit už řazení do pruhů před odbočkou na Štefínikovu (nechat pouze 1 pruh rovně a 2 odbočovací) a dát tam informační značky, aby se auta nemusela srovnávat na 20m za křižovatkou.
29.9.2006 21:14
Traks (Nováček)
RE: .
Tady bych nepoužíval výraz, že třída byla "degradována" - svou povahou a funkcí není tranzitní komunikací a proto doufám, že i v budoucnu (v zájmu obyvatel Benešovky) zůstane komunikací pouze místní.Jinak pro představu, jak by MOHLA vypadat křižovatka Mileta zkuste www.hradeckralove.org/cz/Magistrat/odbory/usek_nam...
2.10.2006 00:04
K (Nováček)
Benešovka
Po týdnu jsem se vrátil z dovolené a zhrozil jsem se co se to na Benešovce zbudovalo! Viděl jsem tu názory, že se lidem z Benešovky ulehčí - ale ty auta, která tu dosud jezdila, tu budou jezdit nadále a v době kdy všude usilují o co nejlepší průjezdnost ulic a silnic bude Hradec rušit dva jízdní pruhy??? Případné kolony (při dopravní nehodě), horší průjezdnost pro vozidla Integrovaného záchranného systému, atd. za pár parkovacích míst nestojí!!! A to, že Benešovka navazuje na čtyřproudovou komunikaci do Štefánikovi ul. i do ulice J. Palacha a později vyustění na křižovatku Mileta asi nikoho nezajímá. Raději bych tedy pro bezpečnost chodců (i když zase takový provoz na Benešovce není) osadil přechody semafory a parkovací místa udělal místo rozmlácených "mramorových" bazénků, kde řádí akorát skejťáci a klidné žití na Benešovce narušují více než auta, která tím, že budou projíždět jedním pruhem a doprava nebude plynulá budou "rušit" ještě více! Jsem obyvatel Benešovky a dle mého názoru by místo utrácení peněz za TOTO, se mělo investovat do zbudování cyklistické stezky mimo silnici!
2.10.2006 08:06
Traks (Nováček)
RE: Benešovka
A kde konkrétně mimo silnici byste si tu cyklostezku představoval? ;-)
2.10.2006 08:54
Trin (Nováček)
RE: Benešovka
Dit to v podstatě naznačil, zbourat ty nesmyslný bazénky, kachlový prostory a podobné vymoženosti, které ničemu nelouží. Myslím že takových prostor by se tam našlo dost. No a udělat tam parkoviště. Mezi parkovištěm a silnicí by mohl být chodník s cyklostezkou. Je fakt že tam to komplikujou zase ty sjezdy smerem dolu ze silnice a podchod u vajíčka, ale to by snad nemusel být takový problém.
2.10.2006 09:22
Traks (Nováček)
RE: Benešovka
To je krásná myšlenka, ale zkuste si v duchu, nebo ještě lépe ve skutečnosti, projít místo mezi silnicí a tím zeleným pruhem po celé Benešovce a pak objektivně řekněte, jestli byste tam jako cyklista jel nebo ne. A u každého problému, na který narazíte, si zkuste předtavit byť tu nejjednodušší stavební úpravu, která by se v místě musela provézt, abyste jako cyklista nemusel jezdit nahoru dolů nebo Vám nehrozilo, že za nejbližším rohem srazíte člověka běžícího na autobus.
2.10.2006 17:13
Trin (Nováček)
RE: Benešovka
Njn je to tam holt zprzněný jak to jen jde. Nejlepší by bylo to prostě celý od silnice až k barákům zbourat, strhnout ty sileny rampy a komplet celý vystavět jinak a bylo by to :o) Jen těch peněz co by to stálo:-/
2.10.2006 20:58
K (Nováček)
RE: Benešovka
Dnes jsem delší dobu pozoroval provoz na Benešovce!!! A těm údajně klidnějším cyklistům fakt nezávidím (teda patřím mezi ně taky). Předtím si jeli v klidu při pravém okraji dvouproudové silnice a auta buď jela ve vnitřním pruhu anebo je v klidu objeli! Teď jsou ohrožování auty a autobusy projíždějící jedním pruhem, těmito vozidly při zmateném odbočování a ještě zmatenějším vyjíždění zespodu, kde nemají připojovací pruh a vůbec nejvíce auty vyjíždějícímí z podélného nebo šikmého parkování, kteří přes další vozidla pořádně nevidí. Zkuste se tam na chvilku posadit a sledovat ten zmatený "mumraj". Nadále si myslím, že parkování by mělo vzniknout místo rozmlácených bazénků (vedle potravin Jolana, u zastávky MHD Benešova směr Nový HK a za tzv. Kozlovkou). Na těchto místech jsem za poslední roky neviděl nikoho ani projít natož tam trávit volný čas - kromě vyznavačů skateboardu, kteří to akorát ničí. A stezku pro cyklisty bych vyřešil zúžením středního travnatého pruhu či bočních pruhů - vyznačením alespoň 1 metr široké stezky při pravém okraji vozovky a zachováním stávajích dvou pruhů. Neblázněte!!! - doprava by měla být plynulá a navazovat na již uvedenou ulici Štefánikovu (výpadovka do Roudničky a Vysoké nad Labem), J.Palacha (M.Horákové a Brněnská) a snad brzy do centra HK přes křižovatku Mileta!!!!!!
4.10.2006 00:59
Dan (Nováček)
RE: Benešovka
100% souhlas a to i k prvnímu vašemu komentáři.Pěkně mi vylítl adrenalin, když jsem to viděl.
Ta správná osoba na správném místě opět myslela, až vymyslela ...
ad Traks : "... ulice Jana Masaryka funguje už léta ke všeobecné spokojenosti jen ve dvou pruzích místo 4 ..." - tak to bych tedy rád slyšel ty spokojené, já na to slyšel jen kritiku, v zásadě shodnou jako k "úpravě" Benešovky :-D a souhlasím s ní (kritikou)
18.10.2006 22:32
soptik (Nováček)
RE: Benešovka
a což takhle udelat jeden soucasnej směr jako obousměrnou komunikaci a druhej jako parkoviště s šikmym parkovanim? A myslím, že by se tam vešla i cyklo stezka pro oba směry, jen by se muselo udělat nekolik přejezdů v prostoru travnatého pásu, ale ani myšlenka parkování v současných levých pruzích není marná, ale doporucoval bych cykllo stezku mezi parkovištěm a trávou. Mimochodem ty uzaviraci desky v křižovatce u vajíčka směr od hvězdy na benešovku jsou dosb blbě umístěný - vidět jsou na posledni chvilku a není před křižovatkou žádné upozornění...
2.10.2006 11:05
pepino (Nováček)
úprava provozu Benešovky
Vžil se někdo do role řidiče MHD, který má s autobusem dlouhým 18m zajíždět do zastávky, ve které běžně stojí auta, protože si řidiči osobních aut nutně potřebují koupit noviny či cigarety? Autobus se nedostane až k chodníku a nepřeji vám slyšet ty připomínky, hlavně od starých lidí. Nehledě na to,k jakému kolapsu dojde, pokud se tam stane dopravní nehoda.
2.10.2006 12:49
Traks (Nováček)
RE: úprava provozu Benešovky
Situace s autobusy není ideální, zvlášť se zastávkou u Kozlovky, ale jedná se o řešení dočasné. Jeho cena je nižší než by bylo zpracování architektonické studie a narozdíl od ní můžeme hned v praxi vidět nedostatky a přínosy tohoto řešení. Je logické, že tímto stylem by asi autobusy "nastálo" zastavovat u Kozlovky nemohly.A k těm názorům k zjednosměrnění - otázka nástupu hasičů (byla výše) je vcelku lichá, když by se ta auta ani nedostala k domům - dovedete si představit, že by hasičská cisterna projížděla pod všemi těmi šílenými rampami mezi desítkami aut, mezi kterými se stěží protáhnete vy, když večer hledáte místo na parkování? A Vaše připomínka k případné nehodě - vedlejší ulice Jana Masaryka funguje už léta ke všeobecné spokojenosti jen ve dvou pruzích místo 4. Osobně jsem tam zaznamel za tu dobu problém snad jen jednou a ten byl ještě navíc zapříčiněn nájezdem na Brněnskou.
Jinak k argumentům se vzrůstající dopravou - počet obyvatel Benešovky rozhodně nevzrůstá, vzrůstá jen motorizace, ale ta také už ne nějak závratně, takže jeden pruh v každém směru, by měl být dostačující.
Naopak napojení celého sídliště na střed města pro chodce a cyklisty je v současné době absolutně nevyhovující. Také proto je součástí současné "zkoušky" cyklostezka...
2.10.2006 17:47
sniffer (Pokročilý +4)
RE: úprava provozu Benešovky
Zkousel jste někdo tu cyklostezku a jet tak, jak je na silnici namalovana? Docela sranda, kdyz kolem Vas projizdi autobus a pomalu se tam nemuze vejit a vedle parkovaci misto pro auta sirky nakladaku...Podle me by mely auta parkovat v prostredku, pak jezdit auta a az u okraje jezdit cyklisti, ale v trochu vetsim pruhu cyklisti
2.10.2006 21:02
K (Nováček)
RE: úprava provozu Benešovky
Řidičům MHD fakt nezávidím - zeptal se jich také někdo vůbec na názor???? Ty tam teď kličkují jak zajíci před psem!!! Možná by to chtěšlo s těmi řidiči udělat diskuzi na Dopravním podniku - myslím si že na přestavbu budou míst stejný názor jako já!!!!
2.10.2006 18:21
jpxj (Nováček)
cyklisti
Co kdyby se cesty pod Benešovku zjednosměrkovaly, tím by cyklisti by měli dostatek prostoru jezdit těmito cestami a opravdu se parkovalo v prostředním pásu. Bylo by to asi bezpečnější pro všechny.
3.10.2006 16:04
Phavel (Pokročilý)
RE: cyklisti
Jak tady bylo řečeno, taky se mi v dnešní době nezdá moc vhodné zužovat 4pruhovou silnici na 2pruhy. Ikdyž se jedná v podstatě o "obslužnou" - místní komunikaci, přeci jenom vede oblastí s velikou hustotou osídlení a je důležitou komunikací na Moravském Předměstí. Je to sice velmi jednoduché a levné řešení parkování v dané oblasti, ale moc se mi tahle "degradace" na 2pruh nelíbí. Prostě celá ta trasa od Palachovy ul. přes Benešovku až k Miletě byla vždy koncipovaná jako 4pruh a tak by to mělo zůstat. Ale nebydlím tam, to je pravda, proto do toho nemám co mluvit, pokud to místním tak vyhovuje, tak OK.
4.10.2006 01:09
Dan (Nováček)
RE: cyklisti
No, já tam taky nebydlím, ale jsem hradečák a občas se tam vyskytuji. Tedy abych byl přesnější, jezdím po Masarykově i Benešově třídě, a to jak autem, tak na kole. Ale i kdyby ne, mám povinnost se k tomu vyjádřit už z principu.Mimochodem, místním to vyhovuje jen těm, kteří chtějí pohodlně parkovat co nejblíže u svého domu. Komu jinému by tato úprava taky vyhovovala? Cyklistům? Řidičům MHD a ostatních projíždějících vozidel? To asi ne, že? Maximálně tak chodcům (kratší úsek k přecházení, ale tak hrozné to zase není - šíře dvou pruhů).
3.10.2006 22:42
Eraser (Nováček)
RE: cyklisti
To by asi nebylo dobré.Cesty pod Benešovkou jsou příjezdové cesty ke krytým parkovištím tam dole.
4.10.2006 01:13
Dan (Nováček)
RE: cyklisti
... jo, cyklisty nejlíp úplně ze silničního provozu vytěsnit, odsunout někam, kde nebudou otravovat, a pěkně si všude počkají, než si řidiči pohodlně a bez rozptylování dojedou tam, kam oni potřebují.Tak, jak se to pod záminkou zvýšení bezpečnosti cyklistů v HK děje v případě "výstavby" cyklostezek.
4.10.2006 23:07
Stanan (Nováček)
no....
no jako cyklista nevim co si o tom mam myslet...jezdim na benesovce na kole kazdy den...osobne si myslim ze tohle byl od magistratu, spis laciny predvolebni tah, ve stylu : "ste chteli vic parkovacich mist na benesovce, tak sme je vam zaridili" aneb vlk se nazral a koza zustala cela, protoze udelat takovyhle reseni de fakto na ulici kde ten provoz neni zas tak velky (z duvodu "odnikud - nikam") to je to nejednodusi co se muze udelat, nez se treba zamyslet nad tim jak vyresit pohyb cyklistu v centru (napr Tr. Karla IV.) nebo se zamyslet nad pohybem cyklistu ne velkych krizovatkach jako je např. Anička....
5.10.2006 10:54
Traks (Nováček)
RE: no....
Změna je jen dočasná (celkem 3 týdny, jestli vedení města nerozhodne o prodloužení) a slouží k ověření reakcí na podobné řešení. To, že je to nejlevnější řešení, je pravda. Nemá cenu do provizorního řešení investovat velké peníze - tohle bylo levnější než zpracování architektonické studie a jsou na to "živé" reakce a zkušenosti, což by u žádné studie nebylo ;-)
6.10.2006 22:46
Petr21 (Nováček)
Parkování pro Casino
Tak jsem jel "zmršenou" Benešovkou v noci a výrazně svítící kasíno mě konečně osvítilo: To si asi někdo zas namazal kapsičku, a vyrobil dopravní paskvil aby mohli parkovat návštěvníci Casína :-) No to je fakt debilita opravovat něco co funguje. Pokud vím, tak problém s parkováním je po celém městě tragický, zrovna benešovka je relativně v pohodě, zkuste si zaparkovat třeba na Velkém náměstí.Zrovna parkování a zůžení je to nejmenší co asi obyvatele na této třídě trápí, víc to jsou možná ty skejťáci a bezpečnost atd.
Zkrátka vidím tento krok jako čistě populistické zviditelnění alespoň nějaké snahy "něco upravit", rozhodně ne dobré a navíc zbytečně tahající peněz z kapes nás všech !!!
Zrušte to prosím a nechte to tak jak jsme byli zvyklí. Děkuji.
8.10.2006 12:00
jpxj (Nováček)
Cyklisti na Benešovce
Co kdyby se pro cyklisty vyčleni chodníček který vede vedle vozovky. Asi by to nebyl takový problém a pro cyklisty, automobilisty by to bylo bezpečnější. Pořád si myslím že lepší a elegyntnější řešení by bylu využít pro parkování prostřední pruhy a pro cyklisty chodík vedle. Strejně téměř všichni chodci využívají kryté chodníky u obchodů.
18.10.2006 17:12
jpxj (Nováček)
Dotaz na pana Samohrda
Prosím napište svůj názor na dopravní řešení dopravy na Benešově třídě. Děkuji.
20.10.2006 02:20
Martin Samohrd (Nováček)
RE: Dotaz na pana Samohrda
Děkuji Vám pane jpxj za důvěru. Nevím však, čím mohu nějak výrazně do této diskuze přispět. Je zde již prezentováno několik dobrých postřehů a návrhů - Váš patří mezi ně. Pokusím se proto ve stručnosti podívat na předmětný problém z jiného, širšího pohledu.Trocha historie : Sídliště Moravské Předměstí bylo od počátku ve svém návrhu dopravně obsluhováno z centra. To znamená : rozhodující dopravní zátěž měla vjíždět do centra sídliště po páteřní Běnešově třídě přes mimoúrovňovou křižovatku Mileta, která bezproblémově napojovala jak (ve vztahu k městu) jeho vnější a vnitřní dopravu z II. městského okruhu, tak i vnitřní dopravu z centrální oblasti města. Sídlišti přiléhající radiální komunikace, Brněnská a Třebešská radiála, napojené na II. MO, měly do města přivádět ve výrazně převládající míře pouze radiální - vnější dopravu. Na Benešovu třídu měla tedy po kapacitní komunikaci vjíždět většina dopravy ve vztahu k MP a na okolních radiálach měla zůstat pouze radiální doprava mající dopravní vztah mimo město. Přitom centum MP podél Benešovy tř. mělo být vybaveno plným sortimentem občanské vybavenosti a dostatečně kapacitními odstavnými garážemi a obvodní radialy měly mít pouze a jen dopravní funkci, tzn. bez obchodní vybavenosti.
Tato popsaná koncepce, jak dnes vidíme, nebyla nikdy dokončena. Křižovatka Mileta nebyla postavena a tak sídliště muselo být dopravně obsluhováno z obvodu. Na přilehlých radiálách se proto mezi sebou začala motat doprava vnitřní, mířící do sídliště s dopravou vnější jedoucí mimo město, vzrostla proto jejich dopravní zátěž, toho začali využívat obchodníci a vecpali se na Brněnskou radiálu s atraktivními obchodními aktivitami postavenými na automobilové dopravě, obchodní vybavenost uvnitř sídliště začala upadat a Benešova třída, která nikdy nebyla městskou ulicí, se proto stala dopravně téměř nezatíženým obrovským prostorem, bez lidské a městské dimenze, bez smysluplné, městotvorné funkce.
Za této situace se magistrát začal zabývat myšlenkami, jak to všechno napravit a zvelebit. Nechal si vypracovat několik více, či méně povedených studií vytvářejících z Benešovy třídy obytné prostředí, zklidněné, pohodové a pobytové centrum sídliště. Někdo také na magistrátě, nevím kdo, přišel i na nápad použít zdejší stávající nevyužitý čtyřpruh na pokrytí deficitu parkovacích, či spíše odstavných ploch. Výsledek pokusu vidíme. Není nijak povzbuzující:
Nárůst počtu parkovišť je sice milý ale nedostačující. Jeden jízní pruh pro každý směr, jak vidno, stávajícím intenzitam dopravy plně vyhovuje, ale je zde malý problém v jeho poloze. Z úzkého pojížděného vnitřního pruhu se obtížně zajíždí do autobusových zastávek. Zvláště u kloubových autobusů lze špatně zadní část přistavit k nástupišti a u druhého autobusu v pořadí to není vůbec možné (nastupovat do nízkopodlažního autobusu tak, že musím nejprve sestoupit dolu na vozovku a pak teprve nahoru vystoupat do autobusu, je podstatnou chybou). No a nakonec to něco, co je namalováno uprostřed jako cyklistický pruh, je výsměchem zdravého rozumu. Oproti dřívějšímu stavu, kdy cyklista nebyl ohrožen alespoň z pravé strany a z levé strany měl automobil dostatek prostoru na jeho předjetí, stávající řešení přidalo cyklistům další kolizní body. Zleva mu do jeho cesty házejí mašle autobusy zajíždějící do zastávky a auta do parkoviště a to samé má pak z druhé strany od vyjíždějících aut a autobusů (autobusům by měl ještě dát přednost). Když cyklista pojede vyznačeným pruhem, bude se otírat levým ramenem o autobus, který nemá ve svém pruhu dostatek prostoru, a tak vidíme cyklisty jak raději jedou někde mezi vnější žlutou čárou a parkujícími automobily. Zde jsou zase m.j. ohroženy otevřením dveří parkujících aut. Téměř každé, v tomto diskuzním fóru navržené řešení, je lepší než to realizované. Tzn. méně problémů a kolizí musí přinést parkování u vnitřního, dělícího pruhu, cyklisté jedoucí u vnějšího obrubníku nebo ještě lépe v místě dnešního chodníku (pominu-li, že to tam trochu komplikují nízké koruny stromů a velbloudi v trase). Návrh jednu část Benešovky nechat na ježdění a druhou na parkování by také stál za zvážení. Ideálním řešením ja pak k těmto principům přidat pro auta ještě nějaký ten retardérek na zpomalení rychlosti a mohlo by to fungovat celkem obstojně. Prostě normální, dopravně zklidněná ulice. Prostě chválihodné řešení, pohoda. Celá věc má ale z mého pohledu tento háček :
Až bude postavena křižovatka Mileta, která bude vysoce komfortní, bez jízdního odporu, jízdy s cílem a zdrojem v centrálním prostoru sídliště ji pochopitelně použijí. Vyhnou se zacpané Brněnské radiále a jízdě od semaforu k semaforu, nebo v případě Třebešské radiály zvratnému pohybu a z II. měst. okruhu najedou pohodlně nejkratší cestou přes Miletu na Benešovu třídu. Sídliště tak začne být podle původní vize dopravně obsluhováno z centra, oproti dnešní obsluze z obvodu. Na Brněnské radiále se tak tímto přesměrováním sice chválihodně sníží intenzita dopravy, ale na dopravně zklidněné, až obytné Benešově třídě nastane mazec. Tam se ty tisíce aut nahrnou, zastaví a všichni dohromady, auta, pěší, cyklisté, si polezou po zádech. Tak teď babo raď. Přestavět Benešovku nebo ne? Tato otázka mne v noci budí.
Pane jpxj, teď bych zase já rád znal Váš názor. Zdraví Vás Martin Samohrd (a protože zítra začínají volby, dodám ještě : dosavadní zastupitel za rozumnou, komunální politice věnující se stranu Volba pro město).
20.10.2006 20:29
jpxj (Nováček)
RE: Dotaz na pana Samohrda
Vážený pane,děkuji za odpověď. Již jsem se děsil, když lídr vaší strany v televizním spotu úpravu která byla provedena hájil navzdory všem ostatním kteří zde žijí.
Ptáte se mně na můj názor. Pokud několikrát projedet na kole, a nejen na kole, Benešovkou všimnete si téměř nepoužívaného chodníku podél vozovky. Ten by mohl krásně sloužit jako stezka pro cyklisty. Pokude se zlepší úroveň obchodů, a já dofám že ano, budou stejně všichni chodi po krytých chodnící. A parkování, klidně bych zabral prostřední pruhy, ale to už jsem tu jednou napsal, když to může být na jiných jednosměrkách, proč by to nešlo zde. Dobře ovšem připomínáte co se stane až bude křižovatka Mileta.
P.S.
Dal jsem Vám svůj hlas a ještě jednou děkuji.
22.10.2006 11:32
Trin (Nováček)
RE: Dotaz na pana Samohrda
Možná by nebylo od věci, počkat s úpravamy benešovky až bude hotova mileta a pak podle reakce řidičů to tam přizpůsobit. Pokud ale nastane situace, že se tam opravdu vhrnou ty auta, tak myslím, že zúžování sinice není dvakrat rozumné. Spíš by to chtělo upravit křižovatky u polikliniky a u vajička, jsou hrozný. Jedna je komplikovaná a druhá nepřehledná.
19.10.2006 09:51
pepino (Nováček)
úprava provozu Benešovky
Stezka pro cyklisty je na Benešovce vážně ideální. Hlavně když je na parkovišti-silnici postaveno nějaké delší auto. Cyklistům nezbývá nic jiného než vjet do pruhu před jedoucí auto či autobus ( viděno na vlastní oči ) a chudák řidič brzdil snad i očima.
21.10.2006 16:50
Jarka (Nováček)
Benešovka a cyklisti
Nevím proč se řeší cyklostezky? Benešovka má udělané dost dobré podchody,které nejsou moc využívané (stačí je používat a více osvětlit). Kdyby na Benešovce zůstaly kontejnery na odpadky tam kde byly naprojektované, místo toho aby byly prostory s odpadním kanálem jen tak prázdné a uzamčené (kontejnery zabírají nejméně 5-6 parkovacích míst) a auta využívala plně placené prostory v uzamykatelných parkovacích boxech pod urovní silnice, mohli by cyklisté bezpečně jezdit spodem a křižovatky podjíždět. Nemuseli by vůbec jezdit na 4prudové silnici.Myslíte,že při vycouvávání aut ze svých nových parkovacích míst vytvořených z jednoho jízdního pruhu nemůže dojít k úrazům cyklistů nebo dopravnímu kolapsu? A co řidiči co přibrzdí z důvodu hledání místa? Už jste viděli to gumování na silnici ostatních řidičů při takovém najití místa?
22.10.2006 11:19
Eva (Pokročilý +6)
Benešovka
Plně souhlasím s názorem pana JPXJ. Jezdím zde na kole a nyní je to hrůza, opravdu o strach.
29.10.2006 10:30
Honza z HK (Nováček)
Benešovka
Současný řešení dopravy na Benešovce je žalostné...Tohle beru jako úlet v rámci dne bez aut atd.
takže zamyslíme-li se nad tim od prostředka:
1) Využít dělící pruh. Zde ale nevím, zda by se to dalo vyprojektovat tak, aniž by byly v tom dělícím pásu odstraněny stromy... Navíc ta cyklostezka by svým umístěním nebyla ideálním řeším, když by byla defakto mimo dosah.
Já jsem zastáncem 4pruhu na Benešovce a následně i 4 pruhovým napojením Benešovky na dopravní síť v oblasti Milety. Viděl sem projekty,kde se plánuje, že se Benešovka před Miletou zúží na 2pruh. Tohle je pro mě stejný nedostatek jako současné dopravní úpravy na Benešovce...
Z toho mimo jiné plyne, že pokud bych si měl umět představit nějaké výraznější zásahy do silniční části Benešovky, tak po vzoru některých měst už nejen ze západu (nejvíc jsou na to ulítlí obyvatelé Beneluxu, Německa, Francie a VB):
2) Nechat 4 pruh, pravé jízdní pruhy natřít na žluto (třeba) a oblepit značkama BUS a cyklistů. osobní auta by měla povoleno jezdit vprovo i vlevo, ale vpravo by měli absolutní přednost cyklisti a MHD. Je již ozkoušeno, že řidiči se do těchto pruhů sami o sobě moc neženou a MHD a cyklisti mají dastatečný prostor. Současnej stav je s prominutím perverznost.
3)Někdo zde zmínil zajímavý názor, že by se mohly využít chodníky podél Benešovky. Tohle už by chtělo ty plány benešovky nebo si to aspoň projít. Chtělo by to totiž vybudovat stezky pro cyklisty i chodce - dle přibližného vzoru jako je na mostě přes soutok (užší varianta) nebo jako třeba kolem Carrefouru (širší varianta). tady si ale obávam, že šířka podel Benešovky je v některých místech natolik prostorově omezena, že by se dala vybudovat jen užší varianta.
Nesouhlasim, aby podel Benešovky byly jen cyklostezky. Člověk je tvor líný a tak si zkracuje cestu vždy, pokud jde i o pár mětrů. Proto kdyby tam byly jen cyklostezky, tak by tam sice měli pěší vstup zakázán, ale lidi by tam stejně chodili a vznikal by stejnej maglajc jako na pěšocyklostezkách podel II.silničního okruhu... Nebo snad chceme jako dřív, nejdřív postavit chodníky a pak tam lidi nutit chodit? Navíc pokud už víme, že se tam ti lidi vyskytovat budou?
4) Zahnat cyklisty do "podzemí" k patám panelových domů je taky blbost - kdo by tam jezdil...
Nevim, netroufám si o sobě říkat že jsem dopravní odborník, zatím jsem jen studentem, ale pokud bych se měl zabývat cyklistickou optimalizací Benešovky, tak sem snad jasně nastínil, kam by se mé kroky ubíraly - cyklostezky vybudovat dle varianty 2 nebo 3.
30.10.2006 14:01
pepino (Nováček)
úprava Benešovky
S tou "prozatímní" úpravou Benešovky to vypadá, že je na věčné časy. Už vidím, jak ochotně se řidiči vzdávají svých nově získaných parkovacích míst. Pokud vím, bylo to zkušebně na 1 měsíc, který již zdárně uplynul. Moc mne zajímá, kdo do toho hrábne.
30.10.2006 20:53
Xaver (Profesionál +11)
RE: úprava Benešovky
Kdo by do toho hrabal. Dva jízdní pruhy jsou až až a parkovacích míst utěšeně přibylo.
31.10.2006 10:11
Traks (Nováček)
RE: úprava Benešovky
Neboj, konec prozatímní úpravy se blíží mílovými kroky. Jen se obávám těch přispěvatelů tady, který budou nadávat, že se tam zrušilo parkování :-\
3.11.2006 17:27
K (Nováček)
Průjezdná Benešovka
Tak jsem slyšel, že se to trapný parkování ne Benešovce ruší - DÍKY BOHU!!! A toho kdo tam bude stát po 9. 11. 2006 bych nechal odtáhnout!!! Lidí jsou líný udělat pár kroků - stačí se podívat na poloprázná parkoviště za domem č.p. 570 nebo v ulici Štefánikova! Lidi můžou zaparkovat tam a těch pár kroků dojít! Je vidět, že zvítězil zdravý rozum a vrátí se to do osvědčených starých kolejí!!! Pozdrav všem zdarvě myslícím lidem!!!
25.11.2006 09:16
X Y (Pokročilý +4)
RE: Průjezdná Benešovka
Takže dál budeme mít dálnici od nikud nikam uprostřed sídliště. Opravdu to je Marxova třída.
18.12.2006 19:31
Eraser (Nováček)
RE: Průjezdná Benešovka
V 11:00 nebo kdy jste se díval jsou všechna parkoviště na sídlišti poloprázdná.
Vložit nový komentář
K tomuto fóru mohou příspívat jen přihlášení uživatelé.
Přihlásit nebo registrovat.