Rozvoj města

Příspěvky ve fóru

Přidat komentář
7.8.2010 00:00
Vladimíra Šilhánková (neregistrovaný)
Rozvoj města
V řadě témat na tomto diskusním fóru se dočítám s čím vším nejsou diskutující spokojeni, proti čemu protestují. Bohužel prakticky nikde nikdo ale nepíše co by se mělo pro rozvoj města udělat. Chtěla bych proto vyzvat k diskusi všechny, kdo mají chuť se podělit o své náměty a nápady, jak by se město mělo v budoucnu rozvíjet...druhé koupaliště? první liga? univerzita? nebo třeba systém péče o seniory?
10.8.2010 09:26
Japa  (Pokročilý)
RE: Rozvoj města
Takže pro rozvj města je třeba udělat to nejjednodušší.
-Přestat schvalovat další výstavbu supermarketů.
Přestat zabírat ornou půdu pod záminkou výstavby bytů, jan aby tam mohla vzniknout logistická centra, jako je změna ÚP č. 177 a 175.
- Provést demolici chátrajících objektů v intravilánu, jako je například bývalá traktorka na Pražské třídě, postavit tam moderní nízkopodlažní zástavbu, a maloprodejnami v přízemí, případně se sportovním areálem a dětskými hřišti vzadu.
- Provést zpětný odkup bývalé Morávkovy vily, která chátrá a do níž se nastěhovali feťáci a o níž se Endeta, která ji vlastní vyjádřila, že ji objekt nezajímá a koupila ji pouze kvůli pozemku. Mírnou rekonstrukcí by z ní byla ideální školka pro malé děti.
I pro urbanismus města platí, že dokonalost se skládá z maličkostí, ale dokonalost není maličkost. Jarda
8.9.2010 15:24
Japa  (Pokročilý)
RE: Rozvoj města
Tak Vlaďko, masky dolů. Jsi jednou zastupitelka a tak musíš něco vydržet. Vyzvala jsi mě osobní dikusi a já souhlasil. Dostala jsi můj e-mail a můžeš reagovat. Zatím jsi ale tiše jako myška. Myslím si, že tak by se politik, před volbami neměl chovat. Budeš muset něco přiznat, něco zatajit, něco hodit na druhé a něco slíbit. Pokud nechceš, aby tvá strana VPM dopadla jak sedláci u Chlumce, tak do toho. A netrpělivě čekám tvoji odpověď. Navíc Ti dávám mobil: 737 165 513 a pevný telefon: 495 535 501 Jarda
7.8.2010 19:00
Björken  (Nováček)
Průmyslová zóna
Rozhodně PRŮMYSLOVÁ ZÓNA, samozřejmě nebrat všechen průmysl. Nechci, aby to smrdělo jako na jistých místech v Pcích, kde jsou z toho známí nešťastní. Ale ne všechen průmysl tolik škodí. Ronal je třeba promarněná příležitost. Lokalita? Někde na severu, pokud bude jednou severní spojka. Tak někde u letiště. Jinak další invetsticí by mělo být LETIŠTĚ. Pokud by tam opravdu jednou vedl tram-train, tak by to mělo mít větší význam než jen pro fanoušky festivalů čtyřikrát do roka :) Mohlo by pomoct dopravě i obchodu. Je větší jak v Pardubicích a dál od centra. Či dobrá lokalita by mohl být západ - u dálnice, vlečka k ČKD také existuje, ne? Univerzity a nemocnice nejsou investicí města (proto se jim taky tak daří:). Pokud ovšem nebude dost práce a v HK budou jen školy, úřady a markety, tak by se opravdu mělo město zaměřit na systém péče o seniory, lidé, co budou chtít práci a nebudou zase tak Hradec milovat a bude je štvát, že Hradec je tak trochu zakonzervován magistrátem i pohodlným myšlením některých jeho obyvatel a petičních oragnizací, tak půjdou za prací do Prahy, Pardubic(kde je lepší vlakové spojení do Phy), apod. A tak bude HK atraktivní možná pro děti a pak pro důchodce, co chtějí klidnější městský život :)
16.8.2010 15:49
Japa  (Pokročilý)
RE: Průmyslová zóna
Vážený pane, myslíte to dobře, ale zapomínáte na to, že lidé jsou z velké části zmetci. Zejména ti u kormidla. Takže na tramvaje v Hradci klidně zapomeňte. Byl to tahák, mladého architekta, který zpočátku zaujal i mne, než jsem pochopil podstatu vítězného zadání. Vítězný návrh nového územního plánu byl od základu naplánován lidmi ze současné radnice, kteří seděli také ve schvalovací komisi. Jeho cílem, je obsadit pole severně od města a přivést do nich logistická centra, v zájmu nadnárodních monopolů, co nejblíže k budoucí dálnici D11. Podívejte se na složení poroty a bude Vám to hned jasné, komu by takový nový ÚP sloužil. Pokud se zpracovatelé nebudou skládat z nezávislých odborníků a porota taktéž, tak od těch místních čachrářů, nelze nic kloudného čekat. Jarda
20.8.2010 22:26
PetrW  (Nováček)
RE: Průmyslová zóna
Letiště?
Nechci se vás dotknout, ale nevšimnul jste si že v Pardubicích jedno malé ale funkční mezinárodní už je a dost strádá co se provozu v podobě jiných než charterových linek z Ruska týče a na to velké, pražské to je +- hodinu po dálnici?
8.8.2010 15:05
Eva  (Pokročilý +6)
výroba, obchod
Proč se nevyužívají stojící areály, hlavně ČKD, kde je, jak výše uvedeno, i vlečka? Proč stavět další markety, když již jsou těch hnusných krabic plné okraje HK a střed se vylidňuje? Koupaliště by jistě mělo být větší, jak ukazuje provoz. Ale v současné hospodářské situaci by jeho další výstavba byla mrháním peněz.Za peníze, které stálo, mohlo být jistě větší od počátku.
10.8.2010 18:51
Aurelius  (Nováček)
Tranzitní kamionová doprava
K těm předchozím černým bodům bych chtěl přidat a dvakrát podtrhnout tranzitní kamionovou dopravu. Ta musí z města ven. Nestačí čekat na to, že to "vyřeší" výstavba R35, protože to je chiméra, na kterou nebudou peníze nikdy. Ten problém je třeba medializovat na celostátní úrovni. Jak je možné, že se to doposud nestalo ? Proč se ozývají starostové a radní mnoha jiných obcí, ale hradečtí radní celá léta mlčí ? Nevěřím, že to je jen nedbalost, je to politika. Ale proč, vždyť jde o zdraví lidí ! Je to kvůli těm benzinovým pumpám ve městě ? Existují nějaké tajné smlouvy, které zainteresovávají představitele hradecké radnice, aby s tím nic nedělali ? Ale co chcete v oblasti životního prostředí zlepšit ve městě, kterým se valí ve dne v noci kamiony ze všech světových stran a lidé tam kvůli hluku a zplodinám nemůžou spát ?
14.8.2010 22:33
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Toto diskusní téma založila Doc. Ing. arch. Vladimíra Šilhánková, Ph.D. V.P.M., členka Rady města a Zastupitelstva města, předsedkyně Výboru pro územní plánování a rozvoj města, bývala Hlavní architektka města atd.

Pokusme se tedy pane Aurelie s paní docentkou diskutovat a optat se jí, jako prostí občané města a voliči, co v této oblasti preferuje a co považuje za nedůležité, co vede ke zlepšení situace v problematice tranzitní dopravy a jaké kroky vedoucí ke zlepšení ona hodlá učinit. Koho jiného se ptát, než odborníků majících možnost o věcech rozhodovat nebo je alespoň ovlivňovat.

Věnuješ nám Vlaďko trochu svého předvolebního času? Předem děkuji a pan Aurelius jistě také. Zdraví Tě Martin.
15.8.2010 18:16
Aurelius  (Nováček)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Pane Drahoráde, rád si přečtu určitě fundovaný rozbor problému od paní architektky, ale nejspíše dospěje k závěru, že pro řešení problému je nezbytné postavit a zprovoznit alespoň nějakou první etapu R35 z Opatovic někam (k Zámrsku, nebo k MUK Časy ? ). Aby se v této zemi postavila rychlostní komunikace, je potřeba za to politicky bojovat na všech možných úrovních. Tady přece nerozhoduje, že ta část Opatovice - Mohelnice má strategický význam pro spojení východ - západ státu, že by odlehčila nešťastnou D1, zkrátila cestu na severní Moravu, ... a nakonec ukončila trápení a ničení zdraví stovek lidí v Hradci Králové a jinde. Kdyby to všechno mělo nějaký význam, tak by už byla alespoň rozestavěná. V mém zoufalém výkřiku mi šlo o to, že ačkoli sleduji pozorně všechno, co se kolem kamionové tranzitní dopravy v souvislosti s Hradcem Králové kde řekne nebo napíše, nesetkal jsem se snad ještě nikdy s tím, že by představitelé města tento problém někde důrazně medializovali. Vím, že to je problém, který nemůže řešit paní architektka a pokud můj příspěvek vyzněl jako její kritika, tak šlo o mojí neobratnost, za kterou se omlouvám. Ale pokud se nezmění pasivní čekání představitelů města a kraje na to, až se někdo osvícený v Praze probudí a vzpomene si na R35, tak čeká marně. Srovnejte chování představitelů města v Plzni, Ústí nad Labem a jinde.
A ještě k Vašemu stanovisku k severní tangentě : kdyby měla ze severní části 2. okruhu odvést jen pár stovek kamionů, přinesla by alespoň částečnou úlevu těm stovkám lidí, kteří tam ve dne v noci trpí způsobem, který si nedovede představi nikdo, kdo tam nebydlí. Pokuste se vzpomenout si na ně, až zase budete psát, že ta severní tangenta je zbytečná, nebo že by kamiony od Svitav na Prahu měly jezdit přes křižovatku v Plotištích, aby se neucpala křižovatka Mileta.
15.8.2010 21:13
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Pane Aurelie,
rozumíme si a téměř ve všem s Vámi souhlasím, i když mi lehce vyčítáte jednu větu v novinách, kterou jsem nenapsal. (Řekl jsem panu novináři do telefonu o souvislostech mezi problémy A+B+C. On asi v zájmu "čtivosti" nebo krátkosti článku napsal jen to "C". V podstatě však šlo o to, že je nutno prvořadě vkládat investice do dopravních staveb, které odvedou z pod Vašich oken tisíce vozidel a ne jen za 2,5 miliardy připojit letiště k D11, pod Vašimi okny nic nezmizí a po té nové přípojce budou běhat zajíci. V případě stavby celé Severní tangenty na tom nebudete o nic moc lépe. Nechte mi trochu času a já Vám dost přesně vypočtu kolik kamionů by Vám pod okny zmizelo. Bydlíte na Antonína Dvořáka, Koutíkovce nebo u II. okruhu a v které jeho části?

Teď se s Vámi ještě víc těším na diskusní příspěvek Doc. Šilhánkové, její fundovaný rozbor a ujištění, o co se v problematice tranzitu v příštím volebním období zasadí.
Zdraví Vás Samohrd a Drahorád.
16.8.2010 15:57
Japa  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Tak teď mě málem klepl psotník. Byl jsem požádán správcem serveru, abych blbce moc neurážel. Ale ono to nejde. Když zde někdo vybídne Vladku aby věnovala trochu předvolebního času prostým občanům, a řekla jim, co ona preferuje, tak jsem se nálem ocitl na stropě. Takovou stupiditu může vymyslet jen dlouholetý politik, který už dávno dospěl k názoru, že voliči jsou tu kvůli němu a ne on kvůli voličům. Paní Vladka, by se měla ptát voličů co si přejí a ne naopak. Uř si to magore konečně srovnej v hlavě a přestaň blbnout. Jarda
16.8.2010 16:20
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Bude to vypadat, že s Vámi nesouhlasím už z principu, pane japo, ale to tak vážně není. Ale tohle mě opravdu vyprovokovalo k reakci. Na Vaše urážky, a nadávky reagovat nehodlám, ale Vaše přesvědčení, že správný politik je ten, který stále naslouchá hlasu většiny a podle toho pak reaguje, je podle mě docela zcestné. Jistý John Fitzgerald Kennedy o tom napsal docela dobrou knížku, jmenuje se "Profily odvahy". A je o tom, že skutečně dobrý politik má zásady a vize a musí mít dost odvahy je hájit i proti názoru většiny, bojovat za ně, přesvědčovat svoje odpůrce svými argumenty a buď svoji vizi obhájit a prosadit a když to nedokáže má prostě dát průchod tomu "hlasu lidu" a odejít se svým názorem do ústraní. Daly by se uvést příklady z naší historie, kdy třeba T.G. Masaryk obhajoval svůj správný názor a zásadový postoj v otázce Hilsneriády nebo rukopisů, daly by se uvést další příklady z dějin světových /několik jich uvádí ta Kennedyho kniha/ a koneckonců, pasoval by sem i názor Vojtěcha Cepla, "dědečka" naší ústavy, který v podobné debatě řekl, že názor většiny nejen, že nezaručuje objektivní správnost, ale dokonce se právě většina velmi často mýlí. Politik, který si ráno přečte v průzkumu veřejného mínění, že lidu se nelíbí vietnamská tržiště a druhý den vytáhne do boje proti přistěhovalcům, je jedním z mnoha bohužel reálných dokladů o tom, že skutečných politiků ma naše země jako šafránu. A tak ještě jeden citát, od Vančury. "Hezkých holek je šlakovitě málo... Ale jsou!" Pěkný den přeje Md
16.8.2010 21:58
Japa  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Nereaguj na vulgarity. Nejsou tak strašné, jak by si stávající politici města zasloužili. Kenedy při svém inaguračním projevu také řekl: Neptej se na to,co ti dá tvoje vlast, ale co ty dáš své vlasti. Tak povídej co dali komunističtí politici Hradci Králové? Gočárovu první Labskou kotlinu postupně změnili podle vzoru soudruhů z SSSR na sídliště kopírující sibiřské budovy. Z Benešovy třídy je ghetto, kde se člověk musí bát jít po tmě. Postkomunističtí poslanci poktačovali ve výstavbě králíkáren a centrum obyvatel pčesunuli na jih města a neúměrně tak zatížili městskou dopravu. Kde byly tenkrát vize hlavího architekta k nějakému slušnému urbanismu. Co jsi pro Hradec, srovnatelného s obdobím starosty Ulricha a architekta Gočára vykonal Ty? To město už dávno není salonem republiky a chátrá. A teď přijde odbor hlavního architekta s tím. že navrhne a schválí průmyslové slumy na okrajích města, aby to dorazil. Tak povídej, co za sebou vidíš, aby to zasloužilo nějaký obdiv. A nevytahuj prosím takové věci, jako je například nové koupaluště za 500 mil. Kč postavené na úvěr, který musí splatit daňoví púoplatníci města i ti, kteří ho nikdy nenavštíví. Posloužilo poze ing Divíškovi, aby se předváděl před kamerami, co pro veřejnost dělá. Hradec hospodaří stejně jako Řecko a radnice si jakoby neuvědomovala že z dluhů se zbohatnout nedá. Já nevěděl, že jsi od Kočárníka získal těch 1,5 mld. Kč. To se to pak starostovalo. Teď jsem nenapsal žádnou urážku, pouze konstatoval, že ty minulé byly vlastně pochvalami. Jarda
17.8.2010 11:33
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Dík za otázku,ale nejdřív musím uvést na pravou míru jeden omyl. Já nedostal od Kočárníka žádné peníze, natož 1,5 mld. Mně se podařilo přesvědčit ministra Tomáše Ježka, že při privatizaci Elektrárny Opatovice by měly dostatečně velký podíl dostat města, která jsou na jejím provozu svým způsobem závislá, tedy Pardubice, Chrudim a Hradec. To se povedlo, jenže po asi dvou letech se v Pardubicích rozhodli, že svůj podíl prodají jedné britské firmě (jmenovala se tuším National Power). Tím pardubičtí rozbili ten rozhodující balík akcií, který do té doby držely naše obce, a tak nám nezbylo, než okamžitě začít jednat s těmi Brity, ať si laskavě koupí i ty naše podíly, když už my s nimi stejně nebudeme moci o dalších krocích Elektrárny spolurozhodovat. Bylo to tenkrát hodně tvrdé, ale velice vzrušující jednání, které nakonec dopadlo relativně dobře a my jsme dostali do pokladny Hradce myslím 680 milionů korun, což byla v té době málem polovina celoročního rozpočtu města. Hned pár týdnů potom mě ovšem koalice ODS-KSČM odvolala a peníze tak po mě zůstaly v pokladně. Já z nich tedy nestihl utratit vůbec nic, takže tyhle peníze moje starostování nijak neusnadnily, to až těm po mně. Mimochodem, když jsem v roce 1990 nastupoval na radnici, byl roční rozpočet myslím asi 280 milionů, když jsem odcházel, bylo to už asi jeden a půl miliardu /a bez úvěrů/, tedy za osm let nárůst na pětinásobek. Za dalších 12 let je roční rozpočet skoro 2,5 miliardy, a v tom je úvěrů něco kolem 200 milionů. Nejvíc se radnice rozšoupla loni, kdy se na krytí nejvyššího schodku v historii města (820 milionů) použily „volné prostředky z minulých let“ v celkové výši 460 milionů. A já mám důvod si myslet, že to byly z velké části právě ty, které zůstaly v pokladně po mém odchodu. Tedy shrnuto, po mně zbyl v pokladně přebytek skoro třičtvrtě milirady, který definitivně zmizel až po dalších 10 letech. A tu přicházím já, v bílém smokíngu… Znáte ten vtip? :-)
17.8.2010 12:07
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Ale dovolte mi ještě pokračování. Považoval bych za trestuhodnou chybu nepochlubit se, když už jste mě k tomu tak pěkně vyzval, protože nikdo Vás tak nepochválí, než když to uděláte sám :-). Ptáte se, co jsem dokázal na radnici? Nemám smělost porovnávat se Ulrichem a hlavně bych nerad cokoli z toho, co se za těch osm let povedlo, vydával jen za svoji zásluhu. Bez týmu lidí kolem sebe, bez rozumného zastupitelstva a společného tahu na branku bych nedokázal nic. Ale snad si můžu dovolit zavzpomínat na to, co se tenkrát podle mého názoru docela povedlo.
Nejprve to bylo hodně věcí, které nebyly moc vidět. Například jsme se zavázali, že každý rok opravíme alespoň jeden most ve městě, protože byly dlouhodobě neudržované a začaly být rizikové. Podařilo se, postupně prošly rekonstrukcí opravdu všechny, pomalu ale aby se začalo nanovo… Pak bylo potřeba pohnout s kanalizací a s zásobováním vodou v okrajových částech. Myslím, že taky celkem úspěšně. Když jsem v prosinci 1990 přišel poprvé na radnici, zbývalo posledních pár tun kapacity na „skládce“ komunálního odpadu, byla opravdu krizová situace, hrozil kolaps. Jezdil jsem od vesnice k vesnici v okolí Hradce a škemral, aby nás na svých malých skládkách nechali složit aspoň pár tun, a souběžně hledal komplexnější a dlouhodobější řešení. A povedlo se, Marius Pedersen posléze vyřešil nejen náš problém, ale založil v Hradci firmu, která dnes ovládá podstatnou část trhu s komunálním odpadem v ČR i v zahraničí /a platí tu daně :-)/
Pak se taky občas podařilo někde položit základní kámen nebo stříhat pásku u zahájených a dokončených akcí, jako byla Čelakovského ulice, Masarykovo náměstí, Šimkovy sady, Hudební síň, Žižkovy sady a terasy v nich, Gayerova kasárna, Klicperovo divadlo, vila Amátka, 50 metrový bazén, rekonstrukce Lázní, Aldis, několik pavilonů Fakultní nemocnice, Muzeum a kašna, kampus hradecké University na Soutoku, Sanus… fakt už si to zase tak moc nepamatuju. Někde to byla městská akce, někde jsme jen pomáhali shánět peníze a urychlit schvalování stavby, něco jsme si sami vymysleli, něco jsme zdědili rozestavěné a bylo to potřeba dodělat, je to taková všehochuť a jen opakuju, že výraz, „já jsem to dokázal“ není asi úplně na místě, ale prostě jsem byl u toho a odehrálo se to v době, kdy jsem byl primátorem. (koneckonců, Karel IV ale taky asi osobně neklepal vajíčka do malty na Karlově mostě)
Trochu víc zásluh si přikládám u takových věcí, jako je vznik Komisí místní samosprávy, které snad dostatečně efektivně nahradily systém městských obvodů - zeptejte se v Pardubicích, kolik je ročně stojí sedm obvodních radnic se sedmi starosty a se sedmi zastupitelstvy a sedmi obvodními radami… A samozřejmě se rád hlásím hlavně k věcem, které podle mě dělají Hradci nejlepší jméno, jako je CIAF, Divadelní festival, Jazz jde městem, Balonové nebe, Vzpomínkové slavnosti k bitvě 1866, Entrée k tanci nebo ISSS. Byl jsem taky u zrodu společenství měst Česká Inspirace, které Hradci dodnes pomáhá v propagaci města, přivedl jsem do Hradce z Pardubic Techfilm nebo světovou přehlídku amatérských filmů, ohňostrojný festival… není toho vychloubání už dost? Ale zeptal jste se a to já teda odpovídám opravdu docela rád, znám i nepříjemnější otázky, takže ještě jednu díky. Jen pro úplnost, bývalo tehdy zvykem podávat každý rok celkovou výroční zprávu, možná by se našly někde v archivu, kdybyste měl zájem…
17.8.2010 14:06
cermag  (Nováček)
TO JE ALE KRÁSNÁ DISKUZE
a jak věcná! A k tématu!

Jen bych podotknul: asi to bude město jen pro důchodce a úředníky, děti bych vynechal, hřišť je málo málo a to nemluvím o školkách...to jsou boje!
17.8.2010 15:09
JPA  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Já se picnu, nechtěl jsem na tomtu vláknu kde si z toho udělalo VPM se Změnou svoji předvolební agitku vůbec na nic reagovat, ale tohle mě dostalo. Conan Ničitel, po jehož mistrování zůstalo zlikvidováno takřka vše co dělalo Hradec Hradcem, protože finance byly strkány jen na akce pro 40 platících a 120 neplatících zadarmáků (ano mám na mysli kultůru) a bez výběrových řízení se zadávaly zakázky kamarádíčkům nebo v případě p. Samohrda i sobě samým tady vypočítává svoje úspěchy - pane Dvořáku, ty peníze za Elektrárny Opatovice (opravdu to byl dobrý kšeft zbavit se jich navždy za cenu 3-4ročních dividend?) jste nestačil prošustrovat, protože Vás občané ve volbách 1998 poslali tam kam patříte, čili do politického důchodu, a tam doufám i zůstanete.
jpa (neplést s Japou, mé jméno je Jiří Procházka)
17.8.2010 17:44
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Uz jste mi tu chybel, pane Prochazko. S Vami byla vzdyckY radost diskutovat. Vitejte na palube. Md
17.8.2010 18:06
JPA  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Kdepak, nebudu se pouštět do větších akcí, jak víc stárnu, tak se snadněji rozčílím a když už mám skončit na koronárce, tak rozhodně ne kvůli politikům.
jpa
17.8.2010 14:36
Mgr. Tomáš Kopecký  (Nováček)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Hmmm, ano máte pravdu s těmi akciemi a prodejem, to byl od Vás dobrý lobbing. Ale když říkáte, já jsem získal a oni probendili, zapomínáte na jednu věc, že tady nemluvíte jen za sebe, ale za VPM! Právě VPM, která Vás politicky chytře vystrčila do čela je spoluzodpovědná s HDK a ODS na tom dluhu co město má! Aby byl výčet kompletní, protože účetnictví města je opravdu fascinující, místy žonglérský výkon s čísly, zejména mezi upraveným a konečným rozpočtem, je potřeba připočítat odložené platby z roku 2009 do roku 2010. Napůjčováno a neproinvestováno je dalších 602 miliónů, jako např. koupaliště 277 mil, financování investičních potřeb 198 mil atd. a k tomu ještě si každý rok bere město 176,8 mil kontokorentní úvěr aby mělo rychlé hotové peníze (ten úrok nechci ani vidět). V roce 2009 město splácelo úroky a jistiny ve výši 44,4 mil, v roce 2010 to bude asi 62,7 mil, 2011 - 86,9 mil., 2012 - 86,6 mil atd. To bude fičák! Jste si toho pane Dvořáku vědom? Jste v čele strany, která spoluhlasovala pro, podle mého názoru neřízený rozvoj gigamarketů a skladů na západ Hradce, podporujete developery, ale kdo bude stavět k těmto čistě business záměrům silnice, chodníky, osvětlení, další infrastrukturu, kdo se o to bude starat, kdo to zaplatí? Město, které na to nemá? Zároveň budou chátrat jeho některé majetky, stačí se podívat v jakém stavu je městský bytový fond, některé komunikace. Sám to přeci pane Dvořáku nespasíte a za sebou máte lidi, kteří asi nejsou zvyklí řešit věci účelně, jak je to vidět na jejich výsledcích :-(.
17.8.2010 14:51
Japa  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Tome, já se marně snažil na netu u radnice, zjistit, jak je to s financováním, ale tam je u kapitoly rozpočet pouze holé konstatování že v roce 23010 bude schodek cca 200 mil. Kč. To kam a jak přesouvají dluhy jsem nevypátral. Také z toho není zřejmé, zda tem kontokorent nevydávají za vlastní prostředky. Pošli mi adresu kde je to zřejmé, nebo pokur podrobný rozpočet vlastníš, pak mi ho pošli e-mailem. Jarda
17.8.2010 15:19
Mgr. Tomáš Kopecký  (Nováček)
Rozpočet města HK
www.hradeckralove.org/urad/rozpocet?highlightWords...

Počtěte si :-(. T. Kopecký Změna pro Hradec
7.9.2010 18:15
Japa  (Pokročilý)
RE: Rozpočet města HK
To je velice slabé a nevěrohodné. Zejména ten pokles kapitálových výdajů z roku 2009, kdy byly 1.060 mil. Kč na 1.618 mil. Kč v rove 2010 je velmi podezřelý. Protože mám strukturovaný rozpis z roku 2008, tam nejsou ve výhledu na rok 2010 tak nízké náklady pro rok 2010 uváděny. Dá se konstatovat, že rozpočet, který je na netu uváděn je čistý podvod a bylo by třeba, protvést řádný audit na magistrátu. Jarda
7.9.2010 18:19
Japa  (Pokročilý)
RE: Rozpočet města HK
Ježíéš, mám tam přžeklek. V roce 2010 uvádí město pouze 618, takže tam ta jednička před nepatří. Jarda
17.8.2010 15:03
Japa  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Mám hlad a chci se jít nasvačit, takže s mnohými vašimi argumenty souhlasím, ale jen krátce. Komise místní samosprávy jsou na draka, protože mají pouze poradní hlas. Když se to radnici hodí, tak jejich stanovisko veznou jako kladný argument, když se ji to nehodí, tak stanovisko hodí do kanálu. Viz protest ke změně ÚP č. 177. Není proti tomu obrana. U těch Opatovic to vypadá jako dlohodobá strategie nadnárodních kapitálových skupin a protože neznáme podrobnosti kdo stál za koupi elektrárny Angličany, je její rychlý prodej bance J&T, dost zvláštní. Navíc spojení J&T se spol. Golden River, která má sídlo na Kajmanských ostrovech, přesahuje možnosti nějaké dobré analýzy z naší strany, ale navozuje obavu, že jde o praní špinavých peněz ve velkém. Zůstává dále faktem, že J&T, se zabydluje v okolí Hradce a nelze od ní čekat nic dobrého. Proto bych nejraději poslal stavajícího primátora Divíška tam kam patří, ale slíbil jsem správci serveru, že budu pokud možno slušný. Jarda
17.8.2010 18:12
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Krome VPM za mnou stoji taky vysledky tech osmi let, kdy jsem radnici vedl ja... Uz jsem tu napsal, ze bych nic z toho nedokazal, kdybych za sebou nemel rozumne zastupitelstvo, v nemz se debatovalo, dikutovalo, nesouhlasilo, ale hledalo se optimalni reseni pro msto. To se dost zmenilo po mem odchodu, dnes uz se tam pry nediskutuje skoro vubec...
Mám ambici to zmenit, a to ne cestou dominance jedne strany nebo skupiny, ale hledanim shody co nejsirsi. Ve volebnim programu máme mmj. i otevreni (navraceni) prostoru pro pripadnou opozici, Vim dobre, ze protlacovat cokoli presilou par hlasu je vetsinou spatne reseni, ktere nehodlam pouzivat, budu-li ja tim, kdo zastupitelstvo povede. Kuprikladu si vubec nemyslim, ze všechno, co tady pisete, je spatne, a ze je proti tomu treba bojovat a vymezovat se. Uz ted vim o bodech, ve kterych bychom se bez problemu shodli. Myslite, ze bych hlasoval proti Vasim navrhum jen proto, ze jsou od Vas? V tom pripade se docela mylite... Na druhe strane, jakkoli slozena koalice musi delat kompromisy, hledat prunik a maximalne moznou shodu a pritom zkratka nco ozelet a naopak za ti cenu nco jineho prosadit, tak proste zastupitelska demokracie funguje.
Zavidim Vam.Vase odhodlani všechno uplne zmenit, lec dovoluji si proti tomu stavet nazor, ze zkusenost s fungovanim radnice a jeho organu je rozhodne plusem a ne hendikepem. A ten plus zkratka vidim na sve strane jako protivahu Vasemu elanu.
A jen na okraj. Neuniklo vam, ze ODS ziskala v minulych volbach nadpolovicni vetsinu mandatu a mohla si tedy prosadit cokoli bez ohledu na vuli ci nevuli ostatnich subjektu v Zastupitelstvu? Prizvat do hry i HDK a VPM bylo urcite moudre, mazane a politicky spravne. Male strany ale za to ted plati dan, coz byl dost mozna i zamer ODS. VPM se tomu snazi celit zmenou v cele kandidatky, jinou moznost nema, ale je to jasnY vyraz sebereflexe a odhodlani nco zmeniz, nezda se Vam?
17.8.2010 19:09
Japa  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Milý Martine, tak to se mi nezdá. Stávající vedení ODS a VPM jsou hrobaři tohoto města a proto Divíšek zdrhá za jiným flekem a Malíř se znaží krýt za tvými zády. Oba jsou profláknuti víc než je zdrávo a byl bych rád, kdyby někdo zažaloval Divíška za zneužití pravomoci veřejného činitele v případu změny trasy Severní tangenty, ve smyslu ovlivňování členů zastupitelstva z řad ODS. On se sice pojistil tím že veřejně prohlašoval, že se hlasování o změně zdrží a tak tu špinavou práci za něj vykonali jiní. Doufám, že ministr zemědělství si rozmyslí, aby takovému hochštaplerovi nabídl nějaké teplé místečko. Jeho spojení s bankou J&T, je totiž předpokladem, že se bude snažit dojit tento stát odkudkoliv, kde to bude možné. Jarda
18.8.2010 08:20
Mgr. Tomáš Kopecký  (Nováček)
Sebereflexe VPM?
Pane Dvořáku, máte pravdu, že VPM je pouze trapným sekundantem ODS a zdá se, že si to uvědomuje alespoň politicky. Proč jste to dělali a děláte, když má ODS většinu, tak rozhodně ne, aby jste přes ně něco prosadili, protože vás škrtnou kdy budou chtít. Pak mě jediným důvodem napadají prebendy :-(. Když si tak mejete hlavu za VPM, tak mi řekněte, proč jste už dávno nevystoupili z koalice? Já Vám pane Dvořáku, prostě nevěřím a říkám to bez obalu! Místo toho, aby jste tady exhiboval vzpomínky minulosti, nám už konečně řekněte co chcete a konkrétně v Hradci dělat! Prosím aspoň pět bodů! Ani na fóru forum.hradeckralove.cz/forum.php?id=757 jsem to z Vás nevymáčknul, spolknul jste hrdost a na navržené volební otázky jste neodpověděl :-(! Jste chlap, nebo ne? Tak nám řekněte, za čím stojíte a co uděláte a jak, třeba pro rozvoj města? Laciné pozlátko mě už nebaví :-(
18.8.2010 18:05
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Sebereflexe VPM?
Vážený pane magistře,
nevím úplně přesně, co mi nevěříte? V té "exhibici", která Vás tak rozlítila, není nepravdivé ani jedno slovo, všechno se dá celkem snadno ověřit v archivech i prostou chůzí po městě. A kdysi jsem se učil, že "stromy poznáte podle ovoce"...
Za těch osm let, kdy jsem byl primátorem, se prostě nějaká úroda sklidila, a já považuji právě to za doklad o tom, že umím nejen skvěle před volbami slibovat co "dokážeme", o co "se zasadíme", co "budeme podporovat", čemu "zabráníme", co "nedopustíme" atd. atd., ale že to taky plním, protože už vím jak.
Nicméně jsem se přesto pokusil na Vámi uložené "domácí úkoly" na fóru reagovat. Není pravdou, že jsem Vám neodpověděl žádným konkrétním bodem.
Je-li Vám moje vize větší otevřenosti radnice (i k občanům i k opozici) jen něčím nekonkrétním, pak se obávám, že ani Váš program, kde slibujete prakticky totéž, nemůže nabídnout nic než vize a zbožná přání a teprve praxe by ukázala, zda jste schopni takové sliby plnit. Já naproti tomu můžu přece jen docela bez obav poukázat na řadu nástrojů, které jsem používal už tehdy a hodlám se k nim vrátit, dostanu-li tu šanci.
Stejně tak, zdá-li se Vám příslib naprosté transparentnosti všech obecních zakázek i jednání o nich málo konkrétní, pak tedy vězte, že mám rozjednánu možnost využití již dnes zpracovaného softwaru a internetové aplikace, která nejen, že bude umožňovat průběžnou kontrolu každého kroku výběru a realizace, ale je navíc nastavena tak, aby nebylo možno přikročit k dalšímu kroku, dokud nebudou splněny všechny náležitosti toho předchozího. Ten model je zpracován a testován v jednom orgánu samosprávy už dnes. Máte vy takhle konrétní model řešení? Jaký? Nevím také, jak konkrétněji například vyplnit záměr zlepšit komunikaci radnice s občany, než přesným popisem toho, co jsem už před deseti lety dělal a hodlám to dělat opět, tedy pravidelnými setkáními s občany v jednotlivých částech města?
To by tedy byla témata protikorupční politiky a otevřenosti radnice.
Dále tu můžu napsat třeba to, že v programu pro větší bezpečnost máme například zachování okrskových služeben městské policie a její větší propojení s policií ČR tak, aby se bezepčnost v ulicích nesnížila ani v případě omezení počtu policistů ze strany PČR. Máme tam i lepší využití kamerových systémů, ale třeba i důslednou kontrolu funkčnosti veřejného osvětlení...
Máme konkrétní program alternativní péče o seniory jako protiváhu LDN (zpracovala ji pro nás paní MUDr. Jurašková, geriatr)
A dále, co možná nejkonkrétněji třeba k rozvojovým projektům. Samozřejmě, že chceme dokončit hlavně ty, které jsou nebo mají být finacovány z IPRM, protože pokud to nestihneme v tomto volebním obobí, už ta šance víckrát nepřijde. Které to jsou, to jistě víte sám... V našm programu jsou uvedeny jmenovitě. Je ale v tuhle chvíli docela nejisté, že dokážeme sehnat peníze na náš podíl financování, který je podmínkou k získání dotací, tím spíš, že od státu nemůžeme teď čekat velkou pomoc. Bude to chtít někoho, kdo perfektně zná mechanismus fungování těch fondů, umí prosadit svůj projekt v konkurenci... Máte takové lidi? My ano!
Školství? Školky slibuje kdekdo, my se ale hlásíme např. i k podpoře vyskoškolskému kampusu (aby ne, když na naší kandidátce je děkan farmaceutické fakulty a kvestor).
Smlouva s Atolem? Mám docela volné ruce s nimi tvrdě vyjednávat a vyjednat maximálně možné změny, případně i zrušení smlouvy, pokud se najde nástroj, jak z toho vycouvat. Nedlužím Atolu vůbec nic, mám na ně žízeň za to, jak to zpackali, ačkoli sám princip placeného parkování ve městě schvaluju a vehementně podporuju. Ale jestli půjde smlouva opravdu změnit k lepšímu, to teď neumím posoudit, ještě jsem s nimi nejednal. Vy ano?
Zkrátka, ještě jednou zopakuju, že v řadě věcí se naše programy (stejně jako programy ostatních) dosti podobají a považuju za poněkud nešťastné stavět je proti sobě tam, kde jsou vlastně stejné. To, co bude důležité pro jejich realizaci, bude schopnost vyjednávat podporu jak uvnitř zastupitelstva, tak taky na ministerstvech, na kraji a jinde.
A zlobte se jak chcete, tuhle schopnost vidím mnohem spíš u sebe a dalších lidí z naší kandidátky, než u Vás nebo pana Záruby.
Omlouvám,se, jeslti Vás tahle moje odpověď zase vyprovokuje k reakci plné vykřičníků a naštavných smajlíků, já na vás ale opravdu neútočil.
Pěkný a klidný večer přeje Md
20.8.2010 01:59
Mgr. Tomáš Kopecký  (Nováček)
RE: Sebereflexe VPM?
Krásný večer pane Dvořáku.
Víte, já Vám neupírám, že jste něco za svého působení za osm let udělal, to by bylo divné kdyby ne. Každý z nás něco za osm let udělal, nemám potřebu lidem sdělovat výčet svých publikací, funkcí v resortních komisích apod., to si nechávám do profesního životopisu. Myslím, že lidi zajímá co konkrétní seskupení udělá s neduhy co je pálí, nebo jaké konkrétní plány na zlepšení předkládá. Vím, že teprve program tvoříte, vaše stránky (VPM) zatím neexistují a tak jsem rád, že jste něco konkrétnějšího napsal. Máte pravdu, že prolínání některých témat programů je logickou platformou pro obecnou spolupráci nad civilními tématy v zastupitelstvu všech stran. Nemám pocit, že bych se vyhraňoval vůči nějakému bodu vašeho programu už jenom proto, že ho v celkové podobě neznám, protože na něm pracujete. Snad jen ta transparentnost, ale to je v rovině pocitové a souvisí s tím co jste napsal o sebereflexi VPM v souvislosti s její rolí v současné městské koalici. Promiňte mi, ale výměna na čele se mi nezdá dostatečnou sebereflexí, ale dobrým politickým tahem, proto Vám moc nevěřím. Ale to je vaše věc a má nedůvěra zase mou. O tom co je potřeba postavit, nepostavit, udělat pro lidi, město se budu rád bavit s každým kdo to bude myslet dobře pro město a jeho občany, politikaření mě nezajímá. Schopnosti a praxi jednotlivců město jistě potřebuje, na tom se shodneme, tak i Vaše diplomatické zkušenosti respektuji a pokud to myslíte vážně, tak je přeci jedno, na jaké funkci je městu propůjčíte. Myslete si klidně, že jsem naivní idealista, ale funkce zastupitele by měla být službou, ne výsadou a lizem u koryta.
- co se týče vize otevřenosti radnice, tak ano na fóru jste otevřený, asi jste byl i dříve, pamětník nejsem, nedovedu posoudit, my řešíme občanské neduhy léta se všemi bez rozdílu, naplnění Vaší vize je na Vás. Bohužel zkušenost s Vašimi spolustraníky je v zastupitelstvu v tomto směru špatná. Několik věcí jsme se snažili, jim na zastupitelstvu, v komisích atd. vysvětlit, diskutovat, někdy i ostře, ale já osobně jsem několikrát třeba u kauzy Plachta vážně a smířlivě vyzýval ke konstruktivní diskusi, že se i paní Finfrlová ke mně souhlasně hrnula (druhý den ale jednala opačně), ale všechno bylo bez odezvy. A jsme zase u té důvěry.
- Aplikace (upravitelné) třeba na platformě PHP a databázi Mysql placené či OpenSource, které vám zajistí publikaci dat na web, přístupy na základě security skupin atd. je celkem dost. Podstatné je přeci vymyslet a prosadit transparentní rozhodovací proces výběru zakázek v souladu se zákony a správním řádem, software se pak přizpůsobí procesům. Stručné návrhy máme v programu (zapojení odborné veřejnosti, nekorumpovatelný klíč výběru komisí).
- S Vaším přístupem k rozvojovým projektům v zásadě souhlasím a také jsem rád, že k problematice Atolu přistupujete realisticky a ne populisticky, jak se asi od jiných nadějeme. Jak jste si jistě všiml J, nejsme na radnici a tak se s námi Atol baví jen, když vyplňujeme žádost o kartu J, jasně bude to chtít kvalitní právní analýzu smluv a tvrdé a nekompromisní jednání. Nemělo by se zapomínat ještě na Magnalink a další podivné věci co si zaslouží pozornost, prověření a revizi. Podstatná je vůle ke změně jednání a přístupu, prostě vrátit mantinely, aby byly výhodné pro město a né jen pro zaháčkované firmy.
TK
20.8.2010 11:17
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Sebereflexe VPM?
Snad už z mé strany naposled, debata se nám začíná trochu točit dokolečka, pane magistře.
Ani já tu neuvádím svoje publikace nebo výsledky své práce v diplomacii, členství v meziresortních pracovních skupinách, redakčních radách apod. Byl jsem zde vyzván, abych místo planých řečí a slibů napsal, co jsem udělal pro město. A já popsal, co se během mého působení povedlo(a hned k tomu dodal, že to rozhodně neberu jen jako svoji osobní zásluhu). A uvádím to na fóru "Komunální voby", protože to má vztah k tématu, zatímco vaše nebo moje odborné a pracovní aktivity mimo komunální sféru tu opravdu nemají co dělat.
A dále. Opakovaně napadáte a zpochybňujete stranu za kterou kandiduju, s odkazem na údajně špatné fungování našich zástupců v současném ZM. Tak pro přesnost. Ze současných 3 zastupitelů za VPM jsou na kandidátce 2 (z toho jeden na zřejmě nezvolitelném místě). Jde tedy tvrdit, že tam zbývá 35 lidí, kteří se současným vedením města nemají nic společného. Na Vaší kandidátce je takových lidí 37. Měřeno tedy mírou teoretické "spoluviny" na hříších současného vedení je v tom případě ta vaše kandidátka o nějakých 5 procent lepší než ta naše. Kdybych se ovšem pokoušel srovnat tytéž kandidátky z pohledu na nich nakupených zkušeností s vedením města, s politickým vyjednáváním, z pohledu množství užitečných osobních kontaktů pro jednání ve prospěch města, troufal bych si docela jednoznačně tvrdit, že naše převaha je více než pětiprocentní. :-) Míru odbornosti a kvalifikovanosti k jednotlivým tématickým okruhům u našich a vašich kandidátů si neodvažuju posoudit, protože na vaší kandidátce téměř nikoho neznám, ale na naší kandidátce je známých a dobrých odborníků nepochybně docela dost. Pokud bychom srovnávali styl prezentace například na tomto fóru, musím se přiznat, že je mi tedy bližší ten náš konsiliantní před vaším konfrontačním, ale i to je věc názoru a vůle voličů.
A popravdě řečeno, jako poněkud mimo realitu musím považovat vaše opakované ataky, že jsme ve VPM "jen" vyměnili vedení. Co jiného mohou a mají politická uskupení dělat, když zjistí, že jejich současné vedení ztratilo podporu veřejnosti? No přece prostřednictvím personáoních změn ve svém čele nabídnout možnost změny stylu a chování celé takové skupiny. V extrémním případě je teoreticky možné se třeba zříci dosavadních programových principů a formulovat nové (tedy vlastně založit novou stranu). Ten extrémní případ podle mne u VPM nenastal, naše principy považujeme nadále za nosné a správné pro život města. A proto na solečenskou objednávku měníme lídry. Navíc i při té obměně zjevně nemusíme nabízet někoho zcela neznámého, ba ani někoho sice známého, ale z poněkud jiné oblasti než je řízení města. (Náš lídr se neproslavil ani zpěvem ani sportovní dovedností...:-)). Vedl jsem 8 let město a pak se ještě dost dlouho zabýval místní samosprávou v různých částech světa. Netroufám si tvrdit, že jsem změna k lepšímu, ale aspoň je díky mé dosavadní praxi každému snadno zjevné a srozumitelné, jaké metody, principy a zásady můžu do vedení města přinést, budu-li znovu zvolen. Takovými lidmi bohužel Vaše kandidátka nedisponuje.
A je opravdu jen na voličích, čemu dají přednost. Já mám vybráno a vy zjevně taky. Nechme to závěrečné účtování na nich....
20.8.2010 13:48
Mgr. Tomáš Kopecký  (Nováček)
Vra´t me se tedy od špičkování ke konkrétním problémům..
Dobře, pane Dvořáku děkuji za odpověď a slibuji, že budu bedlivě sledovat Vaši další práci a budu nezaujatě formovat, doufám pozitivně můj zatím mlhavý obraz na Vás.
Budeme se držet konkrétních věcí, co souvisí s rozvojem města: Jaký máte všichni názor na problematiku vodního zdroje v Březhradě? Bylo okolo toho mnoho propagandy, dnes na základě odborných podkladů z posudku EIA je jasné, že vodní zdroj je vydatný (cca. 30% potřeb HK), je blízko a ekonomicky vcelku snadno využitelný. Mělo by město usilovat o zachování tohoto zdroje, třeba i jako rezervy? (Usilováním myslím odkup pozemku, zachováním nemyslím zabetonování vrtů v podlaze haly velkoskladu řeziva, což hrozí). Jaký je Váš názor a směřování v tomto problému?
20.8.2010 19:37
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Vra´t me se tedy od špi kování ke konkrétním problémom..
Muj/nas nazor je ten, ze o kvalite vody by nemelo a nemuze rozhodovat Zastupitelstvo mesta, ale organ statni spravy, a to na urovni kraje, nikoli mesta. O "relativni levnosti" tohoto zdroje se nejkvalifikovaneji muze vyjadrit VaK, a ten podle mych informaci ma dosti negativni nazor, povazuje tento zdroj za neumerne drahy. Ja sám jsem zil v Brezhrade nekolik let a pak jsem tam jezdil besedovat s obcany, a vzdycky na me pokrikovali, ze chteji napojit na mestsky vodovod. Z toho soudim, ze sami obcane teto mestske casti mají na kvalitu tamni vody svoj nazor, nebo aspon v minulosti mli. A pokud se pamatuju, ta plocha je v uzemnim planu mesta uz mnoho let jako uzemni rezerva pro vyrobu (tehdy Masnu Brezhrad). Tedy, pokud tam nekdo koupil nebo prodal pozemky k realizaci urciteho investicniho zameru v souladu s uzemnim planem(vyroba) a msto by ted rozhodnutim o zmene uzemniho planu zpusobilo investorovi skodu znacneho rozsahu, bylo by to v kazdem pripade velice nefer a velmi pravdepodobne by msto muselo hradit vzniklou skodu. Takze shrnuto, pokud krajsky organ statni spravy v oblasti ochrany zivotniho prostredi rozhodne, ze je tento zdroj potreba chranit, at jej chrani (a nese eventualni pravni dusledky). Msto podle mne musi a bude repektovat toto rozhodnuti.
25.8.2010 22:57
Mgr. Tomáš Kopecký  (Nováček)
Problematika Březhrad
Pane Dvořáku,
pečlivě jsem sledoval čím se prezentujete abych pochopil co městu můžete dát. Obávám se, že Vaše odpověď ohledně problematiky Březhradě mě nepřesvědčila z logické věci, že tím, že jste byl dlouhou dobu mimo Hradec jste ztratil s ním nit. Bohužel jsem přesvědčen, že ani ty zkušenosti ze zahraniční komunální správy které tak rád prezentujete Vám nyní bez znalosti Hradeckých problémů nepomohou, nebo alespoň v nejbližší době, než náskok ostatních dostudujete. Prostě myslím, že Vaše zkušenosti z naprosto odlišného prostředí z působení v Irácké Basře budete těžko u nás aplikovat. Zpět k tématu a faktům:
1) Jestli voda splňuje normy pro úpravu na pitnou, respektive její rozbor přeci dělá akreditovaná laboratoř. V EIA, který si nechal na své náklady zpracovat investor bylo několik nezávislých posudků a rozborů vody a na jejich výsledky nemá vliv ani proklamace primátora Divíška, že voda je tak dobrá sotva na splachování a ani prvotní snaha zpracovatele EIA zamlčet, že voda prostě je v normě pro úpravu na vodu pitnou.
2) Nevím, kde pramení vaše informace o VAK, ale na zastupitelstvu i Ing. Finfrlová prohlašovala, že hodnotili jímací území v Březhradě, ale na oficiální žádost nebyla schopna předložit důkaz, prostě posudek využitelnosti město nedělalo, urgence Ing. Finfrlová přešla mlčením.
3) Březhradská voda má pravda zvýšený obsah železa a manganu, což pokud se tyto hodnoty neupravují vytváří technologické problémy (usazení železa v potrubí, tedy občasný zákal), nikoli hygienický apod. problém, ale u vody v celém regionu jsou tyto hodnoty obvyklé a to i některých vrtů soustavy napájející HK a okolí. Také se u těchto vrtů používá technologie odmanganování a odželezňovýní surové vody před její úpravou. Vzal jsem před časem hodnoty vody v Březhradě a anonymně jsem se dotázal náhodně jedné z několika firem které dodávají tuto technologii na hrubý nástřel rozpočtu. A jak mlhavě říkáte, že dle Vak je to drahé, tak na tuto kapacitu, která by zásobila cca. 30% Hradce by stála technologie max. 5 miliónů, k tomu cca. max. 10 miliónů napojení na síť (k úpravně vody)! Tedy suma sumárum asi 15 miliónů, což je shodou okolností suma, za kterou město pořídilo nesmyslné estetické jezírko Na Plachtě a ty takzvané lesní protipovodňové (zbytečné nefunkční) Češíky(rybníček a poldr)!
4) Proč je to pro VAK drahé? No protože VAK musel dle závazku ČR k EU zrekonstruovat čističky odpadních vod a díky tomu, že naši politici pronajali soustavu Veolii na delší dobu než do roku 2020 ztratili možnost dotací z EU a tak rekonstrukce slepili z peněz jak vrabčí hnízdo. Byl jsem na komisi Životního prostředí, kde pracovnice Vak o tom referovala, že dostali dotaci od Min. zemědělství, prý dostali pronájem od Veolie dopředu a něco si město půjčilo, tak není divu, že VAK nemá investičních peněz nazbyt a jakékoli zlepšení se mu jeví drahé, když se jeden čas zdálo, že nebude na platy! Voda, která se městu v některých obdobích (letos ne) nedostává se za vyšší cenu kupuje z Náchodska a Pardubicka, kterou mimochodem v jímacím území Hrobice čerpají a nám pak prodávají tu samou upravenou vodu co před tím protekla sedimenty pod Březhradem! Proč se to před lidmi zamlčuje?
5) Lidé v Březhradě před pár lety volali po městské vodě, kvůli tomu, že s úpadkem Salmy, které byly vrty (to bylo taky šméčko) se nikdo moc o vrty nestaral, technologie na odmanganování a odželezňování tam pochopitelně nebyla a tak v zoufalství chtěli lidé logicky lepší upravenou městskou vodu. To, že jsme tuto vodu projedli celé dětství v párkách a salámech ze Salmy a nic nám není je zapomenuto. Já neříkám, hned to tam namontujme, napojme Březhradskou vodu a jásejme, ale proboha buďme dobří hospodáři a nenechme si do budoucna strategický a nejbližší zdroj znehodnotit velkoskladem hutního materiálu! Všechno tohle padlo na veřejném projednání na Kraji a nikdo to nerozporoval, souhlasně se přikyvovali svorně odborníci i úředníci, tedy kromě investora! Kraj to ví, ale město se má starat o svoje zájmy a ne protěžovat spekulanta s pozemkem a investora na úkor veřejného zájmu!

Nějaké informace najdete také na www.zmenaprohradec.cz
26.8.2010 07:55
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Problematika BYezhrad
Vazeny pane Magistre, trochu me mrzi, ze vecnou debatu zbytecne zaneradujete osobnimi vypady. Nehodlam se k necemu takovemu snizit, ale obranu proti Vasemu utoku povazuju za svoje pravo, ba povinnost.
Je nepochybne, ze praci v Kosovu, Iraku nebo USA se nerozsiril muj obzor v oblasti kvality vody v Brezhrade. Ale na druhe strane, ani pokud bych poslednich deset let stravil zpracovanim EIA pro tuto lokalitu, necitil bych se lepe kvalifikovan pro praci primatora. Ten totiz podle mne musi mit pomerne siroky rozhled a manazerske schopnosti ridit tym odborniku (vcetne tech na vodu, ekologii a uzemni plan). A takove vlastnosti se nad zkumavkami v hradecke laboratori ziskavaji jen velmi obtizne, zatimco prace pro samospravu nebo vladu v jinych zemepisnych sirkach takovou zkusenost proste prinasi sama od sebe. A ta je podle mne lepsi kvalifikaci pro post primatora velkeho mesta, nez znalost konkretnich hodnot obsahu burelu ve vode v kazde tamni studni.
Ale vy jste naopak prokazal znacne predpoklady pro politickou praci. V nasi debate jste si neodpustil nejprve diskvalifikovat sveho protihrace, a pak jste se pustil do argumentace proti necemu, co ja vubec nerikal, a naopak jste se docela vyhnul argumentum a nazorum, ktere jsem doopravdy uvedl. Prokazujete tu po nekolikate, ze nehodlate prijmout argumenty, ktere se vam nehodi do vaseho obrazu sveta, a kdo ma jiny nazor nez vy, je pro vas nepritel. Pokud takova intolerance je to zmenou, kterou prinasi Vase Zmena pro msto, je to pro mne jeste vetsi motivaci, abyste k takove zmene dostali co nejmene prostoru. Ale pokud se svoji retorikou a nazory ve volbach uspejete, pak opravdu budete muset resit ten problem tak,jak je, tedy v souladu s kompetencemi mesta a kraje a zejmena s ohledem na pravni a ekonomicke dusledky pripadneho rozhodnuti Zastupitelstva o zmene uzemniho planu.
Tohle ja umim pochopit i presto, ze jsem deset let vandroval po svete (mozna dokonce lip prave diky tomu vandru:- ). Nebylo by prinosem, kdybyste se taky nekam na par let vypravil? Mozna bychom si pak rozumeli lepe. Pekny den a pevne nervy Vam preje Md
26.8.2010 12:26
RaF  (Nováček +4)
RE: Problematika BYezhrad
Blíží se volbičky, pan Dvořák začíná být aktivní.

Jen bych se ho rád zeptal kolik stálo Nozomi, kde je paní Šrámková a kdo tu legrácku zaplatil. Děkuji.

P.S. Musím být slušný aby můj dotaz pan Fišer nesmazal.
26.8.2010 13:31
martin.dvorak  (Profesionál +7)
RE: Problematika BYezhrad
Dobrý den, rád Vám odpovím, ačkoli jsem na některé otázky odpovídal už mnohokrát i na tomhle fóru. Japonské kulturní středisko NOZOMI nestálo město v době, kdy jsem byl na radnici, NIC, ani korunu. Díky neochotě města na výstavbu přispět se potom investor, který se ocitl v problémech, rozhodl projekt ukončit. Kolik stálo zasypání toho betonového bloku, to bohužle nevím, to už jsem na radnici nebyl. Osud slečny Šrámkové jsem se pokoušel několikrát různými cestami zjistit, ale nikdo mi dosud nebyl schopen dát nějakou ověřenou informaci. POkud ji máte vy, budu Vám za ni vděčen. Přeji pěkný den. Md
26.8.2010 19:31
Mgr. Tomáš Kopecký  (Nováček)
RE: Problematika Březhrad
Krásný den, pane Dvořáku. Víte já jsem položil otázky k Březhradu jasně a srozumitelně, opakuji: "Mělo by město usilovat o zachování tohoto zdroje, třeba i jako rezervy? (Usilováním myslím odkup pozemku, zachováním nemyslím zabetonování vrtů v podlaze haly velkoskladu, což hrozí). Jaký je Váš názor a směřování v tomto problému?" Vaše odpověď byla jaksi mimo téma, bez hlubší znalosti a to jsem Vám jaksi ostřeji chtěl naznačit v úvodu té dlouhé následující odpovědi. Stačilo říct, nezabýval jsem se tímto tématem, uveďte mě do problematiky, však ani já mnoho věcí nevím. Přeci není třeba za každou cenu něco mlhavého psát. Širší stať o problematice Březhradu jsem napsal záměrně, abych Vás i ostatní do ní uvedl. Myslím, že dle faktů, ale to mi nemusíte věřit, nicméně si myslím, že vstřebávat a hodnotit různé názory je potřebné. Nakonec i Vy sám chcete posílit role KMS a tuším jste řekl, dát i prostor k diskusi a zapojit opozici (promiňte mi případnou drobnost nepřesné citace)!
Máte pravdu, že primátor by měl mít rozsáhlý přehled a znalost a já jsem na rozdíl od Vás přesvědčen, že především místních poměrů a širšího regionu, ale s tím souhlasit nemusíte. Jak říkáte měl by se obklopit odborníky a managovat jejich činnost a rozhodovat. Nevím, kdo Vám radí, ale je to v případě Březhradu nepřesné:
Investor nemá pozemky koupené, jen je hodlá od největšího vlastníka odkoupit a to ještě nemá jako mnoho jiných věcí nic definitivně dohodnuto s vlastníky malých kousků. Také některé pozemky nejsou stále územním plánem určeny ke stavbě a tedy bude žádat změnu UP. To ale přeci neznamená, že ji musí automaticky dostat. Bude pak žalovat město, že je zastupitele nechali v jiném využití, no asi ne? Město by mělo vážit, jaký a kde zájem je potřebnější především pro občany. V Březhradě by se mělo vážit jestli prospěje jen několik pracovních míst ve skladu versus hrozba odtržení Březhradu (naštvaní lidé s obrovskou halou 63 metrů od bytových domů zhoršující jejich život) a ještě znehodnocení vydatného vodního zdroje. Já neříkám, že zdroj vody je zde zlatý grál, ale město se posouzením jeho významu NIKDY NEZABÝVALO! Třeba se ukáže co jste naznačoval, že VAK usoudí na základě nezývyslého posouzení, že je to neekonomické, já sázím na opak! Pro tento záměr je to místo dosti nevhodné a politiky podporovaný je především zájem vlastníka největšího pozemku jej zhodnotit prodejem movitému investorovi. Bohužel některé procesy např. EIA nejsou v gesci radnice, ale kraje a připočteme-li, že jsou úřední postupy pod drobnohledem obyvatel a odborníků, nedivím se, že má investor značné problémy. To se budete divit, to mu nepřeji, i když bych za tu jeho fakt hnusnou kampaň proti březhraďákům mohl. Je přeci dobře nalákat investory do regionu, ale je potřeba jim pomoci místní znalostí najít vhodné místo a to město nedělá. Brownsfield zóny nevyužívá a politici současné koalice schvalují téměř to o co si každý investor nadiktuje na zelené louce. V Březhradě by se mělo v součinnosti s krajem místními lidmi (KMS) zhodnotit využitelnost zdroje vody, vhodnostXnevhodnost místa a pomoct mu případně najít lepší místo. Pokud na to město bude mít a význam zdroje bude (dnes či pro budoucnost) natolik pro město velký, může se podle mě uvažovat o odkupu pozemku. Město by nemělo podle mě být jen pasivním rozdavačem povolení, ale mělo by aktivně hájit své zájmy a formovat sebe samo ku prospěchu obyvatel! A to je ten vysněný salón….To je jasná změna co můžou všichni od nás čekat, práci a jen práci pro město a jeho lidi. Mě se taková změna líbí, jsem tak trochu workholik, někomu ale nemusí! Zejména protěžovaní investoři a firmy by si měli oprášit znalosti, jak uspět ve standardním výběrovém řízení bez výhod! Pokud toto lidé budou chtít a dají nám svým hlasem dostatečný prostor tak to budeme nekompromisně prosazovat.
Změna pro Hradec
26.8.2010 23:09
kika  (Nováček)
RE: Problematika Březhrad
S těmi protěžovanými investory máte pravdu. Už je na čase to řešit. My s naší firmou se už do žádných výběrových řízení nehlásíme, protože je to ztráta času a peněz. Vše je rozhodnuto dopředu a cena nehraje roli, jak jsme se kdysi mylně domnívali. Moc doufám, že volby nejen tuto situaci změní a už také vím, koho budu s největší pravděpodobností volit. Nebude to však žádná ze stran, které jsou nyní u moci.
27.8.2010 08:00
Mgr. Tomáš Kopecký  (Nováček)
RE: Problematika Březhrad
Ano základ je standardizovat vztahy a procesy, i to hned pomůže drobnému podnikání ve městě. Podobnou zkušenost jako vy se současným stylem výběrových řízení má mnoho místních firem a drobných živnostníků. S tím se musí zásadně něco udělat! Že se nikoho nebojíme sebevětší firmy, sebevyššího úředníka budete moci vidět už v pondělí v pořadu reportéři ČT (pokud tam nedají něco aktuálně důležitějšího). Podobné podvody tady nechceme :-(. Už několik let v tomto směru pracujeme viz naše stránky zmenaprohradec.cz
Magistrát s námi, ani s občany, kteří se ozývají, nespolupracuje, respektive úředníci se bojí, protože v uvozovkách atmosféru tam mají hroznou a vládnoucí politici nepokrytě s občany bojují. Aspoň je vidět kdo a kde stojí. Pro rozvoj města bude nastavení řádných pravidel jedním z klíčových kroků!
18.9.2010 18:23
Japa  (Pokročilý)
RE: Problematika Březhrad
V dnešní Radnici, jsem si přečetl zajímavý článek o tom, že město uvažuje o využití dešťové vody k úpravě na pitnou. Je to fakt fantastická úvaha. Bude ale zřejmě nutností, když si zdroje v Březhradu zabetonujeme, tak alespoň víme, jak je nahradit. Jarda
17.8.2010 19:16
xicht53  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
"... názor většiny nejen, že nezaručuje objektivní správnost, ale dokonce se právě většina velmi často mýlí."
Volby jsou toho pravidelně důkazem. A ještě ty předvolební fráze o tom, že volič není hloupý. Prdlajs!
18.8.2010 14:56
Japa  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Bohužel máš pravdu, velká většina voličů, neví o co kráčí. Ale každý umí poznat, zda je zdravé, aby mu pod okny domečku narůstala kamionová doprava. Takže stejně jako když chytrý učitel neumí žáky nic naučit, pak je to špatný učitel. Je lepší, aby nebyl tak chytrý, ale žáci něco pochytili. Takže ti dle tebe hloupí to možná mají od přírody a možná jsou líní se učit. Ale od toho jsou zde ti "chytří", kteří by jim to měli vysvětli a ne být líní, či osobně ziskuchtiví. Jakmile kterýkoli politik začne propadat tomu krásnému pocitu "stát jsem já", pak je to průser. A to je stav dnešní radnice v Hradci Králové. Jarda
8.9.2010 15:02
Japa  (Pokročilý)
RE: Tranzitní kamionová doprava
Nyní s Vámi musím souhlasit pomalu se vším. Tak za prvé. Moje vulgarity jsou opravdu nevhodné a nic nepřináší. Za druhé, že se většina obvykle mýlí je nejlépe vidět na tom, jaké politiky si volí, jako zastupitele. Ale s tím se nedá nic dělat. Většina národa skutečně nesnědla veškerou moudrost a tak také spousta prostých lidiček svěřila své kuponové knížky Zloději z Prahy a o vše přišla. Tak co s tím lze udělat? Hloupá většina si zvolí zastupitele kteří nejsou tak hloupí a v podstatě mají všichni to, co si zaslouží. Takže nikdo si nemá na co stěžovat. Jarda
26.8.2010 13:42
Japa  (Pokročilý)
Kde je autor auditka
Nějak se nám zde vytratila Vlaďka a její případné reakce, na připomínky občanů. Není slušné vyzvat druhé k diskusi a pak zdrhnout, protože nemám dostatečné argumenty. Tak Vlaďko, nebuď srab a odpovídej. Jarda
31.8.2010 23:01
Vladimíra Šilhánková  (Nováček)
RE: Kde je autor auditka
Dobrý den pane Jardo,
omlouvám se Vám i případně dalším diskutujícím, pokud máte pocit, že jsem se z diskuse "vytratila". Ale založením fóra "rozvoj města" jsem chtěla vyvolat diskusi o tom, kudy a jak by se měl Hradec v budoucnu ubírat. Rozhodně jsem nechtěla vytvořit fórum "jak to vidí Vlaďka" nebo "vy se ptáte a Vlaďka odpovídá". Diskusi sleduji, místy je zajímavá víc, místy míň. Rozhodně je pro mě poučná. Pokud na mě máte konkrétní dotaz, určitě můj mail naleznete a můžeme si k diskusi smluvit i osobní schůzku. Rozhodně jsem se odborné diskusi nikdy nevyhýbala a nevyhýbám, což Vám jistě dosvědčí i Martin Samohrd, který taky ví, kde mě najde (vždyť si koukáme do oken).
3.9.2010 02:03
Martin Samohrd  (Nováček)
RE: nejen Vlaďce
Dosvědčuji, že vím kde bydlí kandidátka Doc. Ing. arch. Vladimíra Šilhánková, Ph.D. V.P.M., členka Rady města a Zastupitelstva města, předsedkyně Výboru pro územní plánování a rozvoj města, bývala Hlavní architektka města atd. Pokud jsem byl vyzván k dosvědčení Vladčina nevyhýbání se odborné diskusi, tak to si netroufnu. Ono té opravdu odborné diskuse s ní nikdy moc nebylo (vlastně nebyla žádná) a jak mám poznat jestli důvodem bylo jen vyhýbání se jí?

Také si nemyslím, že by tu mělo být vytvořeno fórum "jak to vidí Vlaďka" nebo "vy se ptáte a Vlaďka odpovídá". Jsem ale přesvědčen, že kandidát na zvolení do Zastupitelstva města HK, není li srab, diletant či ignorant, by mohl na dotaz voliče odpovědět. Zvláště pak, týká-li se dotaz profese kandidáta. O to víc si to myslím v případě Vlaďky, když na tomto fóru uvádí :

08.08.2010
"Souhlasím s Vámi v jedné podstatné věci, a to, že je potřeba veřejnost informovat a o věcech diskutovat. Rozhodně si nemyslím, že bych se lidem a diskusi s nimi vyhýbala, přestože třeba máme rozdílné názory."

29.07.2010
"…po moci opravdu netoužím. Politiku chápu jako veřejnou službu a ve volbách nabízím voličům, své znalosti a zkušenosti pro rozvoj našeho města."

Rozhodně tu nechci zkoušet žádného kandidáta z oboru dopravního inženýrství či urbanizmu a dokazovat pak, jak je v tomto oboru neznalý. Jen si myslím, že kandidující odborník, ucházející se o post mého zastupitele, by mi mohl odpovědět na dotaz vyjádřením svého názoru. Zvláště pak, proklamuje-li, že se diskusi s lidmi nevyhýbá a nabízí voličům své znalosti.

Proto se Tě Vlaďko ještě jednou ptám :

CO V OBLASTI TRANZITNÍ DOPRAVY PREFERUJEŠ A CO POVAŽUJEŠ ZA NEDŮLEŽITÉ, CO VEDE KE ZLEPŠENÍ SITUACE V PROBLEMATICE TRANZITNÍ DOPRAVY A JAKÉ KROKY VEDOUCÍ KE ZLEPŠENÍ HODLÁŠ UČINIT?

Koho jiného se ptát, než odborníků majících možnost o věcech rozhodovat nebo je alespoň ovlivňovat. Chci jen vědět, jestli můj preferenční křížek na volebním lístku bude přiřazen u správného jména. To snad zajímá nejen mne, ale každého voliče. Děkuji Ti (a jsem přesvědčen, že nejenom já)za odpověď na mou otázku.
3.9.2010 09:52
kika  (Nováček)
RE: nejen Vlaďce
V případě Vlaďky, je každá snaha marná. Bohužel. Ode mě křížek nedostane.
9.9.2010 12:53
Vladimíra Šilhánková  (Nováček)
RE: nejen Vlaďce
Zdravím Martine, co se týče tranzitní dopravy, jako bývalý zastupitel a předseda výboru pro územní plánování víš stejně dobře jako já, že město nemá kompetenci v řešení tranzitní dopravy. Proto jediné, co se dá dělat je apelovat a tlačit na stát, který tuto kompetenci má, aby postavil nadřazený dopravní systém, který je už léta stabilizovaný v územním plánu kraje, města a dalších dokumentech. Osobně jsem pro to, aby se stavělo tak, jak bylo "historicky" naprojektováno tj. napojení města na dálnici u ČKD a na Bláhovce, výstavba R35 od Opatovic přes Labe a pro město samotné pak vybudování Severní a Jižní tangenty atd.
10.9.2010 10:11
xpaja  (Nováček)
RE: nejen Vlaďce
Sama ale uznate, ze i presto ze mesto nema kompetence na tranzitni dopravu, ma vyraznou schopnost ovlivnit vedeni tras transitni dopravy na svem uzemi. Viz. napr. severni tangenta, ktera byla presunuta do severni varianty z iniciativy mesta, kdy Bruna rekl, ze jizni varianta je nepruchodna kvuli odporu mistnich a ze jedinou moznosti je trasa severni. RSD si tedy nechalo zpracovat variantu severni. To ze slo predevsim o pozemky pana primatora, se dozvite jen mimodek. Pokud by bylo vedeni mesta co k cemu bude tlacit na zapojeni severni tangenty do MUK Plotiste na D11 a ne tim podivnym zpusobem do OK u CKD.
Kdyby si vyhledavaci studie (nebo jine prvni stupne dokumentace) nechavalo zpracovavat RSD, nikoliv mesto, dalo by se castecne vyhnout mistnim tlakum a predejit vedeni techto tras, tak aby to vyhovovalo ruznym spekulacim z pozemky.
10.9.2010 11:05
faultfinfer  (Nováček)
RE: nejen Vlaďce
Je to všechno stejně tak trochu přitažené za vlasy a nechce se mi věřit, že město má tak omezené možnosti. Pokud nějaká stavba, popřípadě provoz na ní, nesplňuje nějaké limity, těď mám například na mysli kritéria hluku a emisí, tak snad by neměla být provozována. Pokud by například hospodský provozoval restauraci a překračoval by v nočních hodinách hlukové limity, tak se hygiena už postará. Kdyby město jen trochu chtělo, tak by tuto situaci začalo řešit, ale zastupitelé neřeší absolutně nic. Raději tu stále budeme poslouchat další jalové řeči o tom, proč to nejde.
6.9.2010 16:27
Japa  (Pokročilý)
RE: Kde je autor auditka
OK, ale musím se přiznat, že jste mě trochu zaskočila. Teď, když se dívám na vaši fotogragii a e-mailovoui adresu musím uznat, že to mé tykání nebylo vůči Vám úplně v pořádku. Tak promiňte. pokud jde o schůzku, pak souhlasím a zejména by mě zajímal vývoj ohledně kauzy křižovatka Bláhovka. Tak kdy a kde? Klidné prostředí je v hotýlku Černý kůň v Kuklenách, hezky je i Černigovu, nebo se můžeme sejít u Královny Elišky. Pokud máte Vy nějaké oblíbené místo, pak souhlasím. Myslím si ale že jste byla u odsouhlasování dodatků změn ÚP č. 177 i č. 175. Jedna je ve prospěch banky J&T druhá na objednávku spol. UG Land Praha. Oba dodatky ukrajují velkou část zemědělské půdy a byly dlouhodobě a musím říct mazaně, připravovány. Za velice nesodlidní pak pokládám tu masmediální kampaň, která zmátla obyvatele Kuklen tak, že se pořád ptají, kdy se bude stavět ta Nová Zelená a to sídliště, která má být u ní. Tak co jste o té přípravě věděla Vy osobně? Jarda
8.9.2010 09:26
Japa  (Pokročilý)
RE: Kde je autor auditka
Takže, paní Vlaďko, přijal jsem Vaši výzvu na osobní diskusi a zaslal Vám svůj e-mail. Protože jsem dosud neobdržel odpověď opakuji e-mailovou adresu: jpok467[zavinac]volny.cz a čekám na odpověď. Jarda
9.9.2010 12:56
Vladimíra Šilhánková  (Nováček)
RE: Kde je autor auditka
Pane Jardo, omlouvám se, že jsem pár dní nereagovala, byla jsem pracovně v Černé hoře a v Kosovu, kde to s připojením na internet stále není valné. Osobní schůzku ráda akceptuji. Návrh místa a času naleznete v mailu. Těším se na osobní diskusi s Vámi a přeji krásný den. Vlaďka
31.8.2010 13:45
Eva  (Pokročilý +6)
Hotelová škola
Dotaz pro zástupce města. Řadu let se usilovalo o to, aby Obchodní akademie opustila objekt u soudu, protože je na křižovatce velmi rušných ulic /exhalace, nadměrný hluk -jak lze zjistit z hlukové mapy/. Proč se tedy tento objekt prodal další škole? Myslí tam vůbec někdo? Stížnosti rodičů budou jistě brzy následovat.
31.8.2010 15:50
Mgr. Tomáš Kopecký  (Nováček)
RE: Hotelová škola
Doplňuji dotaz a proč tak levně!
2.9.2010 10:48
Japa  (Pokročilý)
RE: Hotelová škola
Tomáši, nedělej si srandu. Ty přecs víš, že když se něco prodává levně, pak je to proto, aby na tom někdo, kdo může prodej ovlivnit vydělal. Jo, teď jen zjistit kdo stanovil cenu tak nízko a proč ji stávající majitel akceptoval. Pokud máš možnost, tak to zjisti. Jistě by to zajímalo více lidí. Jarda
9.9.2010 23:41
STDM  (Nováček +1)
Změna Úpm HK č.225
V Radnici z 8.září 2010 se píše o návrhu změny Úpm č.225 (veřejné projednání je 15.září 2010): "Změna Úpm č.225 spočívá ve změně funkčního využití plochy v k.ú.Svobodné Dvory, místní části Chaloupky, mezi ul.Klacovská a čp-48 z funkční plochy "plochy orné půdy" na zastavitelnou funkční plochu "smíšené plochy příměstské nízkopodlažní zástavby"". Ví někdo, co (kdo) za tím vězí? Jedná se o další zábor orné půdy.
10.9.2010 11:09
faultfinfer  (Nováček)
RE: Změna Úpm HK č.225
Nebo se má také projednávat výstavba elektrárny na biopalivo (spalování nějakého zelého bordelu) v prostorách bývalého ČKD. Je to úřední desce. Myslím, že to taky nic moc ekologického nebude.
10.9.2010 11:15
Japa  (Pokročilý)
RE: Změna Úpm HK č.225
Není tam náhodou ještě uvedeno "M". To je totiž krycí manévr Odboru pro územní plánování, aby zakryl, že tan budou postaveny skladové haly a parkovací plochy pro TIR, skladiště a jiné líbeznosti. Nejlépe to zjistíš, když si klikneš na katastrální mapu a poznáš majitele pozemků. Následně si v rejstříků firem zjisti předmět jeho podnikání a máš jasno. Například u změny č. 177 tam naplánoval sídliště pro 7 tis dbyvatel, i když se Hradec zmenšuje. Těch 7 výrobních hal a betových púloch ležících na 40 ha orné půdy, u silnice I/11, cudně skryl na stzraně č. 16 návrhu na změnu a nikde o nich nepadlo ani slůvko. Záleží na tom, jak a komu se developer odměnil, za tutu změnu.
15.11.2010 10:03
Petr - HK  (Guru +4)
lesopark u lachtana
O víkendu jsem byl po delší době na Moravském Předměstí. Podél hlavní silnice Štefánikova došlo k vykácení menší části lesoparku. Nevíte, co se tam bude dít? Nové parkoviště? Nebo konečně někdo dostal rozum a po mnoha letech se zkultivuje tento ráj bezdomovců?

Desítky let je stav lesoparku stále stejný a neutěšený - otevřené poklopy, láhve a krabice od levného vína, přerostlé stromy, ideální schovávačka pro kriminální živly. Přitom by se tato velká plocha dala skvěle využít pro cokoli jiného.

Vložit nový komentář

K tomuto fóru mohou příspívat jen přihlášení uživatelé.
Přihlásit nebo registrovat.

Doporučujeme
Nahoru