Semafory nejen u Avionu

Příspěvky ve fóru

Přidat komentář
25.1.2010 00:00
NorgHK (neregistrovaný)
Semafory nejen u Avionu
Dobrý den,
jsem silně nespokojen s funkcí či spíše nefunkcí semaforů u Avionu po rekonstrukci křižovatky. Jako řidič jedoucí z Kuklen zastavuju na křižovatce U Koruny. Projede MHD, které najede k zastávce U Avionu a ve směru od Kuklen zastaví provoz. MHD odjede a vozidla se posunou k Aničce. Dříve se dalo rychlostí cca 40km/h projet až k zimnímu stadionu bez zastavení.
Jako chodec je to ještě horší. Zmačknu tlačítko, nic se neděje. Zastaví se jeden směr (většinou od Kuklen, MHD nepřijelo), chodci mají stále červenou. Ve směru od Kuklen se objeví zelená. Toto se zhruba 2x opakuje. Jednou jsem to měřil, nevím kdy byla zelená, ale jako chodec tam stát 4 minuty 52 sekund je opravdu dlouho.
Celkově toto "řešení" zatěžuje okolí hlukem, emisemi a přispívá k celkové nekázni v dopravě. Ono zastavit na červenou, koukat se že se nic neděje a po 50 sekundách se opět rozjet a za 150 metrů znovu zastavit.... Co vy na to ?
25.1.2010 21:02
xicht53  (Pokročilý)
RE: Semafory nejen u Avionu
Velmi by mě překvapilo, kdyby ta světla u Avionu byla nastavena ke spokojenosti řidičů a chodců, to se v Hradci nedělá :-)
Pamatuju se ještě, když světla na křižovatkách vnitřního okruhu svítila jinak. Křižovatky jsou tvaru T, takže vždy jela auta v jednom směru a ten zbývající měli pro sebe bezpečně chodci, takže nemohlo dojít k žádné kolizi. Dnes když třeba jedete od soudu na Pospíšilku, tak se rozjedete na zelenou, mrknete na semafor pro chodce, kde jim svítí červená a jakmile se rozjedete, tak vám tam vleze chodec, protože mu právě pustili zelenou. Argument, že stávající systém je rychlejší asi neobstojí v době, kdy už i vnitřní okruh je třeba celý vyplněn auty, což jsem už taky několikrát zažil.
U Avionu je to stejně praštěné. Rozjedete se na zelenou od ČSOB k Aničce a chodci vás v křižovatce zastaví.
Dopravní inženýři si z nás dělají zřejmě srandu. Např. i tím vodorovným značením před křižovatkama. To je teď zřejmě nová zábava. Ani tomu nepřizpůsobí svislé značení před křižovatkou, aby to bylo ještě zajímavější.
27.1.2010 14:28
Phavel  (Pokročilý)
RE: Semafory nejen u Avionu
S tím systémem zelené pro chodce máte pravdu. Ještě že jsem zároveň řidič i chodec, tak vím kdy si na toho druhého mám dát pozor :-) Ale je to nesmysl, přece jako řidič dostanete zelenou, zkontrolujete zda někdo nebrání průjezdu v křižovatce a jedete. Ovšem za několik sekund poté dostanou zelenou i lidé na přechodu... A nejsem si jistý - řekl bych že ne všude je to oranžové světlo upozorňující na chodce. Logické by bylo, když už je to takto, aby chodci dostali zelenou o třeba 2 sekundy dřív, nebo alespoň současně. Bylo by to podle mě bezpečnější - zvlášť tedy pokud má chodec podle pravidel přednost. Tak jak je to teď je to někde vyloženě nebezpečné. Ostatně jako chodec v HK na některých křižovatkách moc zelené nevěřím a podle toho se chovám. Už se mi to několikrát vyplatilo.
27.1.2010 21:25
STDM  (Nováček +1)
RE: Semafory nejen u Avionu
Na této křižovatce je zelená pro chodce, při současném vyjíždění aut z Břetislavovy ulice vlevo, dost nešťastná. Na výjezd z Břetislavovy ulice se dost dlouho čeká, a když už by se dalo je, dává se přednost chodcům. V dopravní špičce tak nemusejí všechna auta z Břetislavovy ulice vyjet a počkají si na další zelenou.
26.1.2010 00:46
STDM  (Nováček +1)
RE: Semafory nejen u Avionu
Ty semafory jsou jakýmsi testem naší nervové soustavy. V jedné studii se udávala jako únosná délka pro řidiče stojícího na červenou 40 vteřin. Po této době se stává řidič agresivnějším a tím i nebezpečnějším v provozu. Ještě, že se v ní nepsalo nic o chodcích. Protože čekat na zelenou 4 minuty 52 vteřin je skutečně pro otrlé. Já trpělivost stát téměř 5 minut u přechodu nemám, na této křižovatce přecházím na červenou jako většina ostatních, a to ve chvílí, kdy auta stojí na červenou a toutéž barvou se můžou těšit i chodci.
27.1.2010 11:50
peta01  (Nováček)
RE: Semafory nejen u Avionu
Jako chodec se snažím přecházet silnice po přechodech a přecházím na zelenou. Na přechodu u Avionu ale občas jdu na červenou, protože: a) auta mají taky červenou, b) jsem docela trpělivý, ale všechno má svoje meze.
27.1.2010 12:08
RaF  (Nováček +4)
RE: Semafory nejen u Avionu
Choďte pěšky. Budete zdravější a rychlejší.
27.1.2010 16:20
Eva  (Pokročilý +6)
chodci
Zdravější a naštvanější. Zkuste si třeba, jak dlouho čekáte jako chodec na zelenou u Interspaaru.
3.2.2010 00:33
Dan  (Nováček)
RE: chodci
No, tam je to vůbec sranda.
Např. i po zmáčknutí tlačítka pro chodce proběhnou dva cykly průjezdu automobilů na hlavní silnici, než se na 5 vteřin rozsvítí zelená pro chodce.
Nebo při přecházení podélně s budovami OC svítí na přechodu pro chodce červená současne se zelenou pro paralelní průjezd automobily po hlavní silnici, které však nemohou odbočit a tak ohrozit případné chodce.
A do třetice, tentokrát děs pro řidiče. Při výjezdu parkoviště OC svítí zelená 5 vteřin (jak dlouho červená netuším, ale asi milionkrát déle).
To všechno je tam už pěkných pár let (možná od začátku), a s nikým to ani nehne.
9.2.2010 11:22
cruela.devil  (Nováček)
semafor
Není nad to, se této šaškárně úplně vyhnout. Pokud jedete z Kuklen, za podjezdem hned doprava, projet to postraníma uličkama. Ježdění po hlavní "štráse" je o nervy!
10.2.2010 19:50
NorgHK  (Nováček)
Současny stav
Z nudy jsem dneska pozoroval chod semaforu u Avionu. Takže, pokud jsou vozidla v Břetislavově ulici správně seřazena a nepřijede do protilehlé zastávky vůz MHD je čekačka chodců cca 1:28. Pokud přijede MHD doba se prodlužuje či je krok vynechán a chodci čekají necelé tři minuty.
Když v Břetislavově ulice nejsou vozidla či nestojí přímo nad smyčkami je doba 4:58. Vliv tlačítek pro chodce jsem nepostřehl, patrně žádný není.
Za šera a tmy je interval zelené pro vozidla od Kuklen cca 10 - 20 sekund. Pokud jsem správně zaregistroval, tak čidlo u zastávky MHD (u Baťi) reaguje na pohyb lidi, takže je zaznamená jako vůz MHD, následně zastaví proud od Kuklen a dá zelenou "neviditelnému" busu ze zastávky.
Zkusil jsem vyburcovat MP (nikdo jiný mě nenapadl) a podle reakce na první větu tak je jim problém znám. Slíbili že celou věc předají TS HK, ale nedělejme si iluze, hlavní náplní MP je jezdit s Atolem.
Za dobu cca 12 minut nastali v křižovatce 3 kolizní situace, zniž jedna ochromila provoz v křižovatce a záleželo na řidičích jak se posuňkami domluví.

Jinak tvůrcem tohoto paskvilu je firma ELTODO, stranicky spřízněná s Divíškem, Hermanem. Mimo jiné fa. ELTODO by měla být správcem veřejného osvětlení a DS, pokud se převod stihne uskutečnit do komunálních voleb.
25.2.2010 20:34
NorgHK  (Nováček)
RE: Současny stav
Jak jsem předpokládal, jedno volání na MP stav nijak nezlepšilo. Ale vlastně pokrok tam nějaký je, občas bliká oranžová a signalizace je mimo provoz a "kupodivu" je to lepší než kdyby šla. A přidám ještě jednu perličku hradeckého dopravního značení a to křižovatku Dukelská tř, malá Střelecká a Wonkova. Pořadí značek na Dukelské je směrem od Atria k podchodu : Hlavní silnice, Konec obytné zony. Tím pádem všichni řidiči převážně MHD jedoucí po Dukelské od nádraží porušují zákon o pozemních komunikacích.
25.2.2010 21:52
STDM  (Nováček +1)
RE: Současny stav
Při puštěných semaforech je Břetislavova ulice v odpoledních hodinách zaplněna čekajícími auty jako v předvánoční době. I když na druhou stranu ve špičce by odbočení vlevo na Gočárovu třídu nebylo bez světelného řízení tak bezpečné. Někdy jsou však semafory puštěné i v době, kdy provoz ustává, a to by se mohly vypnou. Žádnou návaznost na okruh nemají.
25.2.2010 23:25
NorgHK  (Nováček)
RE: Současny stav
Oni nemají návaznost na nic. Údajně mají být v Břetislavově ul. ve vozovce smyčky, a prý nefunglovali kvůli sněhu (vyjádření MP) Ale když jsme to sledoval tak to občas reagovalo na 3 auta za sebou. Reaguje to na kameru u zastávky, ale bohužel nejen na bus MHD, ale i na procházející lidi. Jako s okruhem by to mohli nějak svázat, takhle člověk popojíždí od jedněch světel ke druhým, nebo již někteří borci to podjíždí zastávkou.
13.2.2010 15:37
Tipp  (Nováček)
Výjezd z Břetislavovi "doleva"
Úplně nejvíc mě v této křižovatce fascinuje to že pokud odbočujete doleva z Břetislavovi musíte se řadit do levého pruhu, protože do pravého může vyjet autobus MHD který má zelenou ... je to sice už pár let co jsem z autoškoly, ale pokud vím když odbučuji z jednoho pruhu do dvouproudu můžu si vybrat který pruh použiji ... ale tady je "cosi" namalováno na silnici a ruší toto ustanovení ??? Nevíte někdo jak to opravdu je ??? Když na silnici ležel sníh těžko někdo může vidět co tam namalovali ....
13.2.2010 22:52
Roman  (Pokročilý)
RE: Výjezd z Břetislavovi "doleva"
Nejspíš "měli na mysli" kombinaci s ustanovením o povinnosti umožnit vyjetí vozidlu MHD ze zastávky, možná něco jako kdyby ta zastávka byla čtvrtým ramenem křižovatky a potom by autobus byl na forhontu. A nebo je to prostě jen na nějaké té ohleduplnosti, slušnosti a ochotě porovnat se na silnici - vidím, že ze zastávky bude vyjíždět bus, tak se srovnám do druhého pruhu.
Jasně, že by to asi šlo nějak precizně dořešit a něco tam nebude úplně v pořádku. Ale jako zásadní problém bych to asi neviděl...
15.2.2010 19:44
xicht53  (Pokročilý)
RE: Výjezd z Břetislavovi "doleva"
Nejen z autoškoly, ale i ze školy, jak vidno :-)
16.2.2010 21:15
NorgHK  (Nováček)
RE: Výjezd z Břetislavovi "doleva"
tam jsou vyznačeny jízdní pruhy i v křižovatce (je tam oblouk vodorovného řazení) čili nejde si vybírat pruhy, je daný levý (středový) jízdní pruh. Jinak se předpokládá jistá dávka ohleduplnosti k MHD. Ad sníh: to by se nesmělo jezdit ani ve dvou pruzích, když nejsou vidět čáry pro pruhy.
17.2.2010 19:37
xicht53  (Pokročilý)
RE: Výjezd z Břetislavovi "doleva"
A proč by se nesmělo? Jízdní pruhy nemusí být na vozovce namalovány, stačí, když se tam proudy aut vedle sebe vejdou. Sám ale musíte jet vpravo.

Vložit nový komentář

K tomuto fóru mohou příspívat jen přihlášení uživatelé.
Přihlásit nebo registrovat.

Doporučujeme
Nahoru