Myslíte si, že jezdí Hradečáci dobře a bezpečně ?

Příspěvky ve fóru

Přidat komentář
16.11.2004 11:35
Honza z Hradce (neregistrovaný)
1H9 28-92
To teda nejezdí, konkrétně mě v sobotu u Intersparu předjel
bílý VW Passat combi, SPZ 1H9 28-92 a jel opravdu jako
prase, podobnejch "řidičů" je tady víc.
Je ale fakt že po Hradci jezděj rychle spíš mimohradecký SPZ.
16.11.2004 15:32
Eraser (neregistrovaný)
provoz
Myslím, že vzhledem k podmínkám v ČR (ale nerad bych nějaké sebemrskačství, ono kromě německy mluvících zemí je to jinde stejné nebo ještě horší) je provoz v Hradci Králové celkem klidný a plynulý. Zmatky a "prasárny" většinou dělají řidi z venkovských okresů směřující o víkendech, svátcích a Vánocích do hypermarketů, kteří se už vidí jak řídí nákupní vozík a nesoustředí se na provoz. Viz minulá sobota, to bylo něco.
18.11.2004 16:55
Nesa (neregistrovaný)
Celkem jó. Určitě líp jak pražáci a nebo na druhý straně RK a UO :)
Ale najdou se výjimky.
21.11.2004 19:07
BAchat (neregistrovaný)
Hradečtí řidiči
Hadečtí řidiči jezdí celkem dobře, ale jenom po Hradci, který je velice přehledný a dobře průjezdný. Jinde je to už horší. Když to někde znáte a víte kdo a jak má přednost tak jedete celkem klidněji, protože si hlídáte pouze ty, kteří to nevědi. Hradečtí řidiči budou asi v průměru k ostatním.
21.11.2004 20:21
autoškolitel (neregistrovaný)
Jenom na železničních přejezdech jim to ještě nejde. Ale to nejenom jim.
25.11.2004 12:29
Matej JR (neregistrovaný)
nejezdí ani dobře, ani bezpečně
A sám se mezi ně taky počítám.
Ale oproti pražským prasatům a RKouským "expertům" jsme na tom ještě dobře :-)
26.11.2004 15:55
Mirek (neregistrovaný)
Dobrodruhů je tu dost
Stačí se chvíli postavit na křižovatku - byť řízenou světly - nestačíte dělat si čárky u přestupků motoristů i cyklistů (ale i pěšáků!):
- průjezdy (přechody) na červenou bez výjimky u všech,
- cyklisti na trasách pro auta mimo souběžné stezky vyhrazené pro ně,
- přebíhání přes silnice pár metrů od přechodů, atd.
Kázeň na silnicích je tu mizerná!
26.11.2004 17:31
Martin (neregistrovaný)
RE: Dobrodruhů je tu dost
Nevim, ale když vidím že OPRAVDU nic nejede, nevidím důvod proč bych nepřešel mimo přechod...nezdržuju pak zbytečně provoz vymáháním si přednosti na přechodu..Jestli je to ovšem zmatečný pobíhání mezi pruhy a kličkování mezi auty, tak je to pak určitě jiná...
27.11.2004 13:22
Jarda (neregistrovaný)
RE: Dobrodruhů je tu dost
No potěš koště! Kdyby stejně uvažovali i motoristi, tak nevystrčím nos z bytu.
Na druhou stranu připouštím, že se mi někdy otevírá kudla v kapse, když vidím, že chodec musí stát na červenou na silnici v sedm večer a nejde o komplikovanou křižovatku.
1.12.2004 12:16
Phavel (neregistrovaný)
RE: Dobrodruhů je tu dost
Ano, tato situace je přesně na okruhu v Labské kotlině. Chodím tam skoro každý den a situace je taková: čekáte dobu na červenou a přitom vidíte skoro snad půl kilometru směrem ke křižovatce v lipkách, že nic nejede, dlouhou dobu. Pak začnou přijíždět auta a těsně než dojedou k onomu přechodu dostanou červenou a vy před nimi můžete vítězoslavně přejít. Pro druhý směr je to podobné. Přechod nemá ani tlačítko pro chodce, takže se tam často vyskytne situace, že auta dávají přednost nikomu. Asi by to chtělo semafory více synchronizovat, nebo automaticky vypínat při nižší hustotě dopravy, jinak tento systém zdržuje řidiče i chodce.
13.10.2006 21:00
pavel2  (Nováček)
RE: Dobrodruhů je tu dost
synchronizovat semafory jo???týýý vogo,vždyť těch semaforů stále přibývá, např. přes okruh v Nerudovce nebo teď nově U Střeláku, takže takovej babylón snad ani synchronizovat nejde.
15.10.2006 00:01
Roman  (Pokročilý)
RE: Dobrodruhů je tu dost
Že zmiňuješ ten semafor u Střeláku - větší ftákovinu už vymyslet nemohli... Od Gočárovky tam pravidelnou mezeru v proudu aut dělí jedna křižovatka a z druhého je to od semaforů padesát metrů. Takže chvilku počkat a přejít není žádný problém. Zvlášť když se přechází nadvakrát. A jestli ten semafor bude na tlačítko a nebude sladěný se semaforem nad podchodem, tak potěš. Jestli ze zastávky vyrazí dva kloubáky, od Centrálu padne zelená, a podrží to ten přechod, tak bude zacpaná křižovatka. Jinak to vypadá na hrkačku od světla ke světlu, rozjet, brzda, rozjezd, brzda a exhalace jak někde v Ostravě.
22.12.2004 19:53
Radek (neregistrovaný)
RE: Dobrodruhů je tu dost
Tak to bych ti přál se někdy procházet nebo projíždět po Chrudimi. Neřekl bych, že tam jezdí špatně, tam prostě podle dopravních předpisů nejezdí ani nechodí.... I když se tam pak dostane někdo, kdo není místní, musí mít hodně velkou kliku, aby ho něco nepřejelo, neboť plynulá jízda na červenou v centru města na hlavním tahu je každodenní rutinou.
28.11.2004 01:26
Xaver (neregistrovaný)
Hradečtí řidiči
Hradečtí řidiči jezdí stejně jako jiní kdekoliv jinde. Někdo jezdí jako prase, protože je prasákem nebo prasačkou z podstaty, ne jen za volantem. A někdo holt jezdí plynule a ohleduplně, protože je takový.Jen ti majitelé psů se chovají většinou podivně. Zajímalo by mě, jestli mají byt plný hoven nebo jiného svinstva, když jim to na ulici nevadí.
30.11.2004 09:59
Mirek - hradeckej votrok (neregistrovaný)
Jirko - zakladateli
Tak co - Jirko zakladateli tohoto tematu - stačí těchto pár příspěvků ke shrnutí průzkumu? Jaké máš Ty zkušenosti? Budeš tema konzultovat s PČR?
Díky předem za odpověď.
2.12.2004 14:38
taky jedna z HK (neregistrovaný)
výzva cyklistům a chodcům
Cyklisti, prosím, jezděte osvětlení,
cyklisti i chodci, prosím, pořádně se rozhlížejte a na kvalitní brzdy nespoléhejte,
maminky s kočárky, prosím, nestrkejte ty kočárky autům do cesty, když si chcete vynutit přednost.

A všichni dohromady pamatujte - já v autě pravděpodobně přežiju.....

Teď v zimě je to obzvlášť mazec...
2.12.2004 14:41
taky jedna z HK (neregistrovaný)
řidiči z HK
Jezdím pracovat do Pardubic a od nepardubických kolegů jsem se dozvěděla, že se říká "jezdit jako pardubák". Bohužel musím dát tomuto rčení za pravdu...:-)

Ale na druhou stranu, všude je něco, že....
4.12.2004 11:03
Nesa (neregistrovaný)
RE: řidiči z HK
Pražští řidiči jezdí hrozně.

"<i>Škoda Octavia možná nebyla původně koncipována jako nejrychlejší sedan světa, ale zásluhou pražských řidičů se jím stala. Zvlášť mocná je ve svých rallye variantách pomalovaných nápisy jako &#8222;Compex Impex s.r.o.&#8220; nebo &#8222;PC z Prahy 5, jedeme k vám hned.&#8220; Tento nekorunovaný král dálnice D1 vždycky uhání ještě o 30 kilometrů rychleji, než na kolik jeho motor stačí, a to jedině díky superioritě a fantastické aerodynamice registračních značek začínajících na A. Řidiči AEK, ALA, 1A1 nebo AHU jsou prostě lepší než ti ostatní.</i>" :))
4.12.2004 16:05
R. (neregistrovaný)
RE: řidiči z HK
Ty se tím nervuješ ? Já se bavím tím, že se takovejm komplexům pověsím za pr..l a dělám že je chci předjíždět. Oni jsou pak schopný se zabít, jen aby byli rychlejší... :-)
11.12.2004 19:14
Eraser (neregistrovaný)
RE: řidiči z HK
Tak to si dost koleduješ. Spousta takových komplexů se rádo naschvál staví na brzdu. Ty se mu podíváš do kufru a vina bude na tobě - automaticky je totiž vina na tom, kdo naboural do někoho zezadu. A říká ti něco pojem bezpečný rozestup? Ten je "rychlost v km/h děleno dvěma" metrů.
2.12.2004 22:30
sniffer (neregistrovaný)
No, nesouhlasím s tím, že se tady jezdí líp jak v Praze. On je totiž základní rozdíl jezdit rychle a bezpečně a dobře znát svoje auto a jezdit tak, že můžete říct teď jedu já a všichni pryč. Docela mi tady chybí jakási tolerance - teď tady pustím já tebe a pak někdy pustíš ty mě.
Navíc bych spoustě řidičů doporučoval si zopakovat pravidlo zipu a to jak se přejíždí z pruhu do pruhu. Nemluvě o tom, že když někdo začne blikat, tak asi chce přejet do druhého pruhu a správná reakce na to není, že přidám, aby se nezařadil přede mě...
BTW. Připadá mi docela nefér v diskusi zmiňovat spz jednoho auta, které zrovna jelo jako prase. Každý z nás občas spěchá a každý z nás občas jede "jako prase".
2 Xaver : nejsi náhodou trochu úchylnej s těmi výkaly???
3.12.2004 09:41
Xaver (neregistrovaný)
re: Sniffer
Asi jsem úchylnej. Nebo mi jen prostě vadí posraný a pochcaný město.
3.12.2004 11:21
Mirek (neregistrovaný)
RE: re: Sniffer
Buďte soudnej. Pejsci patřej do jiné diskuse.
3.12.2004 11:20
Eva (neregistrovaný)
Nevím, proč byl instalován semafor na přechodu II. okruhu u Nerudovy ul. Je to přehledný úsek, zdržuje to auta i chodce. Z přechodu lze dohlédnout na obě strany k řízeným křižovatkám.
3.12.2004 12:19
sniffer (neregistrovaný)
semafory
Prosím, nebijte mě, za nepravdivé nařčení, ale ty semafory po městě nějak rychle přibývají. Kdesi jsem zaslechl, že majitel firmy, která je instaluje je v nějakém příbuzenském poměru s některým představitelem města. Každopádně těch semaforů navíc je po městě jak nas**** (jak by řekl xaver - "jak psích hoven" :-)) Jsou místa, kde jsou potřeba, ale zmíněné semafory u Nerudovky jsou fakt k nicemu. To samé u Střelnice a na hradubické u Opla, taktéž.
2 Xaver: Je mi jedno, co říkáte na téma psích výkalů, ale prosím, říkejte to ve fóru, které je k tomu určeno a nebombardujte s tím všechna témata, která najdete
3.12.2004 13:24
Radek (neregistrovaný)
RE: semafory
Pokud jde o Nerudovku - naprostý souhlas, tam si to koleduje o pořádný prů...švih. Jednou se nějaký chodec spolehne na svou zelenou a řidič si právě nevzpomene, že tady ty zbytečné semafory jsou ...
Ale u Opla mají myslím oprávnění - vyjíždět z Labské doleva bez nich nebylo nic moc - od Pardubic nejel každý práve 50-kou (i já se mezi ně počítám) a celé to odbočení je kvůli velkému počyu pruhů docela "dlouhé".
3.12.2004 15:17
Xaver (neregistrovaný)
RE: sniffer
Když jsme u fór, tak tohle fórum je o tom, zda hradečáci jezdí bezpečně a ne o semaforech. Ale stejně si myslím, že názor na obechcaný semafor patří k fóru o semaforech. To psí hovno na botě se může dostat i do auta, rozčilit řidiče a ten pak třeba může ve svém znechucení jet méně bezpečně. A do kterého fóra tohle patří?....cha cha cha.
3.12.2004 20:45
xicht53 (neregistrovaný)
RE: sniffer
A to nemluvě o tom, že by ten řidič byl úředník magistrátu pracující na vedlejšák u městské policie, který by jel z Pardubic do Hradce, se zastávkou na ošetření ve FN, pokácet starý dub a cestou by vylepoval street art. Přitom by poslouchal rádio.
4.12.2004 02:16
snigger (neregistrovaný)
RE: sniffer
Takovýto podivínský řidič nemůže být nikdo jiný, než autor vyhlášky o pohybu psů v HK. Protože se při jízdě stále kouká po psech, nejede dobře a bezpečně. (Pane Xavere, dopište prosím ještě k charakteristice řidiče hovnopointu. Děkuji.)
1.8.2006 11:14
kelt  (Nováček)
RE: semafory
Jo, taky jsem slyšel, že značek v HK je moc, protože je dodává bratr radního Hermana. Díval jsem se na firemní nálepky, který jsou vzadu na značkách a uváděj (snad), kdo ty značky dodal. Ale v těch firmách jsem ho jako majitele nebo spolumajitele nenašel. Nicméně podle jednoho ze zastupitelů to tak je, takže nevím... Radní Herman to je ten, co měl průšvih když jeho firma bez výběrového řízení dostala zakázku na dodávky účetnictví pro hradecké školky. Že by si troufnul na něco podobného i se značkami?
14.12.2004 11:49
taky jedna z HK (neregistrovaný)
semafory
Jestli se dobře pamatuju, tak u té Nerudovky byly přechody bez semaforu. A každý, kdo jel z města do Lipek, to pěkně pálil, aby stihnul na semaforu zelenou...taakže jsem tam viděla pár chodců, kteří to měli jentaktak, zvlášť takhle za šera, to je nejlepší. Takže z tohoto pohledu bych tam ty semafory nezatracovala
12.12.2004 18:28
Jarmil krasomil (neregistrovaný)
Prasata
Všichni hradečáci jezdějí jako kdyby je právě policajt střelil do prdele. Něco jako dopravní značení vám vůbec nic neříká a kromě toho že máte semafory na každým pátým metru a stejně na nich barvy nerozlišujete tak máte stejně zacpaný město všema možnejma šrotama.
13.12.2004 11:44
Phavel (neregistrovaný)
RE: Prasata
Mluvíte o nás, Hradečácích. Ale jsou to právě ti mimohradečtí, jako vy co nám tu dělají největší zmatky.
13.12.2004 12:08
Eraser (neregistrovaný)
RE: Prasata
Nejseš ty z Rychnova a nemluvíš o sobě?
14.12.2004 14:13
Phavel (neregistrovaný)
RE: Prasata
Moc ti to nedošlo, kdybych byl z Rychnova, asi bych takhle nepsal.
21.12.2004 12:22
Standa (neregistrovaný)
Mimohradečtí řidiči
Teda něco Vám řeknu, hodně lidí sem píše, že největší zmatkáři jsou řidiči z okresů OU a RK. A Vy se tomu divíte? Ani v Ústí nad Orlicí
a ani v Rychnově nejsou takový složitý křižovatky a není tam tolik
4 proudovejech silnic jako v Hradci. Když sem takovej děda přijede,
je rád, že je rád a hlavně to tady vůbec nezná a tak nevím kdy se
kam včas zařadit.
Jeden příklad za všechny: U úřadu práce končí 2 pruhy směrem
na Jičín a ten levý se stáčí k nádraží. Ale značené je to až v okamžiku,
kdy už je pozdě a pokud je pravý pruh plný, řidič příliš pozdě zjistí,
že chce jet rovně, ale stojí v pruhu do leva. Hradečáci na něj houkají
a ukazujou si na čelo, ale vsadím se, že když jsou v podobné situaci
v Praze, nebo v Brně, tak jsou taky vykulený a chovají se stejně zmatkářsky. A klidně si tu remcejte jak chcete, je to prostě tak.
Vy Hradečáci to tady znáte, víte kam jedete a víte kam vede ten pruh
ve kterým jste i za horizontem, kam není vidět.
PS: Už se těším na reakci že jsem venkovskej balík atd.,
jenomže chyba lávky, jsem ze stejně velkýho města jako je Hradec
(a nejsou to Pardubice).
21.12.2004 13:51
Eraser (neregistrovaný)
RE: Mimohradečtí řidiči
Nebudu se hádat o tom pruhu u Úřadu práce. Jako Hradečák o tom samozřejmě vím. Ale příležitostně to okouknu. Ale: i v autoškolách ve venkovských okresech se předpokládám učí, že při změnu směru jízdy a při přejíždění z pruhu do pruhu se používají blinkry, že při odbočování doprava nebo doleva nevybočujeme na druhou stranu pokud to není nutné (to je jedině s náklaďákem nebo s autobusem), učí se se předpisy o jízdě na komunikaci s vícep ruhy v 1 směru, učí se jak se jezdí přes křižovatku ve tvaru kruhového objezdu atd. S tímto vším mají řidiči z venkovských okresů (zejména RK) problém.
30.12.2004 22:32
Eraser (neregistrovaný)
RE: Mimohradečtí řidiči
Tak vám musím dát za pravdu - u Úřadu práce jsou ty pruhy označené opravdu až těsně před křižovatkou. Chtělo by to dát tu značku dál před křižovatku.
22.12.2004 07:02
Jarda (neregistrovaný)
Křižovatka u Palachárny
Já si myslím, že jsou některé křižovatky zbytečně složité, nebo nepřehledně značené, například křižovatka u Palachových kolejí na MP, když jedete od okruhu směrem ke Hvězdě, tak musíte dát přednost autům jedoucím rovně od Benešovky, ale naopak auta jedoucí od Benešovky a odbočující vpravo dávají přesdnost Vám.
Pokud to znáte, že všechno OK, ale pokud to neznáte
a je tma a hustě prší, nemáte šanci zaregistrovat cedule
která silnice je hlavní a která vedlejší. Mám zkušenosti s tím,
že spoustu mimohradeckých řidičů (a podle SPZ to nejsou jen
RK a UO, ale i Pražáci a Středočeši) si myslí že jedou po
hlavní a autům jedoucím od Benešovky nedají přednost
a když je pak Hradečák vyhouká, tak pak zase o ten
kousek dál myslí, že i to auto jedoucí do prava má přednost
a čejkají až pojede.
Když to znáte, je to pohoda, když ne, je to riskantní úsek,
loni v létě jsem tam napočítal 4 nehody během dne.
22.12.2004 11:05
Eraser (neregistrovaný)
RE: Křižovatka u Palachárny
Tam by stačilo vyměnit značky a byl by to kruhový objezd...
22.12.2004 12:35
Karel (neregistrovaný)
Palachárna
Já tamtudy jezdím dost často, ve směru od okruhu ke Hvězde
(jak je uvedeno výš) a stává se mi, že řidiči jedoucí z Benešovky
na mě blikají jako že mě pouští, což je od nich hezké,
ovšem i nebezpečné, protože jsem si na to zvyknul a když
na mě další expert z dálky blikal, myslel sem že mě pouští,
ale chyba lávky, on na mě blikal, jako že mě upozorňuje že
jede a málem jsme skončili v sobě.
Kruhák by byl potřeba.
26.12.2004 21:26
xaverka (neregistrovaný)
jen se těším až se dostaví za 2 roky dálnice a auta na brno a ostravu budou jezdit po okruhu to bude šrumec
27.12.2004 00:58
roman (neregistrovaný)
Z Prahy na Brno je to trošku z ruky, na Ostravu a Náchod už se jezdí. Takže už aby ta dálnice byla. Jezdím každý týden do Německa a nejhorší úsek cesty je právě od Poděbrad do Hradce. A třeba si mě teď tady ukamenujte, ale z vlastní zkušenosti vím, že hradecký okruh je v pohodě a není přecpanej. Jsou tady nedořešený místa, ale v porovnání s provozem v jiných městech... Nebuďme zas takový citlivky. Nerad stojím v zácpách, ale z Hradce je fakt skoro neznám. A to se živím volantem.
29.12.2004 18:13
sniffer (neregistrovaný)
To máš pravdu, tahle křižovatka je fakt na pí*u. Taky jsem tam skončil a to tu křižovatku znám... Navíc když se jede od kolejí, tak není vidět, kdo jede po benešovce doleva a kdo doprava
4.1.2005 18:47
sniffer (neregistrovaný)
Autobusy
Všiml jste si někdo, v jakém rozsahu jsou v HK porušovány dopravní předpisy, konkrétně tím myslím vyjíždění autobusů ze zastávky. Pokud autobus začne blikat, má podle Pravidel přednost. Kolikrát se stane, že je "puštěn" projíždějícím autem???
Čím si myslíte, že to je?
BTW. Pochopil jste někdo, proc, kdyz byla ted v HK zácpa kvůli Carrefouru, řídili policajti provoz na kruhovém objezdu na brnenske? Z toho tam byl takový mumraj...
5.1.2005 06:29
Muf (neregistrovaný)
S tou synchronizací semaforů máš pravdu.Když jedu z Novýho hradce do Věkoš, tak při padesátce furt stojím na semaforech a při devadesátce ani jednou nestojím!
6.1.2005 23:30
Martin A. (neregistrovaný)
Hradečáci jsou jedni z nejsobečtějších řidičů...
Ahoj, bydlím v Hradci Králové, ale velice často jezdím pracovně po celé republice, takže jsem si postupně vypěstoval určitý přehled o ohleduplnosti řidičů v různých městech naší země. Nezbývá mi než napsat že Hradečáci jsou jedni z nejsobečtějších a nejbezohlednějších šoférů. Všiměte si například jestli vás nechají vyjet z připojovacího pruhu, když mají možnost přejet do druhého pruhu...ne. Jestli vás nechají vyjet z křižovatky, když to před vámi nějakýmu troubovy chcípne...ne, nechají vás v prostředku a všichni budou troubit jako paka. A takovýchto postřehů bych mohl napsat hromadu.Ještě, že hradečtí architekti byli hlavy otevřené a vybudovali nám dva okruhy, které i s přibývající dopravou dokáží tento nápor solidně zvládnout.Protože jinak by v tomto městě plném BURANŮ nebylo možné bezpečně sednout do auta.
7.1.2005 08:44
Martin B (neregistrovaný)
RE: Hradečáci jsou jedni z nejsobečtějších řidičů...
Souhlasím s Martinem A, nedávno jsem jel směrem o úřadu práce
k nádraží, jel jsem v levým pruhu a předemnou se stala nehoda,
můžu Vám říct, že levým pruhem projelo tak 20 aut, než někoho napadlo mě pustit a všichni viděli, že je předmnou nehoda a že se snažím z toho pruhu vyjet. Jeden kravaťák v červený Octavi
SPZ HKP, dál nevím dokonce přibtzdil, zahoukal na mě
a ještě si poklepal na čelo, měl velký štěstí, že jsem ho pak nenašel,
jinak by dotal do držky.
7.1.2005 12:15
Phavel (neregistrovaný)
RE: Hradečáci (ne)jsou jedni z nejsobečtějších řidičů...
Neřekl bych, že Hradečáci jsou nějak více bezohlední řidiči, než jiní. Je zde však určitá nervozita, zvláště v dopravních špičkách. To že, vás nechtějí řidiči pustit do pruhu před viaduktem, znám. Ale na druhou stranu, když se zase v předstihu "táhnete" pravým pruhem skoro už od krajského úřadu a neustále Vás někdo předjíždí zleva, tak je to taky z určitého pohledu nespravedlivé. Když tam jedu, tak sem tam někoho před sebe pustím, na druhou stranu počítám, že mě by pravděpodobně nikdo nepustil. Město(nebo stát) by mělo uvažovat při nejbližší rekonstrukci viaduktu s jeho rozšířením na čtyřpruh a zachovat tak dva pruhy pro výjezd z města po celé délce. Jiná věc je pokud se stane nějaká dopravní nehoda, to by měla být opravdu větší vzájemná solidarita, s tím souhlasím.
11.3.2005 00:25
BUH (neregistrovaný)
RE: Hradečáci jsou jedni z nejsobečtějších řidičů...
SOUHLAS Hradečáci nepouštěj myslej si že oni jsou na silnici pánem a nodruhou stranu já když vjedu do Hk a někoho pustim tak mu to trvá tejden než se rozjede protože nechápe že by ho mohl jinej Hradečák pustit(taky jsem z HK)Hradečáci jsou PRASATA NA SILNICI(ne všichni).Jediný štestí že tu není velkej provoz a žádný zdůraznu ŽÁDNÝ zácpy proti jiným městům!
10.1.2005 09:56
Karel (neregistrovaný)
HKN-89-37
Vážení řidiči, chtěl bych Vás varovat před černým Opelem Kadet,
spz HKN-89-37 (pokud jsem to v tom fofru dobře přečet).
V pátek jsem se s ním setka 2x na silnici a řekl bych, že je to
buď sebevrah, nebo blázen.

Karel
10.1.2005 21:54
Jaroslav Fišer (neregistrovaný)
RE:
Dobrý den,
chtěl bych poprosit všechny, aby podobně "adresné" příspěvky nevkládali.
1/ můžete se splést a uvést číslo někoho úplně jiného. Nebo ten dotyčný auto za týden prodá....
2/ hovořím-li za sebe jako řidiče, stejně si zítra na ulici nebudu tu espézetku pamatovat. A i kdybych si ji pamatoval, tak nebudu mít čas se koukat, jestli náhodou někoho s touhle značkou neuvidím.

díky
JF
11.1.2005 15:03
Tonda (neregistrovaný)
RE: RE:
Není to tak úplně pravda, pokud si je někdo tou SPZ jistej,
tak je dobrý na to poukázat, aspoň jeho známý a příbuzný
viděj jakej je to blázen a hazardér. SPZ si nepamatuju,
ale černej Kadet mě taky předjížděl asi před 14-ti dny,
za kruháčem směrem na Jičín, třeba to byl on.
12.1.2005 12:51
Eraser (neregistrovaný)
RE: RE:
A to jsem si chtěl napsat čísla aut (pořád ta stejná), která mají dovoleno parkovat na pěší zóně na náměstí Svobody, zatímco ostatní dostanou botu byť jen za 5 centmetrové přesáhnutí za začátek žluté čáry na obrubníku. Čísla teda nemám, ale parkuje tam pravidelně "votuzená" stříbrná Škoda Octavia s chrudimskou SPZ, modrý Ford Connect bez čísel a občas modrý Opel Astra s pražskou SPZ.
10.1.2005 22:55
matěj (neregistrovaný)
RE: HKN-89-37
Chodí ti za starou?
11.1.2005 07:29
Pepa (neregistrovaný)
RE: HKN-89-37
Koukám Matěji, že mluvíš z vlastní zkušenosti, viď ?
Asi někdo chodí Tobě za starou, nebo si ta potrefená husa co
vždycky zakejhá ?

zdar ty pako
16.1.2005 10:55
matěj (neregistrovaný)
RE: HKN-89-37
Mám podstatně novější číslo (2H4......) a jestli mi někdo chodí za starou to netuším (von se to vždycky manžel doví až poslední)
11.1.2005 12:11
Radek (neregistrovaný)
INTERSPAR
Přidávám malý postřeh z nedávného pobytu v HK. Při výjezdu od INTERSPARU na Slezském směrem doleva (k Tesle) je interval na semaforech cca na 3 auta ! Při troše snahy, šikovnosti a ohleduplnosti by snad projela i 4, ale bohužel se děje spíše opak - první v řada zvolna vyjede a při čekání na projetí protijedoucích popojede sám sotva pár metrů a za ním projede s bídou už jen jeden další ! Stačí málo, občas se podívat do zpětného zrcátka, trošku myslet a hned by to bylo lepší.
A ještě jednu perličku - značku si nepamatuji, ale byl to zážitek - na kruháči na Brněnské u pumpy - odbočování od Malšovic doleva směrem na Brněnskou. Dva pruhy, semafory puštěné, celkem pohoda ... leč, někomu to jedno odbočení asi připadalo málo a tak se jal otáčet až zpátky na směr do Malšovic - bohužel pro něho (i pro ostatní) jel v pravém pruhu a kolega, co jel v levém, neměl podobně ujetý nápad s ním - tentokrát bylo dost místa a vše se obešlo bez šrámů i většího brzdění - jen já jsem si mohl nechápavě ukroutit hlavu ...
11.1.2005 14:50
Jarda (neregistrovaný)
Fakultní nemocnice
Nedávno jsem jel od zimáku směrem na Třebeš a na křižovatce
u fakutky nefungovaly semafory, tak jsem si počkal až zleva nic nepojede a zařadil se doprostřed křižovatky a čekal až nic nepojede zprava, abych mohl křižovatku opustit, autům co přijížděla od zimáku se asi zdálo, že čekám příliš dlouho, nebo si myslleli, že jsou tam hned 2 pruhy, každopádně se jeden borec s Octavií spz HKP.... postavil vedle mě a koukal jako vrah a za něj se postavil další spz 1H1...oba vystřelili
hned jak to šlo a vůbec je nezajímalo, že si udělali z jednoho prohu 2
a že já sem tam už stál...
a pak že Hradečáci uměj jezdit...
11.1.2005 14:57
Martin (neregistrovaný)
Medium
Já jsem jel mezi svátkama z parkoviště od Média a na křižovatce
jsem odbočoval vlevo - směr na Benešovku. Křižovatka byla těžce přeplněná, za mnou stály 2 auta, další jezdily od Carrefouru
i od Benešovky a proti mě stály taky asi 3 auta.
Jeden expert s Felicií HKL jedoucí od Carrefouru se začal uprostřed křižovatky v tomhle chaosu normálně otáčet, ale nevyšlo mu to a zůstal zadkem v silnici a dopředu nemoh, protože jsem mu stál v cestě já, začal mávat rukama, jako kdybych měl asi odletět, nebo co, dal tam zpátečku a za sprosté gestikulace křižovatku opustil směr Carrefour, čímž asi tak na 20 vteřin celou křižovatku zablokoval.
Můj názor: Buď byl nalitej, nebo to byl vůl, případně obojí.
Škoda, že nevystoupil a nešel mi vynadat osobně, mohla bejt legrace,
protože jsem jel zrovna z boxu a ještě se mi chtělo trochu si zatrénovat.
11.1.2005 23:03
Xaver (neregistrovaný)
RE: ?
Musím si taky postesknout.
Včera jsem přinesl psí hovno na botě až domů před vrata.
Ale to sem vlastně nepatří...che che che.
12.1.2005 10:43
Vlasák (neregistrovaný)
RE: ?
Tak sis ho měl udělat k večeři, třeba by Ti stouplo IQ.
13.1.2005 15:38
Martin A. (neregistrovaný)
na červenou...
Poměrně často jezdím nakupovat do Intersparu, ale co mě zaráží není ani velice krátký interval na semaforech na výjezdu z vedlejších silnic, jako to, že přejet naštorc tuto křižovatku je smrtelně nebezpečné. Nezřídka zde totiž velikou rychlostí projíždějí auta dávno po červené, hlavně ze směru od HK do Třebechovic. Myslím, že by mohli naši fízlové, místo neustálého šikanování řidičů v přehledných částech města občas zaměřit svoji pozornost k této křižovatce dríve než se stane další křižovatkou smrti...
15.1.2005 22:36
Raky (neregistrovaný)
Přechody pro chodce
Dřív jsem si myslel, že je v HK na přechodech pro chodce bezpečno, ale poslední rok mě přesvědčuje o naprostém opaku...mluvím o ježdění na červenou před Avionem a u "mlíčňáku"...během vánočních svátků jsem se zde pohyboval často a nevěřil jsem svým očím...bordel!!!
16.1.2005 11:04
Matěj (neregistrovaný)
Takový odbočení na Věkoše...
... to je lahoda! Když ti tam konečně skočí zelená, tak musíš počkat, až dokončí odboční, ti co tam najeli od Věkoš. Pak se chvíli nic neděje a pak vyjede prvmí, 5 m za ním druhý atd. 10. auto se konečně pohne až když už svítí zase červená. Kdyby s poněkud zkrátily mezery, projelo by tam podstatně víc aut.
17.1.2005 11:33
Romas (neregistrovaný)
Doprava doleva
Jezdím služebně po celé ČR i po světě, ale Peking mi připomíná pouze jedno město a to náš Hradec Králové. Cyklisté jsou v našem městě opravdu doslova přemnoženi, ale nic proti jejich množství - jízda na kole je ekologická a zdravá, tedy pokud jezdíme v souladu se silničními předpisy a nebo alespoň opatrně a slušně. Jenže na dopravním zmatku v našem městě se nepodílejí pouze cyklisté bez osvětlení či základní znalosti doprav. předpisů, ale i my řidiči a v neposlední řadě i chodci. Kdo je tedy více neopatrný, bezohledný, agresivní a tudíž i více či méně spoluodpovědný za současný stav v Hradecké dopravě?
27.1.2005 12:47
sniffer (neregistrovaný)
Proč???
Proč, ale hradečáci jezdí jak prasata? Vždyť je to všude kousek a na to, abyste přejeli město vám stačí 15 minut. Takže tím, že pospícháte ušetříte max. pár minut.

Nebude to taky tím, že se v HK dává malá možnost používání mozku? Vždyť skoro každá křižovatka i ta, kde projede deset aut za hodinu má svůj semafor. Navíc každá světelná křižovatka má rozdělené semafory na odbočování. Tím se řidiči stávají nepozornějšími, protože to za ně ta křižovatka vyřeší, ne??? Pak když člověk, který jezdí jen v HK čučí jak tele na nový vrata, když ho někdo semele z protisměru na křižovatce, kde není rozlišený odbočování.
28.1.2005 07:18
Jog (neregistrovaný)
Cykloskijering
Tak nám napadl sníh a konečně začala zima. Jako řidič s povolání sníh nemám rád, ale jako lyžař jej přímo zbožňuju. Jako řidič bych chtěl poprosit cyklisty aby jejich v HK velmi oblíbený sport cykloskijering (disciplína spočívající v jizdě na kole po sněhu) neprovozovali na silnicích a nechali si ho na cyklostezky nebo zkrátka na místa, kde nehrozí, že spadnou pod kola aut, autobusů a jiných vozidel.
30.1.2005 15:06
xicht53 (neregistrovaný)
RE: Cykloskijering
Když po chodnících nás jezdit nenechají :-)
11.3.2005 00:34
BUH (neregistrovaný)
RE: Cykloskijering
Tak ty kola zazimujte jako motorkáři!
22.3.2005 07:31
Maroš (neregistrovaný)
Účastník silničního provozu Made in Czech republic
Téma je sice zaměřeno na Hradecké motoristy, ale já se vyjádřím k celorepublikovému měřítku. Procestoval jsem téměř celou Evropu a po čtrnácti dnech cestování jsem se vrátil do ČR. Téměř ihned po překročení státních hranic jsem musel uznat, že jezdíme mnohem agresivněji, nebezpečněji a bezohledněji, než-li řidiči v jiných zemích. Nechci házet všechny řidiče do příslověčného "stejného pytle", ale...
3.6.2005 07:49
Carlos (neregistrovaný)
RE: Účastník silničního provozu Made in Czech republic
Vážená paní, mladá maminko s kratšími hnědými vlasy a sportovní postavou. Je obdivuhodné, že sportujete i s miminkem, ale na kolečkových bruslích (a s kočárkem) na silnici nemáte co dělat a v jednosměrce v protisměru už vůbec ne.
5.6.2005 20:29
e.... (neregistrovaný)
příklad
šla sem na zelenou po přechodu..stály tam auta na čerwenou...jdu docela rychle a jeden z chlápků v autě vykoukne a říká..uhni ty krávo..popojdu(pořád na zelenou)a od mi škrtne o baťoh a jede na čerwenou.ostatní stojej dál...a já sem w šoku..co myslíte?....viz přechod na zastávce obří akvárium.....směr heyrovského....
6.6.2005 08:40
Dan (neregistrovaný)
RE: příklad
Ten pán by měl být zdatným mužem vytažen ze svého auta a pořádně proplesknut,. Vsadím se, že by si to pamatoval a již nezopakoval. Je to sice násilné, ale myslím, že účinné. Policie nezasahuje, nebo ji není v dopravě příliš vidět, bohužel.
7.6.2005 17:48
E....for Dan (neregistrovaný)
RE: příklad
jo moje řeč nechci bejt sprostá ale gdyby mě porazil tag by buď ujel nebo prostě začal:ale já az to nemůžu..takowej typ člowěka to byl....myslim že gdyby mu něgdo dal přes hubu tag by bylo líp..no.každopadně díky za podporu.na to že mi je 16 a táhne mi na 17 se diwim, že mě ještě něgdo nesrazil.chci žít a užít si to tagže snad to bude bezpečnější..každopádně dyž du po Hk tag i dyž je zalená tag se radši rozhlížim....po tomhle zážitku určitě...
7.6.2005 19:06
Eraser (neregistrovaný)
RE: příklad
Co je to za prasočeštinu?
8.6.2005 13:26
stone (neregistrovaný)
RE: příklad
Hradečáci jezdí stejně jako ostatní češi, to znamená bezohledně a agresivně. Samozřejmě existují i vyjímky, ale většinou je to na silnicích o život. Přibylo výkonných a rychlých auťáků. Čím dál víc spěcháme a silnice zůstávají stejné a naše reflexy rovněž. Výsledkem jsou mrtví a zranění, zdravotně handicapovaní a nešťastní lidé. Nic potom nejde vrátit zpátky, i když bychom za to dali cokoliv. Moje dvacetiletá kamáradka nedávno tragicky zahynula při dopravní nehodě, kterou nezavinila. Moc nám všem chybí, cítím bezmoc, nevím co víc na to říci...
8.6.2005 21:11
Eymy (neregistrovaný)
RE: příklad
myslim ze moje cestina...promin jestli ti wadi:)
19.6.2005 00:42
franta (neregistrovaný)
cyklisté
vyrazili, já byl mezi nimi, a nebylo to příjemné, protože to byla hrůza. Bezohlednot, přál bych těm kteří kolem nás jezdili tak že nás málem poráželi zrcátkam aby si to zkusili na kol, pak by jim došlo co dělají.
19.6.2005 23:05
Xaver (neregistrovaný)
RE: cyklisté
Cyklista, který vyjede na silnici přeplněnou auty není normální nebo je sebevrah. Takže stejně není normální.
26.6.2005 16:30
sniffer (neregistrovaný)
RE: cyklisté
Supr... Hradci se kdysi říkalo město kol, jestli se nepletu.
Pokud si pamatuji dobře, tak mi bylo zždycky vtloukáno do hlavy, že silnější by měl chránit slabšího (třeba v Mrazíkovi :-)) Na silnici je auto silnější, tak co kdyby automobilisté brali ohled na cyklisty, kteří jsou mimochodem rovnoprávní účastníci silničního provozu... Stačilo by jen šlápnout trochu na brzdu a počkat, až tam bude místo. Když předjíždíte auto, tak se vedle něj taky netlačíte, když proti vám něco jede, mohli byste si pomačkat plech... :-)

BTW. Podle vaší argumentace je sebevražda i procházka po městě, kde jezdí spousta aut...
28.6.2005 13:23
Nebelman (neregistrovaný)
RE: cyklista a chodec sniffer
Pěší procházka po 2. silničním okruhu nebo po vozovce Gočárovy třídy je stejná zhovadilost, jako tam jezdit na kole. Nedávno se dokonce někdo rozčiloval, že na něho zpupně řidiči troubili ať uhne, když šlapal na kole z výletu do Jičína. Samozřejmě po silnici 1.třídy, byl přece účastníkem provozu.
28.6.2005 13:35
sniffer (neregistrovaný)
RE: cyklista a chodec sniffer
To bych se taky mrtě rozčiloval. Vy si jako myslíte, že na většině silnic druhé a nižší třídy se dá na silničním kole jet? Jinak svoboda jednoho končí tam, kde začíná toho druhého, to jste asi taky někdy slyšel. Cyklista už víc zrychlit nemůže, ale to auto může zpomalit relativně bez problémů... A mezi jeden z hlavních principů silničního provozu je neohrozit :-)
28.6.2005 14:25
Kamil (neregistrovaný)
RE: cyklista a chodec sniffer
Nedávno jsem byl svědkem toho, jak jel nějaký mladý kluk jel kolem Aldisu na kole po silnici, protože na stezce stálo nějaký nákladní auto.
Řidič autobusu, místo aby měl pochopení, že i cyklista chce projet a nečekat až se vyloží nějaký bedny, tak těsně vedle toho cyklisty přibrzdil, otevřel přendní dveře a zařval na něj - koukej mazat na svou stezku ty hajzle, pak dveře zavřel a rychle s námi ujel.
Jeho chování opravdu přispělo k bezpečnosti na silnici i v autobuse,
jízda s otevřenýma dveřma nás osvěžila. A auta za námi nechápala co se děje a jeden nás začal předjíždět a málem sejmul chodce.
Čest dopravnímu podniku !!! A smrt cyklistům.
29.6.2005 17:52
Martin (neregistrovaný)
RE: cyklista a chodec sniffer
Asi se neda rict jesi se jezdi moc bezohledne nebo ne, protoze hodne veci je otazka odhadu.. Ja dneska napriklad taky udelal kravinu a na "Palachovce" sem asi donutil motorkare jedouciho po hlavni trochu pribrzdit.. Ale bezohlednost v tom urcite nebyla..(timto se mu pripadne omlouvam!). Proste obcas kazdej udela chybu, ale bohuzel ne kazdej ma kliku, ze se v dany situaci nic nestane:(
24.9.2005 16:03
ACROSS THE HORIZON (neregistrovaný)
..
Jak kdo, pripad od pripadu! Proc jen Hradecaci?
26.11.2005 17:15
KJ (neregistrovaný)
jezdí bezpečně?
Nejezdí, jezdí jak hovada.
26.11.2005 19:15
Luboš (neregistrovaný)
zastupitelé kraje
Tady obyčejný člověk může nadávat...a co takhle takový nejmenovaný náměstek z kraje od hejtmana za modré ptáky Bradíka? Jezdí a chlastá, kolegové z města mu dají na chvíli pokoj ( protože se bojí, že se jim může podobná věc přihodit ) a napaří mu směšný flastr. Teď bude mít totiž služebního řidiče a nás daňové poplatíky to příjde paradixně dráž...jen věřme, že jeho řidíč bude pít kofolu
26.11.2005 20:13
NoName (neregistrovaný)
RE: zastupitelé kraje
nehodlám se Plasse zastávat, nemám ODS v lásce. Ale flastr dostal standardní jako každý jiný. Pokud se nepletu, stálo ho to jedenáct papouchů a přišel o papíry.
6.7.2006 21:13
Xaver  (Profesionál +11)
nejezdí
Nejezdí a je jedno jestli v autě, na kole nebo třeba na koloběžce.Stačí se projet na kole v městských lesích a za chvilku člověk potká řadu agresívních pitomců, kteří si asi myslí, že ty cesty slouží jen jim.
24.7.2006 11:35
MIREK  (Pokročilý +2)
RE: nejezdí
Co se týká městských lesů, bylo by vhodné pro všechny aspoň v minimální míře dodržovat pár zásad. Když jít nebo jet po lesní cestě, tak aspoň po pravé straně a za sebou. Já osobně patřím k těm, kteří novohradecké lesy využívají k tréningu běhu, ale i horského kola. Někteří se po cestě tak roztáhnou, že na kole není možné kolem nich vůbec projet. Chtělo by to trochu ohleduplnosti na obou stranách.
11.7.2006 22:35
mik  (Nováček)
kamery
Nevite,kde vsude jsou v HK na semaforech kamery?me se zda,ze skoro nikde,kdyz vsude jezdej jako prasata!:)
12.7.2006 20:23
Roman  (Pokročilý)
RE: kamery
Tak tak, kamery by to chtělo a hodně. A taky nějaké ty odposlechy, aby se i vědělo kdo o tom co říká. Ale zatím by stačilo, kdyby alespoň pár uvědomělých občanů občas nahlásilo ty piráty vjíždějící do křižovatky s padající oranžovou, protože se současnou rychlostí 40-43 km/hod. opouští křižovatku až po dlouhé době...
Kamery a odposlechy považuji za důležité i z toho důvodu, že veškerá sebranka řidičská je nesvéprávná a je potřeba proto jestě mnoha a mnoha předpisů svazujících a zakazujících ! Přece nemůžeme chtít, aby se státní aparát pracně pachtil a vypořádával s usměrňováním skutečných pirátů, kterým je to stejně jedno. Schvaluji proto utažení šroubů všem slušným i jen velmi mírně odvázaným řidičům. Ti jediní jsou ochotní zákony respektovat a festové pokuty platit. Takže jak už klasik pravil, na prostý lid musí být přísnost !

Ale alespoň z něčeho mějme radost - díky pomalé jízdě a neustálému cukání automobilů se nám v Hradci už zvýšily hladiny exhalací. Nebudu sice coby chodec poražen v rychlosti 55, ale 43 - chcípnu ale na udušení nebo rakovinu. Ale čím hůř, tím líp... :-)
13.7.2006 09:12
Xaver  (Profesionál +11)
RE: Roman
A ještě to chce totální monitoring internetu. Přece není možné, aby kdekdo veřejně publikoval své nápady. Úsměvný den :-))
12.7.2006 20:36
Roman  (Pokročilý)
RE: kamery
Pokud jsi řidič a byla by kamera na křižovatce Okruh/Brněnská, vsadím se, že bys byl mezi prasaty nedodržujícími důležitá a zdůrazňovaná ustanovení zákona! Kolik jedinců bliká pravým blinkrem při opouštění kruhového objezdu? Ty blikáš? :-) Šup tam kameru !!!
17.7.2006 12:48
sniffer  (Pokročilý +4)
Okruh
Netušíte někdo, co to vyrostlo na okruhu naproti Aralu (OMV) to nesmyslné zúžení silnice a navíc zábradlí přes cyklistickou stezku?
Nemá náhodou někdo z města někoho příbuzného ve firmě dodávající tyhle zátarasy :-)
18.7.2006 22:25
Xaver  (Profesionál +11)
RE: Okruh
Je to zřejmě proto, aby se tam auta štosovaly až po křižovatku s Brněnskou ul. a pak aby si cyklisti a chodci mohli nadávat. To bude srandy po prázdninách před osmou ráno.
26.7.2006 14:02
dědek  (Nováček)
Myslíte si, že Hradečáci dobře a bezpečně?
Už od začátku července tam také blikám předpisově (tj. při vjezdu nijak a pak doprava) a čekám, kdy na mě někdo bude troubit a klepat si na čelo. Ale zatím nic... A policajti tam opakovaně stále blikají doleva....a doleva a doleva.
26.7.2006 14:04
dědek  (Nováček)
Okruh
Pardon, to patřilo k okruhu - kruhovému objezdu na II. okruhu a Brněnské.
26.7.2006 15:26
MIREK  (Pokročilý +2)
RE: Okruh
Nejsem si jistý, jestli je tam značka kruhového objezdu. Pokud ne, je tam blikání na místě. :-))
27.7.2006 11:20
dědek  (Nováček)
RE: Okruh
Značka kruhový objezd tam je zcela určitě, včetně Dej přednost, jezdím tam nejmíň dvakrát denně a po 1.7. jsem si na to dal opravdu pozor.
27.7.2006 15:45
visolaje  (Nováček)
RE: Okruh
"Kruhový objezd" u kolejí,(na Brněnskou tř.), je skutečnou raritou. D.zn. "kruhový objezd má význam pouze jako "přikázaný směr jízdy" protože světelná signalizace křižovatku "rozbila" na 4 samnostatné křižovatky z nichž každá má svůj režim,takže sice vjedete do křižovatky, ale nemůlžete z ní vyjet, protože máte "červenou",příp.d.zn. o přednosti v jízdě.Proto vozidlo,které jede např. z Brněnské tř. k nemocnici, (vlevo), musí dávat znamení vlevo!
27.7.2006 16:54
Xaver  (Profesionál +11)
RE: Okruh
Ta křižovatka je skutečně raritou. Světelná signalizace tam je zbytečná, protože skoro všichni jezdí bez ohledu na barvu semaforu. Dokud je volno, tak se jede. Zvlášť úsměvné je to tehdy, když tam vjede zvlášť dlouhý vehikl a zůstane na výjezdu viset hezky zatočený. A ti, co mají volno zběsile troubí a kličkují při objíždění.
28.7.2006 07:08
MIREK  (Pokročilý +2)
RE: Okruh
To že dlouhý vehikl, jak píše XAVER, vjede do křižovatky a zůstane tam stát a ostatní zběsile troubí, není problém jen této křižovatky, ale i ostatních křižovatek na velkém okruhu, zejména před Kremlem. Řidiči náklaďáků by si měli uvědomit, že vjet do křižovatky smějí jen v případě, že ji mohou i bezpečně opustit. Je to problém hlavně páteční dopravní špičky. Mě osobně kamionová doprava hodně vadí.:-(
29.7.2006 20:09
Roman  (Pokročilý)
RE: Okruh
To je pořád dokola - kamiony mi vadí, ale to co vozí mi nevadí vůbec, navíc by mi moc vadilo, kdyby to náhodou nepřivezli... Nejen u kremlu se bohužel stane, že tam ten náklaďák zůstane viset, ale zkus pochopit i toho řidiče, že se chce někam dostat. Než se na zelenou hne kolega před ním, nacpou se před ně osobáky z levého pruhu a on by už z druhé pozice musel zůstat stát před křižovatkou. Vím, že to není omluva a že takhle by to bylo "správně", ale ruku na srdce, kdo si ve své profesi něco nějak neusnadňuje... (s kamionem nejezdím, ale na silnici jsem s osobákem mnoho hodin denně)
31.7.2006 08:45
Xaver  (Profesionál +11)
RE: usnadnění
Usnadňuje si kdekdo kdeco.Ale jen nevychovaný lempl pro vlastní prospěch obtěžuje a omezuje okolí.Třeba jen tím, že zablokuje křižovatku nebo nechá obesrávat městečko svou obludou. Úsměvný den :-))
18.8.2006 14:26
jzah  (Nováček)
RE: Okruh
Pravidlo, že řidič nesmí vjet do křižovatky, pokud z ní nemá volný výjezd je jedno z více absurdních protiřečení našeho drahého zákona. Zároveň tentýž zákon dává chodcům právo vstoupit na přechod, i když je na výjezdu z křižovatky. A nezáleží, jestli je to z kruháku nebo jiné křižovatky. KAŽDÝ řidič vjíždí do křižovatky mnohokrát denně a neví, jestli ho nějaký chodec vychutnávající si svou přednost nezastaví před výjezdem z křižovatky. Vůbec to není jen věc dlouhých vehiklů, jen je to u nich víc vidět.
Tento zákon si hraje na záchranu světa a přitom je to slepenec nepořádně zkoordinovaných, často diletantských a nedomyšlených nápadů.
Krásný příklad je zákaz zastavení všech vozidel (tedy i autobusů) na autobusových zastávkách. A výklad zákonodárce je, že se ten zákon nesmí brát tak moc doslovně ;-)))
To je pak radost, když vás podle takového paskvilu začnou s využitím vrozené i vypěstované inteligence orgáni kasírovat.
18.8.2006 15:45
Xaver  (Profesionál +11)
RE: jzah
Ani náš drahý zákon nenabádá chodce aby vstupoval na přechod,je-li "obsazen" jedoucími auty.Vstoupit může pouze na volný přechod. Vychutnává-li si jedoucí vozidla na výjezdu z kruháku, je to stejný nevychovaný lempl jako ti, kteří se svými vehikly jedou i tam, kde se nevejdou.Úsměvný den :-)
20.10.2006 18:13
jenny_k  (Nováček)
RE: jzah
jojo, jsem ten lempl, co si ty autaky vychutnava!!!Kdyz vidim,ze jede nakladak,ktery by to kratke misto v kruhaci na cervene zasekal,tak je to neco jinyho,nez kdyz ty prasata za volantem fabie ci jinyho pidi auta projedou suverene na cervenou.Znam brnenskej okruh velmi dobre,mam vyhlidle,kdy kde skoci cervena,takze jakmile vidim nejakeho debila,kterej jede uz na jasnou cervenou,na prechod mu "vlitnu",tak aby me neprezvejkl,ale rozhodne aby si me vsiml.Hrozne me tyhle hajzlici stvou,kolikrat u "opice" padne chodcum cervena,aniz by na zelenou stihli projit,protoze panove s mobilem u ucha si nestihli vsimnout,ze uz jaksi zelena davno zhasla.A jakou radost mi udelaj policajti,kdyz tam na hlidce stoji a vyrazi za nim :))to mam druhe vanoce!
18.8.2006 16:33
Roman  (Pokročilý)
RE: Okruh
Teď jde ještě o to neplést si pojmy s dojmy... Řidič nesmí vjíždět do křižovatky, pokud ví, že za ní nebude moci pokračovat v jízdě. Pokud ale vjíždím do křižovatky v jedoucí koloně a ta se náhle zastaví (ať už z důvodu nehody nebo jiné nenadálé události, chodců, semaforů na výjezdu), není v moci řidiče tohle předvídat a ovlivnit. - Patláme se tady v tom ale typicky po hradecku. Máme volné silnice, volné křižovatky, když jedeme přes semafor až na druhá světla, tak už tomu říkáme kalamita :-))) Prahu na vás, Vídeň a jiná opravdová města. Tam se člověk naučí, že kam se nenacpe, tam nejede.
26.7.2006 15:28
MIREK  (Pokročilý +2)
Dostal jsem typ ja na cajty
Boj s body - policisty

Pro policisty jimi vymyšlená pravidla neplatí (viz policejní ředitel Husák),

Za 190 km v hodině o papíry nepřijde a naopak mu ještě zaplatíme služebního řidiče na 3 měsíce.



Tak proč jim nezpříjemnit jejich práci ? ? ? ?



Předmět : Boj s body - policisty



Znepříjemnění práce policistům při Vaší kontrole:



Bylo by dobré co nejvíce řidičů informovat o možnostech obrany

při kontrole Policií a obstrukcích, které možná ( ? ) body zachrání,

a i kdyby ne, tak jim alalespoň hodně znepříjemní práci + zaměstnají úřady.



Stručně : hlavní zbraní je požadování kalibračního

protokolu, který musí policista předložit na místě - a to v ORIGINÁLE, stejně jako (event. notářsky ověřená kopie - řidičák chtějí taky v originále),

dále Vám musí ukázat kalibrační známky na těle měřícího zařízení a jeho hlavě (v praxi to znamená Vás naložit, zavézt k radaru, což např. na dálnici zabere půl hodiny). Pokud tak nebude chtít učinit, tak je to jeho problém, protože on vám chce něco dokázat, ne vy jemu.

Pokud něco z toho na místě nemá, je třeba to uvést do protokolu a měření je neplatné (a lze zvážit podání trestního oznámení za zneužití pravomoci event. pokus o podvod !!!). Dále máte právo žádat o dodatečné přezkoumání měřícího zařízení - to bude sice asi v pořádku, ale radar bude na dva týdny vyřazen - když to tak udělají všichni NEBUDE ČÍM MĚŘIT:) :-) Pokud Vám připadá příslušník při kontrole pod vlivem alkoholu či jiné návykové látky

a uvedete to do protokolu ( měl zúžené panenky nebo mu byl z úst cítit alkohol), měl by se neprodleně odebrat na odběr krve, aby toto podezření vyvrátil:) V přestupkovém řízení lze také požadovat dokument o tom, že daný příslušník byl na onom odběru a pokud ne, pak je to tvrzení proti tvrzení, nebo byl proškolen k obsluze radaru, a samozřejmě také ověřenou kopii jeho služebního průkazu / služební číslo ( to si opište ) eventuelně jiného průkazu, (to aby byla jistota, že je skutečně tím za koho se vydává a né podvodníkem, kterých bylo na dálnici již nespočet). Pokud máte ještě nějaký typ, například jízda na oranžovou ( nevím paragraf, ale je to jeho odstavec &#8222;e&#8220;) tak ho přidejte a pošlete dál.



TO JE VÁLKA s Body - ROZEŠLETE VŠEM SVÝM ZNÁMÝM - ŘIDIČŮM:)



Já vozím kopii v autě... a už čekám až mě zastaví :-)



Časem bude možná při zastavení stačit vyndat tento e-mail a policista vám rovnou řekne,

rači jeďte alkohol jsem nepožil a k radaru s vámi taky nepojedu, a pozdější kárné řízení za neuskutečnění odběru my taky nestojí za to vy , vypadněte. A TAK TO BERU.



29.7.2006 20:14
Roman  (Pokročilý)
RE: Dostal jsem typ ja na cajty
Pokud tě budou buzerovat za překročení o 1 - 5 km/hod., tak jen do nich (i když si nejsem vším zcela jistý). Ale praktikovat tohle při opravdu výrazném překročení by byla ukrutná kok...na.
29.7.2006 21:57
riza-do  (Nováček)
Město nebo kraj
No teď řeknete že házím špínu na někoho jinýho, ale není to tak. Již dlouho je po celé České Republice jasné, že nejhůře řídí Trutnováci. A ti jakožto stejnokrajani mají i od nových značek nerozluštitelnou moc. Abych to vysvětlil, vy vidíte na SPZ háčko, a rovnou je to hradečák, ale není. Patří sic do kraje,a le nemusí to být on.
A co tu řešíte s kamiony, většina jich ani nejsou z hradce, to je úplně OT..
13.10.2006 12:30
dědek  (Nováček)
Okrzh
Po delší době se vracím k tématu, zda kruhový objezd Na Kotli je, či není kruhový objezd a zda je tedy nutno dávat znamení při odbočování vlevo. Konzultoval jsem to s dopravním policistou (čistě náhodně) a také mi to potvrdil. Bez ohledu na světelné semafory se stále jedná o kruhový objezd a nikoli 4 samostatné křižovatky. Tak tedy nevím....
13.10.2006 12:49
Xaver  (Profesionál +11)
RE: Okrzh
Objezd sem, křižovatky tam, stejně je to většině řidičů jedno. Většina jede dokud to jde i kdyby semafor k té červené barvě ještě řval "nejezdi, pojede druhý směr".To už jsou lepší psíci, ti tam na červenou barvu stojí.Ale zase to okolí obesrávají, nic není dokonalé. Úsměvný den :-))
22.10.2006 17:21
visolaje  (Nováček)
RE: Okrzh
Vážený,ani jedno tvrzení neníá správné! Světelná zařízení (semafory),jsou nadřazeny dopravním značkám (DZ), určujícím přednost,tedy z účinku "kruhového objezdu" neplatí přednost v jízdě vozidla jedoucího po KO,protože když mu svítí "červená" nesmí pokračovat v jízdě ikdyž je na KO!!! A předmětnou křižovatku "rozbily semafory na 4 samostatné kžižovatky,(pokud svítí semafory), s režimem,který stanoví kdo může jet a kdo stát. DZ "kruhový objezd" tedy pouze plní funkci "přikázaného směru jízdy"(povinnost objíždět střed daného prostoru). Je to zkrátka dopravně-stavební paskvil!!!
22.10.2006 20:55
Xaver  (Profesionál +11)
RE: visolaje
Máš pravdu. Ale to nic nemění na tom, že je mnoho takových, co jezdí hovadsky a nejen na křižovatce Brněnská-Sokolská.
25.10.2006 22:07
visolaje  (Nováček)
RE: visolaje
Xavere, o tom žádná diskuse.Jen jsem chtěl uvést na pravou míru pohled na uvedené místo. Problém já sám vidím v tom,že hodně policistů nerozumí pravidlům provozu na poz.komunikacích,(zákonům a vyhláškám), tudíž jsme svědky nevšímavosti i k velkým excesům! Jenom "pod jednotným velením" při "Kryštofech", kdy je "poučí" co mají kontrolovat,zastavují a pokutují. Proto pokuty za chybějící lekárničky,za naměřenou rychlost, nebo alkohol.K tomu nemusí znát zákon!
8.3.2007 22:44
Hradecan  (Nováček)
jak se jezdi v republice
Vazeni diskutujici,jsem velmi znepokojen soucasnou dopravni situaci v teto republice.kazdy si jezdi,jak se mu zachce a pritom nehledi na predpisy.Jako obcan-chodec si nekdy pripadam v ohrozeni zivota,kdyz prechazim silnici,protoze hlidat nektere nase spoluobcany ritici se na cervenou,to uz vazne nehodlam.Samozrejme,ze nejde peskovat vsechny ridice,ale nejrizikovejsi kategorii je sebevedoma mladez,ktera si mysli,ze kdyz hned dostanou ridicsky prukaz,ze hned muzou terorizovat slusne ridice.A to nemluvim o svatecnich ridicich,nebo duchodcech nad hrobem,kteri kazdy vikend vyrazeji svymi plechovymi milacky do obchodnich center-kaufland atd.A proto navrhuji,aby se tito mladi ridici dusledneji sledovali,nez se stane neco velmi nepekneho.Zdravim xavera.
21.3.2007 07:18
MIREK  (Pokročilý +2)
Ucpaný Hradec nákladní tranzitní dopravou
Není to porvé, ale včera to byl extrém, kdy stály náklaďáky v jednom zástupu od kruháče na Brněnské přes celý Hradec až po kruháč u ČKD. Myslím, že nám ta dálnice hodně přitížila. Když je D1 neprůjezdná, tak jako včera, tak je pro ty nákladní hovada rychlejší jet přes HK a pak po dálnici na Prahu a ještě ušetří za mýtné. Kdy už konečně bude R35? Kdy už konečně bude mýtné i na silnicích I.třídy?
21.3.2007 23:45
X Y  (Pokročilý +4)
RE: Ucpaný Hradec nákladní tranzitní dopravou
To vám vjel nějaký náklaďák na kuří oko ? Nač tolik zloby? Kamiony musí někudy jet a přece nebudou najíždět na D 1 když je neprůjezdná, tak hledají náhradní trasy. To se může stát a může to být klidně i obráceně, když bude 11 uzavřená. Proč by měl nově otevřený úsek dálnice D 11 někomu přitížit, snad jedině pomoct a odlehčit dopravě na 11. No a ty snad znáš z Ostravy nebo z Brna jinou ztrasu na Prahu než po D1 nebo přes Hradec a dál po 11?
22.3.2007 07:24
MIREK  (Pokročilý +2)
RE: Ucpaný Hradec nákladní tranzitní dopravou
Dalo by se to tak říct. Nemám s řidiči kamionů dobrou zkušenost. Někteří se chovají na silnicích dost bezohledně a využívají toho, že jsou silnější, větší a zapomínají na předpisy a hlavně na ohleduplnost k ostatním. Stačí jen pár příkladů na hradeckém tranzitním okruhu, kdy se náklaďáky vzájemně předjíždějí, překračují rychlost, jezdí na semaforech na červenou. Souprava nad 3,5 t má hradeckém okruhu značkou zakázanou jízdu v levém jízdním pruhu a přes to se tím mnoho řidičů náklaďáků nějak moc nezabývá. Ptám se, kde je dopravní policie, proč nepokutuje a nesbírá takovým dobytkům body?
22.3.2007 19:16
Roman  (Pokročilý)
RE: Ucpaný Hradec nákladní tranzitní dopravou
Předesílám, že nejezdím s náklaďákem. Přesto si myslím, že s tím dobytčím chováním si nemají s "osobákama" co vyčítat. A zase tolik jich v levém pruhu nepotkáš, snad tak před křižovatkou, když potřebují odbočit doleva. No a když je tam osobáky nechtějí normálně pustit, tak si to občas krapet vynutí. Zkus se někdy vžít do jejich práce, 40 t těžká souprava těžko okamžitě zrychlí a udělá myšku do mezery mezi bezohledné osobáky v levém pruhu.
Co se týká včerejší kalamity na D1 ti správně odpověděl kolega, objížďka holt vždycky nadělá někde problémy. Ale takhle vybuchovat je myslím zbytečné.
23.3.2007 07:20
MIREK  (Pokročilý +2)
RE: Ucpaný Hradec nákladní tranzitní dopravou
Ač se na řidiče náklaďáků dívám asi z jiného pohledu, jedno je jisté. Nákladní doprava to na silnicích hodně komplikuje. Naše vláda to nechala z důvodů nějakých loby dojít až do tohoto stavu. Nákladní doprava v této podobě je neekonomická a také neekologická. Kdy už si vezmeme ponaučení z okolních států EU (Rakousko, Německo, Švýcarsko), kde se v maximální míře využívá doprava železniční. Tady bohužel stát nechal dráhy díky své obchodní politice dojít téměř ke krachu, kdy každý rok do tohoto molochu dolévá peníze daňových poplatníků za vzniklé ztráty. Nákladní doprava téměř žádná a osobní ji neuživí. Kde jsou hesla politiků, kteří hlásali před volbami, že podpoří nákladní železniční dopravu, aby se odlehčilo na silnicích?? Nic z toho se nekoná. Stát raději vybírá desátky za dálniční známky, daně za prodej pohonných hmot a loby velikánských stavebních firem živících se na opravách silnic poničených nákladní dopravou si mne ruce.
23.3.2007 18:37
X Y  (Pokročilý +4)
RE: Ucpaný Hradec nákladní tranzitní dopravou
Já tedy nejsem žádný ekonom, tak to asi neuvedu úplně přesně. Pokud vím tak nákladní automobilová doprava je výrazně ekonomicky výhodnější než železniční a to snad všude v Evropě. Některé státy jako třeba Švýcarsko se brání tranzitní silniční dopravě velmi vysokými poplatky. Aby se zabránilo silničnímu tranzitu tak to musí být zakázané nebo železniční doprava musí být hodně zvýhodněná a to většina zemí nedělá. Nevím jak to je v Rakousku, ale Německo určitě neznevýhodňuje silniční dopravu, je to vidět na jejich kolonách kamionů na dálnicích a malém počtu nákladních vlaků. A jen na upřesnění u nás je železniřnbí nákladní doprava dost zisková, naopak osobní doprava je hodně prodělečná a je dotovaná z rozpočtu státu a krajů a zbytek je dorovnávaný ze zisku nákladní dopravy. Ono je to dost složité, když jsme uprostřed Evropy.
24.3.2007 10:47
sniffer  (Pokročilý +4)
RE: Ucpaný Hradec nákladní tranzitní dopravou
Zdravim, s tim, ze nakladni automobilova doprava je castecne take levnejsi proto, ze neplati vsechny sve naklady... Po zpoplatneni vsech silnic se mozna k nakladum jemne priblizime, ale opravdu jen jemne...
Ale nakladni automobilova doprava ma oproti zeleznicni jednu obrovskou vyhodu a to operativnost, kdyz neco vezete 200km, nemusite cekat, az vam zitra vypravi vlak, vezt to na nadrazi a potom z nadrazi...
24.3.2007 01:16
Roman  (Pokročilý)
RE: Ucpaný Hradec nákladní tranzitní dopravou
Jezdí často do Německa a všímám si i těch zmiňovaných nákladních vlaků. Rozdíl Německa proti nám je ten, že když už němčour něco na vlak naloží, tak to veze podstatně dál, než by tomu bylo v našem případě. Tady by to znamenalo přepravu na nádraží, překládku, pár hodin po železnici a opět překládka, odvoz na místo... Navíc tamější vlaky jsou většinou složeny z vagónů jené, nebo dvou firem. Něco jako když u nás vezou uhlí do elektráren, nebo auta z Boleslavi. Železniční doprava pro firmy menší, než doly, hutě, nebo automobilky je velmi, velmi neefektivní. Ve firmě se motám okolo dopravy a párkrát jsem zkusil zjistit i nabídku drah. Neskutečně drahé (násobek proti kamionu), pomalé a komplikované.
K tomu tranzitu jen jednu připomínku - sice nás to obtěžuje a ničí nám to silnice, ale dovedete si představit, kolik by chybělo v rozpočtu za spotřební daň, DPH a ziskovou daň za naftu těch tranzitujících kamionů ? Tolik ty opravy nespolknou.
30.8.2007 09:29
sniffer  (Pokročilý +4)
tolerance
Jak dlouho bude jeste trvat, nez se naucime pravidlo zipu? Schvalene je uz docela dost dlouho, ne?
Myslel jsem, ze kdyz uz je HK zasekany, tak jak je se pristup ridicu zlepsi (pustit z vedlejsi na ucpanou hlavni, pouzivat zip...)
Skoda, ze uz nemam sve polorozpadle auto, s tim se tem, kteri nechapou pravidlo zipu vysvetlovalo krasne :)
30.8.2007 13:44
Martin7  (Nováček)
RE: tolerance
Železniční doprava mívá zpoždění, není operativní a ne každý podnik má železniční vlečku. A pokud přepravujete menší náklady, tak se Vám vůbec nevyplatí. Vlakem si posílají zboží hlavně firmy co vyrábí pro Škodovku. Takže kamionů bude těžko ubývat, i kdyby se dráha snažila, co by mohla.
30.8.2007 17:44
X Y  (Pokročilý +4)
RE: tolerance
Pravidlo "zipu" platí tam kde to je vyznačené dopravní značkou nebo kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden a není určený průjezdní pruh. Nevím o takovém místě v Hradci a širokém okolí. A pravidlo zipu určitě neplatí při výjezdu z vedlejší na hlavní, při přehuštěném provozu to je jen o slušnosti a ohleduplnosti v dopravě. Celkem si ale nemůžu stěžovat, nemám větší problémy jezdit po Hradci nebo jiných městech. Vcelku to je všude podobný. Ale řekl bych, že čím větší město a hustší provoz, tím je ohleduplnost větší a snadnější výjezdy z vedlejší ulice, chce to ale silné a pevné nervy, dobrý odhad a nebát se šlápnou na plyn.
31.8.2007 07:18
hradecanek  (Nováček)
RE: tolerance
Nevím, ale myslím že ZIP platí u Krajského soudu.
31.8.2007 09:43
Eraser  (Nováček)
RE: tolerance
Tak 1 místo, kde je zip přikázán dopravní značkou je u krajského osudu a druhé je před podjezdem v Kuklenách. No a dále se má pravidlo zipu dodžovat v případech např. práce na silnici s 2 a více pruhy v 1 směru kdy je uzavřen 1 pruh. A ne se 0,5 km předtím řadit do 1, vytvářet kolonu dvojnásobné délky a pak člověku, který se řídí pravidlem zipu málem nabourat auto jen aby ho nemuseli pustit (stalo se mně asi před 2 měsíci na mostě u Aldisu).
26.9.2007 07:29
Xaver  (Profesionál +11)
lépe?
Až budou mít všichni řidiči vyměněné řidičské průkazy budou jezdit lépe?...Stejně. Btw...podle stejné logiky by si všichni občané s ukončenou školou déle jak řekněme 10let měli vyměnit pod pohrůžkou mastné pokuty vysvědčení.Řidičský průkaz je přece také jen vysvědčení o způsobilosti řídit motorové vozidlo, nic jiného.
Proto navrhuji povinnost výměny vysvědčení, diplomů a všelijakých certifikátů také uzákonit. Ať je Kocourkov stále dokonalejší...che che che.
24.9.2008 15:12
MIREK  (Pokročilý +2)
Rekonstrukce křižovatek
Dnes, když je v HK doprava mírně řečeno komplikovaná z důvodu rekonstrukcí křižovatek a také odhlučnění nadjezdu, se mi každodenně potvrzuje to, jací jsou v HK někteří řidiči burani a dementi, kteří ve své neznalosti dopravních předpisů, ještě více pomlikují dopravu. Myslím tím hlavně ne všem známé pravidlo zipu, které si mnohý řidič vysvětluje pro mně nepochopitelným způsobem. Nerozumím proč se někteří nesmyslně snaží zařadit již kilometr nebo 500 m před zůžením do jednoho pruhu, když k plynulosti ve městě stačí 100-200 m před zůžením do jednoho pruhu. Mnozí toto pravidlo dané vyhláškou absolutně nerespektují. Ještě se někteří mají co učit co do slušnosti a hlavně by si někteří měli doplnit znalosti pravidel silničního provozu, jako že například za předjíždění se nepovažuje jízda dvou vozidel v souběžných pruzích a jak se řadí vozidla ze dvou do jednoho pruhu z důvodu překážky.
28.9.2008 14:17
Xaver  (Profesionál +11)
RE: Mirek
Burani se řadí do jednoho pruhu km předem proto, anžto jiní burani je těsně před zúžením nepustí k zařazení.Je-li HK městem buranů, proč by měli řidiči být výjimkou...:-))
28.9.2008 15:24
dede  (Nováček)
RE: Mirek
Tady si někdo plete příčinu s důsledkem - protože má někdo pocit, že by se před zúžením nezařadil, řadí se kilometr před a následně nikoho před sebe nepustí.
28.9.2008 16:26
ferda  (Nováček)
RE: Rekonstrukce křižovatek
Pravda. Současná situace v Hradci nahrává sledování podobných věci, ale neřekl bych že je to záležitost je Hradce. Pravidlo zipu, alespoň co jsem pozoroval, nefunguje téměř nikde ve světě.. Také jsem pozoroval naprostou neznalost signalizace policistů. Jak nefunguje semafor jsou někteří řidiči v p....
28.9.2008 18:43
MIREK  (Pokročilý +2)
RE: Rekonstrukce křižovatek
To, že pravidlo zipu nefunguje všude na světě, to může asi říci jen ten, kdo po tom světě nejezdí. V pátek ráno, jenom pro příklad, mi zip umožnilo auto s "D" SPZ.
28.9.2008 19:48
ferda  (Nováček)
RE: Rekonstrukce křižovatek
Omlouvám se. Myslel jsem samozřejmně nikde v ČR.
Měl jsem si to po sobě přečíst..
29.9.2008 08:11
Petr - HK  (Guru +4)
RE: pravidlo zipu
Dneska jsem měl možnost zip vyzkoušet, slušně jsem se zařadil těch Vašich 100m před zúžením do jednoho pruhu. Pustil mě jeden šlušnej řidič-škodovkář a pustil i další za mnou. A pak celou frontu předjelo 5 aut pouze s SZP začínající "A" a zařadilo se až 5 metrů před zúžením. Že by v Praze fungoval zip dokonale???:-)) To už není o zipu, ale o drzosti - vy blbečci čekejte, já jsem z Prahy a tady stát nebudu.
29.9.2008 11:11
dede  (Nováček)
RE: pravidlo zipu
Škodovkář sice byl slušný řidič, ale pravidlo zipu znamená, že jede jeden pruh a pak druhý - střídá se... Takže zase špatně :)
29.9.2008 11:19
ferda  (Nováček)
RE: pravidlo zipu
No a k čemu ten zip vlastně je? Jedu si a vidím zůžení. Hmm přeci nebudu celou kolonu předjíždět. Zpomalím případně zastavím a vyhodím blinkr. Hodný škodovkář zastaví a pustí mě. Já se s díky zařadím. Super že. To že kousek za mnou na uprostřed křižovatky stojí auta, která už nemohla projet mi nevadí. Koukám jen vpřed. :)
29.9.2008 16:43
Petr - HK  (Guru +4)
RE: pravidlo zipu
Dede,
že při zipu pravidelně střídá jedno vozidlo druhé je pouhá teorie. Nikde není napsáno, že by auto nemohlo pustit i 2 auta z druhého pruhu. Je to vše o toleranci řidičů. Souhlasím s příspěvky, že zip v ČR prakticky neexistuje. A když už není toto pravidlo praktikováno, tak nejsem takový hovado, že jedu na maximum až k ceduli a pak se narvu před řidiče, kteří pokorně čekají frontu před neprůjezdnou křižovatkou. Mimichodem, kdyby ŘSD realizovalo opravu hlavních hradeckých křižovatek o prázdninách, kdy je poloviční provoz, možná, že bychom dnes nemuseli o zipu diskutovat.
29.9.2008 22:25
MIREK  (Pokročilý +2)
RE: pravidlo zipu
Aha, tak už tomu rozumím, dle Petra není pravidlo zipu praktikováno pro pokornost českých řidičů a ten kdo ho praktikuje dle platných předpisů, tak je prostě bezohledné hovado. Jo, asi jo, ten kdo se chová dle předpisů, tak se chová špatně a ten kdo ze své neznalosti a omezenosti brzdí silniční provoz a tvoří kolony, tak je slušňák. Klasická česká povaha Petře, že? To jsi mě fakt dojal.
30.9.2008 08:44
Petr - HK  (Guru +4)
RE: pravidlo zipu
Mirku, myslel jsem to úplně jinak. Pokud by pravidlo zipu fungovalo, tak jak má, pak je vše OK. Ale jestliže je ucpaná křižovatka a polovina řidičů vás nepustí, pak jste nuceni se co nejdřív zařadit. Včera pár chytráků předjelo celou frontu (myslím, že si na zip rozhodně nehráli) a nacpali se do nahuštěné fronty tak, že ostatní nemohli uhnout sanitě, protože prostě nebylo kam. A na rovinu, pokud je před Vámi totálně neprůjezdná křižovatka a stojíte ve frontě a nehnete se z místa, protože ti ostatní znají pravidlo zipu a užívají ho i v situaci, kdy to není možné a předjedou celou kolonu, která se za několik minut nehne ani o píď, pak Vás to taky přestane bavit. Osobně nemám nic proti zipu, ale pokud nefunguje, musí se všichni chovat trochu ohleduplně. Do práce ráno spěchají všichni.
30.9.2008 10:42
oranžový  (Nováček)
RE: pravidlo zipu
Pravidlo zipu zřejmě dost dobře nechápete pane Mirku.Je založeno na tzv.slušnosti a předvídavosti situace,což řidič,který bezohledně přeletí celou kolonu a pak si vynucuje zařazení NERESPEKTUJE. Sází totiž na to,že ho nějaký dobrák pustí.Pokud se tak nestane,lamentuje podobně jako Vy a vykládá si pravidlo zipu po svém. / možná by bylo vhodné vymazat Váš příspěvek pro nedostatek tolerance / Děkuji Vám
30.9.2008 13:03
MIREK  (Pokročilý +2)
RE: pravidlo zipu
Setkáváme se s tím takřka každý den. Na silnici, případně dálnici je avizováno omezení, snížení počtu jízdních pruhů. Nejčatějším důvodem bývá uzavírka, nebo dopravní omezení po dopravní nehodě. Zhruba 80% řidičů zpomalí a zařadí se do pruhu, který není omezen a čekají, až inkriminované místo projedou. 10% řidičů všemožně kličkuje a vybírá tu správnou stopu před uzavírkou, aby našli tu správnou stopu. A zbytek řidičů prostě dojede až na hraniční bod místa omezení, "vyhodí" blinkr a vjede do průjezdného pruhu. Těm 80% to přijde krajně neomalené a drzé. Jenže... Chyba je zhruba 50% na straně těch 80% čekajících řidičů a pak 10% těch co přejíždějí z levé strany na pravou a zpět.
A kdo se chová správně? No těch 10% takzvaně neomalených a drzých řidičů.

Zde je vysvětlení:
Nejprve si řekněme, že pravidlo ZIPu, tedy střídavé řazení vozidel, se netýká jen uzavírek.

V tomto případě to rozhodně neplatí pouze v uzavírkách, ale také v místech, kde se počet jízdních pruhů snižuje a přitom je taková hustota provozu, že se dá hovořit o tzv. souběžné jízdě - vozidla jedou vedle sebe a nejedná se o předjíždění. Ve všech těchto případech platí, že řidič, který jede v průběžném jízdním pruhu, musí umožnit ostatním řidičům zařadit se do tohoto pruhu také, a to právě na základě pravidla ZIPu.

Takové místo bývá dopředu avizováno dopravními značkami, které často doplňují i omezení rychlosti a zákaz předjíždění. To ale neznamená, že se řadíme v místě, kde je tato značka. umístěna.

"To je špatně, protože se bavíme o souběžné jízdě, tedy hustota provozu je v obou jízdních pruzích taková, že se nedá hovořit o předjíždění. Aby pravidlo ZIPu tedy opravdu fungovalo, aby byl provoz plynulý, tak úplně nejlepší je řadit se bezprostředně před zúžením."

zdroj: Motožurnál

Takže malá rekapitulace pro nechápavé. Pokud na silnici či dálnici dojde k omezení v jízdním pruhu, dojede řidič až na počátek omezení, oznámí blinkrem změnu směru jízdy a řidiči v průběžném pruhu umožní jeho zařazení, pěkně střídavě, jako když se zapíná zip. Ten kdo předjede celou kolonu a pak se jakoby "vecpe" není neomalený a drzý, ale zná dobře silniční pravidla, konkrétně pravidlo zipování. Pokud jedede v pruhu, kde dojde k omezení, je chybné se snažit zařadit do vedlejšího pruhu dříve, než dojedete na začátek omezení. Také přejíždění z pravé strany na levou a zpět je chybné.

Zkuste to také tak..uvidíte... půjde to. To bylo malé vysvětlení pro ty, kteří si stále myslí, že ten kdo dodržuje pravidlo ZIPu je drzý, neomalený a netolerantní, že pane oranžový.
Stačí jen dodržovat předpisy.

30.9.2008 14:19
oranžový  (Nováček)
RE: pravidlo zipu
Souhlasím . Jen doplním: pokud na částečnou uzavírku pruhu / viz.ul.Střelecká / narazíte záhy a překvapí Vás,ať už z důvodu špatného značení,nebo nepřehlednosti provozu NEPANIKAŘTE a zachovejte klid. Vám se pane Mirku upřímně omlouvám.
30.9.2008 08:27
xyz  (Nováček)
semafory
Dnešní projížďka Hradcem připomíná sebevražednou jízdu. Polovina okruhu a přilehlých komunikací je rozkopaná, semafory nefungují a policajti řídící dopravní situaci nikde. Dostat se z hradubické ke Kauflandu vyžaduje opravdu pevné nervy. Mám dojem, že takto razantní zásah opravy komunikací nebyl dobře zkoordinován a načasován.
30.9.2008 17:28
zajdicka  (Nováček)
kolaps Hradce
Od včerejška je to v Hradci síla. Do práce jezdím na šestou a tak projíždím celkem v pohodě. Ale ti co jezdí do práce kolem osmé upřímě lituji. Marně se pokouším vymýšlet různé objížďky kolon a nezbývá mi nic jiného než jezdit přes okrajové části Hradce. Kdyby se alespoň jednosměrky uvedli do obousměrného provozu, bylo by vše snadnější. Z práce jezdím z Plácek na Jungmannku a kolonám na okruhu nebo výjezdu z HK směr Jičín, Náchod se nevyhnu. Objet přes Kukleny nelze - kolona na výjezdu z HK, okruh totálně ucpaný. Když jsem zkusila jet domů přes střed města, zastihla mě kolona na malém okruhu, ale už podstatně menší - pouze 2 intervaly na semaforu. Takže místo 10 minut jízdy jsem strávila cestou domů půl hodiny. Je to holt daň za mou pohodlnost vozit se autem a nevstávat o půl hodiny dříve a jet do práce autobusem a od autobusu dojít 10 min pěšky.
1.10.2008 07:18
Petr - HK  (Guru +4)
RE: kolaps Hradce
Zajdičko, autobusy v těch kolonách stojí taky, jestli jedete busem nebo autem, je úplně jedno. V této chvíli je lepší cestovat po HK na kole nebo motorce.
1.10.2008 07:32
zajdicka  (Nováček)
RE: kolaps Hradce
kolo je fajn - jezdím na něm v létě, ale v tuto dobu je před šestou hodinou ráno už docela zima
10.6.2011 11:05
peta01  (Nováček)
Papaláš
Nevíte někdo kdo a kam tak spěchal papaláš, který jel včera ve čtvrtek 9.6.2011 o půl čtvrté odpoledne ve stříbrným fáru s modrým majáčkem a houkačkou po Gočárově třídě směrem do centra?
29.6.2011 20:39
Xaver  (Profesionál +11)
už to vím
Dlouhou dobu jsem přemýšlel, proč řidiči v HK i jinde nepoužívají blinkry. Teď už to vím. Nová auta blinkry vůbec nemají a z těch starších je jejich majitelé odstranili :-))
21.7.2011 21:56
Petr - HK  (Guru +4)
pozor změna značení na křižovatce Heyrovského
Včera jsem po delší době jel od Fortny směrem k záchrance na Moravské Předměstí. Na křižovatce Heyrovského jsou v tomto směru tři pruhy. Pokud jste dříve chtěli jet do Třebše, většina řidičů se zařadila do středního pruhu a pár všímavých postřehlo, že před křižovatkou je značka, která vám povoluje projet křižovatku přímo i z pruhu pravého. Za křižovatkou byly 2 úzké pruhy, kde auta mistrně zipovaly. POZOR! Dnes jsem jel stejnou cestou znovu a všimnul si, že značení je změněno! Od Fortny do Třebše už můžete jet jen středním pruhem, tudíž v době dopravní špičky se opět tvoří fronty aut mířících do Vysoké! Úprava je tak stejná, jaká byla před pár lety.
24.7.2011 12:05
ladis  (Nováček +75)
křžovatka u Gumokovu
Odbočují-li auta od ulice Jana Černého do OBI a svítí pro chodce zelená není možné křižovatku projít.Je třeba čekat až je křižovatka prázdná.

Vložit nový komentář

K tomuto fóru mohou příspívat jen přihlášení uživatelé.
Přihlásit nebo registrovat.

Mohlo by se hodit
Doporučujeme